Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
За газ е дори по-важно да са иридиеви/платинени, защото е по-ниско пробивното им напрежение, по-стабилна искрата Не знам от къде имаш подобен опит? Първите ми иридиеви свещи ги сложих 2006 г. BKR6EIX-11 точно заради карането на газ /винаги съм карал на газ от 1998 г насам/ и промяната беше осезаема, особено стабилните тихи обороти и еластичността на двигателя. Няколко години и следващия собственик не ги беше сменял докато не я помляха колата. От там тръгнах да внасям за приятели, тъй като ги нямаше тук или бяха необосновано скъпи. Значение има колко трудно е, защото е по-скъпо С обикновени свещи ще трябва да си сметнеш и реглаж и повишен риск да смениш бобина
|
|
|
Пон Май 25, 2015 11:23 am |
|
|
Vmax
|
Споменах по напред в темата откъде ми е опита - 40 000км с иридиеви свещи - газтта и ги беше изяла. Необосновано скъпи са и не са подходящи за газ, според това което видях на тази кола. Да - в началото колата е много по-пъргава и по-жива, но ресурса им свършва много по-бързо от рекламираните 100 000км. Свещите които ползвах бяха с гарантирано качество - внос от САЩ, мейд ин Джапанско.
Затова Денсо или НЖК V серията и на 3 смени смени на масло ( 25 000км ) се сменят - свещите са по 5лв, смяната да е 20 кинта за 4 цилиндров мотор.
Това е и масовата практика в повечето сервизи от списъка ни. Явно има защо и причината не е че искат да изкарват повече пари от труд по смяна на свещи.
|
|
|
Пон Май 25, 2015 11:59 am |
|
|
BAlexandrov
|
Виждам, че сериозен опит имаш - с неизвестно точно кой модел иридиеви свещи, една смяна на една кола и си формира мнение за иридиеви, платинени, на газ, на бензин без значение фабрични или заместители... а мен обвини в липса на опит Относно другото повтаряне помисли колко от колите ни са си всъщност с платинени свещи по принцип, освен това не е аргумент в случая - https://yourlogicalfallacyis.com/appeal-to-authority
|
|
|
Пон Май 25, 2015 1:04 pm |
|
|
Vmax
|
BAlexandrov написа: Виждам, че сериозен опит имаш - с неизвестно точно кой модел иридиеви свещи, една смяна на една кола и си формира мнение за иридиеви, платинени, на газ, на бензин без значение фабрични или заместители... а мен обвини в липса на опит Относно другото повтаряне помисли колко от колите ни са си всъщност с платинени свещи по принцип, освен това не е аргумент в случая - https://yourlogicalfallacyis.com/appeal-to-authorityПрофесоре - не те обвинявам в липса на опит, а в просто цитиране на брошурки вместо да кажеш какво си извадил от кола и т.н. Ако си забравил поддържам 3 Субару, бяха 4. На газ съм пробвал 2 пъти с лазер-иридиеви свещи и двата пъти свършиха курса бързо и равносметката не е в полза на тяхното използване. Минах на обикновенни свещи и за последните 200 000км не съм имал проблеми. Няма как и кой да ме убеди в противното, защото видях свещите с очите си, капиш??? Горчив опит с платинени ОЕМ свещи имам и на СВХ-а който се кара 5км в една посока и 5 в друга - т.е. 80% е студен, свещите се цапат за нула време, колата не работи добре и гори повече - не става изчистване с просто изфорсиране, а с каране поне 50км извънградско с 140+км. Смених ги с Денсо обикновени, проблем няма. Естествено и тук ще имаш обяснение - запази си го - не държа да го науча. СТИ 2003г - платинени свещи на има няма 25-30 000км ( колата не работеше добре ), свалих ги и ги смених с нови, колата заработи идеално. Иди и ми обяснявай как изкарват по 100 - 200 000км... Да ти говори нещо факта, че и други СТИ-ки, които дори се подвизават на Калояново се движат с обикновени свещи и със сигурност не е защото нямат пари за премиум свещи? Относно линка - предпочитам да вярвам какво ми казват в сервиза, защото правят Субару и с това си изкарват хляба, ако трябва да избирам между мнение от сервиз и твоето , предполагам се сещаш че не си на дневен ред? И понеже си ИТ гуру - що не провериш колко втора ръка лазер иридиеви и платинени свещи се продаваха във форума за последната година и колко от тези продавачи са с газирани коли? Всеки си има глава на раменете да си решава как и с какво да си поддържа колата. Според мен тезата ти, че тези свещи са подходящи за коли на газ и могат да изкарат 100 000км е невярна, но това си е мое мнение, от мой скромен личен опит.
|
|
|
Пон Май 25, 2015 1:38 pm |
|
|
martin7937
Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm Постове: 212 Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
|
Ей сега вече те баннаха. Или ако не теб, то поне мен, но аз по принцип съм си абониран за услугата Обвинения, обиди, провокативно държание без причина - общо взето или целуваш ръка, или си пасивен читател, защото с регистрацията във форума ти се отнема правото на собствено мнение.. И ставаш професор по подразбиране. Произведеното във франция NGK е пълен майтап, дори не мога да повярвам, че все още има хора, които ги купуват, да не говорим за тези, които ги защитават. 3 автомобила - BKR6EY на бензин, BKR6E на газ и някакви си за Голф 1.6. Докато се усетя, че един тъп надпис MADE IN FRANCE ми бърка цялата картинка и за трите модела... Японски BKR6EIX купувани от ebay над 60.000 км на газ, не са мръднали. Отлична свещ, с осезаемо по-високо КПД. В момента и трите автомобила, за които се грижа (нито един не е на газ), са със свещи купени от Мимо - избирани са по парт номера и номер на рама - оригинални, MADE IN JAPAN NGK, като за моята кола бяха в SUBARU брандирани кутиики, а за другите два автомобила бяха в NISSAN. При цена от 7.50-8 лв на бр. свещ (обикновена) е все тая дали ще сменя свещи на 30к, или ще дам 80 лв за иридиеви, та да не ги пипам никога. Предпочел съм първия вариант за първа смяна, ще заложа задължително на иридиеви или платиниеви при втората смяна, независимо дали ще продължа да карам на бензин или ще монтирам газова. Достатъчно съм чел и съм се сблъсквал с простотии сам, за да се кланям на някакви палячовци в сервизи.
|
|
|
Пон Май 25, 2015 1:49 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Vmax написа: Професоре - не те обвинявам в липса на опит, а в просто цитиране на брошурки вместо да кажеш какво си извадил от кола и т.н. ... Според мен тезата ти, че тези свещи са подходящи за коли на газ и могат да изкарат 100 000км е невярна, но това си е мое мнение, от мой скромен личен опит.
А, тъй разбрахме се - взе да ставаш по-конкретен Всеки има право на мнение, но малко по-обосновано и спокойно. Обясних ти вече, че с това се занимавах няколко години, имам наблюдения на доста коли и съм консултирал сервизи. Както знаеш понякога им убягва развитието на технологиите На мен лично на 3 коли съм ползвал от 2006 насам и съм сменял свещи по един път - при закупуването на всяка от тях и не са били сменяни и от новите им собственици докато съм имал връзка с тях.
|
|
|
Пон Май 25, 2015 1:55 pm |
|
|
Vmax
|
Божо, Нямам усещането да сме се разбрали , но ще продължим спора като се видим на бира. Тук има 2-ма капацитети в тази област ( Радо и Пламен ), така че ще е интересно и полезно да се включат с мнение по темата. Според е важно да се прави разлика от кола на бензин и такава на газ, защото нещата са много различни - затова спора ми е в частта за автомобил на газ ( да оставим изолирани случаи за коли които се карат на супер къси разстояния ). @Мартин - ако ще се почустваш по-добре ще си уредя един бан - имам връзки с админа ( приятел ми е все още, въпреки че го заяждам редовно ) Правилата на форума ( добри или лоши ) не подлежат на коментар - всеки се е съгласил с тях при регистрацията. Относно сервизите - всеки си има мнение, тези които познавам и ползвам аз не са палячовци, макар и да правят грешки Радвам се, че нямаш проблеми със свещите, това доказва тезата че премиум свещите са идеални за коли на бензин. Коректно е да се прави разлика между Френско НЖК жълта серия и черна серия - два различни продукта са, с различно качество, но тук има по-вещи да обяснят ако им се занимава...
|
13
|
|
Пон Май 25, 2015 2:35 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Той имаше в предвид, че аз съм за банване Абе знайш ква тема намерих тука във форума...я вземи си прочети мнението..какво се промени? viewtopic.php?f=1&t=12151#p152541А Пламен взел че сложил 7ци на атмосферен мотор и после свещите виновни...
|
5
|
|
Пон Май 25, 2015 2:52 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Офф.... егати спора,аз поне съм се нагледал на свещи В общи линий ситуацията е следната, коли на газ (другите не ме интересуват,защото са колекционерска рядкост ) та.... всякакви джиджини и по-по-най с хипер искри, създават главоболия- придърпвания,прекъсвания,уж лоши смеси,бобини и тн. предположения. След смяна с най-обикновени, всичко си идва на место. Утре ще наснимам няколко комплекта на по 2-3-ри години и над 50 000км. пробег от клиенти, когато съм им правил смесите преди да почна да се занимавам професионално с газ. На моята кола също са обикновени, малко над 2-ве години , пробег над 60 000км., все още нищо не ми индикира да ги сменя и продължавам да си карам с тях Всеки е в правото си да си постави каквото си прецени,опитът обаче показва,че обикновената свещ на газ е по-добре, от колкото каквато и да е било друга. При правилни смеси всичко е ОК,свещите които продават за Газ,също създават проблеми заради топлинното си число. Тъй че,превес в конкретният случай има Станислав (Vmax)
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пон Май 25, 2015 5:13 pm |
|
|
Vmax
|
BAlexandrov написа: Той имаше в предвид, че аз съм за банване Абе знайш ква тема намерих тука във форума...я вземи си прочети мнението..какво се промени? viewtopic.php?f=1&t=12151#p152541А Пламен взел че сложил 7ци на атмосферен мотор и после свещите виновни... Че и там и тук твърдя едно и също нещо - къде видя разлика? По скоро дай мнение що Денсо ТРД иридиум свещи се предадоха за 40 хил км...?
|
|
|
Пон Май 25, 2015 5:25 pm |
|
|
BAlexandrov
|
pradabg написа: Офф.... егати спора,аз поне съм се нагледал на свещи Нищо не разбра - ние си търсихме кой да баннем и ти таман се появи... Ти ги изкара дълговечни тея обикновени свещи бе Вземи им регулирай междината поне, за да не ти индикира бобината...
|
|
|
Пон Май 25, 2015 5:25 pm |
|
|
Vmax
|
BAlexandrov написа: pradabg написа: Офф.... егати спора,аз поне съм се нагледал на свещи Нищо не разбра - ние си търсихме кой да баннем и ти таман се появи... Ти ги изкара дълговечни тея обикновени свещи бе Вземи им регулирай междината поне, за да не ти индикира бобината... Божо - да ти плясна един бан, после ти на мен и така до Петък в Лъчони за бира Хората на 100 000km си сменят колите ние дъвчем свещи
|
|
|
Пон Май 25, 2015 5:30 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Vmax написа: Че и там и тук твърдя едно и също нещо - къде видя разлика? По скоро дай мнение що Денсо ТРД иридиум свещи се предадоха за 40 хил км...? Абе тея TRD голяма мистерия... Дензо няма такива свещи. Има една фирма TRD, която изглежда брандира Denso свещи за спортни цели http://trdparts.jp/english/parts_plug-sport.htmlhttp://www.nengun.com/trd/iridium-spark-plugобаче те са 7ци и 8ци само /по NGK скалата/ тоест са твърде студени за теб Освен това изглежда отговарят на IK серията, които са с иридев централен електрод и никелов заземяваш - те по принцип не са толкова дълготрайни, тъй като се изяжда заземяващия електрод. 0.4 мм дебелина на централния електрод си е наистина тънко...нямам опит с тази серия свещи как е на практика. При NGK съответните IX серията е 0.6 мм, тоест +50%. Има Denso Iridium Racing обаче те пък са съвсем различни Изобщо неясно е за какво говорим ама затова пък и преповтаряме. Колкото повече генерализираме по-малко вероятно е да има полза от спора.
|
|
|
Пон Май 25, 2015 5:32 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
BAlexandrov написа: pradabg написа: Офф.... егати спора,аз поне съм се нагледал на свещи Нищо не разбра - ние си търсихме кой да баннем и ти таман се появи... Ти ги изкара дълговечни тея обикновени свещи бе Вземи им регулирай междината поне, за да не ти индикира бобината... Ей сега,след Бан-а ще си регулирам междината
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пон Май 25, 2015 10:00 pm |
|
|
Alxx
|
Между другото имам един скорошен фрапиращ случай с френски NGK. Чат-пат карам Мазда-та на един приятел, която е с Ванкел и там работата със свещите е доста пипкава. В МаздаБГ се опитаха да му пробутат слагани вече на друга кола свещи(загледах ги при монтажа и видях нагара) за скромните 475лв. Вдигнахме скандал и получихме обяснението "ама те са слагани само за проба"(???!!!). Поради липса на други бройки, поръчахме другаде да ни доставят NGK специално за модела(свещите са специално за тази кола и нямат заместител). Дойде френско NGK от т.нар. "черна серия", което се предаде след 3500км - колата започна трудно да пали и прекъсва на ниски обороти. Добре, че усетихме навреме откъде е проблемът, защото иначе щеше да натрупа достатъчно нагар в камерите и да се простим с някой ротор. А, както някои от вас знаят, лошото запалване и натрупването на нагар по камерите е най-честата причина за повреди в роторните двигатели. BAlexandrov написа: Абе тея TRD голяма мистерия... Дензо няма такива свещи. Има една фирма TRD, която изглежда брандира Denso свещи за спортни цели
Свещите са си баш Денсо. ТРД=Тойота рейсинг дивелъпмънт - съвместен джойнт-венчър специално за спортните им модели. Снимката на свещта горе ме подсети за случая с Мазда-та, това е свещ за долната камера на ротора("трейлинг плъг" или поне много прилича) в RX-8 Renesis
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Май 26, 2015 11:25 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Май 26, 2015 12:52 pm |
|
|
Vmax
|
Е ти кажи дали са добре тези свещи? На импреза 1.6 такива изкараха 35 х км без проблем, ама явно има проблеми с тях при други мпс ( маздата от горния пост )
|
|
|
Вто Май 26, 2015 1:07 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
не съм забелязъл никакви аномалии и несъм ги проверявал за нагари и цвят и т.н. немисля че са ментета. ще ги проверя и ще докладвам смених ги преди да сложа метана, наколко време или км. се сменят нормално , навсяка смяна на масло ли, че вече смених маслото без да ги сменя на теория на метан по малко се цапат и износват свещи отколкото на бензин
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Май 26, 2015 2:19 pm |
|
|
Alxx
|
Митак, по-малко се цапат, ама с износването не е баш така. Метанът гори с повече от два пъти по-висока температура от бензина(по памет, не ме взимайте на сериозно ). Топят електроди и пукат изолатори понякога. На френските не им е проблемът "менте" - истински са, ама им е непостоянно качеството в сравнение с японските. Като стигна до смяна, мисля да се "набутам" за японски, които ще избия 1000% с нисък разход на гориво. Поне на жена ми със Сузуки-то е така. 90лв - майтап работа. Преди Суби имах две метанови коли и двете карах с Бош супер4. Електродът е с четворна маса, но си е никелов и по спомен правех по 50к преди смяна(каране с много дълги преходи). Никога не съм горил/сменял бобина. Сега Суби е с тези, с които я купих(няма идея даже какви са, немецът ги е слагал) и се държи добре. Обслужвана е в Субару Мюнхен. Vmax, аз не съм твърдо "за" или "против" едните или другите. Просто си споделям скромния опит с различните видове и се старая да съм изчерпателен относно условията, при които е настъпил проблем.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 27, 2015 12:40 am |
|
|
Vmax
|
Alxx написа: Vmax, аз не съм твърдо "за" или "против" едните или другите. Просто си споделям скромния опит с различните видове и се старая да съм изчерпателен относно условията, при които е настъпил проблем.
Аз също - и затова споделих че при мен не имало проблем с тези за 2 смени с пробези по 35-40 между смените. И аз бях с нагласата че френската нжк е менте, даже се бях запънал в сервиза - не ги ща, искам денсо...но на финала им вярвам в сервиза, защото им минават коли на конвейер за тази операция Затова е хубаво всеки който е имал опит с едни или други да си каже мнението За Божо е странно че при мен денсо иридиевите се износиха за 40-45 х км, ама парен каша духа и върви го убеди след като е видял с очите си... Тук идеята ми не беше да се спестят пари, а да се застрахова човек че ще кара колата с безрискови свещи - на 20-25 х км сменяш и слагаш новите, а не чакаш 100 000km щото просто така пише на брошурката. Колите на газ/метан са друга бира и се рискува ако просрочиш употребата им като пробег - я бобина, я кабел и т.н. За тези на бензин не говорим - там е ясно и няма спор в масовия случай Нека Радо да постне снимки от платинени / иридиеви свещи...
|
|
|
Сря Май 27, 2015 5:48 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 91 госта |
|