Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 22 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Реглаж клапани Н6 245 к.с. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,някой може ли да опише процедурата по реглажа,какво се прави,какво се сменя.... че май вкарах здрав двигател в голям филм,в момента е свален и разглобен,какво следва?Говорят ми за обслужване от рода на 2000 лв

Чет Май 11, 2017 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее.

Чет Май 11, 2017 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н.

Чет Май 11, 2017 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Дай повече инфо за мотора .Какво трябва да се прави по мотора , на колко х км. еее.


Колата е на 210000 км като последните 80 000 съм ги навъртял аз,след като лично съм я закупил от сервиз Субару в Италия.Моторът няма признаци на болежки - не харчи масло,работи тихо и равномерно,не е прегряван и не вдига температура.Механикът сподели след разглобяването, че е "доста чист".От няколко месеца ми се увеличи разхода на газ с около 1 л /100 км ,газаджията каза - реглаж на клапани и тъй като минахме 200 000 а доколкото знам този реглаж се прави на 100000 реших да го направя в удобен момент.

Чет Май 11, 2017 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
От ТУК можеш да си свалиш сервизното ръководство на твоя модел автомобил, а там за H6 има много добро описание, как се регулират клапаните + картинки. Сложно е и е скъпо, но щом така или иначе моторът е на масата, ще е доста по-лесно. Иначе като цяло обслужването не е евтино и смело стига тази сума, че дори и я подминава, тъй като в него често влизат гарнитури на главите (така и така моторът е на масата), вериги, обтегачи, плъзгачи, водна помпа и т.н.


Общо взето, колега,ми казваш, че след като съм го свалил ,трябва да му направя основен ремонт.Правилно ли те разбирам?

Чет Май 11, 2017 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Вдигнал ти се е разхода с 1лв/100км и газаджията ти е дал диагностика за ремонт на мотор и то на Субару???
Този мотор като легне на масата гълта 3 бона от вуле ако искаш да обслужик колата както трябва.

За да се определи дали мотора е за реглаж на клапани се ползва сервиз, а не газаджия, мери се вакуум и т.н

1л отклонение и мотора на масата - че ако това е критерии целия форум ще ходи пеша... :facepalm:
 11

Чет Май 11, 2017 10:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами всъщност аз си го представях като редовно обслужване на 100 000 км и съм се приготвил с 5 -700 лв /поне такива цифри подучувах за реглаж на клапани на Н6/ Карам Субару вече почти 10 години и съм свикнал да обслужвам качествено и навреме,и досега никога не съм бил изненадан нито от цени, нито от обем работа....ама този път...

Чет Май 11, 2017 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подходил си грешно и никой не ти е виновен, че не си проучил нещата предварително. Литър газ нагоре и клапани? Пробва ли все пак да я засечеш на бензин?

По книга на този мотор клапаните се проверяват на всеки 150 000 км и само при нужда се регулират. Проверката става на място, само със сваляне на капаците на клапаните и ако всичко е наред - слагаш им нови гарнитурки и караш. Ако не - продължаваш с разглобяването и регулираш, като най-лесният начин е с мотора навън и май в БГ никой не се занимава да го прави, без да вади мотора. А дори преди да свалиш капаците се мери вакуум с аналогов уред (в още по-добрия случай и компресия) и успяваш да се ориентираш сравнително добре.

Самото регулиране се прави чрез подмяна на пулове за изпускателните клапани и подмяна на чашки за смукателните. За целта е нужно да се демонтират разпределителните валове. За да се демонтират разпределителните валове, се започва с големия външен капак на ангренажните вериги. Следват вериги, ангренажни колелета, водна помпа, след това задния капак на веригите, капаците на клапаните и т.н. До тук - много труд и доста уплътнители, които се налага да се подменят. А извадиш ли валовете, едни 10-тина болта на глава те делят от гарнитурите на главите. Би ли рискувал всичкия тоя труд и части да събереш така колата и след 20-30к км да духне гарнитура? И това не е основен ремонт, това си е просто обслужване на тоя мотор, с което може би е трябвало да си запознат преди покупката, щом вече 10 години караш Субару. (Основен ремонт включва много други неща, има подобне тема тук за H6 209 коня и сметката беше около 5к лв.) В един от белите сервизи ми бяха обявили цена около 1750 лв за всичко това, заедно с гарнитури и шлайф на главите - по предварително проучване, преди да си купя такъв мотор. На 210 000 км (ако са реални), така и така моторът е навън, аз лично бих направил всичко това. Задължително за мен е и да се смени водната помпа (а с нея термостат и капачка на радиатора), щом всичко е така или иначе разглобено. Същото е и с веригите - там не е задължително да се подменят, ако няма показания за това, при добра поддръжка карат и доста повече, но поне плъзгачите (бананите) няма начин да нямат поражения за тези километри. Трябвало е да се прегледат и тези неща с компютърна диагностика преди разглобяването, за да имаш идея, дали някой вал не изпреварва/закъснява малко, с което ще е по-лесно да се ориентираш за състоянието на веригите. Явно не си попаднал на читав майстор, а такъв, който гледа да подходи комерсиално, да разхвърля нещата и да действа, без значение, дали е необходимо или не. Няма и правилния подход за диагностика, да не говорим, че не е наясно с тоя мотор изобщо, щом следва чудене, как се регулират клапаните му. Аз бих избягал с 200 от него, но за теб е малко късно, щом моторът е на масата. От тук нататък мога само да ти пожелая успех и дано нещата приключат благоприятно.
 9

Пет Май 12, 2017 7:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако капаците на главите могат да се отворят без да се маха плочата на веригите, може поне да се премерят хлабините. От това което гледам в менюъла intake е с пулове, а exaust е shimless. Мислех че и 2те са цели чашки. Могат да се шлайфат ако се извадят до необходимият размер, това ще е бюджетния ремонт. Ама след цялото разглобяване, за което е писал колегата.

Пет Май 12, 2017 9:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Капаците се вадят лесно на място без никакво разглобяване, най-лесно е отдолу. Аз сменях гарнитурка на десния ми капак миналия месец и премерих хлабините профилактично.

Пет Май 12, 2017 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам наистина как си си представял, че със 700лв ще се оправиш и това разглобяване е било страшна простотия. Като цяло беше хубаво да пишеш първо тук дали има начин да си провериш клапаните. Лично за мене не е никакъв проблем да я закачиш на една диагностика и аджеба да видиш вакуума, който държат. Ако всичко е наред с вакуума - какъв реглаж?! Ето ти диагностика, която могат да ти направят във всеки сервиз за много малко кинти. Любо има един огромен вакуум метър, който закача и гледа и дава присъди преди да разглобява и да ги проверява, което е още по-добър вариант ако не вярваш на електронните уреди, които все пак управляват тоиз двигател.

Мога да ти дам една проста сметка. Правих си сам капаци на главите и гарнитури на всмукателния. Само гумичките за болтовете на капаците ми бяха над 50 кинта. Само материали - 300+ и то при 4 цилиндров мотор. Смених и водна помпа и какво ли още не. Стъпи ми на горепосочената от теб цена.

На 200к е хубаво да се сменят веригите на H6 до колкото аз помня по разни четения за него.

Разход на газ от 1 литър може спокойно да дойде от времето и ако колата е по OBD или от бензиностанция, която имат ниско налягане и още какво ли не... При мене на бензин варира от 17 до 12 ROFL Да отварям ли мотор като ми харчи 17? Така решила електрониката - така харчи. Може да си карал 1км повече по баир и да влиза в друга таблица, където е по-богата. Те ти го единия литър.

Никой не те упреква, но споменатата цена е напълно реална. Ако си купуваш оригинални части, а не "шлайфане" ще трябва дори да поизчакаш за доставката, а и не са никак евтини. Така, че или се приготви за доста сериозен ремонт или просто ги измерете и повече не пипай.

Пет Май 12, 2017 10:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 12:18 am
Мнения: 139
Местоположение: Благоевград
Skype: ivanblg
Автомобил: Outback 3.0 H6 04
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Общо взето разбрах каква глупост извърших.Благодаря на всички за мнението!

Изпратено от моят HTC One M9 с помощта на Tapatalk

Пет Май 12, 2017 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес.

Пет Май 12, 2017 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Малка поправка на Визъор , на 200х.км. се сменят успокоители , а не вериги.Н6 е евтин да си го купиш и скъп да го поддържаш , той е като S класа на Мерцедес.


мъ мйстейк. Все пак като го отваряш до там е грехота да не смениш и тях и да забравиш повече. Веригите обикновено са най-податливи към разтягане и тн при всички мотори и аз никога не съм рискувал с тях.

Пет Май 12, 2017 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6.
 9

Съб Май 13, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Моята кола я прави Павлин от Пловдив , ако е имало нужда от смяна на вериги щеше да ми каже , доста над 500х. км. издържат веригите на Н6.


Петко мисля, че малко грешиш километрите :)
Ако се кара предимно градско веригите си се разтракват на около 200-250 000км.
Като отвориш и смениш карантиите да не трака наистина е грях да не смениш самите вериги, все пак и те имат износване, което води до леко отпускане. В обслужването на веригите на Н6 те са най незначителния разход :)
Хубавото е че се сменят на място без да се "сваля" мотора.
Иначе на повече извънградско може да стигнеш до към 350К, ама за 500 силно ме съмнява.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пон Май 15, 2017 7:17 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Въпросът е в заглавето на темата колеги, някой правил ли е скоро подобно обслужване и ако да в рамките на какви пари се връзва тази не лека операция плюс задължителната смяна на водната помпа естествено?
Мерси предварително за каквото и да е инфо, тъй като си нямам на идея въобще за каква сума става на въпрос, а потраква вече веригата при мене и клапанчетата и те са за реглаж - 230к км.! доста кораво добиче е и искам превантивно да ги оправя тези неща преди да се е окотило...:D :beer: ROFL

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пон Яну 14, 2019 11:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +-

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пон Яну 14, 2019 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
badpixel написа:
понеже модератор премести въпроса ми тук - бъмпвам малко цялата тема:) някой има ли представа горе описаните операции смяна на верига, реглаж на клапани и водна помпа колко излиза средно в софийските сервизи? +-


Преместих темата тук, защото има отговор на въпроса ти - поне прочети малко по-нагоре ( мнение 8, на Керековски )...

Пон Яну 14, 2019 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
чукчи писател, чукчи не читател ROFL уж прегледах темата на бързо, но на телефона и това съм го изпуснал - мерси!

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
 15

Пон Яну 14, 2019 3:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор