Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Коя добавка е най - добра за автоматична скоростна кутия ?
Автор |
Съобщение |
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
naskoto написа: Колега, маслото е Wolf75W90 и сменено януари 2014. Описаният проблем го имаше и преди смяната-тя и затова беше направена Най-вероятно си в грешка,това е диференциално масло ако са ти наляли в кутията такова директно към Надин...
|
|
|
Сря Окт 29, 2014 9:15 pm |
|
|
=Alex=
|
Това и да видя, че някой го сипва на АТ, трудно ще го повярвам... Сигурен ли си, че не бъркаш маслото?
|
|
|
Сря Окт 29, 2014 10:46 pm |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
Колеги, това с flush добавката за скоростна кутия може ли да се практикува, при положение че не се източва цялото масло? Нали ще остане вътре част от добавката? За 4-степенен автоматик (H6 2002-ра), пак ли червения Lubegard ще препоръчате? И ако мога да попитам кое масло е добро до към 25лв/литъра?
|
|
|
Чет Дек 18, 2014 10:09 am |
|
|
freehippie
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2012 5:35 pm Мнения: 100 Местоположение: София
Автомобил: H6 02
Рейтинг: 0
|
alexmitev написа: Колеги, това с flush добавката за скоростна кутия може ли да се практикува, при положение че не се източва цялото масло? Нали ще остане вътре част от добавката?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Дек 18, 2014 11:09 am |
|
|
=Alex=
|
alexmitev написа: Колеги, това с flush добавката за скоростна кутия може ли да се практикува, при положение че не се източва цялото масло? Нали ще остане вътре част от добавката? За 4-степенен автоматик (H6 2002-ра), пак ли червения Lubegard ще препоръчате? И ако мога да попитам кое масло е добро до към 25лв/литъра? Алекс, както и колегата в горния пост е обяснил с картинка - няма никакъв проблем с това дали ще остане някаква част от този флъш в кутията. Разбира се, най-добре е да смениш цялото количество, а не само да го "освежиш" с половината. Две флъш машини пътуват насам и скоро ще има поне 4 места в София, където ще може да се сменя с флъш машина. Нейния плюс (освен 100%-ва смяна на маслото) е в това, че супер точно регулира нивото и подгрява маслото до точно определена температура, а това е от изключителна важност за коректната и приятна работа на кутията. Дори 400-500 мл оказват огромно влияние в качеството на превключване. Лично изпробвано многократно, при различни автомобили. Смяна на масло на автомат не е работа, с която се справя добре всеки сервиз. Относно това коя е добавката за твоята кутия - по принцип е червения LubeGard, но разбира се, ако не те притеснява цената, можеш спокойно да ползваш и Platinum версията, ще е още по-добре. Поздрави П.С. Бъди внимателен към флъшовете за кутии, особено ако няма да сменяш 100% от флуида с флъш машина - не бих ползвал (и препоръчал) нищо друго освен LubeGard, защото повечето трансмисионни флъшове (да не кажа почти всички) са всъщност най-обикновен двигателен флъш с добавено ZDDP и сулфатна пепел, което не е добре за ламелните пакети. В добавка на предходното изречение - масово са базирани на разтворители, което разказва играта на уплътнения, О-пръстени и всевъзможни клапанчета в агрегата. Масово останалите флъшове са разтворени в най-обикновена минерална база, с много ниска точка на замръзване и кипене, което ти повярвай ми не искаш в твоята кутия. Ако нямаш LubeGard-a под ръка, по-добре не я флъшвай.
|
|
|
Чет Дек 18, 2014 1:08 pm |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
Благодаря на Алекс за обстойния отговор! =Alex= написа: Две флъш машини пътуват насам и скоро ще има поне 4 места в София, където ще може да се сменя с флъш машина. Може ли да споделиш къде са тези места (може и на лични)? =Alex= написа: Нейния плюс е че подгрява маслото до точно определена температура Т.е. има проблем, ако новото масло се налее студено?
|
|
|
Чет Дек 18, 2014 1:28 pm |
|
|
=Alex=
|
Нека инсталацията мине успешно и заработят, и ще пиша.
Относно температурата - повечето от добрите флъш машини вкарват новото масло на определена температура (която варира в неголеми граници в зависимост от маслото и колата). Те реално "подменят" маслото в агрегата посредством значителна разлика в температурите на двата флуида. Отделно от това, коректно определяне на ниво за РАО & естерни AT масла се прави на точно 50С. Нито повече, нито по-малко. Ако сипеш масло, съхранявано на 2-3С (и с такава темп), когато кутията го загрее до 50С разликата ще е 500 мл., а до работна темп (около 100С), може да мине и литър в повече. С такъв толеранс, кутията просто няма как да превключва добре. Затова набиваме в главите на всички, че е изключително важно да се работи или с диагностична апаратура, която "чете" темп. сензори в кутията, или в най-лошия случай с безжичен термометър, който мери корпуса на кутията някъде в горната част (там е горещото масло). Само тогава може да се претендира, че нивото е определено коректно. При автомобилите с щека, нещата са по-прости.
Разбира се, тези неща се прилагат, когато се търси информирана и педантична смяна. Ако целта е просто да се подмени някакво количество, без да се гони прецизност, тогава се сипва и "нивелира" на кой както му падне, но резултатите не радват после. И понеже в масово число сервизите са крайно неинформирани на тема масла, обикновено им е по-лесно да кажат на клиента "Ми, то, маслото нещо така се представя"... Виждам ги почти ежедневно подобни казуси. Когато се направи коректно процедурата, автоматът заработва буквално като сега излязъл от магазина (стига, разбира се, да няма механични проблеми). При смяна на АТ флуид, за разлика от моторните, е важен и фактор температура. (1 - качество на масло; 2 - Температура (при която се прави т.3); и 3 - Прецизно определяне на нивото).
|
|
|
Чет Дек 18, 2014 3:11 pm |
|
|
VentsiBo
Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm Мнения: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
|
Интересно дали тоя LUBEGARD Automatic Transmission Fluid (ATF) Protectant ще подобри работата на автоматик с износени пакети/който не държи достатъчно налягане на маслото/понякога тръгва с много голяма пауза от P на D и то на равно?
|
|
|
Съб Май 16, 2015 3:19 pm |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Мнения: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
Та и аз да напиша нещо,колата е Аутбек н6 2002 при превключване на скоростите се усещаше лек удър реших да си сменя маслото оказа се че от където съм могат само да ми освежат маслото в Пловдив същото в Любо Субаро казаха ще ти сменим цялото масло но до София са ми 250км и реших сам да извърша операцията.След един вагон въпроси и четене по форуми питане и в препоръчан тука софийски сервиз реших маслото да е Castrol dex3H взех 6 литра филтър атф и започнах.Качих колата на канал отвъртях пробката,малко филм с свалянето на филтъра че беше в левия калник та свалях под калника,след повдигане на задна дясна гума и стоене 20ч на канала източих около 5л обратната процедура,наливане на новото масло и готово,на щеката при загрята кола показва на последната дупка тоест точно до загряти скорости. Впечатления още от първите километри скоростите превключват доста плавно и при слагане от p на d удъра го няма. Та нужно ли е да слагам нещо допълнително с цел подобряване качеството на атф или така си е ок?
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 8:34 am |
|
|
Vmax
|
Щом ти работи както трябва, защо ти е добавка? Сложи си един стикер да ти напомня кога си го сменил и спазвай интервалите на смяна.
ПС: А дали си избрал правилното масло ще разбереш ако си изкара пробега ( 50 х. км )
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 8:42 am |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Мнения: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
Знам ли дали ще изкара но иначе примерно мотул с тая спецификация е около 20лв а кастрола 10
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 9:48 am |
|
|
Vmax
|
belovodski написа: Знам ли дали ще изкара но иначе примерно мотул с тая спецификация е около 20лв а кастрола 10 10лв е ниска цена дори за двигателно масло...да не бъркаш цената? Както сам каза - сменил си 5л, правиш го на 50 000км. От това според мен не трябва да се спестява. Ето ти и друга алтернатива сертифицирана от Субару: http://shop.grid-trade.com/ravenol-atf- ... y0700.html
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 9:57 am |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Мнения: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
Ами взимам го с отстъпка иначе е към 13-14лв това дето си ми дал е синтетика а кастрола си е минерално масло не знам дали старото е минерално или синтетика и дали няма да стане пресичане.
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 1:29 pm |
|
|
Vmax
|
belovodski написа: Ами взимам го с отстъпка иначе е към 13-14лв това дето си ми дал е синтетика а кастрола си е минерално масло не знам дали старото е минерално или синтетика и дали няма да стане пресичане. Ама как ще сложиш минерално масло на тая кола? Виж какво ти пише в книжката, но синтетиката за мен е задължителна. Дори и да не знаеш какво е имало - пак е по-добре да сложиш синтетика. Както и да е - ти си го сипал вече, тъй че карай, но има предвид че с това масло не е разумно да караш 50 000км, просто си го следи как е на цвят и мирис. Божидар ( BAlexandrov ) беше вкарал навремето едни лакмусови ленти за тест на маслото, ще са идеални в твоя случай, ама трябва да се разровиш с гугъл откъде да си намериш.
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 2:20 pm |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Мнения: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
|
Пон Юни 01, 2015 3:50 pm |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Мнения: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
В крайна сметка разходка до Любо и те така[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
|
|
|
Пон Юни 01, 2015 3:51 pm |
|
|
JoroRock
Регистриран на: Нед Сеп 11, 2016 9:12 am Мнения: 7 Местоположение: гр. Пловдив
Автомобил: Suzuki VZ800
Рейтинг: 0
|
belovodski написа: Та и аз да напиша нещо,колата е Аутбек н6 2002 при превключване на скоростите се усещаше лек удър реших да си сменя маслото оказа се че от където съм могат само да ми освежат маслото в Пловдив същото в Любо Субаро казаха ще ти сменим цялото масло но до София са ми 250км и реших сам да извърша операцията.След един вагон въпроси и четене по форуми питане и в препоръчан тука софийски сервиз реших маслото да е Castrol dex3H взех 6 литра филтър атф и започнах.Качих колата на канал отвъртях пробката,малко филм с свалянето на филтъра че беше в левия калник та свалях под калника,след повдигане на задна дясна гума и стоене 20ч на канала източих около 5л обратната процедура,наливане на новото масло и готово,на щеката при загрята кола показва на последната дупка тоест точно до загряти скорости. Впечатления още от първите километри скоростите превключват доста плавно и при слагане от p на d удъра го няма. Та нужно ли е да слагам нещо допълнително с цел подобряване качеството на атф или така си е ок? Здравейте, Искам да попитам нещо - всъщност две неща Днес правих оглед на форестъри автоматици. Две от колите много ми харесаха, но ми направи впечатление, че при включване на задна (R) се чува удър под купето и цялата кола се разтриса. Не е нещо едвам доловимо, а съвсем отчетливо си се чува тъп, ясен и силен звук и поклащането на купето е осезаемо. Нормално ли е това и ще се оправи ли със смяна на маслото на кутията или е лош признак? И вторият въпрос: единият автомобил не искаше да потегли назад или напред при отпускане на спирачката само заради някакви нищожни бабунки в асфалта, които явно представляваха достатъчно съпротивление. Значи при включена задна или директ и при изцяло отпусната спирачка колата си стоеше в покой. Чел съм, че това не е добър признак?
|
|
|
Нед Юли 16, 2017 7:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 69 госта |
|