Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Всичко за Газов Инжекцион монтиран на Субару
Автор |
Съобщение |
fanaticeti
Регистриран на: Сря Май 22, 2013 3:29 pm Мнения: 61 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2016
Рейтинг: -19
|
С малки корекции - 9 на сто София - кулата 80 - 130 км/ч където позволява :-) кулата до олимпиада ( Гърция ) и обратно до София - 13,5 - офф-роада беше доста тежък - 5 пъти по 12 км ( автомата рядко включваше 2 ра + сериозно окопаване в пясък ) и да на моменти си поддържах 180 на връщане Освен това температурата спадна - 86-88-рядко 91 ( преди 91 беше минимума като стигаше до 100 ) извън пътя рядко до 95 с изключение на окопаването - 108 градуса за момент сега и градско ми държи 86-91 ( преди твърдо 95 и 98 съм виждал ) + супер динамика и лекота на джижение Няма да се впускам в други подробности Отново Благодаря колега
|
Последна промяна fanaticeti на Сря Сеп 04, 2013 3:50 pm, променена общо 1 път
|
|
Сря Сеп 04, 2013 3:11 pm |
|
|
fanaticeti
Регистриран на: Сря Май 22, 2013 3:29 pm Мнения: 61 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2016
Рейтинг: -19
|
Попаднах и на едно мнение на Agent Dust което се припокрива с това което прави Pradabg
"оптимален разход може да се настрои и без ОБД опцията - хубавите газови имат достатъчно настройки за целта, но трябва и ОБД скенер за да се гледа как реагира бензиновият компютър и какви корекции прави на бензин и на газ. правят се наколко пробни пробега - примерно изпразване на една бутилка, зареждана на една и съща бензиностанция. с ФОБОС обаче прецизна настройка е много трудно да се прави, проблем са самите инжектори - те не са достатъчно прецизни при дозирането. "
По всичко което четох , слушах и гледах мисля, че точно тук е разковничето. Настройките само по таблица не дават резултата като при следене на корекциите във всички диапазони на работа при различни скорости
|
|
|
Сря Сеп 04, 2013 3:33 pm |
|
|
OFFROADER
|
Привет, някой има ли опит с газов инжекцион BRC Sequent Fast, пробвал ли е сам да си го настройва и какви са особеностите за нашата марка коли? Въпросът ми е свързан със следното. Моят автомобил(този от подписа) е със такава система и при преминаване от едното гориво към другото има момент на претрисане на двигателя. Отделно зимният период първото преминаване от бензин на газ не винаги се получава(диодът светва жълто, че колата почва да минава към газ и след това връща отново на бензин и почва да пищи бъзера все едно няма газ). Обяснението на газовите майстори относно първият проблем е, че този двигател е с 2х2 впръскване на дюзите и този недостатък не може да се избегне. За вторият проблем обяснението е, че когато е студено газовите инжектори не могат да отлепят първият път. Вярна ли е диагнозата на майсторите и какво може да се направи за да се подобрят нещата.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 11:58 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Какви са инжекторите, колко са отворите и какво е налягането от изпарителя?
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 8:04 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Не мисля че впръскването е 2х2, все пак системата е MPFI. До колко стигат времената на бензиновите инжектори?
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 9:22 pm |
|
|
OFFROADER
|
Инжекторите са Кейхин а отворите не знам какви са, понеже колата я купих с монтирана система. Изпарителя е за 1200mb и налягането му е толкова. Времето на бензиновите инжектори на празен ход е 2 ms , а до колко стигат не съм гледал, понеже проблемът е само при прехвърлянето. Друго което съм тествал е при прехвърляне от газ на бензин и обратно(където е проблема), няма промяна в налягането на изпарителя, каквито съмнения имах. Иначе системата работи много-добре, няма разлика при вървене между газ и бензин, и разхода е добър. Относно впръскването 2х2 може и да е така, понеже този двигател няма датчик на разпределителният вал.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Апр 11, 2014 9:15 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Какви са настройките за прехвърляне - на колко оборота, при каква температура и за колко милисекунди? Прехвърлянето газ-бензин и обратно теста през лаптоп ли е или от копчето?
|
|
|
Пет Апр 11, 2014 10:13 am |
|
|
OFFROADER
|
Прехвърлянето е при 25 градуса на газта, настройка за милисекунди не видях в програмата. Прехвърлянето при теста става от копчето понеже от софтуера не видях опция. Затова ако някой има опит с конкретната система да пусне скрииншотове от програмата за настройка и какво трябва да се пипне.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Апр 11, 2014 12:12 pm |
|
|
bobi161
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm Мнения: 198 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
|
Колега, виж случайно, дали прехвърлянето на газ не става един след друг цилиндър - тогава се усеща леееееко притрисане при превкл. на всеки цилиндър на газ....
|
|
|
Пет Апр 11, 2014 6:07 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Това което си гледал за 25 градуса вероятно е настройката за преминаване на газ при студен двигател. Под нея има за време, трябва да е поне 60 секунди. Или за тези секунди след достигането на зададената температура обръща на газ. Можеш да увеличиш температурата на 35 и да намалиш времето на 30 секунди и тази настройка да е добре за топло време но недостатъчна за зимата. Пробвай, може само това да е проблема. Под тези настройки са за топъл двигател. Например 45 градуса и 5 секунди.
Не мога да направя скриншот. За да се отворят менютата трябва да имам вързан газов инжекцион.
|
|
|
Пет Апр 11, 2014 10:14 pm |
|
|
OFFROADER
|
Първите настройки са точно така; 25 градуса на газта и 60 сек. време, за вторите не си спомням, но ще ги погледна. Днес ще пробвам да направя и скрииншотове за да може конкретно да говорим. А какво точно означава това време за прехвърляне?
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Съб Апр 12, 2014 10:04 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Също е добре да прехвърля на понижаване на оборотите, когато са над 1500 или 2000. При мен също претриса за кратко. И когато оборотите бяха настроени на 1000, обръща на газ когато падат и минат под тази стоиност. Тогава се усещаше повече. Настроих го да обръща на 1500 оборота, и сега много рядко се усеща.
Но това с проблема че не иска да обърне на газ...... много ме съмнява че дюзите не искат да отворят (отлепят), направо си звучи смешно. По скоро клапана на бутилката може да прави чалъми и да не отваря всеки път. При мен поне се чува кога щтраква клапана, заслушваи се. и след 10сек. вече обръща на газ.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пон Апр 14, 2014 9:15 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
OFFROADER написа: Първите настройки са точно така; 25 градуса на газта и 60 сек. време, за вторите не си спомням, но ще ги погледна. Днес ще пробвам да направя и скрииншотове за да може конкретно да говорим. А какво точно означава това време за прехвърляне? Увеличи градусите поне на 35. Предполагам хардуера е Секуент24 или Секуент P&D. При тях 60 секунди след старта компютъра е готов да обърне на газ при достигане на зададената температура т.е. 25 градуса, което е малко. За вторите е същото.
|
|
|
Пон Апр 14, 2014 8:12 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Не съм съгласен с твърденията за температурата,моята е Секуент фаст също и съм си я настроил на 25 градуса и не се усеща преминаването . След като има претрисане , първо причината се търси в последователността на впръскване (средно на 10 Субара 1-2 са ги уцелили всички,основно срещано е размяна на 2-ри с 3-ти цилиндър,а поне 5-ет от 10-ет автомобила са уцелили само 1-ви цилиндър независимо дали говорим за 4-ри или 6-ест цилиндрови двигатели). След това настройваш времето за последователност на впръскване - аз лично ги поставям на 2-3ри секунди м/у цилиндрово,а не както в повечето случай - едновременно. След това проблем с преминаването на LPG няма да имате. Температурата която мери датчика монтиран на корпуса на изпарителя,в действителност не е реална с тази на флуида до достигане на работната температура на двигателя. Средно стойностите се разминават с 10-15-ет градуса (замервал съм го многократно) - причината е ясна,винаги има разлика м/у флуида и тази на корпуса на изпарителя,след като загрее добре,стойностите се разминават с 2-5 градуса, взимайки се за база температурният датчик на двигателя на самият автомобил. Единствената система при която температурата е с реални стойности е на Ланди Ренцо,защото датчика е монтиран на метален тройник на потока на охладителната течност,там при настройки се поставя минимум 35 градуса (в зависимост от големината и мощността на двигателя). Ако въпреки всичко усещате претрисане,то отворете горивната карта и наблюдавайте дали точката, която указва т/газ и обороти се колебае,а също така и за резки промени в инжекторните времена - ако има такива,то говорим за износени газови дюзи,като преди да достигнете това заключение за тяхната смяна,прехвърлете на бензин и вижте бензиновите времена и след това на газ - те трябва да бъдат еднакви,при разлики добавяте или отнемате гориво,до като ги изравните. Горивната смес също може да е причина .
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
12
|
|
Пон Апр 14, 2014 10:12 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
При теб налягането на изпарителя не беше ли 1,6. Това "спасява" от ниската температура. А при кръстосано свързване ще има притрисане и в други режими, а тук е само при прехвърляне.
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 8:17 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
pradabg написа: Не съм съгласен с твърденията за температурата,моята е Секуент фаст също и съм си я настроил на 25 градуса и не се усеща преминаването . След като има претрисане , първо причината се търси в последователността на впръскване (средно на 10 Субара 1-2 са ги уцелили всички,основно срещано е размяна на 2-ри с 3-ти цилиндър,а поне 5-ет от 10-ет автомобила са уцелили само 1-ви цилиндър независимо дали говорим за 4-ри или 6-ест цилиндрови двигатели). След това настройваш времето за последователност на впръскване - аз лично ги поставям на 2-3ри секунди м/у цилиндрово,а не както в повечето случай - едновременно. След това проблем с преминаването на LPG няма да имате. Температурата която мери датчика монтиран на корпуса на изпарителя,в действителност не е реална с тази на флуида до достигане на работната температура на двигателя. Средно стойностите се разминават с 10-15-ет градуса (замервал съм го многократно) - причината е ясна,винаги има разлика м/у флуида и тази на корпуса на изпарителя,след като загрее добре,стойностите се разминават с 2-5 градуса, взимайки се за база температурният датчик на двигателя на самият автомобил. Единствената система при която температурата е с реални стойности е на Ланди Ренцо,защото датчика е монтиран на метален тройник на потока на охладителната течност,там при настройки се поставя минимум 35 градуса (в зависимост от големината и мощността на двигателя). Ако въпреки всичко усещате претрисане,то отворете горивната карта и наблюдавайте дали точката, която указва т/газ и обороти се колебае,а също така и за резки промени в инжекторните времена - ако има такива,то говорим за износени газови дюзи,като преди да достигнете това заключение за тяхната смяна,прехвърлете на бензин и вижте бензиновите времена и след това на газ - те трябва да бъдат еднакви,при разлики добавяте или отнемате гориво,до като ги изравните. Горивната смес също може да е причина . Колко е оптималната смес на LPG, и трябва да има електрониката (ECUtто) ламбда контрол за да се следи тази смес и да прави корекции дори и да има все пак ламбда контрол компа на газта коя сонда ползва ? ОЕМската , ОЕМската + една автърмаркет или премахване на ОЕМската и само на газовия автърмаркет
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 8:43 am |
|
|
OFFROADER
|
Проблемът се оказа разменен 2 и 4 цилиндър, след това настроихме инжекторите да впръскват по 6 цикъла при прехвърляне и колата направо заспа, няма претрисане, забиване, изобщо не се усеща преминаването от едното гориво към друго. За другият проблем ще трябва да изчакам до другата зима, сега не го прави. За температурата на изпарителя колегата "pradabg" е прав, аз също съм мерил и при 25 градуса на газта, температурата на антифриза е 40 градуса. Пуснахме и нова настройка и всичко е наред.
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 8:50 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
krismarg написа: При теб налягането на изпарителя не беше ли 1,6. Това "спасява" от ниската температура. А при кръстосано свързване ще има притрисане и в други режими, а тук е само при прехвърляне. Другите признаци при неправилно прекъсване на бензиновите дюзи и тяхната поредност е,че не се усеща динамика на автомобила,но при никакви други обстоятелства няма претрисане в други режими,единствено и само при прехвърляне от работа от едното към другото гориво ! Оптималната работа на дюзите е при 1-1,2 бара абсоютно налягане в рейката ! Или това ще го постигнете при 1,5 bar диферентно. Това налягане не компенсира горе упоменатият проблем,а при правилно определяне размерът на дюзите (щуцерите),във високите обороти няма по-голямо разпъване на работата на газовата дюза - в повечето случаи е с около 2-ве милисекунди работа над бензиновите. При това положение,ще получите и най-добър разход на гориво,както и по прецизно дозиране на сместта,когато работите с горивната карта. mitoko написа: Колко е оптималната смес на LPG, и трябва да има електрониката (ECUtто) ламбда контрол за да се следи тази смес и да прави корекции дори и да има все пак ламбда контрол компа на газта коя сонда ползва ? ОЕМската , ОЕМската + една автърмаркет или премахване на ОЕМската и само на газовия автърмаркет Оптималната смес е клонящата към 0-на кратък трим и при подаване на газ (кик-даун и тн.) сместа първоначално трябва да е -4-10% богата. Винаги се наблюдават корекциите по ламбда 1,като предварително трябва да наблюдавате какви корекции прави на бензин,ако има проблем ще ви се наложи да я смените. Афтърмаркет сондите не са за предпочитане ,дори не са препоръчителни,като тук говорим за Субару ! Най-добре е ,да не разчитате на показателите на параметрите,които ще виждате на газовият комп. ,а винаги да си закачате допълнителен диагностичен апарат към ОБД-то на самият автомобил - разлика има ! При отцъствие на ОБД букса,ще ви се наложи в различните режими да прехвърляте от бензин на газ толкова пъти,докато не изравните показателите на бензиновите времена във всички режими в които ще подложите автомобила при работа на газ. Ако автомобилът ви е по ОБД корекции,то следвате горе упоменатото (при изключен режим на газовият компютър корекции по ОБД) настройвате таблично смесите и едва тогава пускате автоматичните корекции ! OFFROADER написа: Проблемът се оказа разменен 2 и 4 цилиндър - както споменах на 8 от 10 автомобила (при Субару) става въпрос на неправилно свързване (разменена последователност на впръскване) ! Колега,радвам се,че си решихте проблема,ако имате други въпроси питайте ...
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 9:13 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
Оптималната смес на бензин е 14.7, на LPG e 15.5 , на метан е 17.2
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 9:30 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
mitoko написа: Оптималната смес на бензин е 14.7, на LPG e 15.5 , на метан е 17.2 До колкото схващам, след като сте дали AFR на различните горива ,идеята е да ги свържем със стойностите които получаваме от STFT и винаги месите трябва да са с % отношение , по-богати или по-бедни в зависимост от това с какво гориво работи автомобилът ли ?
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Вто Апр 15, 2014 10:09 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта |
|