Автор |
Съобщение |
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
Здравейте! Проблемът на колата е че, когато се подаде повече газ налягането в охладителната система се увеличава. Горния маркуч на радиатора видимо се раздува и става корав в следствие на което при над 4000 оборота от преливника на радиатора започва да излиза антифриз. При връщането на газта маркуча омеква и налягане няма. Това го прави при студен и при загрят двигател. Капачките са сменени с нови оригинални. Системата е проверена за издухани гарнитури остатъчни изгорели газове и всичко е наред. Защо при покачване на оборотите се покачва и налягането в охладителната система? Никъде не можах да намеря подобна информация. Някой имал ли е такъв проблем?
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 3:05 pm |
|
|
valqk
|
Колега, стига пуска тема, след тема. Темите няма да ти оправят гарнитурите на главите. Вземи почети и се образовай. viewtopic.php?f=7&t=24498Има и още много теми, но си ползвай търсачката. Най-вече те интересува viewtopic.php?f=10&t=67 темата и да имаш късмет да попаднеш на читав механик (въпреки списъка).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 3:15 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
valqk написа: Колега, стига пуска тема, след тема. Темите няма да ти оправят гарнитурите на главите. Вземи почети и се образовай. viewtopic.php?f=7&t=24498Има и още много теми, но си ползвай търсачката. Най-вече те интересува viewtopic.php?f=10&t=67 темата и да имаш късмет да попаднеш на читав механик (въпреки списъка). Гарнитурите са проверени. Маркучите се издуват само като се подаде газ. Колкото повече газ се дава толкова повече се втвърдяват маркучите. Когато се върне газта и маркучите омекват.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 5:56 pm |
|
|
Alxx
|
Въздух, кавитация на водна помпа...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 6:25 pm |
|
|
valqk
|
Надявам се да са прави за проверените гранитури. Другата възможност е тази - лошо обезвъздушаване на с-мата. Аз за друго не се сещам, което може да надува затворена с-ма. Помпата не може да създаде толкова голямо наягане, че да ги надуе толкова яко, ако всичко е наред. Успех и после да споделиш какво е било.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 6:34 pm |
|
|
Vmax
|
Какво означава “гарнитурите са проверени”?
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 9:15 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
Vmax написа: Какво означава “гарнитурите са проверени”? Надуване и тест са газове в системата.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 9:30 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
Всичко по охлаждането работи идеално. Перки, термостат, нов радиатор, нови капачки. Ако колата се кара до 4000 оборота може да измине хиляди километри без да загрее, без загуба на антифриз. Но на по високите обороти налягането става по голямо и отваря клапана на капачката на радиатора. Налягането в системата се увеличава с увеличаването на оборотите. На ниски обороти няма налягане. Върне ли се газта налягането изчезва.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 9:45 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
Ниски обороти - малък дебит. Високи обороти - голям дебит.
Разшифровай си го.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 10:57 pm |
|
|
Vmax
|
Начален етап на отлепяне на гарнитури. Тоя дето те е тествал да се снима.
За гарнитури си.
Не търси под вола теле.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:00 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
radikyokushin написа: Ниски обороти - малък дебит. Високи обороти - голям дебит.
Разшифровай си го. Прилича на водна помпа.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:06 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
Имаш запушване някъде по охладителната с-ма. Най-вероятно радиатор. Може и Vmax да е прав, защото прилича точно на гарнитури в начален етап, ама ти си правил тест за игорели газове в антифриза. Най-просто е да направиш още един, за да си сигурен.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:13 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
radikyokushin написа: Имаш запушване някъде по охладителната с-ма. Най-вероятно радиатор. Може и Vmax да е прав, защото прилича точно на гарнитури в начален етап, ама ти си правил тест за игорели газове в антифриза. Най-просто е да направиш още един, за да си сигурен. Радиатора е нов. Колата няма проблем с охлаждането.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:33 pm |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
ivoarsov76 написа: radikyokushin написа: Имаш запушване някъде по охладителната с-ма. Най-вероятно радиатор. Може и Vmax да е прав, защото прилича точно на гарнитури в начален етап, ама ти си правил тест за игорели газове в антифриза. Най-просто е да направиш още един, за да си сигурен. Радиатора е нов. Колата няма проблем с охлаждането. Направени са два различни теста няколко пъти.
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:34 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
Написах "най-вероятно". Щом радиаторът е нов значи, ако е запушване не е в радиатора.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:51 pm |
|
|
ico_tech
|
Значи да обобщим: - сменил си радиатор с капачка (надявам се оригинална) - сменил си термостат с оригинален и при тази ситуация долният маркуч е топъл когато вдигнеш 4000+ об. - по някое време си сменил водна помпа, и сигурно е със затворена турбина (целенасочено си търсил такава?)
Помпата вдига налягане, но тя е циркулационна - не работи с цел налягане, а с цел дебит. Ако системата е правилно обезвъздушена (работа с отворен радиатор 15-20 мин, пуснато парно, цикъл изтиване и пак затопляне с отворен радиатор) и нямаш газова имаш два варианта за образуване на газова възглавница и повишаване на налягането: гарнитура глава и кавитация на помпата поради недостатъчно сечение на смукателната страна на помпата. След като си сигурен за главите провери си термостата или го махни и пробвай как се държи системата. Най- лесния тест е да отвориш радиатора, да сложиш една бутилка от 2 -3 литра отрязана отгоре като фуния и уплътнена в гърлото на радиатора и да видиш колко изхвърля ако системата работи като отворена. Бълбука ли и помътнява ли антифриза ... намери по-голяма маса за мотора.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Ное 20, 2020 12:08 am |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
ico_tech написа: Значи да обобщим: - сменил си радиатор с капачка (надявам се оригинална) - сменил си термостат с оригинален и при тази ситуация долният маркуч е топъл когато вдигнеш 4000+ об. - по някое време си сменил водна помпа, и сигурно е със затворена турбина (целенасочено си търсил такава?)
Помпата вдига налягане, но тя е циркулационна - не работи с цел налягане, а с цел дебит. Ако системата е правилно обезвъздушена (работа с отворен радиатор 15-20 мин, пуснато парно, цикъл изтиване и пак затопляне с отворен радиатор) и нямаш газова имаш два варианта за образуване на газова възглавница и повишаване на налягането: гарнитура глава и кавитация на помпата поради недостатъчно сечение на смукателната страна на помпата. След като си сигурен за главите провери си термостата или го махни и пробвай как се държи системата. Най- лесния тест е да отвориш радиатора, да сложиш една бутилка от 2 -3 литра отрязана отгоре като фуния и уплътнена в гърлото на радиатора и да видиш колко изхвърля ако системата работи като отворена. Бълбука ли и помътнява ли антифриза ... намери по-голяма маса за мотора. Водната помпа не е сменена. Тя е на около 60000км. но е свалена и няма никаква забелешка. Турбинката е ламаринена с закривени навътре перки.
|
|
|
Пет Ное 20, 2020 12:29 am |
|
|
Vmax
|
След десетки теми за този проблем и заблуждения че не е гарнитура, ами е капачка, радиатор, водна помпа, термостат, горския дух и тн, продължаваме едно и също. Едно субару се тества за гарнитури като му се намачка газта - напълни ли казанчето и има ли балончета, ще ражда. Защо кълвете на гола кукичка и се почва пак безмислено бръщолевене?
|
11
|
|
Пет Ное 20, 2020 1:02 am |
|
|
iion
|
Да допълня към колегите - във форума проблема на колата няма да го решиш, може да почерпиш идеи, а подобни теми наистина има доста вече. На всяко предложение тук отговори с "не е това", но имай в предвид, че всеки от изказалите се колеги има сериозен опит и съветите какво да провериш са обосновани. Мой коментар за проблема с нарастваща цена на изпълнение: - обезвъздушаването на XT е малко капризна работа, бъди сигурен, че е направено както трябва - провери/смени капачката на радиатора, с времето клапана за преливника в нея дава фира - за термостата казаха колегите - за водната помпа - има си живот и се сменя на 60-90 хил. км. с ангренажния комплект обикновенно, ообено за XT - по-нататък мисля, че е ясно Да допълня, че дори не каза откъде си, от коя година е колата и дали има газова... Успех с ремонта, какъвто и да е
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пет Ное 20, 2020 7:04 am |
|
|
ivoarsov76
Регистриран на: Сря Ное 18, 2020 9:08 pm Мнения: 12 Рейтинг: 15
|
Съжалявам ако съм се отнесъл с недоверие към мненията на колегите.Аз също имам доста голям опит. От Търговище съм и от 25 години вече се занимавам с поправянето на автомобили професионално. Виждал съм всякакви варианти на издухани, отлепени, спукани гарнитури криви и спукани глави и блокове. Всичкото това нещо което го обсъждаме тук аз вече съм го проверил и тествал. Знам много добре как да разбера кога една кола има проблем гарнитурите, термостата, радиатора, водната помпа, въздух в системата.... Също така не ми е за първи път да правя Субару било двигател било скоростна кутия. Тук обаче според мен проблема е малко по различен и за това реших да го споделя с вас и ако може да го решим заедно. Все пак вие със сигурност знаете повече за проблемите и слабите места на тази марка. Колата е на мой приятел и е на 180 хиляди километра реални. Взета е от Субару. Обиколила няколко сервиза включително и Субару Варна но никой не е успял да постави диагноза.
Това е номера ми. Ако някои иска да му дам повече информация за проблема или да сподели нещо може да ми се обади. 0898506469
|
15
|
|
Пет Ное 20, 2020 9:19 am |
|
|