Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 1
|
|
Проблем с Ламбда сондата (P0030)
Автор |
Съобщение |
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Здравейте, този пост е предимно информативен и целта му е от една страна да предизвика мнението на специалист който да каже "да така е/ не, не е така", а от друга страна да бъде полезен на останалите. Става дума за предната ламбда сонда (преди катализатора). Ето ги симптомите: 1) От известно време насам получавам грешка P0030 (HO2S HEATER CONTROL CIRCUIT) 2) Разходът на гориво доста се е качил. Преди минавах по 400км с пълна бутилка газ, сега едвам стигам 320-330км. 3) Съпротивлението на ламбда сондата (пин 3 и 4) на студено е 1 ом, а на топло е 1.4 ома. 4) Използвайки диагностика установих, че колата си стои в "open loop" (тоест отворен цикъл, нз как точно се нарича на Български) и AFR (Air to Fuel ratio) не мърда от 14,6, даже и при различни обороти. В същото време напрежението на Ламбда сондата си стои заковано на 2.16 волта. Ровейки се из нета установих, че поне малко напрежението трябва да се променя. Само в началото при палене на студено колата е в "closed loop" (предполагам докато работи вторичната въздушна помпа) и стойноста на AFR е около 20, а пък волтажа на ламбда сондата играе нагоре надолу около 2 волта. Ето графика на волтажа на ламбда сондата: Прикачени файлове: 260177348_346577253904456_159290095850339412_n.jpg Измерванията са правени на бензин при палене на студено, на празен ход и чакане докато двигателят си загрее до операционната температура. 5) След като двигателя загря си поиграх с оборотите като стоях за около минута на 2000 оборота и на 2500 оборота и от време на време качвах до 3000-3500, отново колата си стоеше в "open loop" Четейки из нета различни постове разбрах, че колата минава в "closed loop" само когато ламбда сондата е загряла, тоест поради някаква причина нагревателят на ламбда сондата не работи и тя не може да достигне работна температура. Клоня на там да си купя нова ламбда сонда. Разбрах че трябва да бъде DENSO защото другите са дефектни. Ако някой знае още някой трик с който да тествам състоянието на ламбда сондата и иска да сподели е добре дошъл. Колата е Legacy 2006 2.0 DOHC
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Ное 23, 2021 8:44 pm |
|
|
valqk
|
Колега, при студено палене колата винаги е в опън луп, докато загрее. При влизане в клоузд луп започва да гони и АФР и съответно да е икономична. 20 АФР при студено палене значи, че тези стойности са некоректни. При студен ДВГ компа налива много гориво, за да работи - затова и докато загрее има миризма на бензин - налива много и катализаторите не работят както трябва, докато са студени.
Нека експертите се изкажат, но за мен тези стойности са некоректни. Теснолентова ламбда по спомен сойтностите са около 0.2-1volt. Не съм сигурен дали при тази конкретна така трябва да е, но най-малкото това 20АФР ми звучи много грешно.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Ное 23, 2021 9:49 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
valqk написа: Колега, при студено палене колата винаги е в опън луп, докато загрее. При влизане в клоузд луп започва да гони и АФР и съответно да е икономична. 20 АФР при студено палене значи, че тези стойности са некоректни. При студен ДВГ компа налива много гориво, за да работи - затова и докато загрее има миризма на бензин - налива много и катализаторите не работят както трябва, докато са студени.
Нека експертите се изкажат, но за мен тези стойности са некоректни. Теснолентова ламбда по спомен сойтностите са около 0.2-1volt. Не съм сигурен дали при тази конкретна така трябва да е, но най-малкото това 20АФР ми звучи много грешно. Напълно е възможно данните да са некоректни, все пак диагностиката която ползвам не е от най-надеждните. Гледайки обаче другите стойности на сензори за RPM, Throttle position, втора ламбда сонда(след катализатор) и т.н. изглеждаше, че си работи добре. Ето и графиката на АФР при същите условия:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Ное 23, 2021 10:18 pm |
|
|
Alxx
|
Ако се опитваш сам да се убедиш, че сондата не е за смяна - в грешка си. Естествено си провери окабеляването първо и ако е наред - взимай ОЕМ или Денсо.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 7:23 am |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Ако се опитваш сам да се убедиш, че сондата не е за смяна - в грешка си. Естествено си провери окабеляването първо и ако е наред - взимай ОЕМ или Денсо. Най-вече се опитвам да изложа колкото се може повече симптоми свързани с проблема, за да могат други хора да използват тази информация като ориентир. Днеска ще отида и ще проверя окабеляването от компютъра до ламбда сондата както е описано в ръководството.
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 9:38 am |
|
|
BAlexandrov
|
Очевидно не работи, тези стойности на студено нямат никакво значение. Най-вероятно се е спукало вътре и като позагрее съвсем прекъсва. При това и компютъра даже ти е дал грешка. Няма какво да мислиш и тестваш повече - направо сменяй.
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 11:49 am |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Тествах всички вериги и всичко си е наред. Поръчвам нова ламбда сонда.
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 12:06 pm |
|
|
Alxx
|
thedethwalker написа: Alxx написа: ...Най-вече се опитвам да изложа колкото се може повече симптоми свързани с проблема, за да могат други хора да използват тази информация като ориентир.... Похвално, но проблемът е многократно дискутиран във форума. Успех с подмяната!
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 12:30 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Щом монтирам новата ламбда сонда ще направя същите измервания и ще кача графиките. Интересно ми е как ще изглеждат с работеща ламбда. Също така ще се разбере дали диагностичният апарат е читав или не.
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 1:06 pm |
|
|
valqk
|
Ще е интересно да се види на графики с нова сонда, какво ще се получи... Ако колата е 2.0R може да очакваш и последващи проблеми - има много писано по въпроса.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 5:24 pm |
|
|
thedethwalker
Регистриран на: Нед Май 19, 2019 4:09 pm Постове: 13 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2006
Рейтинг: 0
|
Смених ламбда сондата най-накрая (още преди 2 дни). Ето ги резултатите: 1. Ще започна от там, че в момента карам съвсем различна кола (тоест колата е същата просто се държи по различен начин). Потеглянето, придвижването и ускоряването на колата е много по-плавно и стабилно от преди. 2. Днеска имах възможност да включа диагностиката и да наблюдавам как се държат параметрите. Отново както преди запалих колата (студен двигател, показваше 4 градуса на диагностиката) и я оставих на празен ход, на бензин. Още на първата минута колата влезе в "closed loop" (според интернет първата ламбда сонда загрява за около една минута, тоест всичко е шест). Стойността както на волтажа така и на AFR на ламбда сондата играеше нон стоп в нормата (както би трябвало да бъде). Понеже промените бяха очевидни не дочаках колата да стигне до 90 градуса. На около 55-60 градуса дадох на два пъти малко газ (около 2000 оборота) за около 1-2 секунди и естествено волтажа и AFR веднага реагираха (както би трябвало да бъде). Ето малко графики: AFR: Прикачени файлове: AFR.jpg Волтаж: Прикачени файлове: Volt.jpg Пиковете които се виждат в края на графиките са в следствие на подаване на газ. Както се забелязва в началото поради "open loop" стойността на AFR е константна (14.6) за около първата една минута, след което колата минава в "closed loop" и стойността започва да играе нагоре надолу. Интересни наблюдения: Проверих съпротивлението на нагревателя на новата ламбда сонда (DENSO) и беше 1.2 ома, горе-долу колкото на старата. Тоест съпротивлението в моя случай не може да бъде критерий за диагностика на лоша ламбда сонда. Предполагам това е така поради факта, че мултицетите за да премерят съпротивление пропускат много малко количество ток което не повлиява на ламбда сондата (моля някой да ме поправи ако греша). Когато обаче акумулатора подаде ток на нагревателя и амперите станат в повечко, някъде вътре в самата сонда сигналът се прекъсва и спира да работи. Още когато смених ламбда сондата заредих бутилката до горе, но още не съм я изразходил за да съобщя дали има разлика в пробега. По-късно и това ще постна. Трябва също да се отбележи, че все пак диагностичният апарат е читав.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Дек 01, 2021 6:24 pm |
|
|
Монката
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm Постове: 104 Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
|
Здравейте колеги! Малко ще изтупам праха от тази тема, но да не пускам нова за същия проблем. Колата е 04' Forester XT 2.0 Та проблема при мен е следния - колата на бензин харчи зверски, а на газ е покъртителна (лашка здраво, няма мощност, абе ужас общо взето ). Чека свети и записва грешка P0031, което веднага хвърли вината към AFR сензора или така наречената ламбда сонда. Една бърза среднощна разходка за диагностика показа това от снимката. Чета че хората при дефектна сонда получават шантави стойности, а аз получавам никакви, нищо не мръдна през цялото време докато карах. Така ли става като се скапе сондата? При изключване на буксата не записва никаква друга грешка и никакви данни не се променят. Ако е прекъснат кабела такива показания ли ще дава? (понатиснахме го като вкарвахме мотора та затова се съмнявам) Търсих по другите форуми някакви стойности за сравнение, но не открих нищо полезно. Не искам да взема нова сонда само за да разбера, че проблема не е бил изобщо в нея. Трябва ми и на мен някой, който да каже "да така е" или "не, не е така, защото" .Хелп плийс. Прикачени файлове: IMG_20240202_002832.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
|
|
|
Пет Фев 02, 2024 1:02 am |
|
|
Alxx
|
Сонда или окабеляване. Ако ще се заиграваш, просвири кабелите от буксата на сондата до компа на колата дали нямат прекъсване.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Фев 02, 2024 8:40 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Нед Фев 04, 2024 4:29 pm |
|
|
Монката
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm Постове: 104 Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
|
Благодаря за инфото! Днес я смених и вече карам друга кола, нищо общо. Кабелите не бяха прекъснати, явно просто е починала сондата. Даже имам чувството, че автомата почна да сменя по мазно. Преди имаше едно ритане при превключване от 2ра на 3та, което не го усетих днес. Ще спя спокойно довечера.
_________________ Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
|
|
|
Нед Фев 04, 2024 11:36 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 95 госта |
|