Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

свещи на газ
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=19192
Страница 4 от 7

Автор:  BAlexandrov [ Сря Май 27, 2015 8:19 am ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Изобщо не е странно даже, странно е, че не знаем за какво говорим. Ако са Дензо модела от най-тънките възможни, със никелов заземяващ и може би грешно топлинно число даже доста им е. Този модел не го дават long life, а са иридиеви пърформанс свещи със стандартен живот. И такива има - въпрос на компромиси.
Работата е, че дискусията стана чисто форумна - безполезна и безмислена и не желая да участвам в нея. Нищо полезно няма да излезе.

По аналогия с маслата все едно да кажеш - "Сложих синтетика ама ми го гори двигателя, хем скъпо, хем на 5 х. км. го смених. Всичките синтетики и естери са боклук. Минералното, двигателя не го гори, сменяш го на 5 х. км. и това е маслото! Тука сега виж снимка на естерно станало на боза - видях го с очите си! Големите батки слагат минерално, а и в сервиза това ми препоръчаха."
И това е валидно мнение ама не ми се коментира.

Автор:  Alxx [ Сря Май 27, 2015 9:31 am ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Каквото и да си говорим, явно само се започва с факторите като топлинно число, материал, оригинал/менте и се стигне до гориво, цялостно състояние на мотора, маниер на каране, условия и т.н. и т.н. Трудно се вади еднозначен извод от цялата работа. Дискусиите са полезни, стига да са аргументирани и с примери.

Автор:  pradabg [ Сря Май 27, 2015 6:06 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Всички свещи са от коли на газ.... Ако държите,с времето ще Ъп-вам темата с нови снимки :D А изводите,не ми ги натрапвайте кои са по-по-най,фактите и пробега говорят ;)

Автор:  momcho2000 [ Сря Май 27, 2015 10:30 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Чета си аз тук как се оплюва фреския NGK ма аз до сега проблем не съм имал с тях, доста коли с тях две Субару-та и няколко други марки като няколко от колите са били таксита всички те са били на газ, подкрепям казаното от колегата Prada а и както се вижда снимковия материал го доказва, аз лично имам лошо мнение (от опит) с Дензо и Бош, като за мен Бош е най големия боклук на пазара!

Автор:  takev [ Сря Юни 17, 2015 7:26 am ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Позабравихте темата за 2 седмици май май !:)
Я някой да каже , провбал ли е такава свещ, има ли ефект или си е поредния маркетингов трик? :idea:

https://www.youtube.com/watch?v=9PJweiCRFoU

Автор:  BAlexandrov [ Сря Юни 17, 2015 8:54 am ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

За мен има два вида свещи - Denso и NGK :D След като и VW смениха Bosh с NGK не виждам защо изобщо ги обсъждаме.
Иновативни дизайни на свещи има много, някой даже и работят, но добър баланс на качествата е трудно да бъде постигнат. Многоелектродни, пълзяща искра, плазмени...бла бла...

Ето едни тестове на руснаците малко старички, но има какво да се прочете
http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... 42&print=Y
http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... 27&print=Y
и за значението на автоматизацията
http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... ON_ID=6934

Автор:  jikanik [ Пет Авг 28, 2015 12:04 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Здравейте колеги,
Моля да ми дадете конкретни предложения за модел иридиеви свещи за LPG на Denso или NGK.
Изчетох темата по-горе но нещо трудно се ориентирам в избора т.к. съм лаик а се споменават много неща покрай свещите, така че конкретни предложения за 2-3 модела от които да си избера едните ще ми е от голяма полза.
Колата ми е Форестър '99, 2.0 атмосферен (ако не се лъжа е същия двигател като на Имресите от тези години), с газово Романо от около 40 хил.км. насам. Като сложих газовото подмених и свещите с френски NGK BKR5E-11 (или цифрата беше 6, не помня точно) но сега искам да сложа свещи които според производителя са пригодени специално за LPG.
Сменям свещите защото вече минаха предполагаемия си пробег от 30 хил.км.
Благодаря предварително. :beer:

Автор:  BAlexandrov [ Пет Авг 28, 2015 12:43 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

BAlexandrov написа:
За замяна на NGK BKR6E-11 е най-добре фабричните двойноплатинени NGK PFR6B-11 или NGK PFR6B /те са на 0.9 мм междина/, Denso PK20PR-11, друг вариант е BKR6EIX-11 или Denso IK20 които са иридиеви, но със стандартен заземяваш електрод или иридево-платинени NGK IFR6E-11, Denso VK20.

Автор:  jikanik [ Пон Авг 31, 2015 10:25 am ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

на сайта на NGK ми излиза като резултат тази свещ:

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder ... 203/18633/

някой може ли да го коментира това?

Автор:  jikanik [ Пон Авг 31, 2015 3:52 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

С риск да стана досаден ще попитам още нещо.
До колкото разбирам при избора на свещите за LPG трябва да се придържам към разстояние 1.1мм... а не с вариантите 0.9 и по-малки, така ли е?

Автор:  pradabg [ Пон Авг 31, 2015 10:05 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

jikanik написа:
С риск да стана досаден ще попитам още нещо.
До колкото разбирам при избора на свещите за LPG трябва да се придържам към разстояние 1.1мм... а не с вариантите 0.9 и по-малки, така ли е?


Точно обратното 0,8-0,9 ;) Колкото е по-голямо разстоянието,толкова е по-слаба искрата при Газ.


http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... 13-new.pdf - 66-та страница от каталога,гапът при Субару е 0,8мм.

Автор:  jikanik [ Пон Авг 31, 2015 11:23 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Благодаря за линка с каталога. Погледнах 66-та страница и ми направи впечатление че 0.8мм е отбелязано само при турбо версиите, за останалите в полето за gap има символа "Х" (каквото и да значи това) но свещите им са с индекс 11 на края, а доколкото схванах това означава 1.1мм. Това разбира се са предписания за двигатели на бензин. Принципно каква е логиката при двигателите работещи на LPG? Газта е по-трудно възпламенима май, по-дългата искра не би ли следвало да предоставя и по-благоприятни условия за възпламеняването й?
Опитвам се да си ги изясня тези неща и от любопитство, че съм бос в областта на автомобилите и навярно доста неща ми убягват. :beer:

Автор:  valio_kn [ Сря Окт 14, 2015 3:37 pm ]
Заглавие:  Въпрос за свещи

Здравейте колеги , така и така ще свалят мотора да сменят ремъци , та се чудех дали да не взема да сменя запалителните свещи. От каталога на NGK илизат тези:NGK Iridium IX BKR6EIX-11.
Някакви мнения ? а и колата е 2001 2,0 .с газов инженцион

Автор:  BAlexandrov [ Сря Окт 14, 2015 3:38 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за свещи

viewtopic.php?f=4&t=11376

viewtopic.php?f=6&t=19192

Автор:  tsonio denchev [ Сря Юли 13, 2016 10:19 am ]
Заглавие:  Re: Свещи

Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите.

Автор:  TurboManiak [ Сря Юли 13, 2016 10:27 am ]
Заглавие:  Re: Свещи

tsonio denchev написа:
Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите.


Аз на твое място бих взел Denso IK20TT. Те са си със намалена хлабина (за газ) и няма да се занимаваш със свещи в близките 100хил км.

Автор:  Vmax [ Чет Юли 14, 2016 7:45 am ]
Заглавие:  Re: Свещи

TurboManiak написа:
tsonio denchev написа:
Хайде и аз да се включа по темата. Гледам по manual-a, че свещите които ми изписват са NGK FR5AP-11. Колата е Outback 2,5 АТ 2007, газифицирана. Дали да търся същите свещи за подмяна или да взема с по-малко разстояние между електродите.


Аз на твое място бих взел Denso IK20TT. Те са си със намалена хлабина (за газ) и няма да се занимаваш със свещи в близките 100хил км.


Колега,

Изкарвал ли си 100 х. км с такива свещи на газ и проверявал ли си ги как изглеждат?
Последно пробвах подобни на атмосферен мотор 2.5 и не изкараха повече от 35-40 х. км...

Интересно ми е каква разлика виждаш от карането с тези и обикновенни примерно?

Автор:  TurboManiak [ Чет Юли 14, 2016 9:13 am ]
Заглавие:  Re: Свещи

Vmax написа:

Колега,

Изкарвал ли си 100 х. км с такива свещи на газ и проверявал ли си ги как изглеждат?
Последно пробвах подобни на атмосферен мотор 2.5 и не изкараха повече от 35-40 х. км...

Интересно ми е каква разлика виждаш от карането с тези и обикновенни примерно?


Мда, под ръка ми е, че и търся заден капак, ако искаш да и сваля свещите днес и да ти ги снимам. На 80000 км само газ са, хлабината беше станала 1.15 (защото са IK20, а не ТТ). Това е легаси Б13 2.5 мотор.
На моята са на 50000 км от които 30000 на газ. Скоро ги свалях и хлабината си е ок, не съм я коригирал. Нямам никакви намерения да ги сменям преди да направи 100хил км.
Иридии започнах да слагам, когато предишната ми астра турбо ме заряза да карам като пенсионер в средата на България, 25хил км след нови никелови свещи. Същата астра с иридия показа едно леко повишаване на въртящия момент и изправяне на една дупка след 3500-4000 оборота. Това спрямо нови никелови.
Да, може да са по 18-20 лв/брой., но твърдо държа, че работят в пъти по-добре. А и се изплаща в дългосрочен план.
Възможно е да си попаднал на ментета, аз бях привърженик на NGK, но в момента им нямам доверие, а и имам сигурен източник за Denso (за сега).

ПС. А, да и всичко с повече от 1 електрод е някакъв смях според мен. Дизайнерска изгъзица и нищо повече.

Автор:  Vmax [ Чет Юли 14, 2016 9:50 am ]
Заглавие:  Re: Свещи

Ако ти е удобно снимай една свещ.
И аз се съмнявам в качеството/произхода на НЖК-то тук и затова си поръчах ОЕМ платинени по каталог.
До сега карах с френско нжк обикновенни и не съм имал драми но сменях на 20-25 х км.

Денсо също пробвах отдавна и изглеждаха доста по качествени, като работа - отново без проблем.

Скоро ще имам впечатления и от платинките.
С такива карахме СВХ-а но не ги харесва заради късите разстояния - цапат се бързо. Явно не загряват достатъчно добре и на къси трипове не работят както трябва.

С каква междина караш турбо колата и пробвал ли си на 0.6?

Автор:  tsonio denchev [ Чет Юли 14, 2016 1:15 pm ]
Заглавие:  Re: свещи на газ

Доста прочетох из форума за плюсовете и минусите на всички видове свещи. Предпочитам да ги сменям на 20000км с втората смяна на маслото и да са си все нови. Та както казах по каталог ми дават NGK:PFR5B-11, в сайта на NGK като задам търсене по модел и марка излизат BKR5EGP G-Power Plug. Дотук разбрах, че трябва да са с 6 температурен коефицент за NGK и 20 температурен коефицент за Denso.
Спрял съм се на NGK BKR6E, но незнам дали не трябва да има и още някоя буквичка отзад. Колата се кара предимно на газ, но предполагам това има значение само за междуелектродното разстояние.
И другия въпрос, ако е NGK от къде да се купят, та да не са френски.

Страница 4 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/