Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
quietriot
|
Днес заради гастербайтер се наложи спиране от 190 до 100 е няма такова тресене на волана, щеше да ми изскубне ръцете, после почна и да бучи от пред, вече пичтл съм убеден че е или цилиндър или водач или.и двете и мисля да взема проба от някой който не тресе целите апатати и гас да пробвам ако е това взрмам нови к край с тая мъка. Ебати проблемните спирачки има това субару,аман!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пет Авг 21, 2015 5:42 pm |
|
|
spit_fire
Регистриран на: Сря Ное 09, 2011 1:56 pm Мнения: 136 Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Forester S Turbo MY99
Рейтинг: 24
|
Проблемът с тресенето при спиране най-често се дължи на това, което наричаме погрешно "изкривени дискове". Феноменът най-често се получава при погрешна процедура, или по-скоро при неизпълнение на процедурата, за улягане на накладките. При подмяната им се изисква известно количество време, в което накладката прехвърля фрикционен материал върху диска, от където в последствие идва спирането. Когато това прехвърляне не се извърши правилно, по повърхността на диска се образува неравномерен слой фрикционен материал, който всъщност е причината за тресенето на волана и за разликата в дебелината, която се отчита от уредите. Решението на проблема е следното: след поставянето на нови дискове и накладки се кара няколко стотин километра (зависи от производителя) без да се дава прекомерен зор на спирачната система, за да може смолата и боята по контактната повърхност на накладките да изгорят и да се отървем от всякакви остатъци от антикорозионния слой по дисковете. Ако сменяме само накладките с вид, различен от този който сме използвали до сега, е хубаво дисковете да минат през стругар, за да отстранят стария фрикционен слой, защото иначе подмяната му отнема прекалено много време и/или повторение на процедурата. Правят 6 до 10 спирания (отново зависи от частите) от 100 до 10 км/ч с нормално ускорение между тях, възможно най-близо до границата на вклчване на ABS-a, като включването на системата е силно нежелателно, защото все пак се цели разнасянето на равномерен слой. Очакван резултат по време на улягането е "паленето" на накладките и намаляването на ефективността на спирачната система, след 6-то 8-мо спиране (отново въпрос на производител). След процедурата е много важно спирачките да се оставят да изстинат чрез каране поне 15-20 минути, като по възможност почти не се използват. След приключването на гореописаното диска трябва да придобие блед синьо-сив оттенък. Сега към практиката: смених дискове и накладки преди 2000 км, като изпълних гореописаната процедура след около 700км каране. Самите спирания направих на междуселски път в малките часове на нощта, така че никой да не ми се пречка. Не съм имал никакви проблеми, но и не съм сигурен че изминатите километри са достатъчни за появата му. Надявам се да съм бил полезен. ПП ако на някой му се чете по-задълбочен анализ не ингилийски да заповяда http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths
|
|
|
Съб Авг 22, 2015 9:29 pm |
|
|
Vmax
|
quietriot написа: Днес заради гастербайтер се наложи спиране от 190 до 100 е няма такова тресене на волана, щеше да ми изскубне ръцете, после почна и да бучи от пред, вече пичтл съм убеден че е или цилиндър или водач или.и двете и мисля да взема проба от някой който не тресе целите апатати и гас да пробвам ако е това взрмам нови к край с тая мъка. Ебати проблемните спирачки има това субару,аман! Не се филмирай безпричинно - виж статията на стоптех, като дойде време скачай едни АТЕ дискове и наклади, раздвижваш апаратите, напасваш ги по процедурата и ще почне да спира по-добре отколкото си очаквал...
|
|
|
Нед Авг 23, 2015 9:53 am |
|
|
quietriot
|
Утре поръчвам едни маркучи ои препоръка на светнато майсторче иначе, мисля да сложа неговите апарати, щото има същото легаси което не тресе и да пробвам, ако се оправи, ще ревизирам моите или направи нови или читави втора ръка с хобави водачи, но съм далеч от филма само ме дразни леко ситуацията, но не ми е болка за умиране.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Нед Авг 23, 2015 12:42 pm |
|
|
quietriot
|
Досега никой не спомена маркучи, а от един майстор , който е фен и бачка субара , разбрах че на две вече е сменял разджвакани маркучи защото не се връщал добре цилиндър и е тресяло, така че ето ново двайсе за 100 лв , толкова струват при Мимо предните и задните, които са 4 са още 100лв. За съжаление са с поръчка, но поне предните ще сменя.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Авг 24, 2015 11:02 am |
|
|
Vmax
|
quietriot написа: Досега никой не спомена маркучи, а от един майстор , който е фен и бачка субара , разбрах че на две вече е сменял разджвакани маркучи защото не се връщал добре цилиндър и е тресяло, така че ето ново двайсе за 100 лв , толкова струват при Мимо предните и задните, които са 4 са още 100лв. За съжаление са с поръчка, но поне предните ще сменя. Ако ще харчиш пари за маркучи си вземи стоманени афтърмаркет - с такива има сериозна разлика, а парите са почти същите като за ОЕМ
|
|
|
Пон Авг 24, 2015 11:43 am |
|
|
quietriot
|
Vmax написа: quietriot написа: Досега никой не спомена маркучи, а от един майстор , който е фен и бачка субара , разбрах че на две вече е сменял разджвакани маркучи защото не се връщал добре цилиндър и е тресяло, така че ето ново двайсе за 100 лв , толкова струват при Мимо предните и задните, които са 4 са още 100лв. За съжаление са с поръчка, но поне предните ще сменя. Ако ще харчиш пари за маркучи си вземи стоманени афтърмаркет - с такива има сериозна разлика, а парите са почти същите като за ОЕМ 100 насам или натам няма да ме катурнат , а ако е това ще мис спястят ядове , дай линк ако имаш за селър , с въдиците се оправям веднага в ибей или в японските магазини, но с частите за колите е мъка явно не ми е там силата
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Авг 24, 2015 11:52 am |
|
|
Vmax
|
|
Пон Авг 24, 2015 12:11 pm |
|
|
quietriot
|
Стоманени или тефлонови маркучи със стоманена ширмовка се правят и в бг.Ето тука ги правят по размер http://www.pape-bg.com/contacts.phpИзлизат около 20 лв бройката и стават веднага, само трябва да се занесе оригиналния за да вземат размера и накрайниците да видят какви са. Така че 2 предни и 4 задни ще се сменят, нова течност и ревизия на апаратите.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Авг 24, 2015 1:16 pm |
|
|
twify
Регистриран на: Пон Окт 20, 2014 12:33 pm Мнения: 269 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Impreza 2001 Bugey WRX wagon
Рейтинг: 145
|
quietriot написа: Стоманени или тефлонови маркучи със стоманена ширмовка се правят и в бг.Ето тука ги правят по размер http://www.pape-bg.com/contacts.phpИзлизат около 20 лв бройката и стават веднага, само трябва да се занесе оригиналния за да вземат размера и накрайниците да видят какви са. Така че 2 предни и 4 задни ще се сменят, нова течност и ревизия на апаратите. Добре колега а пръстените които са за уплътнение от къде ще ги вземеш? Да разбирам че 20 лв на бройка ти излиза с накрайници и всичко така ли?
|
|
|
Чет Авг 27, 2015 9:33 am |
|
|
quietriot
|
twify написа: quietriot написа: Стоманени или тефлонови маркучи със стоманена ширмовка се правят и в бг.Ето тука ги правят по размер http://www.pape-bg.com/contacts.phpИзлизат около 20 лв бройката и стават веднага, само трябва да се занесе оригиналния за да вземат размера и накрайниците да видят какви са. Така че 2 предни и 4 задни ще се сменят, нова течност и ревизия на апаратите. Добре колега а пръстените които са за уплътнение от къде ще ги вземеш? Да разбирам че 20 лв на бройка ти излиза с накрайници и всичко така ли? Така твърдят производителите , но ги попроучих и не им се носи добра слава и си поръчах оригиналните маркучи по 50 лв бройката. иначе има телефони в сайта .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Авг 27, 2015 12:11 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Моите нови дискове АТЕ и накладки ги "раздвижих" точно по правилата, без дълго натискане на спирачките и тн. Не са изкривени дисковете по тази причина. Относно правилното им поставяне - колата ми я поддържа Краси от Субаруленд, така, че сложени правилно, убеден съм. И при мен се случва на моменти да тресе при над 100 и в други случаи да няма тресене. Джантите са ми 17" оригинални, гумите са втора година и четирите еднакви, не са криви. Дано открием откъде идва...
|
|
|
Съб Авг 29, 2015 10:17 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравейте, и аз имах същият проблем на Легаци-то и се оправи само с нови накладки TRW, предишните(Remsa) освен че тресеше и явно прегряваха при висока скорост защото от 140км/ч при натискане на спирачката спира до около 80-90км/ч и след това все едно изчезват спирачките, това при силно(рязко) натискане и задържане на спирачките на магистрала... Та при него само с нови накладки си реших проблемите. За съжаление с Митсубишито имам също проблем с тресенето което не се оправи с нови накладки, сега съм поръчал нови дискове TRW + зелено EBC , но ще пробвам и аз със маркучите. Иначе прави оригинални джанти, нови гуми от тази пролет, нови водачи на апаратите, апаратите не задържат... Като установя проблема ще пиша и аз...
|
|
|
Сря Сеп 09, 2015 4:34 pm |
|
|
Stani0
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm Мнения: 220 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
|
Може ли някой от тези на които им тресе с нови дискове да провери как са му задните тампони на предния носач ... на няколко места в щатски форум чувам че са проблем и се отразяват на контрола на колата при потегляне и особено при спиране
_________________ Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com
|
|
|
Сря Сеп 09, 2015 5:48 pm |
|
|
Vmax
|
Не ще да е от задните тампони на носачите защото имах същия проблем със сменени въпросните тампони. Спирачните апарати задържат и ако колата не се кара всеки ден става по зле. Явно когато се усети този проблем трабва да се прави тнар почистване на дискове - газ до 140, после рязко спирачка до 40, за са се изчистят
|
|
|
Сря Сеп 09, 2015 10:17 pm |
|
|
Пухи
Регистриран на: Нед Яну 11, 2009 12:35 am Мнения: 31 Местоположение: София/Девин Рейтинг: 26
|
Колеги, възможно ли е при рязко спиране предницата да тресе от стари и меки тампони... (виж картинката по-долу)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Subaru Forester MY09 2.0XS 5MT Dual Range, Vialle LPi Run, Forest ......... Run!
|
|
|
Съб Сеп 12, 2015 12:48 pm |
|
|
fenix
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm Мнения: 356 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
|
На предишния ми Аутбек имах тресене над 120км/ч,но не при спиране,а при ускорение.Оказа се,че съвсем леко задържа единия спирачен апарат.Не миришеше на феродо,но джантата беше осезаемо по-топла.На сегашния ми се беше появило тресене при спиране и се оказа от криви задни дискове,но така или иначе имаше живот най-много 10000км.в тях,та им дойде реда,па покрай тях и на предните .Та според мен ако има тресене при спиране,то не е от задържащ апарат.
|
|
|
Съб Сеп 12, 2015 3:04 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Реших да се разровя в онлайн каталога на ATE и за мое учудване не предлагат дискове за Tribeca, Legacy и Outback, а само накладки. Успях да намеря дискове за Forester. Потърсих, защото купих за жената едно Мицубиши Колт - за него има накладки, но на Brake System Пише - Lucas / TRW. На трибеката е отбелязано: Brake System - Akebono. Това трябва ли да означава, че препакетират или е някакъв вид спирачен стандарт? При търсене на произволен автомобил - BMW и Оpel няма такова пояснение. На Фиат Пунто след 2012 г излиза: Brake System - ATE. Почвам да си мисля, че за тези марки, които вграждат техни спирачни системи има дискове и накладки тяхно производство, а за останалите запълват асортимента като препакетират? ПП Редактирах поста, защото имах впредвид накладки, а съм писал дискове
|
|
|
Нед Сеп 04, 2016 3:02 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги Преди 6000 км сложих АТЕ предни дискове и накладки на outback-a. Карам супер пенсионерски, рядко вдигам над 100, тръгвам и спирам плавно понеже на детето му става лошо. От сервиза ми казаха да пазя дисковете от автомивка когато са топли. След като сложих дисковете колата съм я мил само веднъж и специално проверих дали дисковете са топли. Когато ходих към морето си позволих да вдигна 130 по магистралата и когато натисна леко спирачката волана вибрира доста. Оказа се че дисковете се били изкривили. Направо ум не ми го побира от какво са се изкривили. Сега ще трябвало да се шлайфат. Не мога да разбера как дискове и накладки за 340 лева ще се кривят като вафли за 2 месеца? Някой някакви идеи какво да ги правя тези дискове? Да ги хвърлям ли и да слагам нови. Явно са боклук щом не могат да изкарат 5000км основно междуградско каране. Дори да ги изшлайфат сигурно след 2 месеца пак ще станат на мекици и ще трябва ново шлайфане. С опела при моето пенсионерско каране с най-обикновени накладки изкарвах към 60000км а дисковете за 130000 не съм сменял.
|
|
|
Пет Юли 07, 2017 3:43 pm |
|
|
antropoz
Регистриран на: Вто Окт 14, 2014 5:23 pm Мнения: 106 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy '04 2.0 5МТ
Рейтинг: 39
|
stoychod написа: Колеги Преди 6000 км сложих АТЕ предни дискове и накладки на outback-a. Карам супер пенсионерски, рядко вдигам над 100, тръгвам и спирам плавно понеже на детето му става лошо. От сервиза ми казаха да пазя дисковете от автомивка когато са топли. След като сложих дисковете колата съм я мил само веднъж и специално проверих дали дисковете са топли. Когато ходих към морето си позволих да вдигна 130 по магистралата и когато натисна леко спирачката волана вибрира доста. Оказа се че дисковете се били изкривили. Направо ум не ми го побира от какво са се изкривили. Сега ще трябвало да се шлайфат. Не мога да разбера как дискове и накладки за 340 лева ще се кривят като вафли за 2 месеца? Някой някакви идеи какво да ги правя тези дискове? Да ги хвърлям ли и да слагам нови. Явно са боклук щом не могат да изкарат 5000км основно междуградско каране. Дори да ги изшлайфат сигурно след 2 месеца пак ще станат на мекици и ще трябва ново шлайфане. С опела при моето пенсионерско каране с най-обикновени накладки изкарвах към 60000км а дисковете за 130000 не съм сменял. Според мен , ще си дадеш парите на вятъра колега Аз минах подобна процедура.. също внимавам когато я мия, дисковете да са изстинали, но уви.. 2месеца по-късно пак си тресе при спиране.. мисля, че няма да сложа повече АТЕ..
|
|
|
Пет Юли 07, 2017 5:12 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта |
|