Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 83 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Всичко за Газов Инжекцион монтиран на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Просто икам да искажа мнение че според мен е задължително на газ(LPG)да има лабда контрол за да се гарантира оптимална смес
и също до колкото рабирам времената и смесите на гас се правят по ОЕм ския комп на бензин което според мен също не е добре

Моето менение е - електроника тип "стенд алоун" с лабда контрол, нова карта на бензин, нова карта на газ и широколентова лабда сонда (aврърмаркет)

п.п. STFT не знам какво е

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Апр 15, 2014 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да внеса едно уточнение, при мен просто бяха разменени куплонзите на газовите инжектори на въпросните два цилиндъра.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Вто Апр 15, 2014 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mitoko написа:
Просто икам да искажа мнение че според мен е задължително на газ(LPG)да има лабда контрол за да се гарантира оптимална смес
Именно,за това всеки трябва да си направи настройките по ламбда - мнението ви е абсолютно вярно и обосновано ...
Цитат:
и също до колкото рабирам времената и смесите на гас се правят по ОЕм ския комп на бензин което според мен също не е добре
разликата във времето на изчисление и трансфера на данни е със съответното закъснение,а да не говорим,че всеки ГИ разботи в зависимост от цената му с различен процесор,за това както писах и преди,разлики има във времето на реакция и с диагностика сме го засичали многократно. Почти еднакво е при ГИ-та които са от по-висок клас,тогава можете да разчитате на данните от газовият компютър и продължавам да твърдя,че не напълно... При тази ситуация отново сте прав,но ако говорим за по-висок клас на управление ...

Цитат:
Моето менение е - електроника тип "стенд алоун" с лабда контрол, нова карта на бензин, нова карта на газ и широколентова лабда сонда (aврърмаркет)
Това звучи прекрасно,особенно и ако екипно работят и мапера и газаджията и двамата настойват автомобила,може да се каже,че ще се постигне най-добрата работа на ДВГ въобще ...

Цитат:
п.п. STFT не знам какво е
http://en.wikipedia.org/wiki/Short-time ... _transform

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Вто Апр 15, 2014 10:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:
mitoko написа:
Просто икам да искажа мнение че според мен е задължително на газ(LPG)да има лабда контрол за да се гарантира оптимална смес
Именно,за това всеки трябва да си направи настройките по ламбда - мнението ви е абсолютно вярно и обосновано ...
Цитат:
и също до колкото рабирам времената и смесите на гас се правят по ОЕм ския комп на бензин което според мен също не е добре
разликата във времето на изчисление и трансфера на данни е със съответното закъснение,а да не говорим,че всеки ГИ разботи в зависимост от цената му с различен процесор,за това както писах и преди,разлики има във времето на реакция и с диагностика сме го засичали многократно. Почти еднакво е при ГИ-та които са от по-висок клас,тогава можете да разчитате на данните от газовият компютър и продължавам да твърдя,че не напълно... При тази ситуация отново сте прав,но ако говорим за по-висок клас на управление ...

Цитат:
Моето менение е - електроника тип "стенд алоун" с лабда контрол, нова карта на бензин, нова карта на газ и широколентова лабда сонда (aврърмаркет)
Това звучи прекрасно,особенно и ако екипно работят и мапера и газаджията и двамата настойват автомобила,може да се каже,че ще се постигне най-добрата работа на ДВГ въобще ...

Цитат:
п.п. STFT не знам какво е
http://en.wikipedia.org/wiki/Short-time ... _transform

Радо май трябва да дойда да преглдаш събка, Стоян добре я настрои , но предполагам винаги може и още.
Пък и бутилката е за смяна с по-голяма, та има за какво.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Апр 15, 2014 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
Радо май трябва да дойда да преглдаш събка, Стоян добре я настрои , но предполагам винаги може и още.
Пък и бутилката е за смяна с по-голяма, та има за какво.



Ако е след Стоян - Не може :D той ми е Гуру,опитът му е в пъти по-голям от моя ,не вярвам,че ще има какво да коригирам след него,по-скоро ще е проява на педантичност или лош вкус . Виж за смяна на бутилката е друга бира ... ;)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Вто Апр 15, 2014 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
OFFROADER написа:
Инжекторите са Кейхин а отворите не знам какви са, понеже колата я купих с монтирана система. Изпарителя е за 1200mb и налягането му е толкова. Времето на бензиновите инжектори на празен ход е 2 ms ..........


При Кейхин,Матрикс,Ланди,БРЦ..... размер на отвори на щуцери няма,отворът е един. Когато се работи с такива дюзи, е от значение при изборът им, да се вземе под внимание kw/на цилиндър ... И понеже са бързи дюзи с голям размер на отвора на изходящата газ,то обикновенно работят в диапазон "+" "-" 0,5~1ms под или над бензиновото време. При тях ако получавате някакво придърпване (разбира се при изправна запалителна система),ще си отворите настройките и ще повишавате/намалявате минималното инжекторно време на впръскване ;)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Вто Апр 29, 2014 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, отдавна се интересувам и съм изчел много форуми за газови автомобилни уредби. Така и не можах да си намеря отговор на въпроса може ли с метанова уредба да се постигне равна на бензина или поне на LPG динамика на автомобила и ако не може, защо? Мнения от рода "а бе, на метан е умряла..." често срещам, само че никой не казва защо. Питането ми е за атмосферка. Дали защото двигателят не може да засмуче повече въздух, който е необходим на метана за да отдаде същата енергия като бензина(различни количества въздух за стехиометрична смес) или поради по бавното му горене... :-? Една проста аритметика и използвайки енергийните показатели на горивата показва, че за получаване на енергия 100 КВт/ч се използва: 8,3 кг бензин + 122 кг въздух ИЛИ 7,3 кг LPG + 113 кг въздух ИЛИ 8,9 кг метан + 152 кг въздух

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Сря Апр 30, 2014 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Здравейте, отдавна се интересувам и съм изчел много форуми за газови автомобилни уредби. Така и не можах да си намеря отговор на въпроса може ли с метанова уредба да се постигне равна на бензина или поне на LPG динамика на автомобила и ако не може, защо? Мнения от рода "а бе, на метан е умряла..." често срещам, само че никой не казва защо. Питането ми е за атмосферка. Дали защото двигателят не може да засмуче повече въздух, който е необходим на метана за да отдаде същата енергия като бензина(различни количества въздух за стехиометрична смес) или поради по бавното му горене... :-? Една проста аритметика и използвайки енергийните показатели на горивата показва, че за получаване на енергия 100 КВт/ч се използва: 8,3 кг бензин + 122 кг въздух ИЛИ 7,3 кг LPG + 113 кг въздух ИЛИ 8,9 кг метан + 152 кг въздух


http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-3.pdf

Може с аванс процесор при конвенционален газоразпределителен механизъм,а при двигатели с променливи фази на газоразпределение с метанов инжекцион, не се налага поставянето му и се движи почти както на бензин - пробвано ...

http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Апр 30, 2014 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:

Може с аванс процесор при конвенционален газоразпределителен механизъм,а при двигатели с променливи фази на газоразпределение с метанов инжекцион, не се налага поставянето му и се движи почти както на бензин - пробвано ...

http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf


Благодаря за линковете. Изчетох ги внимателно. Да конкретизирам нещата - Форестър 2,5 автомат. Поради мераци и малко повече време за губене са монтирани LPG и метан - всичко Романо. Един компютър, едни дюзи, два изпарителя, комутират се електрически. На пропан/бутан няма кусури и за динамика и за разход. На метан обаче имам (не се опитвам с еднакви горивни карти, разбира се). Монтиран аванс процесор ДЕК, който се задейства само при метан, но там съм дал аванс спрямо бензина доста повече от цитираните в статията 5-8 градуса (а именно 15 - 18) Нямам графика как ЕКУто бута аванса на бензин при различни обороти и натоварване за моя автомобил и не знам от къде да я намеря. Ами вяла си е. Доста съм си играл с горивните карти, но с аванса не съм. Дали не съм го "предобрил"?

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Сря Апр 30, 2014 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
.......но там съм дал аванс спрямо бензина доста повече от цитираните в статията 5-8 градуса (а именно 15 - 18). Доста съм си играл с горивните карти, но с аванса не съм. Дали не съм го "предобрил"?.........


Пробвай на 6 градуса и ако може да ми кажеш с какво налягане работиш ..... :)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Апр 30, 2014 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гореспоменатият ТАП може да се настройва през 500 об/мин в целия диапазон. Дали да му дам тези 6 градуса за всякакви обороти? Налягането за метана 2,5 - диференциално. Дюзите са 3 мм и това е тавана.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Чет Май 01, 2014 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Гореспоменатият ТАП може да се настройва през 500 об/мин в целия диапазон. Дали да му дам тези 6 градуса за всякакви обороти? Налягането за метана 2,5 - диференциално. Дюзите са 3 мм и това е тавана.


Когато работиш с две различни алтернативни горива да разбирам ли,че при преминаване от едното към другото горивo,си зареждаш от записан файл настройките направени за съответното гориво (било то LPG/CNG) всеки път (от лаптопа става въпрос) ? - Ако зареждаш файлове (или иначе казано всеки път прейнсталираш газовият компютър с настройките за горивото с което за работи ДВГ-то <преди да преминеш от едното на другото,или иначе казано - спираш,преинсталираш прехвърляш LPG/CNG и тръгваш> то би следвало , нещата да ти се получават. Изключи ТАП-а и си направи една настройка на метан и виж какво ще се получи - пускаш си една автоматична настройка и после в динамичен режим ... .
ТАП при Субару съм виждал само за моделите без knock sensor, след това ....... ,EKU-то има достатъчнен диапазон за извършване на нужното предварение/закъснение.
Фирмата която произвежда ТАП и можеш да отнесеш въпросът си към тях,дали при твоят модел Субару се налага поставянето му ,се казва AEB - http://www.aeb.it/Products/Products/Cat ... processors !!! Всички останали,които са ти гарантирали ,че с някакво универсално средство ще успееш да направиш корекциите които са ти необходими на аванса ... направо отиди при тях и отнеси спецификата на въпроса ....


п.с.1. Авансът на Метан спокойно понася до 12 градуса,от там нагоре ... :) - за автомобили за които е разработен и предвиден монтаж на ТАП ...
п.с.2. Друго решение което съм виждал е , метан инжекцион + LPG-но на плочка ! ....за годините в които имаше 3-4-ри Метан станции в страната. Но колко пъти може да бъде преинсталиран един компютър, за да преминавате софтуерно от едното към другото гориво,не мога да Ви отговоря,защото не съм специалист в тази област. Ако може някой колега, по запознат да се включи и да ни разясни ще е в полза,за да знаете как да боравите от тук насетне с конфигурацията на автомобилът си и съответно какво решение да вземете .

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Чет Май 01, 2014 11:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
pradabg написа:

Може с аванс процесор при конвенционален газоразпределителен механизъм,а при двигатели с променливи фази на газоразпределение с метанов инжекцион, не се налага поставянето му и се движи почти както на бензин - пробвано ...

http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf


Благодаря за линковете. Изчетох ги внимателно. Да конкретизирам нещата - Форестър 2,5 автомат. Поради мераци и малко повече време за губене са монтирани LPG и метан - всичко Романо. Един компютър, едни дюзи, два изпарителя, комутират се електрически. На пропан/бутан няма кусури и за динамика и за разход. На метан обаче имам (не се опитвам с еднакви горивни карти, разбира се). Монтиран аванс процесор ДЕК, който се задейства само при метан, но там съм дал аванс спрямо бензина доста повече от цитираните в статията 5-8 градуса (а именно 15 - 18) Нямам графика как ЕКУто бута аванса на бензин при различни обороти и натоварване за моя автомобил и не знам от къде да я намеря. Ами вяла си е. Доста съм си играл с горивните карти, но с аванса не съм. Дали не съм го "предобрил"?


на метан аванса е поне 10 градуса,

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пет Май 02, 2014 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, точно така е, зареждам с лаптоп (имам един архаичен, който си стои в колата) различни файлове, когато сменям горивото. Работата е там, че карам главно в София, където има достатъчно метан станции, а и по страната не са малко. Бутилките са 2 по 5 кг. Пропан-бутанът беше пръв и за това си стои в готовност, пък и за какво да го махам - един изпарител и една бутилка "гума" в повече :) А и когато не ми се търси метан в БГ или в чужбина си карам на LPG. С електроника се занимавам професионално, но не знам точния тип на паметта в моя газов компютър, но не е по-малко от 10 000 пъти презапис и това даже е занижено число. С това няма проблем, всеки ден да презаписва, ще стигне за 30-тина години ;) .
По въпроса за ТАПа. Познавам АЕВовете и съм ползвал за една Мазда. В онлайн програмата им не предлагат ТАП за моя Фори. Работата е там, че те предлагат ТАПове, който манипулират сигнала от първичния датчик на коляновия вал. По старите субита са по с по 4 зъба и са уникални, други коли не ползват такива (доколкото знам, разбира се). Та, там се предлагат устройства за Фори 2012, където сигналът от първичния е по популярен. В DEKа който ползвам се прекъсват сигналите към комутаторите и съответно се мести искрата.
Съществува инфо, че ЕКУто на Субару "мести" назад искрата, докато детонационния датчик не му "каже" стига и това в динамика. Да ама на кои модели? И докога я мести назад? Ами ако knock сензора е повреден и няма кой да каже стига?
И последно да уточня, цитираните от уважаемите колеги 10 или 12 градуса аванс са свръх бензина, нали? И все пак как е в диапазона обороти?
Приятно доизкарване на празниците! :hello:

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Съб Май 03, 2014 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Да, точно така е, зареждам с лаптоп (имам един архаичен, който си стои в колата) различни файлове, когато сменям горивото. Работата е там, че карам главно в София, където има достатъчно метан станции, а и по страната не са малко. Бутилките са 2 по 5 кг. Пропан-бутанът беше пръв и за това си стои в готовност, пък и за какво да го махам - един изпарител и една бутилка "гума" в повече :) А и когато не ми се търси метан в БГ или в чужбина си карам на LPG. С електроника се занимавам професионално, но не знам точния тип на паметта в моя газов компютър, но не е по-малко от 10 000 пъти презапис и това даже е занижено число. С това няма проблем, всеки ден да презаписва, ще стигне за 30-тина години ;) .
По въпроса за ТАПа. Познавам АЕВовете и съм ползвал за една Мазда. В онлайн програмата им не предлагат ТАП за моя Фори. Работата е там, че те предлагат ТАПове, който манипулират сигнала от първичния датчик на коляновия вал. По старите субита са по с по 4 зъба и са уникални, други коли не ползват такива (доколкото знам, разбира се). Та, там се предлагат устройства за Фори 2012, където сигналът от първичния е по популярен. В DEKа който ползвам се прекъсват сигналите към комутаторите и съответно се мести искрата.
Съществува инфо, че ЕКУто на Субару "мести" назад искрата, докато детонационния датчик не му "каже" стига и това в динамика. Да ама на кои модели? И докога я мести назад? Ами ако knock сензора е повреден и няма кой да каже стига?
И последно да уточня, цитираните от уважаемите колеги 10 или 12 градуса аванс са свръх бензина, нали? И все пак как е в диапазона обороти?
Приятно доизкарване на празниците! :hello:



http://mazeto.net/index.php?topic=7025.0 .... тук ще получиш отговорите .... и както казах по-нагоре,изключи си ТАП-а,намали си налягането до 1,7-1,5 (диферентно) направи си коректни настройки и на Метан и на Газ и едва тогава го включи. Започни (при необходимост !) с предварение 8-10 градуса ,като го намаляваш с увеличаване на оборотите и виж, дали въобще ще се нуждаеш от такова след 2500-3000 оборота. А ако кнока е повреден и не светне чека,то би следвало да се усети влошена динамика на автомобила - като минимум :) ...

Поздрави !

п.с. Това с презаписа е добро инфо - Благодаря за което !

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Съб Май 03, 2014 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Отдавна ме мъчи един въпрос:
Понеже инжекторите работят 2x2 а ловато инжекторите не са бързи, моята е настроена в full group така при педала до край стига до ~5700об. без да допълва с бензин(бензиновата помпа се спира на газ след около 20s).
Газовите инжектори прескачат по 1 бензинов импулс тоест пръскат по рядко, това до какви негативи води. В вървенето е добре а в разхода не знам. Ще се радвам ако кажете няколко думи за този режим + и -.

Ако някой се интересува сложил съм температурен датчик на изпарителя но понеже не е стандартен(4,7к) е купен от магазин за електроника(термистор-NTC ) и разбира се не е на резба като оригиналния. Така се отключва една опция: над 50градоса на изпарителя пали на газ.

Пон Май 05, 2014 10:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
lelemale13 написа:
Отдавна ме мъчи един въпрос:
Понеже инжекторите работят 2x2 а ловато инжекторите не са бързи, моята е настроена в full group така при педала до край стига до ~5700об. без да допълва с бензин(бензиновата помпа се спира на газ след около 20s).
Газовите инжектори прескачат по 1 бензинов импулс тоест пръскат по рядко, това до какви негативи води. В вървенето е добре а в разхода не знам. Ще се радвам ако кажете няколко думи за този режим + и -.

Ако някой се интересува сложил съм температурен датчик на изпарителя но понеже не е стандартен(4,7к) е купен от магазин за електроника(термистор-NTC ) и разбира се не е на резба като оригиналния. Така се отключва една опция: над 50градоса на изпарителя пали на газ.



Във фул-груп впръскването е разредено (както сте упоменал ) и с по-голям размер на дюзите,не е толкова прецизно, което води до намалена динамика и малко по-голям разход на гориво.Ако във високите обороти сместа не беднее, няма за какво да се притеснявате. Друг е въпроса,ако искате да я направите на последователно впръскване ...
Спирането работата на бензиновата помпа при работа на Газ,не мисля,че е добро решение.Все пак циркулацията на бензина охлажда пряко рейките и самите бензинови дюзи + това, не позволява да се опичат маркучите и тн. Относно опцията за палене директно на Газ,се задава софтуерно,като сами можете да определите при топъл двигател на колко градуса това да се случи (30-40-50градуса и тн.) и не се влияе от марка и вид на температурният датчик.

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Вто Май 06, 2014 8:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Предполагам че за разхода нямате представа с колко се покачва, май разликата е малка.
За вървенето не усещам разлика като на бензин е. А за беднеенето в високите може би имате предвид дали изпарителя не "кляка", не а и по стечение на обстоятелствата не е ловато, за доста по голяма мощност е от ловатовския.
За температурния датчик го написах защото по магазините намирах само 10к и 100к. Конкретно за моята газова минимума на температурата за палене на газ е 50 градуса.
Това за спирането на помпата е доста спорно затова имам копче и мога да байпасна релето. В моя подкрепа мога да кажа че според някакво изследване инжекторите пропускали по малко бензин и той се изпарявал но боклуците в бензина се отлагали а без налягане може вече да пропускат изобщо. За охлаждането все пак бензина не преминава през дюзите и се разчита на неговата топлопроводимост. Не съм сигурен кое е по-малкото зло.
Благодаря за отговора

Вто Май 06, 2014 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Средно 1-1,5л. е разликата и щом имате добра динамика,то тогава всичко е ОК. Във високите обороти нямах в предвид дали изпарителя успява да изпари нужното количество Газ,а дали сте погледнал смесите по ламбда,ако и там стойностите са в норми,то не мисля,че трябва да се впускате в излишни харчове. :good:
Решението да си спрете бензиновата помпа си е лично ваше и аз не мисля да го оспорвам ! Че бензиновите дюзи пропускали по-малко,че бензина се изпарявал ..... а от друга страна циркулацията охлажда,конденза които се получава перманентно в резервоара от същата (циркулация) попада в бензиновият филтър,а не от един път в помпата и тн. разсъждения ,смятам,че са излишни дискусий. В крайна сметка автомобилът е движимо имущество и всеки е в правото си да го стопанисва както намери за добре.Дали ще следва добрите практики,ще се уповава на форумни разсъждения или на своите собствени,важното е да е технически изправен,да сме трезви зад волана,да умеем да свеждаме рисковите фактори до минимум,а че някой ще смени помпа по-рано или пък друг дюзи,не мисля,че е от толкова голямо значение - вечни неща няма :)

_________________
http://www.dek.bg/main.php
 4

Вто Май 06, 2014 9:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До вчера си мислих, че най-голямата грешка, която съм допуснал спрямо форито ми е монтирането на АГУ.
Виках си "Никога повече", ако ще да карам по-малко от необходимото.
НО след вчерашната намеса на Радо(pradabg) :bow: се убедих, че когато човек знае какво прави и го прави акуратно и с желание, монтирането на ГИ на Субару може да мине без драми и шофирането да носи удоволствие, а не притеснения ("защо тази кола не върви нормално?", "дали не прецаквам нещо?", "колко ще ми струва това пътуване?" и т.н.).
Поздрави и хубав ден на всички!

_________________
Subaru Forester SF first love
Subaru Forester SH

Пет Май 09, 2014 7:08 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 83 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор