...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури...
Автор |
Съобщение |
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Здравейте приятели !
Повлиян от факта,че лично Аз съм сменял гарнитури на глави след поставяне на газова уредба (и не само) и това се е превърнал в масов проблем,то днес отидох и купих едно Легаси 2,0 АТ на 60 800км 1996-та. с ГИ. Целите са следните : 1.Дали след поставяне на по-голям алуминиев радиатор,радиатор с вентилатор за маслото на автоматичната трансмисия и радиатор за охлаждане на маслото на силовият агрегат (двигателя) ще се реши проблема . 2.Дали след употреба на едни от най-добрите флуиди ще се постигне желаният ефект, или всичко е само цифрички от страна на производителите. 3.Дали ще се постигне дълговечност и в какъв пробег точно ще се изрази .
Вече имаме тежък автомобил - Легаси,с недостатъчно голям силов агрегат, имайки предвид купето а именно 2.0л и е автоматик,имаме наличен газов инжекцион ,автомобилът е на малко километри и е в перфектно състояние - според мен са на лице всички необходими фактори за да стартирам този Проект.
По точка 1: Насочил съм се към : Mishimoto Performance Aluminum Radiator - или сходен ,очаквам предложения Mishimoto Heavy Duty Transmission Cooler / Electric Fan - или сходен ,очаквам предложения Mishimoto Universal Oil Cooler Kit - или сходен ,очаквам предложения
По точка 2: Насочил съм се към : За двигателно масло - AMSOIL - очаквам предложения точно кой вид да се постави За масло на трансмисията - очаквам предложения - марка и вид за охладителна течност - марка и вид
По точка 3: Годишен пробег 45-50 000км (поне) ! От моя страна напълно обективна статистика , за всичко което се случва и подменя по автомобила !
ЗАБЕЛЕЖКА :
Темата НЯМА комерсиална цел ,а също така да популяризира марки,продукти,сервизи,нито се крият користни цели. Автомобилът не се продава на никаква цена - нито в последствие ще се продава !!! Очаквам предложеният Ви !
Поздрави ! Радо
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Май 18, 2013 8:26 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Аз бих добавил и следното - да изясним - от какво може да духват гарнитурите ако колата е на газ, а и като цяло?
Аз имам 2 предположения:
1. Лоши (бедни) смеси. 2. Прегряване.
Лично при мен нито едно не е било налице (поне последните 17к км, откакто колата е в мен), но гарнитурите духнаха. Което ме навежда, че може да има и други причини.
|
|
|
Съб Май 18, 2013 8:53 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
didoya написа: Аз бих добавил и следното - да изясним - от какво може да духват гарнитурите ако колата е на газ, а и като цяло?
Аз имам 2 предположения:
1. Лоши (бедни) смеси. 2. Прегряване.
Лично при мен нито едно не е било налице (поне последните 17к км, откакто колата е в мен), но гарнитурите духнаха. Което ме навежда, че може да има и други причини. По точка 1 : Приемам за бедните смеси,но ще трябва арбитър,защото за един газаджия едни настройки са ОК за друг за нищо не стават ! В този случай - търсим газаджия за настройки , който е с всеобщо доверие ! По точка 2 : Относно прегряването - това е основната част на тема - за това ще поставя всички нужни/ненужни пърформанс радиатори и възможно най-добрите флуиди по спецификация . Благодаря за мнението !
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Май 18, 2013 9:03 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Корекциите Short и Long fuel trim + стойностите на AFR ако са в норми и по книга това достатъчно ли е да приемем за добри смеси?:) Още повече, че при мен е и по OBD2 в реално време ГИ-то. Според Torque смесите на газ са ми перфектни.
Ако е спам това или мислиш че не е по темата - нека модовете ми махнат мнението.
|
|
|
Съб Май 18, 2013 9:10 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
А колеги на не газифицираните , колко изкарват гарнитурите ?
|
|
|
Съб Май 18, 2013 9:15 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
По точка 2: Amsoil 5W30 Series 3000 HDD или Amsoil 0W30 Signature Series SSO ?
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Май 18, 2013 10:28 pm |
|
|
ico_tech
|
Колеги, аз мога да споделя следното: Ej 20 , Impreza 1997 , 124 000 km на газ, обикновено газово - никакви проблеми с гарнитури и клапани. Без проблеми с прегряване. Скорости до 150 км/ч. За 2.5 и 3.0 може би проблема е конструктивен. В частност материала на блока и на главата, гарнитурата, оразмеряване на болтовете на главата. Уплътнението на главите си е по същество фланцево съединение. Аз бих се насочил към качествена гарнитура (корзията при газ е по-изразена) и по-различни болтове. Успех
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Май 18, 2013 11:57 pm |
|
|
plaskom
|
Приветствам желанието ти да развиеш този проект, но за мен "...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури..." се свежда до следното: 1. Редовно проверяване на нивото на антифриза и доливане със същия или с дестилирана вода (за малко количество). Според ръководствата трябва да се прави при всяко зареждане на бензиностанция. 2. Редовна смяна на антифриза, с качествен а не с това което се продава по бензиностанции. Имаше писано из форума от колеги които си изхвърлиха радиатори запушени от утайки и други боклуци. 3. Редовно външно промиване на радиатора със струя вода. Аз го правя при всяко миене на колата. За външно затлачени радиатори също има много писано из форума. 4. Редовна смяна на маслото на двигателя и проверка на нивото му.
С това не откривам "топлата вода", защото това е една нормална подръжка на всеки автомобил и не води до допълнителни разходи на пари и време.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Нед Май 19, 2013 7:18 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
plaskom написа: Приветствам желанието ти да развиеш този проект, но за мен "...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури..." се свежда до следното: 1. Редовно проверяване на нивото на антифриза и доливане със същия или с дестилирана вода (за малко количество). Според ръководствата трябва да се прави при всяко зареждане на бензиностанция. 2. Редовна смяна на антифриза, с качествен а не с това което се продава по бензиностанции. Имаше писано из форума от колеги които си изхвърлиха радиатори запушени от утайки и други боклуци. 3. Редовно външно промиване на радиатора със струя вода. Аз го правя при всяко миене на колата. За външно затлачени радиатори също има много писано из форума. 4. Редовна смяна на маслото на двигателя и проверка на нивото му.
С това не откривам "топлата вода", защото това е една нормална подръжка на всеки автомобил и не води до допълнителни разходи на пари и време. Благодаря за отговора ! Факт е,че трябва да се следят всички горе упоменати точки,като привантивна мярка ! Не мисля обаче,че радиатор с големина,който се поставя на 2-ка мотор(атмосферен),трябва да се поставя същият на турбо версията,да не говорим на Н6-цата е просто смешен ! Също така,че охлаждането на трансмисията трябва да е куплирано с това на двигателя,да не говорим пък,че други марки автомобили (които съм притежавал) с мощност 115кс. имаха охладителен радиатор на маслото на двигателя ! По-скоро идеята на проекта е - какво да направим ,за да си спестим главоболията основно след газифициране. Дали само с вложение от 200лв(приблизително) ,отделяйки охлаждането на трансмисията от това на двигателя (за АТ -версиите) и наливайки разбира се качественни флуиди , а на МТ-версиите само с по-голям воден радиатор е достатъчна мярка ?
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Нед Май 19, 2013 8:11 am |
|
|
deadman
|
http://www.dual-star.com/index2/Service ... h_info.htmhttp://www.e30m3project.com/e30m3perfor ... wetter.htmИнтересни линкове. Според тях най-добрата охлаждаща течност е водата, тъй като е с най-голям коефициент на проводимост. Пак според горните сайтове смесването 50/50 вода и water wetter има същата температура на кипене както водата. Това което разбрах от тях е, че най-добрия начин за охлаждане на моторитр на Суби е лятото само вода, а като паднат температурите (да речем с монтажа на зимни гуми) източваш половината вода и доливаш концентрат антифриз. Поне според мен, не казвам че съм прав. Прочетете и оценете и Вие.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Май 19, 2013 9:40 am |
|
|
deadman
|
Да допълня само, че според мен изваждането на АТ охлаждането от стоковия радиатор според мен ще подобри охлаждането на ДВГ, тъй като изваждате един сериозен "отоплите" на антифриза. Относно радиатор на маслото на ДВГ имах подобна мисъл и аз, но се допитах до Миро (бивш Субару Варна) и до агент дъст и според двамата при положение, че допълнителното охлаждане на маслото се прави с термостат и в общия случай не се налага ако не се състезаваш.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Май 19, 2013 9:48 am |
|
|
Vmax
|
Радо,
Честито за придобивката!
Темата е интересна и много е писано по този проблем, може би трябва да се направи подробно за различните модели Субару - все пак турбо, Н6, и силно модифицираните са с различни специфични нужди.
Колегата Plaskom е описал най-важното, като само ще добавя че термостата е основният заподозрян за проблемите. Deadman също по отношение на лятото - да се използва дейонизирана или дестилирана вода с 20% антифриз и добавката.
За това Легаси едва ли има смисъл от Мишимото, ако всичко е ОК.
Аз бих направил следното - почистване на радиатор, промивка на системата и ревизия на всички маркучи и скоби, за да няма изненади. За АТ нещата са - допълнителен кулер при възможност с термостат, защото тази кутия докато не стигне работна температура работи само да 3 та предавка вкл. а зимата ще е малко сложно... Отделно тези кутии страдат от липсата на филтър като моделите след 1998, защото от боклуци по системата или от частично прегряване започва да се лющи покритието на турбината и става пълен мармалад - прегряване, соленоиди и т.н. Затова също има решение - външен филтър с магнит...
За ГИ Агента ако се включи ще каже най-точно, но при всички случаи скорости над 170 - 180 - 200 не са препоръчителни...
Ок са си Субарата, ама не ги купуваме нови и винаги има полтъргайсти...
|
|
|
Нед Май 19, 2013 10:07 am |
|
|
julionavarro
|
deadman написа: Да допълня само, че според мен изваждането на АТ охлаждането от стоковия радиатор според мен ще подобри охлаждането на ДВГ, тъй като изваждате един сериозен "отоплите" на антифриза. Относно радиатор на маслото на ДВГ имах подобна мисъл и аз, но се допитах до Миро (бивш Субару Варна) и до агент дъст и според двамата при положение, че допълнителното охлаждане на маслото се прави с термостат и в общия случай не се налага ако не се състезаваш. Не съм сигурен обаче дали OEM радиатора не спомага и за по бързо достигане на работната температура на автомата. Както каза и Станислав,кутията не включва 4-та докато не загрее, ДВГ-то е достигнало работна температура преди кутията, и чрез серпентината в радиатора спомага и за загряването на кутията.....или греша?!? Та поставянето на кулер и премостването на стоковия радиатор, дали няма да доведе до трудно загряване на кутията, и съответно "шифт" само до 3-та? Аз имам дилема дали да сложа външен термостат+маслен кулер на автомата, и да "шунтирам" циркулацията през стоковия радиатор. Притеснява ме обаче че маслената помпа(в кутията) работи, а пък термостата спира циркулацията на маслото,което пък не знам до какво може да доведе. За сега имам маслен кулер+термостат за кутията, и маслен кулер+ "сандвич плейт" с вграден термостат за двигателното масло! За сега не съм монтирал нищо,защото не съм решил още как да ги комбинирам.... така че темата ми е доста интересна!
_________________ "Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"
|
|
|
Нед Май 19, 2013 11:30 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Бихте ли се обосновали от къде може да се прочете като статия (ръководство и тн. при Субару),че не достигайки работна температура ( и колко е тя) трансмисията не прехвърля на по-голяма предавка от 3 ? Моите знания за кутиите свързани с понижаването на работната им температура,трябва да работят с число на АТФ по-голямо от 3 най-добре е 5 или 6 - или пък греша ?
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Нед Май 19, 2013 12:52 pm |
|
|
deadman
|
За монтажа на Мишимото радиатор на моята хлебарка Миро (ексСубару) ми предложи да сложа не радiатор масло/въздух за АТ, а да използвам от Н6 охладител за скоростна кутия, който си е масло/антифриз. Зимата докато направя маневрите да изляза от паркинга и след това по малките улички до булеварда АТ си качва температурата, т.е. смених радиатора с по-голям а охлаждането си остана същото. За въздух/масло охлаждане на АТ, мисля че това http://www.ebay.co.uk/itm/MOCAL-OT-1-1- ... 5d3f23ef5a ще е добро решение, защото докато АТ е студена маслото ще си циркулира свободно без да минава през радиатора, а след като достигне температура термостата ще отвори и ще започне циркулация през расиатора. Тук обаче изниква въпроса при ниска температура докато студеното масло се изтласка до кутията какво става с маслената помпа на АТ? Не се ли получава момент с липса на мазане и претоватване на помпата?
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Май 19, 2013 12:55 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Идеята е напълно да се отделят едната и другата система и да си заработят автономно. В тази връзка малко да се синтезира темата : До тук : 1.Маслен радиатор за Автоматика + термостат + масло пълна синтетика. 2.Привантивните мерки като: навременна смяна и промивка на охладителната част на автомобила + измиване на водният радиатор отвън,своевременно наблюдение на нивото и обща смяна на флуидите на определен пробег (по следене изминатите километри или времеви период - за тези които не изминават по много километри). 3. Поставяне на допълнителен филтър + магнит за АТ - на моделите на които липсва такъв. 4.Стоков радиатор за охлаждащата течност със стоков термостат а флуйда да се сменя с летен и зимен - остава под въпрос "?" 5. Маслен радиатор за двигателя + термостат - остава под въпрос "?" 6. Идеята за моторно масло "AMSOIL" - остава под въпрос "?" Благодаря на всички взели отношение към темата,моля да изчистим и точките които са в червено !
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Нед Май 19, 2013 1:31 pm |
|
|
automan
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm Мнения: 183 Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
|
Колеги, Много неща написахте относно поддръжката на радиаторите, охладителната течност вътре, но не става ясно защо усилията са насочени само в тази посока. Защо се налага изваждането на охлаждащата система за скоростната кутия от водния радиатор? Променя ли се температурата на водата при движение на газ? Забелязвали ли сте някога отклонение на стрелката от нормалното (средата на термометъра) при движение с по-големи скорости на бензин и на газ? Аз лично не съм забелязвал промяна в температурата при различни скорости и в горещо време. Имал съм Легаси на газ и сега Форестър турбо с ГИ. При Форестъра, който е с МТ, има също охлаждане на маслото от скоростите през водния радиатор. При различни режими на работа, температурата остава постоянна. Според мен усилията трябва да се насочат в друга посока. При смяна на гарнитура да се обърне внимание на повърхностите на главите и на блока. Всички петна, язвички или кривини рано или късно ще доведат до пробив. Освен това съм забелязал, че много "майстори" не притягат повторно главите, след определен пробег. От собствен опит знам, че това се налага. Дори гарнитурите да са оригинални, пак идва момент да се сменят. При много от изпарителите на газови уредби, една гумена мембрана отделя газта от охлаждащата течност. При остаряване се случва да се пропука и газта да проникне в охладителната система. Това също може да е причина за "издухване" на гарнитури.
|
|
|
Нед Май 19, 2013 5:25 pm |
|
|
deadman
|
automan написа: Колеги, Много неща написахте относно поддръжката на радиаторите, охладителната течност вътре, но не става ясно защо усилията са насочени само в тази посока. Защо се налага изваждането на охлаждащата система за скоростната кутия от водния радиатор? Променя ли се температурата на водата при движение на газ? Забелязвали ли сте някога отклонение на стрелката от нормалното (средата на термометъра) при движение с по-големи скорости на бензин и на газ?
Стрелката на прибора за температура на антифриза стои по средата от около 76-78 градуса до 100 градуса. Мръдне ли леко на горе от средата най-добре право в сервиза. За да се следи реалната температура на антифриза трябва да си закачен да речем с телефон за колата и да гледаш. Това че стрелката ти стои в средата е много добре и дай боже всеки. Темата е за това, че колегара pradabg е решил да на прави на свой гръб тест за да провери колко време ще изкара със споменатите от него подобрения. На въпроса за АТ охлаждането, определено ако се изкара от радиатора температурите ще се променят и на ДВГ, и на АТ. Относно притягането повторно на шпилки на глави (и не само) след определени часове работа не мисля, че ще се срещне чак такъв лауреат да не го направи.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Май 19, 2013 5:42 pm |
|
|
deadman
|
pradabg написа: До тук : 1.Маслен радиатор за Автоматика + термостат + масло пълна синтетика. По тази точка се позамислих, че май е по-добре първо да се избере мястото на радиатора и след това радиатора да се избере за конкретното място. Трупането на радиатори един пред друг не е много добра идея. Току виж лятото климатика ту да охлажда, ту да топли По точка 5 за маслен кулер на ДВГ според мен е най-добре първо да се направи модифицирането на АТ охлаждането и антифриза и чак тогава след известно тестване да се реши да се слага ли или не. Според мен няма да е необходим, но най-добре това да кажат знаещите като се завърнат от Дракона.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Май 19, 2013 6:25 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
deadman написа: pradabg написа: До тук : 1.Маслен радиатор за Автоматика + термостат + масло пълна синтетика. По тази точка се позамислих, че май е по-добре първо да се избере мястото на радиатора и след това радиатора да се избере за конкретното място. Трупането на радиатори един пред друг не е много добра идея. Току виж лятото климатика ту да охлажда, ту да топли По точка 5 за маслен кулер на ДВГ според мен е най-добре първо да се направи модифицирането на АТ охлаждането и антифриза и чак тогава след известно тестване да се реши да се слага ли или не. Според мен няма да е необходим, но най-добре това да кажат знаещите като се завърнат от Дракона. Тук нещата персонално при мен са по-улеснени - нямам климатик,така че няма кондензер и двата кулера могат да се поставят пред 1/2 от водния,да се постави и втора перка (която принципно е за климатика),но в тази ситуация ще се взима сигнал от тази на водния и така ще се получи 1-во - по-добро охлаждане на водния и 2-ро - охлаждане на маслените кулери принудително - какво мислите за това ?
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Нед Май 19, 2013 7:33 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|