Автор |
Съобщение |
petko 69
|
Колега , пазара е пълен с ментета , откъде си закупил дисковете и кой ги е монтирал е от голямо значение. Карам АТЕ дискове вече 18 месеца и 30 и няколко х. км., а аз карам доста бързо и чак скоро започнаха леко да тресат при над 130 км.ч. и по-силно натискане.За периода съм сменил 3 пъти накладки и един път супорти . В Пловдив има един малък сервиз в който правят само спирачки за всички видове коли и са големи майстори , писал съм за тях в друга тема. Това с автомивката не е критерий защото когато влезеш в локва при загряти спирачки ефекта е същия. Сега обмислям да сложа по скъпи перфорирани дискове с по-добро охлаждане и по меки накладки . В проект съм ,но наложащ и най скоро ще докладвам за резултата.
|
|
|
Пет Юли 07, 2017 8:53 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Най добре, си премери главините за биене преди да предприемеш каквото и да било. Нашите автомобили не се славят с здрави главини. Смених на моята две криви,докато я вкарам в час. Мисля, че максимално допустимото биене беше 0.05мм , но не съм съвсем сигурен. Иначе минах и аз през стъргане на дисковете на машина,но ефект кой знае какъв нямаше.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пет Юли 07, 2017 8:56 pm |
|
|
petko 69
|
Dimichos написа: Най добре, си премери главините за биене преди да предприемеш каквото и да било. Нашите автомобили не се славят с здрави главини. Смених на моята две криви,докато я вкарам в час. Мисля, че максимално допустимото биене беше 0.05мм , но не съм съвсем сигурен. Иначе минах и аз през стъргане на дисковете на машина,но ефект кой знае какъв нямаше.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk Благодаря, ще ги проверя.
|
|
|
Съб Юли 08, 2017 7:13 am |
|
|
kerekovski
|
stoychod написа: Колеги Преди 6000 км сложих АТЕ предни дискове и накладки на outback-a. Карам супер пенсионерски, рядко вдигам над 100, тръгвам и спирам плавно понеже на детето му става лошо. От сервиза ми казаха да пазя дисковете от автомивка когато са топли. След като сложих дисковете колата съм я мил само веднъж и специално проверих дали дисковете са топли. Когато ходих към морето си позволих да вдигна 130 по магистралата и когато натисна леко спирачката волана вибрира доста. Оказа се че дисковете се били изкривили. Направо ум не ми го побира от какво са се изкривили. Сега ще трябвало да се шлайфат. Не мога да разбера как дискове и накладки за 340 лева ще се кривят като вафли за 2 месеца? Някой някакви идеи какво да ги правя тези дискове? Да ги хвърлям ли и да слагам нови. Явно са боклук щом не могат да изкарат 5000км основно междуградско каране. Дори да ги изшлайфат сигурно след 2 месеца пак ще станат на мекици и ще трябва ново шлайфане. С опела при моето пенсионерско каране с най-обикновени накладки изкарвах към 60000км а дисковете за 130000 не съм сменял. Добре ли си изчистил главините преди монтажа, да не се окаже, че просто дисковете не лягат толкова добре на тях? Друг вариант е да ти задържат спирачките на някое колело, така се кривят лесно дискове. Трети вариант, разбира се, ТРВ-то да е излязло менте.
|
|
|
Съб Юли 08, 2017 1:21 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Dimichos написа: Най добре, си премери главините за биене преди да предприемеш каквото и да било. Нашите автомобили не се славят с здрави главини. Смених на моята две криви,докато я вкарам в час. Мисля, че максимално допустимото биене беше 0.05мм , но не съм съвсем сигурен. Иначе минах и аз през стъргане на дисковете на машина,но ефект кой знае какъв нямаше.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk Колега ,в какъв сервиз трябва да отида за да ми измерят кривините на главините.Където правят спирачки ли? И аз вече втори комплект дискове сменям.
|
|
|
Нед Юли 09, 2017 12:47 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Да предполагам,аз не ползвам сервизи много много. На упътването за дисковете пише максимално недопустимото биене.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Юли 09, 2017 8:30 am |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Мнения: 237 Рейтинг: 130
|
stoychod написа: Колеги Преди 6000 км сложих АТЕ предни дискове и накладки на outback-a. Карам супер пенсионерски, рядко вдигам над 100, тръгвам и спирам плавно понеже на детето му става лошо. От сервиза ми казаха да пазя дисковете от автомивка когато са топли. След като сложих дисковете колата съм я мил само веднъж и специално проверих дали дисковете са топли. Когато ходих към морето си позволих да вдигна 130 по магистралата и когато натисна леко спирачката волана вибрира доста. Оказа се че дисковете се били изкривили. Направо ум не ми го побира от какво са се изкривили. Сега ще трябвало да се шлайфат. Не мога да разбера как дискове и накладки за 340 лева ще се кривят като вафли за 2 месеца? Някой някакви идеи какво да ги правя тези дискове? Аз имам идея какво да ги правиш . Отиваш и правиш рекламация . Така ще разбереш дали причината е в самите дискове или в неправилен монтаж . Ако причината е в самите дискове, тази който ти ги е продал би трябвало да ти ги замени гаранционно, поне така постъпват официалните вносители на марката които държат на реномето си, аз за това пазарувам от такива вносители . Ако установят неправилен монтаж (непочистени главини, задържащи апарати, разбити водачи и т.н....), отиваш и се разправяш със сервиза извършил монтажа .
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
|
|
Нед Юли 09, 2017 3:09 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Здравейте Оказа се че проблемът при мен не е от новите АТЕ дискове отпред а от крив заден десен диск. След като го изшлайфаха сега колата спира без да тресе.
|
|
|
Чет Юли 20, 2017 12:36 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
stoychod написа: Здравейте Оказа се че проблемът при мен не е от новите АТЕ дискове отпред а от крив заден десен диск. След като го изшлайфаха сега колата спира без да тресе. Колега,къде ти шлайфаха диска?
|
|
|
Сря Авг 02, 2017 9:57 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
|
Сря Авг 02, 2017 10:12 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Емо74 написа: stoychod написа: Здравейте Оказа се че проблемът при мен не е от новите АТЕ дискове отпред а от крив заден десен диск. След като го изшлайфаха сега колата спира без да тресе. Колега,къде ти шлайфаха диска? Нямам идея. Карам колата в сервиза и там се оправят. Най-вероятно по-скъпо излиза, но не се занимаваш да търсиш сам части, да гониш гаранции и да те размотават.
|
|
|
Сря Авг 02, 2017 11:37 am |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Благодаря колеги.Четох доста и в другите форуми, за шлайфане на дискове и преобладава мнението,че щом са прегряти и са се изкривили,дори и да се шлайфат, няма да изкарат много и пак ще се изкривят.Мисля да взема нови.
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 7:18 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Има ли някакво обяснение защо не стават? При мен на предишната ми кола, нови дискове на 5к се изкривиха след 2-3 поредни спирания 200-100. След това ги шлайфахме и нямаше никакви проблеми и колата още се кара с тях.
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 8:09 am |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Явно ти не си имал проблеми след шлайфането. Ако има и други колеги,които са минали през тази процедура нека споделят,колко време са карали преди да се изкривят пак.
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 8:33 am |
|
|
tst
|
Малко информация, макар и не точно по темата След смяна на накладки с ATE такива след 2к километра в момента свирят та се не траят, особенно когато са студени и на по-малка скорост.
Явно качество и тук започва да се влошава.
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 12:15 pm |
|
|
Vmax
|
tst написа: Малко информация, макар и не точно по темата След смяна на накладки с ATE такива след 2к километра в момента свирят та се не траят, особенно когато са студени и на по-малка скорост.
Явно качество и тук започва да се влошава. Прави рекламация и сменяй. Аз кривнах предни дискове АТЕ за има няма 6 месеца - смениха си ги по гаранция. Но се забелязва влошаване на качеството определено. Добре е поне, че си спазват гаранциите.
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 12:54 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
При мен положението е идентично. Чисто нови дискове АТЕ на 2 месеца се изкривиха без никакво сериозно натоварване, смяна по гаранция с нови, новите същата работа. Минах ги на машина да ги оберат и после изкараха още известно време, но не спираха като хората. Като минах на по-големите дискове, по съвет на Краси от Субаруленд, в NS Customparts им направиха едни нарези и вече 10к км нямам ядове при доста сериозно натоварване на моменти и то съвсем умишлено да видя дали ще има разлика.
При накладките (предни) последните няколко компплекта на около 10к рязко им се влошават показателите и започват да свирят и да стържат леко на моменти. Преди този ефект се появяваше на около 20-25к км. Явно АТЕ доста са занижили качеството последно време, вярно няма драми по рекламации или поне аз не съм имал, но то не си е работа на всеки няколко месеца да правиш рекламации, а и не се знае колко пъти ще ги уважат.
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 1:05 pm |
|
|
kronos
|
И аз миналата седмица сложих АТЕ предни дискове и накладки, но нямам още 200 км с тях. Предишните ми дискове не знам какви бяха, защото така купих колата от Швейцария. Нямаха кривини, но се износиха. Като купих колата преди 2 години, сложих TRW накладки и от самото начало скърцаха ужасно. Не се бяха износили много за 20 000 км, но вече не ги изтрайвах и при едно рязко спиране на АМ Тракия едва не се запалиха. Сега разликата с АТЕ е огромна, но все пак е рано да коментирам. На дисковете пишеше, че се правени в Германия, а накладките в Чехия. Ако до есента се държат добре, ще сменя и задните дискове и накладки с АТЕ. По принцип не карам екстремно и се надявам да няма изкривявания, но то май си е късмет.
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 7:25 pm |
|
|
Alxx
|
Совите не са каквито са Бях писал преди време за някакво изискване на ЕС/2015-та относно материалите в накладките. АТЕ, Феродо и Брембо първа писта да влязат в тия норми и резултатът се вижда. За засилени коли не бих препоръчал никога посочените марки, за тях си има хубави, но се поръчват и чакат. За обикновенна кола в момента с две ръце бих препоръчал евтините марки от Чехия и Полша и една Билщайн-овска. Драми с качеството няма, цената е смешна. ABE, Galfer, LPR, BluePrint...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 7:56 pm |
|
|
kronos
|
Alxx написа: Совите не са каквито са Бях писал преди време за някакво изискване на ЕС/2015-та относно материалите в накладките. АТЕ, Феродо и Брембо първа писта да влязат в тия норми и резултатът се вижда. За засилени коли не бих препоръчал никога посочените марки, за тях си има хубави, но се поръчват и чакат. За обикновенна кола в момента с две ръце бих препоръчал евтините марки от Чехия и Полша и една Билщайн-овска. Драми с качеството няма, цената е смешна. ABE, Galfer, LPR, BluePrint... Има логика написаното от теб. Еко диктатурата е взела връх. И понеже се установи, че повече фини прахови частици се отделят не от ДВГ, а от накладките и за това веднага са ударили там. Остави друго, но май най-много ФПЧ се отделят от гумите и по последните проучвания се установило, че електричките отделят повече ФПЧ заради високото си тегло и по-бързото износване на гумите. Малко се отплеснах, но бях чел, че уж АТЕ ще предлагат евтини керамични дискове и накладки, ама нещо не ги виждам на пазара у нас .
|
|
|
Чет Фев 07, 2019 8:30 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|