Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:25 am



Отговори на тема  [ 83 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Всичко за Газов Инжекцион монтиран на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пускам темата понеже няма тема която да обединиява и обобщава всичко за настроиките на ГИ на Субару мотор, а струва ми се че тук нещата са малко по различни от колкото при другите коли, поради факта че мотора хапва повечко в определни моменти и обикновенно остава гладен.


Субару и Газов Инжекцион, Всичко за правилните настроики на газов инжекцион монтиран на Субару.

Ще започна темата с това как можем да Калибрираме Газови Дюзи: използвана информация Офроуд Форума.


Наскоро ми се наложи да сваля газовите дюзи, за да направя някои натройки.Причината е, че двигателя не работеше добре. Като ги свалих установих, че на едната дюза иглата е задрала и не работи като хората. Тъй като така и така бяха свалени ввсички дюзи реших да им купя нови игли, а на задралата сложих и ново стебло. Дюзите са Valtek 3 ohm - две рейки по три дюзи.

Ето какво представлява иглата (снимка от интернет):

Изображение

При проблемна дюза гумичката беше изчезнала и иглата е удряла директно в метал, което е довело до образуване на стружки...

Самия реглаж при този тип дюзи се извършва посреством шестограмен болт, който държи и самата бобина. Частично се вижда на снимката по-долу:

Изображение

За самото калибриране са необходими мерителен часовник (+ шпилка за него - в моя случай 2.5мм) и един преходник, на който да се захване часовника.

Преходника се подбира с подходяща резба така че да се завива на място на щуцерите на рейката. След това стругар го престъргва от едната страна така че часовника да влиза с натиск и да заклинва. В моя случай диаметъра на часовника беше 9 мм, а стругарят го престърга на 8.5 мм. ПО този начин може да се фиксрира неподвижно спрямо дюзите. Накрайника на часовника се заменя с шпилка с подходяща дължина. Това е необходимо поради две причини - накрайника е прекалено широк и къс и не стига то иглата. Ето снимка на часовника със завита шпилка:

Изображение

След това часовника се вкарва в така направения преходник:

Изображение



След това дюза по дюза се прави самия реглаж. Ето две снимки в отворено и затворено положение на дюзата:

Изображение


Изображение

Реглажа се прави като се подадат 12В на всчка бобина по отделно.
ВНИМАНИЕ: Подаването на напрежение трябва да е за максимално крато време, тъй като бобините загряват много ако се задържи по-дълго време в отворено положение!
Против загряването:
включва се последователно една лампа 21 вата (такива има по мигачите). Тя не пречи на задействането на дюзата, но многократно намалява отделяната топлина. Така няма риск да изгори бобинката.

ПО технически данни от производителя отварянето на дюзата трябва да бъде 0.5 мм.

ВАЖНО: Отварянето на всички дюзи трябва да бъде еднакво, за да може да се впръсква еднакво количество гориво!

При този метод трябва да се подбере внимателно дължината на шпилката както и да се внимава да се центрира правилно часовника, така че спилката да не опира в стените на основата на дюзите.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm
 4

Чет Авг 01, 2013 4:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Защо започнах с калибровката?

От колега в форума разбрах за някои важни неща, от единствения газаджия разбиращ на Субару в Бургас друго (за жалост нямах щастието да се запозная по рано за да ми мотира ГИ)

Усновните недостатъци на повечето ГИ монтирани на Субару са малкия изпарител.
Изпарителят трябва да е достатъчно голям, за да захранва колата ви.
Ще говоря за 2.5л. мотор с които съм аз.
Бях с газов изпарител които беше 1kw по кощен от колата и очевидно от там идваше част от проблема ми.
2.5л. мотор си иска як изпарител в момента съм с изпарител 250кс.-1 изход и 350кс. -2а изхода.
Вързал съм го на 1 изход все пак съм само 165кс. и пак има пад на наялагането от 0.1 -до 0.15 бар при всичката газ...

След подмяната на изпарителя нещата взеха да запричличват.

Колега от форума ми даде малка табличка за някои модели мотори и параметри за тях.
Ще се радвам ако я сподели тук малко по подробно.

В табличката се отразяваше точно хода на дюзата или това колко отваря, отвор на щуцера (изгода на дюзата) и налягане на изпарителя.

Моите дюзи трябваше заводско да са с ход 0.5мм но вчера се оказа че са 0.4мм
Настроих си дюзите на 0.55мм отвора на щуцера разпробих на 3мм. и... ???
Ами вече имам 100км, без никакви ядове, предърпвания, прекъсвания, чекове и тн.нт.
Неможахме да направим много добра графика, понеже ОБД2 кабела нещо не влезе в комуникажия>> чудна работа и неможах да гледам данните от колата.
ГИ си направи автоматично картата, пипнахме я много малко, и на теста всичко беше О'К Макар че при автоматичната настроика каза че дюзите са големи.

Единствен недостатък бе тази сутрин когато запалих венага обърна на Газ (колата бше студена) и при подаване на газ се давеше. След като поработи 3 мин, да позагрее се оправи. Но това ще го регулирам или с по висока темпетарура на превключване и или като регулирам картата, но ще трябва да вляза в комуникация с комп. на колата.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Авг 03, 2013 9:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет
Налягането на изпарителя и времената как ти се получиха?
И как е разхода сега?

Пон Авг 05, 2013 5:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:
Привет
Налягането на изпарителя и времената как ти се получиха?
И как е разхода сега?


Налягането има пад, от 1.15 пада до 1.1 и рядко малко повече.
Абе има някакъв проблем в софтуера и не показва времена на газовите дюзи ПуФ... ( и маи точно затова неможаха да го настроят добре в началото)
Разхода: 2 дни се опитвам да карам нормално направих 64мили малко над 100км. и заредих 13литра. смесено, Имам много ходения до кафенцето което ми е на 2км. А ходенето на плаж до Несебър.... то маи и там се брои градско че след ахелои се кара с 30-40, а от равда до несебър 1-ва -2-ра. НА обратно единия ден задръстването беше... абе на място 20мин.
Така че разхода мисля че е приличен.

Единствено сутрин обръжа рано на Газ и в първия момент като бутна газта и се дави. Нещо се е повредил OBD2 кабела а това Блутутче е малко ташак работа. Неможахме да видим много сместа как е и какви корекции прави. Но мисля че е наред. Преди корекцията ми забиваше много в + и затова светваше чека.

Сега като я нацепиш на графиката на ГИ времето скача но не стига максимума.

Доволен съм!
Това е правилното.


АКо можеш даи по точни данни и за другите модели ДВГ-та 2.0л. и 3л.Н6 мотор.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Мисля че няма кои знае какво значение какъв е ГИ, стига точно тези дребни неща да са направени както трябва.
Аз не вярвах че ще има кои знае каква разлика Обаче... маи точно там е разковничето на правилните настроики.
Защото колкото и да се пипа графиката колкото и да я кривиш и доработваш това са минимални корекции.
Истината е че трябва да знаеш как работи ДВГ, от какво има нужда, и да знаеш как да му го дадеш.
Понеже аз не знаех че хода на буталцето ба дюзата може да се регулира за да отваря повече или по малко.
Е разчитах на Газаджията, но..... както и да е в БГ трябва да знаеш какво искаш че ако може и сам да си го направиш.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Вто Авг 06, 2013 7:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко да се усвестя, че почнах физиотерапия и болките се върнаха и.... "къде ми е викодина?", та по-късно мога да споделя каквото знам. Едва ли ще е интересно защото нагласата е, че механичните елементи са даденост и проблемите са в настройката на софтуера.

Вто Авг 06, 2013 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не искам никои да се съобразява с това което съм направил особенно ако мисли че е погрешно. Споделям как съм си настроил ГИ и това е. Ако имах излишни едни 1400лв бих сменил ГИ, но немисля че е нужно щом мога да накарам този да работи. Доволен съм, това е. Ако модераторите сметнат че темата е объркваща, ненужна, и че някои може да си повреди нещо изтриите я.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Авг 07, 2013 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
MAINTENANCE SCHEDULE
Mileage km
Type of Maintenance
20.000
A
40.000
B
60.000
A
80.000
B
100.000
A
120.000
B
140.000
A
“A” Type Maintenance LPG/CNG
TOPIC
TIME NEEDED
Check injection pressure set and rubber hose
15 Minutes
Check the Map and the general vehicle driveability
30 Minutes
Check the fixing of the tank
15 Minutes
Visual inspection of water pipes, gas pipes
15 Minutes + material if needed
Check and/or do the maintenance procedure of the injector rail.
60 Minutes + material if needed
Replace gas phase filter
15 Minutes + material if needed
“B” Type Maintenance LPG/CNG
TOPIC
TIME NEEDED
Check injection pressure set and rubber hose
15 Minutes
Check the Map and the general vehicle driveability
30 Minutes
Visual inspection of water pipes, gas pipes
15 Minutes + material if needed
Check and/or do the maintenance procedure of the pressure regulator
60 Minutes + material if needed
Check and/or do the maintenance procedure of the injector rail.
60 Minutes + material if needed

Replace gas phase filter
15 Minutes + material if needed

Не можах да го копирам с таблицата от PDF, но както се вижда производителя е заложил почистване и проверка на всеки 20 000км. пък който иска да си ги сменя.

Сря Авг 07, 2013 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
300 km от които 20 мили градско 1ва 2ра до прекъсвач. 70км 130-140 и останалиъе 100-120 с чести изпреварвания на 3-та и 4-та с пълна газ. 32л. Газ.

:beer:
Които не хатесва- корса

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Авг 11, 2013 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
10,7 литра (32литра за 300км смесено) не е ли добър разход за Бахата? Аз мисля че е перфектен.

Пон Авг 12, 2013 6:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:
10,7 литра (32литра за 300км смесено) не е ли добър разход за Бахата? Аз мисля че е перфектен.


Ами на това каране си е много добър. Наистина доста я натисках когато трябваше да се изпреварва. Кеф си е върви доста добре, ускорението няма разлика от бензин (да не казвам че е можеби се усеща да върви и по добре)
Колата ми тежи 200кг. повече от Аутбек и е по висока (което ще вече че има и по голямо челно съпротивление)
Пак казвам доволен съм.

Сондите ги гледам с Блутут ELM327 и всичко е наред (обаче тива е доста аматьорско у-во)
Щом не ми светват чековете няма как да обеднява. Преди си светваше колкото и рядко да е на 3-4дни каране чека светваше, ако карам по малко издържаше седмица.

Нямам много време да мина през газаджиите да гледаме времената на газовите дюзи. Мисля че картата подлежи на малки донастроики но понатам, че сега 20 дни ще разхождам едни манекенки по черноморието и няма да имам ама никакво време.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Авг 12, 2013 8:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Младен е започнал темата съвсем доброжелателно за да е в помощ на колегите с ГИ, но развитието е провокирало предложението му за затваряне. Аз му подадох информация на лични и това което е направил е подобрило работата на двигателя, затова го е споделил. Не можех да се включа по-рано да развием темата, но да започна с принципни неща. Надявам се на конструктивен диалог или критика от по-знаещи, за да си караме колите с кеф и по евтинко.

Предполагам за всеки е ясно че не е решение: "свикваш с чека, спираш, триеш и си караш" .За каране с бедна смес има много изписано. Ресурса на някой компоненти на двигателя намаля. Статистика на BRC показва че проблемите с леглата и водачите на изпускателните клапани за нашите двигатели е до 98г. След това е въпрос на правилно монтиран и настроен ГИ.

Образуването на правилната горивна смес при ГИ зависи от хода на газовите дюзи, диаметъра на отвора, скоростта на отваряне и налягането на изпарителя. Това в комбинация с правилния монтаж гарантира равномерна смес в цилиндъра преди подаване на искрата.

Младен горе е поснал снимки на най-често използваните дюзи, като най-евтини - тип електромагнитен клапан. Има различни по бързодействие дюзи. Казва се например че бавните са 3ома, а бързите 1,5ома. Освен по съпротивление на бобината, се различават и по време на отваряне различните модели на един пройзводител. Например 3,7ms е времето на отваряне на обикновена 3 омова RAIL и 2,8 ms е времето на затваряне. В сайта на RAIL http://www.railspa.net/en/products.html можете да намерите повече информация за различните
видове. Трябва да сте наясно какво е минималното време на дюзите. В някой форуми се споменава че при празен ход времето на отваряне трябва да е между 1 до 1,2 от времето на бензиновите. Това ще е вярно само ако газовите са със същите параметри като бензиновите. Доколкото си спомням на 2,5 бензиновото време е около 2,8-3ms на празен ход. За това време газовата даже няма да се отвори напълно. И за да свърши същата работа отвора колко трябва да е. Някой производители дават информация, като RAIL, при други е във видa :"минималното време да не е под 4ms при обикновени дюзи и под 3ms при тип MATRIX. Някой не дават такава информация - BRC, LOVATO, или само на оторизирани дилъри обучени от производителя. При тях нещата са определени с кит No хххххххх за съответни двигател.
Повечето модели обикновени инжектори са разглобяеми и регулируеми. Има и неразглобяеми, които при проблем се сменят. За разглобяемите има комплекти за ремонт. На определено време се преглеждат и почистват и замерват и ако е необходимо се регулират.

По късно продължение ако има интерес...

Съб Авг 24, 2013 6:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Котвата (буталото) обикновено са кухи с цел олекотяване. Ако инжекторите са монтирани вертикално, имат най-малко износване на буталото от контакта му с цилиндъра. В този случай челната гумичка може само да се обърне, а задния пръстен (ако е с О пръстен) да се смени. Дали така или с подмяна на буталото комплект тертиплиите газаджии закачат инжектора на стенд и пускат 1000 цикъла и тогава го регулират окончателно. На някой не им се занимава и направо предлагат смяна на инжекторите, който ако са от най-евтините е оправдано. Шума обикновено се получава от задната част на буталото при смачкване на уплътнението. В предната страна трудно може да се получи контакт на буталото с корпуса на инжектора тъй като калибрираната дюза е по-висока. По бързо се разбиват инжекторите с по-голям ход и при по-голямо налягане на изпарителя, тъй като налягането натиска буталото към дюзата, а при отваряне помага на бубината . „Тропането” е с по-голяма сила.

На практика дали има проблеми с дюзите може да се провери, като загрял двигател се остави на газ. Отваряте капака и забелязвате стабилността на работа и вибрациите. Без да отделяте очи, приятел превключва на бензин. Не трябва да забележите разлика или да усетите преминаването към бензин. Ако имате лаптоп със софтуера за ГИ е по лесно, тъй като от лаптопа може да превключвате газ-бензин и обратно и да следите двигателя. И ако има разлика може да се изключват инжекторите един по един и да се определи проблемния.

Мястото на включване на щуцерите в колектора е също много важно. В друга тема на колегата blue1 му монтират BRC и изглежда го е взел комплект специално за 2,5 двигател с ръководството за монтаж. Изпарителя вероятно е за 1,5 бара, а инжекторите са макс супер. Според това сигурно има инструкция за щуцерите – място и наклон. Надявам се да сподели.
Както писах по-горе целта е равномерно смесообразуване.

Колегата pradabg по-горе е написал че отвори 2,2мм са достатъчни за 2,5 двигател. Вероятно инжекторите са бързи и налягането е височко. При обикновени тип Валтек , във високите обороти няма да могат да се затворят. По малкия отвор изисква по-голям ход и по-високо налягане. Времето на такива при мах обороти трябва да е до 18ms. Т.е. по инструкции на съответния производител правилно смесообразуване може да се получи при различни комбинации от ход и скорост на инжекторите, отвор, место на щуцерите и налягане.

Работното налягане е определено за различните изпарители и при настройките трябва да спазва, а не да се компенсират с него неподходящите параметри на другите компоненти. То гарантира декларирания от производителя ресурс на изпарителя.
Следва...

Нед Авг 25, 2013 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:

Образуването на правилната горивна смес при ГИ зависи от хода на газовите дюзи, диаметъра на отвора, скоростта на отваряне и налягането на изпарителя. Това в комбинация с правилния монтаж гарантира равномерна смес в цилиндъра преди подаване на искрата.



Всичко това обединено в една дума е ДЕБИТ на газта за единица време. (аз си признавам че незнам колко точно трябва да е)

Но след като има хора професионално занимаващи се с това те трябва да са наясно и наи правилно да знаят формулката с която според дебита за този мотор пример 2.5л да сметнем колко трябва да е диаметъра на щуцера, хода на буталото и налягането на изпарителя.

Бързината на дюзата ще има важно значение за високите обороти (пак казвам преди около 5ооо оборота ми се случваше да останат всички дюзи отворени и времената да се застъпват, сега нямам такива грижи) но мисля че до 7ооооборота за нашите мотори бързината на дюзата нее от значение след като можем да компенсираме дебита с други те настроики посочени по горе.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Авг 25, 2013 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Започнах темта с цел да се помогне на такива които се мотат по разни газаджии без резултат.
Аз минах по този път, наложи ми се да науча доста за ГИ, и не го препоръчвам на другите.
Нека хората които прочетат темата да имат ясна представа, не само за това какви дюзи да им сложат, а дори и с по обикновенни как да им настроят уретбата за да им вървят безпроблемно колите.
Просто нашите автомобили искат малко повече желание и внимание за добър краен резултат.

Успех на всички.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Авг 26, 2013 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да довърша. Бях го написал но ми се загуби интернета и не ми се редактира.

Естествено че по-бързите дюзи имат шанса по-добре да покрият целия диапазон обороти. Те пак са на принципа на ел.магнитни клапанчета, но доста по финни. Котвата „буталото” е по-малко и леко. И са и доста скъпи. Последно гледах цена около 500 лв. И при тях пак има значение кои ще се сложат – мисля с жълтата маркировка бяха за над 160 к.с. Според мен те са подходящи за коли с пробег над 40-50к годишно с ресурса си . Повечето колеги минават толкова за 4 -5 години и вероятно след този срок са се замислили за следващата кола. И когато времето на притежанието на автомобила (с изминатите километри) кореспондира със срок на службата на по-обикновенните инжектори, не си заслужава голямата разлика с цената. Естествено всеки сам си решава. Трябва да се има в предвид и стила на каране, Ако често сме в лютеницата на газ по добре се справят бързите дюзи. Тук е момента да спомена, че при желанието за смяна с бързи дюзи от типа на Кейхин на по-стар ГИ, трябва да се провери дали той може да ги управлява, дори и след смяна на софтуера.
Обикновенните инжектори потрепват при празен ход и се чудят дали да отворят или не когато налягането на изпарителя е близко до максималното им работно налягане. При настройките се следи диференциалното налягане. При изфорсиране до 6000 об. малкото падане с около 0,03 бара не е проблем, ако с толкова пада и вакуума т.е. на дюзите се подава постоянно достатъчно газ дори и за максимални обороти. ГИ дори и при не много добри инжектори си има механизми, като настройка на празен ход – дали да е на газ или бензин, ако оборотите са нестабилни. От горна страна може да се зададе от колко на горе да преминава на бензин ако се налага. При изпарители който са на границата може да се наложи да имат лятна и зимна настройка по отношение на високите обороти. Да не забравям и настройките по горивната карта.

И малко цифри. Фобос използват RAIL инжектори с ход 0,6мм и според тяхната таблица с препоръчани отвори, за над 120кВт трябва да са 3мм. Тартарини имат файл за ориентиране, където се задават киловатите на двигателя и броя цилиндри и в таблица излизат препоръчаните дюзи и изпарител. При тях също излиза отвор 3мм при дюза с ход 0,67мм. Въпреки че файла е стар и не обхваща новите им модели дюзи, дава представа. Имат и pdf файлове за съответните автомобили.

Пон Авг 26, 2013 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
а за метан на Еj20 SOHC препоръки за изпарители, рейки, маркучи, дюзи, колко трябва да съотношението гориво/въздух
искам обаче да сложа мегскуирт 2 да управлява схемата
знам само че трябва да сменя датчиците за температура на водата, и въздуха с такива тип GM motors

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пон Авг 26, 2013 4:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:

И малко цифри. Фобос използват RAIL инжектори с ход 0,6мм и според тяхната таблица с препоръчани отвори, за над 120кВт трябва да са 3мм. Тартарини имат файл за ориентиране, където се задават киловатите на двигателя и броя цилиндри и в таблица излизат препоръчаните дюзи и изпарител. При тях също излиза отвор 3мм при дюза с ход 0,67мм. Въпреки че файла е стар и не обхваща новите им модели дюзи, дава представа. Имат и pdf файлове за съответните автомобили.


3мм. понеже налягането на повечето (че ако не и всички) изапрители е 1 бар.
ПрадаБГ говори за 2,2мм, но едва сега спона налягане 1.5 бара и нагоре.... което не мисля че е много полезно.
И реално постига същия краен ефект.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Авг 26, 2013 5:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
а не е ли по-добре направо да се слагат по 2 дюзи на цилиндър , т. нар. Staged Injection
мега 2 има тази опция, а в 3 версия е сикуеншъл

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пет Авг 30, 2013 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:
Обикновенните инжектори потрепват при празен ход и се чудят дали да отворят или не когато налягането на изпарителя е близко до максималното им работно налягане. При настройките се следи диференциалното налягане. При изфорсиране до 6000 об. малкото падане с около 0,03 бара не е проблем, ако с толкова пада и вакуума т.е. на дюзите се подава постоянно достатъчно газ дори и за максимални обороти. ГИ дори и при не много добри инжектори си има механизми, като настройка на празен ход – дали да е на газ или бензин, ако оборотите са нестабилни. От горна страна може да се зададе от колко на горе да преминава на бензин ако се налага. При изпарители който са на границата може да се наложи да имат лятна и зимна настройка по отношение на високите обороти. Да не забравям и настройките по горивната карта.


Изял съм една нула. Моля модератор да коригира в оригиналния пост.
Вакуума в смукателния колектор в различните режими е между 0,28 и 0,32 бара (за 2,5 двигател).



Пулверизирането касае инжекторите за течни горива. Те затова са с "решетка" отпред. В случая имаме само калибриран отвор и газово гориво. При разлика в налягането от 1,6 до 1,27 има разлика в скоростта на струята подавано гориво в различните режими. Дали при по-високото налягане по-скоростната струя ще успее да се размеси хомогенно с постъпващия въздух към момента на подаване на искрата и ще осигури оптималната работа на буталото? Или това ще стане при струята с по-малко налягане? При теб определено не е еднакво, но дали е вредно за двигателя или е допустимо? Факт е че производителите на газово оборудване при газифициране на по-мощни двигатели препоръчват следващия модел по-голям изпарител, а при още по-мощни се монтират два изпарителя, а не се инструктира увеличаване на работното налягане. Колкото е по-високо налягането на изпарителя, при свършване на газта по-рано ГИ ще обърне на бензин и в бутилката ще остава повече гориво. Дали обаче само това е причината за определяне налягането или и правилното смесообразуване?
Навремето при подобен спор един приятел ми каза: ама ти влезе ли в двигателя да провериш?
Съвременните двигатели си имат ламда контрол. Колега ти беше с BRC. Любопитно ми да погледна графики на лабдите и оборотите.

Аз като имам възможност ще направя графики от моята кола.

Mladen99 написа:

... само за финал ще ти кажа че препочитам смесите да са ми малко богати отколкото малко бедни.


Ако стойностите на ламдата са нормални но имаш ненужно богата смес при рязко натоварване, в софтуера на ГИ има един плъзгач, който по-подразбиране е максимално на "+". Касае обогатяване на сместа при рязко натоварване. Можеш опитно да го връщаш. Идеята е да се намали разхода на газ при запазена динамика.

Пон Сеп 02, 2013 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:

Mladen99 написа:

... само за финал ще ти кажа че препочитам смесите да са ми малко богати отколкото малко бедни.


Ако стойностите на ламдата са нормални но имаш ненужно богата смес при рязко натоварване, в софтуера на ГИ има един плъзгач, който по-подразбиране е максимално на "+". Касае обогатяване на сместа при рязко натоварване. Можеш опитно да го връщаш. Идеята е да се намали разхода на газ при запазена динамика.


На моя ГИ таи настроика я няма.
Вчера се вързах с ЕЛМ327 блутут (малко скапана машинка) но общо вето 1-та ламбда при подаване на газ отива на 0.8 което е богата смес.
Бавната корекция седи на -20 обеднява сместа (и на малки обороти е доста богата) само веднъж някак си прескочи до +5 ама нали ти казвам тоя блутут е ташак. Преди седеше забито на +25 и светваше чека....

Предпочитам да сместа да е богата да не сдухам клапани, не за друго.

По финни настроики ще правя като тръгне ОБД2 кабела че нещо мастора има ядове със софтуера и кабелите в момента. Незнам дали ще коригираме графиката или, да сложа щуцери на 2.5мм. (както си бяха) само че сега е с по голямо налягане и по голям отвор на дюзите. Ще го мислим на момента ;-)
Определено колата върви много по добре, даже повече от на бензин. Е разхода ми е малко висок, но имам много градско за по 1-2-3км. и спирам.... но на смесено като извънградско 100-110км.ч дава грубо 12.5.

Определно съм доволен, поне да нямам грижи с клапаните.
Остави гик'во приказват тука. Тоя професор мислех че има малко акъл, ама с тоя пад 0.4 бара кои знае как обеднява сместа във високи обороти. И кои знае с какъв малък изпарител е. По важното е нашитеколи да са наред.

Аиде Благодаря още веднъж.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Вто Сеп 03, 2013 12:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 83 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор