Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:22 am



Отговори на тема  [ 1016 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Следваща
 Зимни гуми 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте хора, след днешния ден само мога да кажа, че Нордмана дериват на Нокиан си струва всяка стотинка! Шарката е на А3 ако не се лъжа и е асиметрична. Единствено на киша заадницата е фриволна но обвинявам 245 коньове на спек Б-то и задкормилното дефектирало устройство:D :race:

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пет Яну 06, 2017 7:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Ное 15, 2014 7:51 am
Мнения: 26
Автомобил: Subaru Forester 2.0x 2003
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Bridgestone blizzak dm v-2 ...все още не мога да усетя зимните условия :pardon:
Майтапа на страна, но сравнени с предишните lassa winter са класи надтях.

Пет Яну 06, 2017 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 21, 2014 8:52 am
Мнения: 190
Местоположение: В. Търново
Автомобил: Христофор
Рейтинг: 74
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като сме взели да си хвалим гумите - General Snow Grabber - брутално добри са, драпат страхотно и на сняг и на лед, в кишата са стабилни. При над 40 санта снежец влизаме, спираме във, и излизаме от преспите без замисляне, без да превърти дори.. :beer:
125 кинта парчето, което е доста сносна цена за 205/70/15 Доста са дълбочки, снимката малко лъже


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru Forester 1998 - 2.0MT [122]

Нед Яну 08, 2017 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги! Миналата есен обух моето Субару Легаси Н6, 2005 г. с нови зимни гуми Laufenn I FIT LW31 215/50R17 95V. Цената за четирите гуми беше 496 лв. с безплатна доставка. За гуми на цена от 124 лв. за брой трябва да кажа, че могат да се сравняват с така наречените гуми от премиум класа по качества и възможности. Пътувам всеки ден по пътя Русе-Силистра и тази зима единствено в дните, когато пътя беше затворен заради виелици и преспи, не съм пътувал. В Русе снега не беше по-малко, а аз живея в района с най-стръмните улици. До момента не съм имал никакви проблеми с движението в снега, леда и вече кишата от топящия се сняг. Гумите държат много добре във всички условия, включително на заледен и мокър път, за разлика от други зимни гуми, които на мокро и заледено нямат никакво сцепление. Тези гуми мога да ги сравня по качества с Continental ContiWinterContact TS 850, каквито преди две-три години съм търкалял и имам отлични впечатления. През зимата 2015-2016 г. търкалях всесезонни Nexen N Priz 4S, от които също не мога да се оплача за обявените от производителя качества, но на мокро и заледено се представяха като посредствени летни гуми. За мое щастие километрите, които навъртях с тях наложиха смяна за този зимен сезон поради износването им и изобщо не съжалявам, че сложих Laufenn I FIT LW31. За топлите месеци съм решил да пробвам един от двата модела летни Laufenn.

Чет Яну 26, 2017 1:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm
Мнения: 297
Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
legarski написа:
Здравейте колеги! Миналата есен обух моето Субару Легаси Н6, 2005 г. с нови зимни гуми Laufenn I FIT LW31 215/50R17 95V. Цената за четирите гуми беше 496 лв. с безплатна доставка. За гуми на цена от 124 лв. за брой трябва да кажа, че могат да се сравняват с така наречените гуми от премиум класа по качества и възможности. Пътувам всеки ден по пътя Русе-Силистра и тази зима единствено в дните, когато пътя беше затворен заради виелици и преспи, не съм пътувал. В Русе снега не беше по-малко, а аз живея в района с най-стръмните улици. До момента не съм имал никакви проблеми с движението в снега, леда и вече кишата от топящия се сняг. Гумите държат много добре във всички условия, включително на заледен и мокър път, за разлика от други зимни гуми, които на мокро и заледено нямат никакво сцепление. Тези гуми мога да ги сравня по качества с Continental ContiWinterContact TS 850, каквито преди две-три години съм търкалял и имам отлични впечатления. През зимата 2015-2016 г. търкалях всесезонни Nexen N Priz 4S, от които също не мога да се оплача за обявените от производителя качества, но на мокро и заледено се представяха като посредствени летни гуми. За мое щастие километрите, които навъртях с тях наложиха смяна за този зимен сезон поради износването им и изобщо не съжалявам, че сложих Laufenn I FIT LW31. За топлите месеци съм решил да пробвам един от двата модела летни Laufenn.


Как се справят в завои при продължително спускане на чист лед?

_________________
http://line4auto.ru/subaru/m76.gif

Чет Яну 26, 2017 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Не знам как точно да отговоря на въпроса на колегата demon777. Гумите се справят много добре при спиране, тръгване и движение на заледен път. В завоите като всяка гума, която не е ошипена има известно странично приплъзване или в ледените коловози по улиците в момента, което не намирам за особено съществен недостатък, ако водача се съобразява с пътя, скоростта, дистанцията, употребата на спирачки, движенията с волана, а и ние все пак караме Субару. Моята кола е 3.0, 245 к.с., 5АТ, ABS, VDC, трета поредна от 2000 г.. Системата за динамичен контрол съм я виждал два-три пъти да се включва и то в моменти на експерименти с натискането на газта, като се има предвид, че задницата е значително по-лека от предницата заради мотора. В квартала, в който живея улиците са стръмни и до преди няколко дни заснежени и заледени. Всяка сутрин се спускам, вечер се изкачвам и никога не се е случвало да затъна, забуксувам, не се е налагало да се връщам, да обикалям или да не мога да стигна до домът си. Принципно няма гуми, които да се справят отлично на чист лед, както пита колегата. Има гуми, които се справят по-добре от останалите и тези са от тях, според моите наблюдения и опит на водач от 1983 г.. За тези, които ще питат дали продавам такива гуми, отговора е не - аз съм потребител и изобщо не се занимавам с търговия или реклама. В темата имаше питане за тези гуми и тъй като никой не дава мнение, реших да споделя с колегите моите впечатления като ползвател на тази марка и модел.

Пет Яну 27, 2017 9:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm
Мнения: 297
Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Зададох такъв въпрос защото аз имам проблем със спускането по заледен асвалт. Когато слязох от колата с доста усилия стигнах от единият край на платното до другия защото нямам никакво сцепление.
Гумите са ми Фулда кристал контрол и по същият този заледен асвалт нямах никакви проблеми със изкачването. Спирам в средата на най големият наклон подавам леко газ и продължавам изкачването.

Спускането обаче е коренно различно. Движението ми надолу беше със скорост около и под 5км /ч във режим спорт за да може да е винаги на 1ва предавка на 4 степенната ми автоматична кутия.
Имаше доста моменти във които скоростта на 1ва предавка не винаги е достатъчно бавна и колата без подаване на газ се засилва доста опасно надолу по склона. Единственият начин за намаляне на скоростта си остават спирачките но когато ги натисна АБС-а почва да вибрира и колата се засилва още повече и то в посока която тя си избере.

Стигнах до участък където завоят беше като в наскар. Тоест дясното платно е по-високо от лявото. В лявото имаше закъсали коли аз си се движа с около 5 км но не е достатъчно бавно защото не знам дали има закъсали коли зад завоя и в какво разположение са на пътното платно. Натискайки спирачките тръгвам странично надолу към колите . Накрая пробвах само да припомвам спирачките леко което се оказа доста удачно защото колелетата нямаха време да блокират а същевременно скоростта намаляше .

_________________
http://line4auto.ru/subaru/m76.gif

Пет Яну 27, 2017 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чист лед = нулево сцепление. Там и най-добрата гума няма никакъв шанс, особено при спускане. Единствено гуми с шипове, но те са забранени в България.

Пет Яну 27, 2017 10:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm
Мнения: 297
Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Същото упражнение трябваше да се повтори след 3 дена . Пътят все още си е лед.
Дадох колата на приятел бивш собственик на Импреза ръчни скорости за да се качи в 1 село в балкана. КОгато се прибра ми каза нагоре никакви проблеми на слизане задницата ходи където си иска, а някакви опели и ситроени минават покрай него като бърз влак покрай малка гара :)

_________________
http://line4auto.ru/subaru/m76.gif

Пет Яну 27, 2017 10:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
С Laufen-а забелязвам доста добро сцепление при спускане на спирачка. При мен не се е случвало да приплъзва по наклона надолу по леда, имал съм единични случаи на моментно сработване на ABS-са. Аз принципно спукам при такива условия на първа ръчна скорост, при което колата се държи доста добре по наклона, ускорението е незначително и при нежно натискане на спирачката се усеща доста добре сцеплението на гумите и намаляването на скоростта. Може би се дължи на особената конструкция на протектора - има доста остри ръбове, които вероятно водят до по-добро сцепление на леда. Те и самите производители описват формата на протектора като Grip claw - Грабливи нокти, което според мен е преимущество точно на лед.

Пет Яну 27, 2017 10:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
При такива ситуации трябва да превключваш на ръчен режим на избор на предавките, а не в спортен. В спортния режим превключването също става автоматично и това може да е причината да ти ускорява по наклона надолу. В ръчен режим на таблото трябва да ти свети предавката на която си включил с лоста.

Пет Яну 27, 2017 10:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз навремето на опела имах Фулда кристал монтеро 2. След това ги смених с континентал и континентала беше доста по добър. То е малко субективно, защото сравнявам 4 годишна фулда с чисто нов континентал ни мисля че и при нови континентала ще е по добър. Субаруто е с Мишелин алпин 5 стар дот от 2014 и се справят доста добре при спускане. Аз на спускане директно включвам на 1-ва предавка, но наистина си е доста бърза и колата при наклон си вдига 15-20 км в час. Спирачките са ми супер зле - малко да ги пипнеш и почва да рита ABS-a а пък лампата abs не свети на таблото. Не знам дали е нормално. Мисля на Узана да се примоля на някой с подобна кола да ми врътне едно кръгче.

Пет Яну 27, 2017 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm
Мнения: 297
Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
legarski написа:
При такива ситуации трябва да превключваш на ръчен режим на избор на предавките, а не в спортен. В спортния режим превключването също става автоматично и това може да е причината да ти ускорява по наклона надолу. В ръчен режим на таблото трябва да ти свети предавката на която си включил с лоста.



Е то спортен и ръчен при мен е едно и също.
Светва си цифрата 1 в средата на километража ама отсрани пише спорт.
Може и гумите да не стават ама са си нови.

_________________
http://line4auto.ru/subaru/m76.gif

Пет Яну 27, 2017 10:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какъвто и режим да е първа предавка си е дълга. Предполагам че ръчните кутии като включиш бавни ще са доста по-добри за спускане.
На първо четене се сещам за вериги. Не знам тези платнените дали няма да спират по-добре от гуми.
Един колега каза че си е купил някакъв спрей заместващ веригите и за няколко стотин метра вършил добра работа.
Не знам abs-a дали не може да се изключи временно. Предполагам че без него, ако шофьора е опитен ще се справи по добре.
Ако не е много дълъг наклона си вземи един чувал с пясък и поразхвърляй малко. Смешно звучи но аз 2-3 пъти така съм се спасявал с опела.

Пет Яну 27, 2017 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demon777 написа:
Е то спортен и ръчен при мен е едно и също.Светва си цифрата 1 в средата на километража ама отсрани пише спорт.Може и гумите да не стават ама са си нови.

Колега и друг път е ставало на въпрос и съм писал, спускането не е силната страна на този автомат ( да не кажа, че е кофти ) точно в такива ситуации-къси стръмни спускания.Просто предавките са дълги и на първа ускорява, това е. Единствения начин е да си помагаш със спирачките, но това е доста тънка работа в конкретни спицифични ситуации. С две думи трябва да не я оставяш колата да се засили, защото след това вече нищо не помага или просто се получава, че на къси стръмни участъци на практика слизаш само на спирачки, което не е оферта. Това обаче е само в такива ситуации, във всички останали си е ок.


P.S.Преди две години, точно в такава ситуация, спусках една стръмна улица и едвам крепях колата да не тръгне да се пързаля и пред мен се удариха. Добре, че имаше достатъчно дистанция, но въпрек и това никакъв шанс колата да спре, пъпли надолу, но натиснеш ли спирачките и тръгва да се пързаля и просто минах през тротоара ( добре че беше нисък бордюра ), за да не ги ударя.

Пет Яну 27, 2017 11:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Моята е с 5АТ и първата в ръчен режим не е толкова дълга. Синът ми има Форестър с 4АТ, но не съм го карал зимата и не мога да направя разлика с неговата първа скорост. Състоянието на спирачките също е много важно според мен. Ако някое колело сработва по-бързо от другото или задържа спирачен апарат блокирането и сработването на ABS е много по-вероятно. При мен предните дискове са на 315 мм и спирачното усилие е доста по-голямо, но не мога да кажа дали е от това или е свързано и с гумите, които търкалям в момента, но определено колата спира много добре по наклон надолу при заледен път. Разбира се, че на лед предпоставките за плъзгане са повече от възможностите на колата за спиране, освен ако няма шипове или вериги. Аз съм си купил вериги Michelin Textil Snow Chains Easy Grip, но не се е налагало да ги ползвам.

Прикачени файлове:
81T9aAwJzML._SL1500_.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Яну 27, 2017 11:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 12:22 pm
Мнения: 49
Местоположение: Русе
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Колега demon777 като дръпнеш лоста в ляво от нормален режим D и светне sport режима на таблото, за да минеш в ръчен режим трябва да бутнеш лоста напред или назад, за да светне само номера на скоростта и червена стрелка до него надолу или две стрелки надолу и нагоре, когато скоростта е достатъчна за смяна на следваща скорост. В този режим индикатора sport на таблото трябва да изгасне. Ако продължава да свети кутията си остава в автоматичен режим sport и сама си сменя предавките, прави го малко по-бързо от нормалния и изцежда мотора до по-високи обороти. На сина ми на Форестъра 4АТ е същото, но има и бутон отстрани на панела до скоростния лост с превключване в зимен режим, при което не знам какво се случва, предполагам намалява оборотите на въртене на колелата като при ръчните кутии с демултипликатор, което при мен на 5АТ го няма.

Пет Яну 27, 2017 2:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demon777 написа:
Е то спортен и ръчен при мен е едно и също.
Светва си цифрата 1 в средата на километража ама отсрани пише спорт.

ABS помага колата да е управляема при спиране.
Спрей "течни вериги" 5-6 лв малък флакон(Метро) и помага за няколко метра,особено върху зимни гуми.
сега излязоха тези,но има и по евтини.
https://www.avto.bim.bg/Techni-verigi-z ... 69497.html

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пет Яну 27, 2017 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да актуализирам темата. Започнах да мисля за зимни гуми (гледам за 205/60 R16 96H XL, най-вече заради цената) и искам да ги взема по-раничко и да не се занимавам после. Четох повечето страници и стигнах до заключение, че NOKIAN WR D4 са добри гуми, но имаше и лоши отзиви и малко се разколебах. В този ценови диапазон (около 170 лв) гледам PIRELLI WINTER SOTTOZERO3. Съвети и предложения са добре дошли. :beer:

_________________
stay hungry, stay foolish

Вто Сеп 19, 2017 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
И аз имам питане. Първа зима ще ми е с такава кола, от автосалона я взех с два различни модела зимни гуми, едната двойка в леко не чак толкова перфектна форма, но не видях да имат сериозни проблеми, или голяма разлика в дълбочината на грайферите. Подозирам че автоджамбазина е продал гумите с които е дошла колата и е взел някакви компромисни от гумаджията, за да си вдигне печалбата (автомобила е добре поддържан с оригинални части, не вярвам швейцареца да се е изциганил за гумите).
Въпроса ми е дали това че предните и задните гуми са от различен модел и евентуално в различна (макар и близка) степен на износване, би създало проблеми?
Карам форестър 2, 2003г. атмосферен двигател, ръчна трансмисия.

Вто Сеп 19, 2017 11:48 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1016 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 51  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор