Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:07 pm



Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Проект - Моето семейно Субару = Танк на Пътя 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Май 13, 2013 8:42 am
Мнения: 41
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis 1,6VVTi
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Под гръмкото заглавие реално седи едно банално обяснение защо всички искат Субару - Защотото просто е безотказна машина.
Тук ще се опитам да изложа целите, ресурсите и времето за изпълнение на проекта.
I Цели:
1. Покупка на Subaru Outback II (BE,BH) 3.0 i 4WD (209 Hp)
2. "Тунинговането" му до машина която няма да има нужда от нищо друго освен сипване на гориво и редовно сервизиране на консумативи.

II. Бюджета за това начинание е 10 000лв

III. Крайна дата за достигане на целите 1 Април (не на шега) 2014 г

Тук ще споделя малко по-подробно как виждам нещата с покупката и "тунинга" на колата.

От доста време си сменям мнението какъв да бъде моя първи аутбек. В началото беше Третата генерация с 2,5 двигател, след това излезна вариант с четвъртата генерация (но опцията е че ще е след 18 месеца) , преди 3 седмици реших че не мога да чакам още 18 месеца за да се кача на мечтаната кола и се върнах на варианта с третата генерация, но вече с 3.0 двигател. Дори почнах сериозно да се замислям дали да взема колата на колега от форума който продава неговата. И всичко това до вчера когато един колега ме повози на неговата (въпросната описана в т.1) Останах очарован и реално осъзнах че тази кола има всичко което искам от трета и четвърта генерация и така осъзнах че е може би безмислено да давам 6-7к в повече за малко по шукарна ламарина и визия. Голям плюс за това решение даде и жена ми която се дърпа за Субару заради високата цена (в процес на покупка на апартамент сме и всеки лев е важен и тя не е очарована от желанието ми да дадам 15-20к за купчина желязо) и като и казах за въпросния модел тя просто ми каза. "Ако толкова го искаш върви и си го купи и преди ти казах че този модел нямам проблем да го вземеш." (Не че жена ми е човека който ще ми каже какво да си купя и какво не , но предпочитам да имам възможно най-малко спорове с когото и да е и като се прибера от работа да си седна да дивана и да гледам тв а не да ми се дудне за щяло и нещяло)
Така след това лирическо отклонение сте наясно защо искам точно този Аутбек. Имам обаче едно питане. Някъде във форума бях видял че тази генерация има някакво делене на моторите до 2002 и тези от 2003. Това така ли е и ако да каква е разликата.
Относно тунинга обмислям като взема колата да и сложа ГИ защото колата ще се кара по 20 000+ км на година с разпределение на км горе долу по равно Сф-градско/Сф-Пд/минаване на Петрохан като и трите маршрута ще се карат всеки месец поне по 1-2 пъти. Въпроса е къде и каква газова да сложа. много важен фактор при покупката ще бъде колата да няма ГИ а аз да си го сложа. При монтажа смятам да сменя свещи и кабели с възможно най-добрите които се продават на пазара (не в БГ) В темата за газта се споменаваше за някакви японски свещи (не помня името но мисля че бяха Иридиум нещо си) . Имаше няколко поста в които се споменаваше за маркучите на газта и това че масово се слагат български такива които се прецакват(одървят) доста бързо и за някакви Италиански които били по-скъпи но можело да издържат до 10 години. Въпроса е кои може в Сф да ми сложи газовата със горните ми изисквания.

След газовата стигаме до големия проблем с духналите грнитури. След като за последните 10 часа изчетох всичко във форума за ГИ и за духналите двигатели становището че основната причини за това са ГИ + мърляшко отношение + малкия радиотор на Н6 стигнах до извода че искам колата да е без ГИ когато я купувам. Оттук идва и въпроса дали има нужда на кола без ГИ да и правя този ремонт който колкото разбирам струва към 1000лв. (тук може би най-компетентен отговор може да даде Агента) Да предположим че ще го направя все още съм на кантар, но понеже съм перфекционист предпочитам да дам тези 1000лв и да знам че всичко ще е като ново.

Абсолютно всички течности ще бъдат сменени с такива на Амсиоил или Ред Лайн от най-висок клас (сега е прекалено рано да мисля с продукти на коя от двете фирми ще напоя колата) може би само маслото на скоростната кутия няма да се пипа (чувал съм от доста места че това е силно непрепоръчително и вероятността да си прецакам скоростната кутия ако и сменя маслото е огромна - говорим а автоматик)

Предпазнването от прегряване ще става и с помоща на куланти от въпросните гореспоменати две фирми. Задължителна смяна на термостатат (спомням си че имаше коментар че след 100 000км дават фира). Остава само 'проблемния' радиатор. Видях че някой беше споменал, че за Н6 има някакъв Коуо който е почти два пъти по широк , та въпроса ми е има ли нужда и от смяна на целия радиатор с такъв ( в краен случай мушимото) или при споменатите горе предпазни мерки и термостат, които отваря по-рано от стоковия няма да имам проблеми с прегряване.

И накрая, но не на последно място бях мернал някъде че Н6 кривят спирачни дискове и трябва да се сменят на всеки 30-50 000км. Ще се радвам да препоръчате нещо малко по идиото (дурако) устойчиво. (но не и дискове които ще ми струват колкото половината кола)

Май това са нещата които ми се въртят в главата. Оставил съм доста отворени въпроси, на които по едини или друг начин не съм намерил отговор във форума и ще се надявам всеки да даде мнението си.

От всичко прочетено във форума за моите нужди реално мисля че ще съм най спокоен ако нещата ги направи Агента, а ако има такива, с които той не се занимава да ми препоръча правилното място (но за това мисля че ще се свържа с него в последствие да се видим наживо и да поговорим и да разбера дали евентуално ще се навие да бъде моя пътеводна светлина, а сервиза му да бъде моя кораб в това начинание)

Благодаря на всички предварително за отговорите.

П.П. При положение че ще сменям гарнитури кабели и всякакви течности има ли смисъл да търся по-запазена кола или мога да взема и най-евтината (така и така ще и маха всичките карантии) и реално нещото, за което да гледам повече да е козметичната част и да има по-малко ръжда.

Съб Ное 23, 2013 2:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dorian написа:
може би само маслото на скоростната кутия няма да се пипа (чувал съм от доста места че това е силно непрепоръчително и вероятността да си прецакам скоростната кутия ако и сменя маслото е огромна - говорим а автоматик)

Тук си в грешка според мен,точно обратното е-сменяй и маслото на кутията на време с подходящо такова и няма да имаш проблеми.Така или иначе,щом ще ходиш при Агента-той ще ти обясни най-добре-кое?как?защо? и т.н.
Успех с намирането на подходящ автомобил :good: .

Съб Ное 23, 2013 2:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Мнения: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Дориан,

От това, което си описал, трябва да започнеш с промяна на нещото, което си споменал в самото начало - бюджета! :pardon: 10х.лв. ще ти стигнат до малко над средата - после идват още едни 5х.лв., та станаха едни 15 000....., а може и да ги надхвърлиш, според това колко си перфекционист ;-) Просто хубавите неща не са евтини.

Щом си чел по форума, със сигурност си попадал на постовете на "бат буби" - това, което идва у нас евтино /разбирай амортизирано/, после струва доста, докато добие вид, удобен за логаритмуване - т.е., има нужда от ремонт на повече възли и агрегати.... Та 15-те к. са, ако си късметлия :pardon:

Съб Ное 23, 2013 5:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,карам същия модел,та до колкото мога ще ти отговоря.За газта-и на мен ми се ще да минавам по-тънко,ама тоя пусти проблем с гарнитурите и мен ме плаши,та си карам на бензин :D .За автомата-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си смени маслото и филтъра(до колкото знам се сменят на около 50 000)Кабели няма,с бобини си,свещите са NJK лазер платинум.Тоя бюджет и на мен ми се струва,че няма да ти стигне(още повече искаш изпреварващо да правиш ремонт на гарнитурите)Като си намериш кола предвиди около 600 за рергистрацията(с гражданска),следва каско(по желание).Обслужването ти няма да е по-малко от 700-800,ама ти искаш да е с премиум маслата-ще удариш поне 1000,може и отгоре(струва си разбира се :good: )До тука говорим само за обслужване,ама то ще излезе и нещо друго-я накладки,биалетки(ти искаш да сменяш термостат и радиатор) или др.Газова-тръгват от 1400-1500 и продължават нагоре по-читавите.Най-вероятно ще трябва да купуваш и гуми(опционално и там ще трябва да си предвидиш поне 800-1000).Ако ревизираш и гарнитурите и там ремонта ще е четирицифрен :-~ Надявам се ,че не съм те отказал вече :giggle: .За сега съм нямал ядове с дисковете.Като я купиш,не давай колата на жена ти-ще и хареса и после трудно ще се дореждаш ROFL (от личен опит)Наистина трудно се намират читави коли,трябва да се търси и задължително преглед.Гледам добре си се насочил към майстор,Любо също може да ти е полезен(или прегледай темата за белите сервизи)За внос може да се обърнеш към колегата bat bubi,най-малкото за консултация.И не търи сред най-евтините,че горепосочените суми ще ти се сторят дребни пари(най-вероятно де)Надявам се да съм ти бил поне малко полезен.Поздрави и успех

Съб Ное 23, 2013 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,

Тази тема започва да прилича на чат с добри намерeния, малко знания и неясни резултати. Ползата за форума е мъглява, да не кажа че липсва.
Към автора - използвай търсачката, отговор има за всички въпроси...

Най-важното - успех с покупката.

Нед Ное 24, 2013 2:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 13, 2013 8:42 am
Мнения: 41
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis 1,6VVTi
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега без да се заяждам искам да ми покажеш къде е написано дали мога да взема евтина кола като ще сменям всичко или трябва да дам 4 к повече и след това да и изхвърлят карантиите на вятъра. По същия начин стои въпроса с радиатора. Извинявай че съм компютърен специалист и не съм субару гуро като вас.

Нед Ное 24, 2013 9:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 19, 2011 3:58 pm
Мнения: 171
Местоположение: Шумен
Автомобил: subaru outback 2.5 AT 2000 г.
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз не виждам никакъв смисъл да се сменя каквото и да е освен задължителните консумативи,колата може да изкара 2 дена може и 2 години без да сменяш каквото и да било по нея.След като купих юни месец моята на петия месец се наложи да сменя гарнитури,разтече се изведнъж но можеше и по рано или късно да стане това.При моята проблема е фабричен 2.5 мотора.Не се ли прецака нещо не го сменям,то ако тръгнеш да сменяш профилактично каквото ти си решиш ще ти излезе колкото нова кола.

Нед Ное 24, 2013 11:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Автоматик и "Танк на пътя" е малко скъп проект,
ръчни скорости с Red line масло и един автърмаркет съединител (Spec примерно, който да има и полусъединител ) по надеждно според мен
може да се ъпгрейдне с нещо такова ( http://ujue5.xspw3.servertrust.com/Leve ... 15000s.htm ) и тогава ще е танк наистина
Масло за автомата със съвместимост АТФ Субару ( така поне пише ) аз знам само 2 марки, STAT OIL TransWay S DX III J( http://oils.euro07.bg/statoil/transmisi ... iii-j.html ) и AMS OIL Signature Series Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid (http://www.amsoil.com/shop/by-product/t ... 2fatf.aspx )
За Газта , охлаждането и гарнитурите, има много много много варианти и по-евтини и по-скъпи

Аз бих направил нещо подобно ако стигна бюджета примерно,
- Ръчни скорости , автърмаркет съединител
- отделна отворена електроника Мегаскуирт или по-скъпа подобна (може да управлява : пропан - бутан, метан, турбо, азот/нитро) конверсия на метан, защото е 2 пъти по -евтино от пропан-бутан и е мноого по-добре за двигателя, но ивестицията също е по-скъпа от пропан -бутан . общо около 2000 -2500лева зависи каква бутилка ще се сложи
- шириколентова лабда сонда , премахване на катализаторите, и евентуално цяла изпускателна система от неръждавейка ,но тиха (че от метана остава само вода и ще ръждяса бързо0
- Еванс безводна охладителна , радиатор Мишимото , охладител за двигателно масло Мишимото, масла Амс оил или РЕД лине, навсякъде
- гарнитури ъпгрейднати, легла на клапаните , клапани, ангренаж кевларен,
- едни спирачки златно брембо с автърмаркет дискове и меки накладки и подходящи по-леки и здрави джанти
- ако останат пари , заради тежката бутилка в багажника ревизия на тампоните с полиуретан, пружини и по-дебела ст. щанга

Успех със Субаруто

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Нед Ное 24, 2013 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am
Мнения: 2539
Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
колега,ето ти линк след използване на Търсачката за радиатор Н6.


viewtopic.php?f=1&t=11918&p=149340&

и явно някой 'специалисти' са ти казали да не си сменяш маслото в скоростната :shock:

Успех в търсенето

_________________
ако пътят пред нас свърши,нека го направим..

Нед Ное 24, 2013 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 25, 2009 10:13 pm
Мнения: 769
Местоположение: Пловдив-Ръжево конаре
Автомобил: Legacy 2.2AT .
Телефон: 0877115116
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Весела тема се заформи тук , големи думи , срещу знаещи хора . :D :good:

_________________
http://www.youtube.com/user/kirilg68?feature=guide
http://www.snimka.bg/?profile,albums

Нед Ное 24, 2013 5:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
решението е много просто. звъниш на мишо - той е търговец на автомобили, най-вече субару, и най-вече Н6. вкарва колите от щвейцария. казваш му че искаш 2003г Б12 Н6 - да е на малко километри(под 150 000), и да е без никакви забележки. това означава без забележки по външният вид, без течове на масло, без тропане, двигателят да работи перфектно. даваш му някакво капаро, и после чакаш няколко месеца да намери такава. досега доста субара бяха вкарани по този начин - и колите бяха перфектни! просто преди да дойдат до бг, минават обстоен оглед и проверка в субару сервиз в швейцария - и чак после се пращат към бг. цената на такава кола е малко по-висока от нормалната на пазара - но си струва. аз поръчах така Н6 2003 за един приятел - вече две години раздаване на газ са сменени само две биелетки, тампони задна стаб щанга, ремонт стартер(60лв), гарнитури капаци клапани, и обслужващият ремък с ролките. колата и в момента върви като змей и няма никакви забележки. чакахме около 3 месеца. преди нея излезе друга, но беше толкова хубава, че я купи единият от механиците в сериза в швейцария - и затова не я пратиха към бг.

тел. на мишо е 0879589758 или 0887589758

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Нед Ное 24, 2013 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
+1 :good: За година -само консумативи!

Нед Ное 24, 2013 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Потвърждавам за горепосочения търговец,и моето го взех от него и съм дволен.А и съм разговарял с няколко майстора,всички казват,че като цяло колите му са добри и нямат сериозни проблеми.Разбира се цените му са в горната част на таблицата.

Нед Ное 24, 2013 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 13, 2013 8:42 am
Мнения: 41
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis 1,6VVTi
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Към проекта се добавя и предпазни скари за двигателя, картера и тн по възможност от дуралуминий
Корекция на Бюджета - 13 000лв

Съвсем скоро се надявам проекта да има старт и в същинската си част и да почна да качвам снимки.
Логистиката и идеите по проекта са почти завършени

Пон Ное 25, 2013 10:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 13, 2013 8:42 am
Мнения: 41
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis 1,6VVTi
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Малък ъпдейт:
Бюджет : 20 000 ( с опция за повишаване)
Модел : Н6 2004-2006 (при пнамиране на 2007-2009 със Si-Drive ако цената е разумна може да се включи опцията за повишаване на бюджета)
ГИ може да отпадне ако колата е със Si-Drive
Всичко друго остава същото :race: :santa: :subaru_rulz:

Пет Дек 20, 2013 11:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 03, 2014 9:54 am
Мнения: 93
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
около Великден очаквам да идеш до Симеоновско шосе и от там да си вземеш ... :D

Пон Яну 06, 2014 10:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:35 pm
Мнения: 297
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 115 HP
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
от там май само обзавеждане може да си вземе вече :D
по добре на Горубляне :good:

_________________
IMPREZA WAGON EJ20E 4WD MT '96MY

Пон Яну 06, 2014 10:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
как върви пороекта

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Яну 07, 2014 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 13, 2013 8:42 am
Мнения: 41
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis 1,6VVTi
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Проекта е леко стопиран понеже сега си гледам за апартамент и сумата която трябва да дам е около 100-120 000 и да си кажем честно 20 000 за Субару сега трудно ще намеря освен ако не спечеля от тотото.
Ице от БГ офиса на Субару за да си купя нова кола трябва в договора да пише че когато влезне в сервиза им аз да съм 100% от времето при механиците да се слагат само консумативи които аз си нося а не техните боклуци (визирам масла течности и свещи) .
Варианта иначе за нова кола е като един колега си купи последния Аутбек от Турция през българска лизингова компания гаранцията му важи като не я сервизира при мърлячите от Субару а в някой друг сервиз (не съм го питал кой но сигурно е някой от белия списък ) и му излезна с 10 000лв по малко отколкото ако го беше купил тук.
Та и това е вариант тази година като излезе новия Аутбек ако той си го купува пак по същата схема може и да се джойнна и аз за новия Аутбек или в най лошия случай да взема неговия. Но както казах за сега на дневен ред е апартамент + обзавеждане. Аз мога да си живея в субаруто ама жената не може :)
П.П. За много години на всички

Вто Яну 07, 2014 3:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 03, 2014 9:54 am
Мнения: 93
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Dorian написа:
Проекта е леко стопиран понеже сега си гледам за апартамент и сумата която трябва да дам е около 100-120 000 и да си кажем честно 20 000 за Субару сега трудно ще намеря освен ако не спечеля от тотото.
Ице от БГ офиса на Субару за да си купя нова кола трябва в договора да пише че когато влезне в сервиза им аз да съм 100% от времето при механиците да се слагат само консумативи които аз си нося а не техните боклуци (визирам масла течности и свещи) .
Варианта иначе за нова кола е като един колега си купи последния Аутбек от Турция през българска лизингова компания гаранцията му важи като не я сервизира при мърлячите от Субару а в някой друг сервиз (не съм го питал кой но сигурно е някой от белия списък ) и му излезна с 10 000лв по малко отколкото ако го беше купил тук.
Та и това е вариант тази година като излезе новия Аутбек ако той си го купува пак по същата схема може и да се джойнна и аз за новия Аутбек или в най лошия случай да взема неговия. Но както казах за сега на дневен ред е апартамент + обзавеждане. Аз мога да си живея в субаруто ама жената не може :)
П.П. За много години на всички

Бравос. Апартаментът е с по-висок приоритет и аз я направих тая крачка преди 3-4 години. А за Субару от чужбина си много прав. И аз така бих направил, ако можех да си взема кола от магазина и понеже не мога, днес капарирах едно ръбато Аутбече. :)

Сря Яну 15, 2014 11:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор