Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Произход, история и правилно изписване на името Subaru
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=1720
Страница 1 от 3

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 03, 2008 6:47 am ]
Заглавие:  Произход, история и правилно изписване на името Subaru

от тука е нашата история
http://ru.youtube.com/watch?v=FtXiBu5RcAs

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:06 pm ]
Заглавие:  Произход и правилно изписване на името Subaru

Първият президент на Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) Кенджи Кита e имал категорични разбирания относно автомобилите. “Ако ще правиш кола - прави кола завършена във всяко отношение.”, “Японските коли трябва да имат японски имена.” Г-н Кита е бил ревностен привърженик на пътническите автомобили и страстно е подкрепял създаването на прототипа на първия пътнически автомобил на компанията – Р-1 през 1954 г.
Г-н Кита предлага гласуване в компанията за името на Р-1, но никой не дава достатъчно добро предложение. Накрая г-н Кито сам кръщава колата с прекрасното японско име, пазено в сърцето му – Субару.
Субару е име на съзвездие в звездния куп Таурус. Само шест от звездите му са видими с невъоръжено око, но с телескоп могат да се видят около 250 по-малки звезди.
В западният свят това съзвездие е известно с името Плеяди, в Китай с името Мао, а в Япония името му е Субару / ръководя, събирам на едно/. Другото име, с което е известно това съзвездие в Япония е Mutsuraboshi /”Шест звезди”/, с което бива цитирано често в старите японски документи като Kojiki, Manyosyu и Makura-no-soshi. Определено това е едно от съзвездията любими на японците от древни времена. Интересен е и факта, че FHI е създадена от сливането на шест по-малки компании, което показва, колко добре застава на мястото си името Субару.


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:11 pm ]
Заглавие: 

Концернът FHI е наследник на Самолети Nakajima. Компанията е била официално основана от Chikuhei Nakajima през 1917 год. като Лаборатория за самолетни изследвания. Намирала се е в Gunma Prefecture, на около 100 км северно от Токио до базата на Subaru. Nakajima е бил най-големият син на фермер от Gunma Prefecture. На 19 години, след като влиза в авиационната академия, той научава новини за първият успешен полет направен в САЩ от Wright Brothers. Nakajima остава очарован от романтиката на небето. Той започва да произвежда аероплани за Японската военоморска флота, но вместо да продължи дейността си, напуска флотата и основава Лаборатория за самолетни изследвания. Скоро след това я преименува като Самолети Nakajima. Nakajima превръща това начинание във водеща японска фабрика. През 1945, по време на Втората световна война производството на самолети се преустановява. Компанията стартира отново като Fuji Sangyo Co Ltd, но болезнено наблюдава как други използват технологичния склад на самолетното производство. В началото компанията започва да произвежда моторни скутери и каросерии на автобуси, но в последствие се развива като голям автомобилен производител.


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:13 pm ]
Заглавие: 

През 1954, FHI представя прототипа на автомобил за пътници Р -1. Прототипът е наречен Subaru 1500, а следващите години използва първото произведено в Япония еднокорпусно купе. Този автомобил показва превъзходна возия и стабилност на пътя със своето предно предаване, wishbone - type и независимо окачване a coil spring and double - action oil damper combination, and rear - wheel rigid axle suspension with a three - leaf spring and double - action oil damper combination . За съжаление продажбите е трябвало да бъдат преустановени, поради трудности при намирането на оборудване на фабриката и развитието на продажбена мрежа. Независимо от това, този автомобил доказва своите качества при следващите два модела - Subaru 360 и Subaru 1000.







Overall (length x width x height) : 4,235mm x 1,670mm x 1,520mm
Vehicle weight : 1,178kg




Type : Water-cooled, 4-cycle OHV, 4-cylinder
Bore x stroke : 79.4mm x 75.0mm
Engine displacement : 1,485cc
Compression ratio : 7.2
Max. output (ps/rpm) : 55/4,400
Max. torque (kg-m/rpm) : 11/2,700




Front : Wishbone-type independent suspension
Rear : Rigid axle suspension


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:14 pm ]
Заглавие: 

Subaru Leone излиза на пазара през юни 1971г, а Subaru Leone 4 WD Station Комби го последва през септември 1972 год. До тогава системата 4х4 е била предназначена само за офроуд автомобилите. Subaru разчупва тази традиция с налагането на 4 WD вариациите в производството на обикновените пътнически атомобили. Когато за първи път Leone излиза на пазара, неговото предназначение е било за търговска цел по заснежени и планински пътища. Но със своята оригиналност, автомобилът е бил високо оценен за семейна кола и за външният пазар. Клиентите на Subaru Leone постоянно се увеличават, благодарение на нарастващата популярност на спортовете на открито, като ски и риболов. Успехът на автомобила го издига до точката, в която той става най-продаваемният 4 AWD пътнически автомобил в световен мащаб.


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:14 pm ]
Заглавие: 

Subaru Domingo прави своя дебют през октомври 1983. Той представлява вагон с кабина. Автомобилите от тази серия са предлагали разнообразие от места за пътниците. Освен стандартните седем, в купето е имало и подредени въртящи и сгъваеми седалки.






Overall (length x width x height) : 3,410mm x 1,430mm x 1,870mm
Vehicle weight : 880kg




Model : EF10
Type : Water-cooled, in-line 3-cylinder OHC
Bore x stroke : 78.0mm x 69.6mm
Engine displacement : 997cc
Compression ratio : 9.5
Max. output (ps/rpm) : 56/5,400
Max. torque (kg-m/rpm) : 8.5/3,200




Front : Strut type independent suspension
Rear : Semi-trailing arm type independent suspension


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:15 pm ]
Заглавие: 

В този раздел ще разгледаме впечатляващите рекорди на автомобилите Subaru, състезавали се на Световния рали шампионат, както и победите на Manufacturers' championship, които Subaru са печелили в три поредни години – 1995, 1996, 1997. Световният рали шампионат е автомобилно състезание, в което участват моделите, които са произведени на базата на масовите коли предназначени за пазара. Те са се състезавали при различни условия на пътна настилка - чакъл, ледени и снежни пътища. Subaru са участвали в състезанията, за да докажат потенциала на автомобилите си, защитавайки концепцията за “Активно шофиране и Активна Безопасност”. По време на тези състезания се е събирала и реализирала ценна информация за това как се държат автомобилите при трудни условия. Резултатите от тези анализи, инженерите на Subaru са прилагали в производството на масовите автомобили. Три поредни години Subaru печели Manufacturers' championship за производство на японски автомбили. Продължава да участва в Световния рали шампионат, разработвайки своите модели все по-успешно.





1990 год e първата година, в която Subaru участва в Световния рали шампионат. Това е най-тежкото рали за автомобилите Subaru – 38- то Сафари рали. Subaru влиза 5ти в А-група и първи в N група със спецификацията на автомобилите Legacy . На старта са застанали 59 съперника. Само 10 от тях са запазили изключителна кондиция до крайната цел в Найроби. Въпреки, че това е било първото участие на Legacy в рали, пилота Jim Heather-Hayes и вторият пилот Anton Levitan са станали шести, а Patrick Njiru и David Williamson са били на 8 място, а завършват на първо в N група. Трудните условия на Сафари рали и факта, че на колите в N група не им е било позволено почти никакви модификации, прави това рали едно от най-тежките в историята на автомобилните състезания. За първи път, автомобилите от N група финишират. Осем години след това състезание, Subaru продължава да показва изключителни резултати на Сафари рали в N група.







Subaru's full-scale participation in WRC events began with its entry in the 38th Safari Rally in 1990. In 1995, Subaru achieved overall wins in five of the eight WRC rallies, making Subaru the WRC manufacturers' champion for the year. Subaru also won the title in the following two years, achieving three straight WRC wins from 1995 to 1997. This was the first time for a Japanese automobile manufacturer to achieve this honor.








Subaru прави своя дебют на Световния рали шампионат като участник във всички кръгове на Сафари рали. Subaru Legacy финишира първи осем пъти в N Група на Сафари рали. За първи път в историята на автомобилните състезания това рали е завършено от автомобилите в N Група. Това е класа, в който автомобилите, които са се състезавали са били с близка спецификация до тези, които са се произвеждали масово за пазара. През 1990 Subaru участва в 7 от 12-те етапа на ралито. Неговото най-високо място е било 4-то на 1000 Lakes Рали и на Австралия Рали.





Subaru се включва в 9 от 14 ралита. Спечелва 3-то място - неговото най-високо място в първото Шведско рали.





В Шведското рали, Subaru успява да спечели своето най-високо място все още в първите секунди. На финалното рали, Great Britain, Subaru заема второ и шесто място и печели награда за технически екип.





Subaru празнува своята първа победа в Световния рали шампионат на ралито в Нова Зеландия. Това е било последното рали на модела Legacy, участвал в тази година. Участието на Subaru носи впечатляваща първа победа на Colin McRae, който е бил само на 25 години. По това време Impreza участва за първи път в 1000 Lakes рали и заема второ място.





Пилотът Carlos Sainz застава зад волана на Impreza на найното първо участие в Световния рали шампионат. Той печели ралитата Acropolis (Гърция) и Нова Зеландия. Тимът на Subaru се превръща в сериозна заплаха за останалите състезатели. Тази година той се нарежда на второ място.





Най- накрая през 1995 Subaru печели 5 от 8 състезания и е обявен за световен шампион в двете категории на Manufacturers рали – конструиране на автомобил и управление на автомбил. В тази година Subaru Impreza застава на челно място.







Subaru печели 3 от 9 ралита и взема титлата за “ Конструиране на автомбил” седем последователни години.







След изключителният старт, след който заема първо място на рали Монте Карло, Швеция и Сафари ралитата, Subaru продълважа да завладява първите места на Тур де Корс, Нова Зеландия, Сан Ремо /Италия/, Австралия и световните ралита . Освен тези изключителни постижения Subaru печели и титлата на WRC Manufactures' за най-добър производител на автомобили, три последователни години.









Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  subaru prodrive [ Вто Юни 10, 2008 9:16 pm ]
Заглавие: 

На 30 октомври 1996, моделът Forester печели прочутия Hulman Trophy*. Автомобилът регистрира нов световен рекорд за 24-часов курс – със средна скорост от 180.082км/ч на мотопистата в Индианополис. За да е сигурно, че състезанието ще премине честно двата автомобила Forester са били избрани случайно от продуктовата линия на FHI's Yajima Plant в Gunma Prefecture. Селекцията е наблюдавана от Японската автомобилна федерация, посочена от FIA. В съответствие с регулациите a roll bar, seat belts, and a bucket seat were mounted for safety on the circuit, a окачването и гумите са били сменени. Правилата не разрешават никакви други модификации в областта на двигателя и резервоара за гориво. Това означава, че автомобилите които са участвали в състезанието са били почти същите като автомобилите Forester, продавани на пазара.

* Hulman Trophy; Съзстезание за постигане на рекорд за скорост за курс от 24 часова. Това състезание е само за масово произведени автомобили. Провежда се на Пистата на Индианополис през 1920. Наречено е Hulman Trophy през 1989 год на името на предишня притежател на мотопистата Тони Хълман.






Мотопистата в Индианополис е пистата в Индиана, САЩ, която има солидна история. Тя е известна със the track , която е използвана за Рали 500 в Индианополис. Това е кръгла писта 4 км обиколка, свързвайки правите линии с 4 завоя с почти отвесни стени /приблизително 9 градуса/.





На 30 октомври в 7.30 сутринта пистата е била още в сумрак, кола N 1 стартира своето състезание. Десет минути по-късно, кола N 2, излита. Двата автомбила са спирали на всеки час за презареждане, проверки и смяна на гумите. Посоката на вятъра се е сменяла постоянно. На тази писта завоите са били силно повлиявани от вятъра. Идеалната посока е била извън правият път толкова близо до стената, колкото е възможно. Масовата продукция на Forester , сравнявайки се със съзтезателните коли е имала по-голямо и по-високо купе. Когато са пътували с повече от 200км/ч, покрай стената, автомобилът е можел да се удари в стената, ако бъде допусната грехка при резките завои със спадаща скорост.
Независимо от това, Forester е бил далеч по стабилен автомобил отколкото обикновенните автомобили на пазара . Tе са можели да бъдат карани уверено по същия начин, както и състезаателните коли, hugging the wall and tracing a clean line continuously В 5 сутринта температурата е паднала до 0 градуса C, кристализира дъха на екипа. Говорителят обявява, че рекорда на Hulman Trophy е бил счупен.

Никой не е могъл да ги спре вече. Оставали са още час и половина, но екипът е продължавал да се бори за рекорда. След 24 часа, колата N 1 финишира със средна скорост 180.082 км/ч. Forester е завладял славата на Hulman Trophy.


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  Pepi [ Вто Юни 10, 2008 11:11 pm ]
Заглавие: 

Искам да добавя, че преди време открих и инфо, че резултат от любовта на Кенджи Кита към звездите и астрономията е 8 метровия телескоп в Токийската национална обсерватория (един от най-големите в светът), произведен във FHI.

Автор:  joanna [ Вто Юни 10, 2008 11:19 pm ]
Заглавие: 

Изображение

Изображение

Това послание на Subaru представя нашите идеали за Интелект и Прецизност.
То означава, че целта към която се стреми Subaru е автомобил, който предлага комбинация от управление,
обкръжение и безопасност от най-висок клас, които да впечатлят клиентите по цял свят, особено онези,
които истински се наслаждават на шофирането.
Допълнително, Subaru се ангажира с осигуряването на постоянно високо ниво на новите си продукти и услуги.


Изображение


Извадка от :http://www.subaru.bg

Автор:  shortstop [ Вто Юни 10, 2008 11:40 pm ]
Заглавие: 

Аз се извинявам, че е извън темата. Също така се извинявам, ако ще засегна някого - най-малко това искам да направя.

Искам само да кажа, че аз лично, ама НИКОГА няма да свържа "Дайхацу с Daigoro, сина на Ogami Itto". \/

Автор:  Impreza94 [ Сря Юни 11, 2008 12:13 am ]
Заглавие: 

shortstop написа:
Аз се извинявам, че е извън темата. Също така се извинявам, ако ще засегна някого - най-малко това искам да направя.

Искам само да кажа, че аз лично, ама НИКОГА няма да свържа "Дайхацу с Daigoro, сина на Ogami Itto". \/

E! Излишно е да се казва. Вероятно и още 2-3 милиарда по света няма да го свържат с това, но нали всеки си има някаква асоциация за много от нещата, неговата е тази :idea:

PS. Благодарско на автора ! Чел съм за името и произхода, но в малко по-съкратен вариант.

Автор:  ender [ Сря Юни 25, 2008 8:58 pm ]
Заглавие:  Re: ПРОИЗХОД НА ИМЕТО SUBARU

subaru prodrive написа:
Първият президент на Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) Кенджи Кита e имал категорични разбирания относно автомобилите. “Ако ще правиш кола - прави кола завършена във всяко отношение.”, “Японските коли трябва да имат японски имена.” Г-н Кита е бил ревностен привърженик на пътническите автомобили и страстно е подкрепял създаването на прототипа на първия пътнически автомобил на компанията – Р-1 през 1954 г.
Г-н Кита предлага гласуване в компанията за името на Р-1, но никой не дава достатъчно добро предложение. Накрая г-н Кито сам кръщава колата с прекрасното японско име, пазено в сърцето му – Субару.
Субару е име на съзвездие в звездния куп Таурус. Само шест от звездите му са видими с невъоръжено око, но с телескоп могат да се видят около 250 по-малки звезди.
В западният свят това съзвездие е известно с името Плеяди, в Китай с името Мао, а в Япония името му е Субару / ръководя, събирам на едно/. Другото име, с което е известно това съзвездие в Япония е Mutsuraboshi /”Шест звезди”/, с което бива цитирано често в старите японски документи като Kojiki, Manyosyu и Makura-no-soshi. Определено това е едно от съзвездията любими на японците от древни времена. Интересен е и факта, че FHI е създадена от сливането на шест по-малки компании, което показва, колко добре застава на мястото си името Субару.

Изображение


Извадка от :http://www.subaru.bg



Малко по-подробно - без да претендирам за точност всичко започва през 1917 от млад човек на име Накамура, който се интересува от зараждащата се в момента самолетна индустрия (Братя Райт и прочие...). Започвайки като лаборатория за разработка на самолети в края на Втората Световна вече е най-големия прозиводител н асамолети в Япония. По разбираеми причини (загуба на войната) Nakamura Aircraft прекратява тази дейност и се разпада след войната на 12 малки компании. Последното има пряка връзка с нов антимонополен закон в Япония (ако не се лъжа).
В първите години след войната започват с производство на скутери и каросерии на различни автомобили и малки бусчета основно от останили от предишната дейност резервни части.
Останалото го виждате написано по-горе. Тук само мога да добавя, че комбинацията 5 малки звезди + една голяма има допълнителна символика в това, че Fuji Heavy Industries е компания основана чрез сливането на 5 от 12-те компании получили се след разделението няколко години по-рано.

И накрая само да вметна, че идеята за боксеровия двигател е естествено продължение на звездообразния опозитен двигател използван в самолетостроенето по онова време (основна цел - по-малко вибрации, което е жизненоважно за самолетите, ерго се предполага, че при автомобилите също има сериозни предимства). Оттам следва основната цел на SUBARU - сигурност, най-вече активна, надежност и качество на возията.

Искам да се извиня ако има неточности, това което описах е по памет, но в нета може да се намери и повече при достатъчно желание.

P.S. Понастоящем Fuji Heavy Industries има 4 основни дейности - 1. Автомобилно производство SUBARU (емблематично за коропрацията), 2. частично самолетостроене и ремонтна дейност (мисля, че става дума за крилата на BOEING 737 и други свързани дейности), 3. малки двигатели и генератори за масова употреба (косачки, лодки, ATW и други подобни - в USA под името Robin, мисля че вече се лансира името SUBARU) и 4. екологично подразделение (разработка на еко-технологии и прилагането им)

------------------------------------------------------------------
по материали от чуждестранния печат :P

http://www.fhi.co.jp/english/index.html
http://www.subaru-global.com/
http://subarubg.net/home.html

Автор:  lantov [ Сря Юли 16, 2008 10:22 am ]
Заглавие: 

Я да видим дали ще стане: на катакана "スバル"
кавичките са от мен, драскулиците между кавичките означават пак SUBARU :lol:

Автор:  Impreza94 [ Сря Юли 16, 2008 12:34 pm ]
Заглавие: 

lantov написа:
Ти вземи лепни темата в раздел Импреза (автомобила на старо), че ще се изгуби скоро... :?

Да, Тони...виж я вдигни горе, че е полезна и се явява продължение на първата - http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?t=1587

Автор:  Impreza94 [ Сря Юли 16, 2008 3:31 pm ]
Заглавие: 

Outback-Fan написа:
Чак изнервен, не (имам кафе за таз работа), ама ега ти феновете ....
Как може, някой да напише СубарО или СубарОта. За мен е недопустимо :smt075

Прав си. Освен това го пише на доста места тук - правилно :idea:

Автор:  Blade SG [ Пон Авг 11, 2008 11:22 am ]
Заглавие: 

Не знам тука ли е мястото да си задам въпроса, така че ако съм сгрешил поправете ме.
Как се пише Legacy на български?

Автор:  Blade SG [ Вто Авг 12, 2008 10:49 pm ]
Заглавие: 

И на моя е написано легаЦи и направо полудявам като прочета. Ама мислех да не би аз да съм грешил как се пише на български, ама явно не.

Автор:  zodias [ Сря Авг 13, 2008 12:23 am ]
Заглавие: 

Има наредба /а може би цял закон/ за правилното изписване на наименованията и имената от български на латиница и обратно. Ние четем ЛЕГАСИ на английски. Но английският език не е водещ при определяне на правилата за правилно изписване на латиница. От тук идва разликата.

Автор:  suncho009 [ Чет Ное 20, 2008 8:57 pm ]
Заглавие: 

IMPREZA на испански се чете(произнася) ИМПРЕСА,на италиански-ИМПРЕЦА,на английски според един приятел който живее в Калифорния не е ясно.
ИМПРЕЗА не знам на какъв е.
LEGACY означава завещание на английски и се пройзнася със "С"

П.С.Не съм експерт по езици и пройзношение.Информацията ми е от някоя и друга книга и от агенция"Как' Сийка",само за испанския съм сигурен.

Поздравления
--------------------------------
Вече не пиша и "Аре",чао на български(като оп-пааа-"извинявай",оооо-"здравей" и тн.) 'щото някой май се беше обидил...

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/