Моля за съвет. Преди няколко седмици ми се случи "случка" и срязах вратите на Субаруто си, което е на 3 1/2 години и е още в гаранция.
Прикачени файлове:
IMG_0919.JPG
Прикачени файлове:
IMG_0921.JPG
По всичко личи, че няма да получа никакви пари от никакви застраховки засега, въпреки че честно казано мисля че нямах почти никаква вина за инцидента.
Колата ми е satin white pearl, цвят труден за боядисване. Живея в Германия но не е проблем да се прибера в България за да оправя колата. Щетите ми са само по двете врати, нищо друго. Не ми се дават 4000-5000 евро за ремонт тук в DE от които 60% ще са разходи за труд. Имам няколко опции:
1/ Купувам две врати на старо в добро състояние но друг цвят (около 200 евро/врата без разходи за транспорта). Пребоядисвам и преоборудвам двете врати за 600-800лв в Бг и се надявам всичко да е ок.
2/ Чакам n-на брой месеца докато намеря врати в перфектно състояние и в оригиналния цвят на колата ми от някоя автоморга из Европа. Купувам ги, не ги пребоядисвам, забравям за дребни разлики в нюансите на боята. Идеалния вариант, но малко вероятен.
3/ Купувам нови врати, без боя и грунд. Бояджиите ми казват че е по добре врати с фабричен грунд отколкото нови без фабричен грунд. Надявам се на донър бояджия в БГ и че ще стане " като от фабриката в Япония".
Кой вариант да избера? За вариант 1/: вече намерих поне пет врати на старо; една (предна) в България и алтернативни опции из Европа. Задни: Една в Италия; една в Германия, за оправяне; една в Швеция, с малка вдлъбнатина, но моя цвят; една друга в Швеция, черна. Друга в Литва, пак черна. Две в UK, синя и зелена. Всичките тези мога да ги докарам до Германия, до вкъщи, или до България, където ще я оправям, с различна степен на трудност и разходи с транспорта.
Въпросът е: до колко си струва да чакам да ударя джакпота в бъдеще с врати в моя оригинален цвят, или по добре да купувам друг цвят и да ги пребоядисам в БГ?
Втори въпрос: Има ли значение цвета на донорската врата? Да се целя ли в близък цвят, или цвета се сваля преди пребоядисване и няма значение дали оригиналната врата е била черна или сребриста, преди да се пребоядиса в бяла перла?
Последен въпрос: доколко мога да се надявам, ако успея да намеря врати в оригиналния цвят ня старо, да не ги пребоядисвам? Ако имат малък дефект ( например малка вдлъбанатина), това по-лесно ли се оправя без пребоядисване, или е по добре врата без прблеми по релефа/метала, но за пребоядисване?
Колата е Субару Аутбек 2013 MY.
Благодаря предварително за съветите.