Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:38 am



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Как се разбира че двигателят е за реглаж на клапани. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой може ли да обясни това, как да разбера дали съм за реглаж на клапани на колко хил.км. се прави тази процедура сложна ли е колко струва и колко време отнема.
Питам защото сутрин при студено палене се чува нещо като клапан за около 10-15 сек. докато се разкара маслото.Чува се само като се заслушаш хубаво даже до скоро въобще и не се заслушвах ама нали чета много форума а и скоро сложих газ,и така.Нямам никакви други симптоми всичко работи като часовник. :beer:
Лека вечер на всички.

Пон Дек 02, 2013 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Карай и не му мисли толкова:)

Иначе един от признаците за това, че са за реглаж е неравномерна работа на мотора, затруднено палене при много ниски температури.

Вто Дек 03, 2013 8:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може да го направиш като сменяш гарнитури на капаците. Скоро ги сменях и заедно с реглажа излезе 100 и няколко лева.

Вто Дек 03, 2013 8:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
piston slap :)
viewtopic.php?f=1&t=3058&hilit=piston+slap

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Вто Дек 03, 2013 9:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Anton Yankov написа:
Някой може ли да обясни това, как да разбера дали съм за реглаж на клапани на колко хил.км. се прави тази процедура сложна ли е колко струва и колко време отнема.
Питам защото сутрин при студено палене се чува нещо като клапан за около 10-15 сек. докато се разкара маслото.Чува се само като се заслушаш хубаво даже до скоро въобще и не се заслушвах ама нали чета много форума а и скоро сложих газ,и така.Нямам никакви други симптоми всичко работи като часовник. :beer:
Лека вечер на всички.



Както ти е казал един от колегите по-горе, симптомите са по-труден старт на мотора когато е студен. При наличие на ГИ реглаж се прави на всеки 50 000км. Хубаво е да го направиш и сега, че всичко да ти е наред и да имаш спокойни 50 000км.

Другото, което чуваш е в следствие на маслото - моят съвет е да го смениш с качествена пълна синтетика 5-40, за да имаш по-добро и бързо смазване в първите секунди на студеният старт. Не е лошо да се направи и енджин флъш с качествена добавка преди смяна към пълна синтетика. В една тема за масла от ххх страници има подробно инфо - не цитирам марки, за да не се счита като реклама.

Вто Дек 03, 2013 10:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm
Мнения: 866
Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, ако това е колата от аватара ,твоите клапани са с механични повдигачи.Старите са хидравлични и при тях е възможно да се чува такова почукване , за десетина секунди,докато напълни "чашката".Ако звука е с по - висока честота ,като чук чук е биелен лагер.Ако е с по ниска като туп туп е piston slap, което също продължава малко повече от десет секунди докато загреят буталата. Надявам се че съм помогнала с нещо :)

_________________
Subaru Workshop 1040

Вто Дек 03, 2013 10:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен оборотите на празен ход постоянно играеха в малки граници и както и да се опитам да ги регулирам не се получаваше, докато не свалих капаците и не регулирах клапаните(изпускателните бяха почти без хлабина). След процедурата оборотите заспаха.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Сря Дек 04, 2013 9:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще взема да ги направя ама напролет че сега не остана време зимата дойде.
А иначе досега винаги съм наливал 5w40 дори последния път си поръчах редлайн от камскил ще видя дали ще го бута другите ги буташе малко, за 15 000 км по около 0.5 литра доливах.
Мерси за съветите колеги.

Сря Дек 04, 2013 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Anton Yankov написа:
Ще взема да ги направя ама напролет че сега не остана време зимата дойде.
А иначе досега винаги съм наливал 5w40 дори последния път си поръчах редлайн от камскил ще видя дали ще го бута другите ги буташе малко, за 15 000 км по около 0.5 литра доливах.
Мерси за съветите колеги.



15 000км са много за пробег с едно масло, освен ако не е премиум клас. От моят опит - макс 10 000км.
Преди да сложиш РедЛайн е хубаво да си промиеш мотора с качествена добавка, и първите 1000-2000км да следиш нивото на маслото, защото има отлагания и ще трябва да долееш около 0.5л.

Чет Дек 05, 2013 9:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега на един час път от Пампорово е Пловдив ,заповядай да се запознаем да пием по едно, ще те запозная с Павлин ,той ще даде отговор на всичките ти въпрос :idea: тел-0886119703

Нед Дек 08, 2013 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 21, 2013 1:31 pm
Мнения: 17
Местоположение: Карнобат
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R
Телефон: 0887953524
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,
някой колега може ли да ми препоръча добър сервиз в Бургас , тъй като двигателя е за реглаж на клапаните.

Нед Мар 09, 2014 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am
Мнения: 599
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
за реглаж на клапаните може да използваш всеки един обд2 трансмитер като провериш вакуума на мотора. за атмосферен двг трябва да е към -70 до -75 kpa, a за турбо около -58 до -69 зависи колко е сгъстен.

_________________
www.soflab.eu
www.torcousa.com
www.redlinezone.eu

Нед Мар 09, 2014 8:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги. Изчетох с интерес темата, защото предполагам и аз трябва да правя реглаж. Особеното при мен е , че нямам проблем с паленето - нито зимата, нито лятото. Обаче има друг симптом- при ниски обороти между 1000-2000 об/мин, при плавно подаване на газта започва едно придърпване, понякога и направо прекъсване, мине ли 2-2500оборота нещата се нормализират. Прави го по-често на газ, но понякога съм, го забелязвал и на бензин. Не съм сменял свещи, нито кабели, откакто съм взел колата.Лулите на свещите са омаслени- предстои подмяна на гарнитурите на капаците на клапаните. Така или иначе ще се свалят тези капаци - дали прекъсването е симптом за реглаж на клапаните ?
Колата е Легаси Б13 2.0 138 к.с. газ/бензин.

Съб Окт 06, 2018 12:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В твоя случай е очевидно да са свещи и кабели. Над 2500к нок контролът не е толкова чувствителен и затова тогава върви "нормално".

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Окт 06, 2018 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Soflab написа:
за реглаж на клапаните може да използваш всеки един обд2 трансмитер като провериш вакуума на мотора. за атмосферен двг трябва да е към -70 до -75 kpa, a за турбо около -58 до -69 зависи колко е сгъстен.

Намен торка ми показва вакуум от -6при газ до долу до-24 като пусна педала ма това в кило паскали някой има ли идея колко е. Атмосферен форестър 2.0 158 лс.Некой да сподели неговите позания.

Нед Окт 07, 2018 8:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
100kpa=1000mbar

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Окт 07, 2018 9:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
100kpa=1000mbar

Значи 24mm/hg(живачен стълб) е 81кило паскала при загрят мотор форсиран и върната газ което ми се струва добре. Даже подозрително дали не се отчита и атмосферното налягане в момента ма мерене. Трябва да видя в нормален режим на газта колко е по спомен е между 16-20

Нед Окт 07, 2018 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dzambok написа:
Alxx написа:
100kpa=1000mbar

Значи 24mm/hg(живачен стълб) е 81кило паскала при загрят мотор форсиран и върната газ което ми се струва добре. Даже подозрително дали не се отчита и атмосферното налягане в момента ма мерене. Трябва да видя в нормален режим на газта колко е по спомен е между 16-20

На праз.ход е 19=64кпа на място и на скорост при 2000оборота е 22-23 което е 74,5-74,8 кпа. При газ дп долу пада до 1.9 ма това не би трябвало да е показател.

Пон Окт 08, 2018 7:51 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор