Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:57 pm



Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Счупен "Oil Pickup" - сериозен проблем и решение. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В чуждите Субару форуми има доста изписано по тази тема, мисля, че и тук е редно да си имаме такава тема, за да няма сълзи после ;) Разказвам от 1л, ед. ч.

Проблемът:
Един от слабите компоненти на Субару е т.нар. Oil Pickup (тръбата, чрез която маслената помпа засмуква масло от картера) и се случва тя да се счупи без видима причина. Според едни се случва много често, според други - не толкова често. Случва се на 2.0 и 2.5 моторите. Има много случаи на счупени "pickup-и" при Субара от 2001, та до 2009-та. Чупят се стари и нови пикъпи. Няма зависимост, логическа връзка, периодичност или партида. Въпрос на късмет.
Причината за това е като цяло недобрата реализация на този компонент и в частност - заварката при фланеца. След това са вибрациите, и евентуални претърпяни ПТП-та, по-леки или по-силни... Чуждестранни експерти съветват при преминаване към по-твърди тампони на мотора, примерно група N, въпросният оригинален всмукател да се смени задължително.

Проблемът е изключително неприятен и обикновено, ако не бъде хванат веднага, води до блокирал мотор. Oil Pickup-ът обикновено се пропуква или направо се отчупва при последната заварка, на фланеца, в резултат на което маслената помпа не може да засмуква масло, и моторът хвърля бялата кърпа на мига. От нищо става страшна драма, затова бъдете внимателни и имайте това предвид.
На снимката по-долу е моя oil pickup, който извадихме преди да е станало твърде късно :D Ясно се вижда цепнатината, която с много леко усилие се разтваря до няколко мм.

Изображение

с минимално усилие, просто побутвайки фланеца, вече имаме сериозен "крак" (както е на следващата снимка).

Изображение

Цепнатината лесно се вижда и от вътрешната страна на "тръбата".

Изображение

Симптомите:
Ако имате повече късмет, и си слушате/гледате внимателно мотора за странни звуци и поведение, можете да "хванете" проблема в зародиш, преди да е станало твърде късно. Ето някои от типичните симптоми на спукан всмукател (опитвам се да му намеря подходящо име на Български език)...

Контролната лампа за налягане на маслото
Ако "пробойната" е голяма, или (чукайте на дърво), тръбата направо се откъсне от фланеца, "онази" лампа на таблото за налягане на маслото светва. За съжаление тогава почти винаги вече е късно. Имайте предвид, че фабричната настройка на сензора за налягане на масло при Субару е 2.4 psi, което вие никога не искате да достигате.
Друг типичен признак е примигване на лампата 1-2 сек. след като вече е изгаснала при паленето, или просто примигване на празен ход (тогава твърде вероятно също би било късно вече...)

По-ниско налягане на масло
Ако пукнатината е малка, ще имате леко (или не толкова леко) понижение в налягането на маслото когато колата е студена и доста по-ниско налягане, когато маслото вече е достигнало работна температура. Под доста по-ниско имам предвид 1-2 бара по-ниско от нормалните стойности. За да следите налягането, обаче, е нужен афтърмаркет уред. FHI са се стиснали да го сложат в завода. Понякога инвестиция от няколко стотин лв в такъв "моден" уред спестяват ремонти и разправии за хиляди (или повече) левове.

Колебание в налягането на маслото при работещ мотор - Пример - налягането е 5 бара, преминавате през лека неравност (без да променяте натиска в/у газта), налягането спада внезапно до 2-3 бара и пак се качва до 5. Това е почти сигурен признак, че имате точно този проблем - пукнатина, която се разтваря когато си пожелае. За да видите това, отново ви е нужен уред...

Нетипично "шумни" студени стартове Още един от най-сигурните признаци за пукнатина в oil pickup-a. Когато автомобилът е оставен в покой без да бъде пален за 12-24ч и след това стартирането на мотора ви се стори нетипично шумно и тракащо, би следвало веднага да се провери налягането (ако нямате монтиран уред), и колата да се изгаси веднага, независимо дали лампата за маслото е изгаснала (както казахме - тя ще светне чак при достигане на 2.4 psi/0.165 bar). Пукнатината в пикъпа ще изпусне цялото масло да се стече в картера, и на практика всеки старт след по-дълъг престой ще е като след смяна на масло - системата ще е празна, а това определено се чува при палене. Затова е хубаво да си слушате мотора, особено когато пали.

Има много изписано по този проблем в нета, ето нещо конкретно:
http://killerbmotorsport.com/index_files/OilPickupStory.htm

Решението:
Ето го: http://killerbmotorsport.com/index_files/UltimateOiPickup.htm

Изображение

Изображение

Изображение

Скарата се продава отделно, или в комплект с пикъп, и/или Killer B картер - въпрос на избор.

Ето ги вече монтирани.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

При мен се разминах само със смяна, защото го хванахме навреме по студения старт, който внезапно се влоши и след това - по уредите за налягане.

Бих искал и тук да благодаря на Краси, който го диагностицира безпогрешно, просто отвори картера, и размаха пръст на пикъпа. =D>
Агент - голям си! :bow:
 35

Съб Ное 30, 2013 5:30 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Фев 24, 2013 5:29 pm
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT '99
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.

Съб Ное 30, 2013 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm
Мнения: 237
Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре че го хванахте навреме :good: че не всеки има този късмет и както казват американците когато се счупи тази тръба следва внезапна смърт :(
За съжаление както каза Алекс няма логическа зависимост нито от километри, нито дали колата е сток или засилена.
На който му се чете една щатска тема за този проблем:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1553337

Съб Ное 30, 2013 11:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:22 pm
Мнения: 63
Местоположение: Севлиево/Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А дали има значение дали си с турбо или не?

Алекс колко струва новата част?
:good:

_________________
SUBARU--->FEEL THE MAGIC

Съб Ное 30, 2013 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не страдат само турбинираните, просто при тях е по-често. Току-що си говорихме с Ники Златков по темата и той също много го проклина този детайл. Сменя ги задължително, особено ако колата ще се засилва. Почнеш ли да даваш газ по-сериозно, това рано или късно дава фира.

Съб Ное 30, 2013 1:04 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm
Мнения: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Евала за полезната тема. Мисля, че подобни теми заедно с още няколко, описващи характерни проблеми и съпровождащите ги симптоми биха могли да се направят важни или най-малкото да се добавят във "форумводителя"поради тяхната значимост.
П.П. Уредите много бързо взеха да се изплащат. :) Честито и браво за добре свършената работа! =D>

Съб Ное 30, 2013 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm
Мнения: 83
Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valdy написа:
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.


И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са?

Съб Ное 30, 2013 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm
Мнения: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
rosenil написа:
valdy написа:
Малии, я някой да каже колко е нормалното работно налягане на маслото за двигател EJ20, че нещо малко шумен ми се вижда и като че ли потраква при старт.


И какви са тези уреди за измерване на налягането?От къде се поръчват,къде се(кои ги) монтират?Горе-долу какви парички са?

Има всякакви уреди - за измерване на налягането на маслото, температурата му, на водата, на изходящите газове и т.н. Поръчваш си ги от чужбина най-лесно, макар че от време на време и тука някой друг колега предлага. В зависимост от класa на уредa цените могат да са много високи. За премиум марките единият уред нов достига цени над 500лв. Има съответно и далеч по-икономични варианти, както и варианти за втора ръка комплекти от уреди и т.н. Впоследствие тука си намираш някой майстор да ти ги монтира заедно с използваните адаптори/плейтове, тъй като е пипкава работа с окабеляването и надали сам ще се справи човек, ако няма опит.

Съб Ное 30, 2013 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
най-безпогрешната диагностика - когато колата няма уред за налягането - е студеният старт. той става такъв, променя се внезапно - все едно току що е сменено маслото, някакви странни звуци, които постепенно утихват. ако се чуе нещо подобно - все още има време да се спаси двигателя, той не може да се счупи при палене. проблем е обаче когато се дава газ, заради ниското налягане на маслото, и вероятността "хобота" да се откърти внезапно - точно когато двигателя е под натоварване.

в рисковата зона са най-вече субарата с твърдо окачване, подсилени тампони на двигателя, и ако карат с гъсти масла. също и ако са блъскани... хобота се чупи от вибрациите - закрепен е към двигателя, но е от твърде крехък материал. на новите субара е подпрян само с една опора, докато на по-старите е с две.

Алекс извади страшен късмет, но според мен заслуга има и маслото, с което се кара колата. здрав двигател щеше да се окоти за едното нищо - колата е 400+кс. имаше доста предположения - че е от рядко масло, че е от проблемен маслен филтър, че е от студеното време, че е от кованите бутала. но аз упорито повтарях" хобота, хобота, хобота" - и постоянно настоявах за сваляне на картерът. после най-демонстративно размахах хобота с победен вик :D поражения по двигателя няма.

преди години съм имал такъв случай, с едно СТи 2005г - но удряно странично. там собственикът изтърва нещата, и сигнализира чак когато лампата на маслото е останала светната. наложи се смяна на лагерите на коляновият вал освен хобота. сега диагностиката на проблемът я направих светкавично, още преди да съм чул как пали двигателя - просто защото проблемът ми е известен. но който не го знае - може да му излезе доста скъпо. ние моментално поръчахме killerbee, някои други също си поръчаха още преди да имат проблем...

това според мен е задължителен ъпгрейд за субара с тунинг. ако колата е атмосферна - този дефект е изключително рядък.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Дек 01, 2013 1:49 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
поставянето на датчиците при СТи става лесно - със сандвич плейт под масленият филтър. на него се монтират сензорите за температура и налягане на маслото. с турбо форестърите след 2003г обаче не е лесно - на филтъра им не може да се постави сандвич плейт, няма място. затова накупихме разни адаптори и щуцери, и монтирахме датчиците направо на маслените магистрали отгоре на блока.

при Алекс след смяна на хобота - маслото веднага възстанови нормалното си налягане на загрят двигател - 1.5 бара на празен ход, и над 7 бара при ръчкане. преди със спуканият хобот падаше до 0.8 бара на празен ход, и под 6 бара в натоварване. двигателят имаше симптоми за счупен хобот само при студен старт, и то ако колата е престояла - после не се чуваше нищо. тази тема е допълнение към предишната - в която надълго и нашироко обяснихме какво е нормалното работно налягане на маслената система на субару

уредите са безценни - но трябва да са читави. китайчетата за по 30лв показват каквото им скимне. хубав уред е от 40 паунда нагоре, със стъпково моторче, самокалибрация - и датчик който не дефектира постоянно. евтините уреди за налягане на маслото са с голям датчик - докато на читавите датчикът им е с размерите на капачка от бутилка Шуменско 2л :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Дек 01, 2013 2:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Мнения: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Краси, а как стои въпросът с 3л. мотори - тук Алекс спомена само 2 и 2.5л.?

Нед Дек 01, 2013 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при Н6 няма проблеми - там дизайна на смукателя е друг

който иска да мине тънко - може да си сложи "хобот" от старо субару - но трябва да подмени и картерът, и щеката за маслото.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Дек 02, 2013 1:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 19, 2011 3:58 pm
Мнения: 171
Местоположение: Шумен
Автомобил: subaru outback 2.5 AT 2000 г.
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колко старо?От коя година започва проблема?

Пон Дек 02, 2013 2:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 21, 2011 11:21 pm
Мнения: 60
Местоположение: Baden-Württemberg
Skype: -
Автомобил: Forester S-turbo (SF '99)
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
eeeй т'ва :shock: добре,че сте го хванали навреме!
Миналата година пак по това време попаднах на тая тема във форума на ами'тата, дриснах и цела седмица сънувах кошмари :lipseal:
мъро написа:
Колко старо?От коя година започва проблема?
тука човека, който предлага и THE ULTIMATE PICKUP-a (KillerB) слага всички EJ (2.0 2.5 ...) мотори като засегнати. Най-старият случай, който се спомава е '97 STI като видимо преобладават 05-06 STI (incl. Fozzi XT, Legacy GT и ВРХ) с тенденция да зачестяват 08 STI. В тази дълга тема видях 2 по-стари ~ '02 и пак STI. Направи ми впечатление, че всички в общ глас се задоволяват с мнението, че просто тва е лошо качесто на материяла във взаимодействие с не почистения флюс от "заварката". Това мнение, че именно флюса прониква в порите на метала и го отслабва и заради това се откъртва там е доста често споменавано от KillerB. Hищо против него нямам, продукта му изглежда наистина добре и надежден, цената според зора. Моето лично мнение е, че ми идва малко натрапчиво едно такова постоянно добропожелателно "рекламиране". Споменава се и друга причина - лошо напасване на частите (примерно по-закривено ухо на подпората нa PICKUP-a) в комбинация с вибрациите (дори и пълна с масло пак си има вибрации в тая част), високата температура и запойката ( ~800С ). Другото, което е странно че "уж" дефекта се проявява напълно произволно без значение на модификации, начин на каране, подръжка. "Уж" - защото дори в темата stock колите, карани нормално, бяха твърде малко. По разните други форуми има също теми за изкривени картери ( вкл. тоя хобот) после същия е изправян "с много любов" и чука без да се счупи... и защо при атмосферките е твърде рядко, а имат същия номер на частта
Нека и хора,който са се сблъсквали с този проблем и са разглеждали много внимателно и чоплили метала в зоната на откъртването да споделят и техните виждания
:idea: Чисто статистически този проблем е доста рядък (2-3% от всички произведени коли ), до момента, в който на някой не му светне лошо лампата на маслото...

ето я статистиката от техния форум
04 STI 30 11.90%
05 STI 16 6.35%
06 STI 74 29.37%
07 STI 20 7.94%
08 STI 8 3.17%
05 LGT 2 0.79%
06 LGT 7 2.78%
07 LGT 3 1.19%
08 LGT 0 0%
02-05 WRX 51 20.24%
06 WRX 16 6.35%
07 WRX 9 3.57%
08 WRX 6 2.38%
04-08 FXT 10 3.97%

p.s.
най-често се проявява при 50К-100К miles пробег
 6

Пон Дек 02, 2013 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
при субарата преди 1997г хобота е с две опори - какъвто е и килърби. и е от по-масивен материал, поне на външен вид.

днес направихме инспекция на още един хобот, докато го подменяхме с килърби - изкарал е над 50 000км при мощност 400+кс, на кола с твърдо окачване. не беше пукнат, но имаше няколко подозрителни следи, включително пропукване на спойката.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Вто Дек 03, 2013 1:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това нещо при мен е с допълнителна опора, която се хваща подобно на този афтърмаркет хобот, но с тази разлика, че позволява регулиране на захвата по протежение на хобота - със сигурност е стандартно на Легаси Турбо - първо поколение, каквото е моето и съм го виждал и на ВРХ - вкл. - ЮК, Европейска и Японска версия до 96 г. Единствено ми се струва, че е малко по-малък вътрешния диаметър на хобота ми, за сметка на по-дебелите стени, имам и леки съмнения, че материала като състав е различен, при мен изглежда "по-мек".

Вто Дек 03, 2013 8:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За да не спамя другата тема, ще попитам тук, хем да повдигнем темата и да я видят повечко народ.

Дали за смяната на въпросния хобот е нужно сваляне на двигател или некви по сложн процедури, или може отдолу с товаряне на картера да се извърши?
Опитах се да си го поръчам от UK, но нещо не искат да ми приемат картата и се ще требе се разправям с тях, та може да онтеме малко време докато дойде. Та се чудя дали да търся варианти да за по-спешна доставка или с ОЕМски нов да карам(45лв) докато дойде този?!

Благодаря предварително, и евала за темата!

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Вто Дек 26, 2017 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си заслужава 20 пъти сваляне на тоя шибан картер. Поне според мене. Изчакай го или пиши на killerb да ти каже къде в Европа на друго място го има. Мисля, че имаха и в Гърция представител. Ще ти дойде за 2-3 дни от там

Вто Дек 26, 2017 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сменя се през картера - не се сваля двг. Не е нещо сложно.
Сложи си магнитна пробка ( болт ) за маслото - така ще знаеш има ли драми с хобота. В повечето случаи се отчупва люспа от някоя от заварките преди да се спука и да почне да изпуска налягане.

Както писах и в другата тема за ремонт на 2.5ХТ двигател (viewtopic.php?f=31&t=22711), въпреки че купих нов хобот ОЕМ, той изкара много малко - добре че имах късмет и чрез магнитния болт видяхме отчупената люспа. Като го свалихме се видя че въпросната люспа е от една от заварките. на транспортната тръба към блока. Следващото щеше да е спукване и тотал шаден...

Лошото е когато се спука и загуби налягане на маслото => заминават лагерите за секунди.

ОЕМ-ският се залавя на 2 места и не е спънат с рамо, като този на KillerB, който отделно от това е доста по-масивен и солиден като изработка.

За останалите колеги с по-стария модел Фоз SG ( 2004-2005г ) с външните пръскалки на фаровете - хобота има разлика от този предлаган в ЮК и САЩ, и се налага смяна на картера с по-дълбокия и смяна на щеката - та който ще минава по тази пътека да се подготви преди да кацне в сервиза с презумпцията че е болт-он.

А що се отнася до покупката от ЮК - пиши им не през ибей, а през сайта им, защото е много вероятно да не работят до 03 Януари и затова да не ти приема картата.

Вто Дек 26, 2017 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Плашеща тема :shock:
Само не разбрах, превантивно ли трябва да се сменя този хобот или караш и се кръстиш?

Вто Дек 26, 2017 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kssr и 56 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор