Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Процедура за по-добра работа и празен ход след ECU reset
Автор |
Съобщение |
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
damon написа: Short Term и Long Term тримовете доколкото ми е известно не се сумират. Просто едното е краткотрайната стойност а другата е в малко по-голям времеви интервал... Аз си го обяснявам по следния начин - при старт след ресет, ECU-то няма натрупана база данни с показателите на сензорите (O2 сензор не е подгрят) и няма Long Term - т. нар. open loop mode. Той използва предварително зададена базова линия, която коригира времената на дюзите. Корекциите се правят въз основа на данните от дебитомера и температурата на охлаждащата течност и се осъществяват чрез STFT. След около 20 сек или когато волтажа от ламбда сондата започне да варира, т.е. тя е вече подгрята, ECU-то започва да коригира сместа спрямо нейните показания - корекциите отново се осъществяват чрез STFT. Когато се отбележи някаква тенденция - например -5 % Short Term за по-продължителен период (вече има реални показания от О2 сензор, а при някои контролери е достигната и определена температура на антифриза), ECU-то си създава нова, коригирана базова линия и това е всъщност Long Term Fuel Trim. Точно в този момент Short Term Fuel Trim става 0 %, защото тези -5 % са в базовата линия - LTFT. Това е т.нар. close loop mode. Базовата линия (LTFT) също се променя - отново чрез моментните показания на Short Term Fuel Trim и така до спиране на двигателя. После отново се стартира с базова линия, но сега вече тя е тази от предходния цикъл. Или казано по-друг начин ECU-то изпълнява някаква корекция на времената на дюзите, която се определя от LTFT, а самата корекция (LTFT) се коригира от стойностите на STFT. Ще се радвам ако бъркам да ме поправите! ПП STFT и LTFT се сумират. Например имате базова линия (LTFT) 12 %, но моментната корекция (STFT) е -5 %. Как се тълкува това - ECU-то изпълнява корекция във времената на дюзите като ги отваря 12% по-дълго от стандартно зададеното време, но за корекция на горивната смес в момента (вследствие показанията на сондите) е необходимо тези 12% да бъдат намалени с 5% или реалната корекция е 7%. И ако тази необходимост се задържи новата базова линия (LTFT) ще бъде именно 7%, а STFT отново ще стане 0.
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 8:34 am |
|
|
Дамян Иванов
Регистриран на: Сря Май 30, 2018 2:50 pm Постове: 5
Автомобил: Subaru Legacy 2005, ej25
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. Тази процедура по рестартирането на Ecu-то, излезе доста полезна. Бях забравил една лампичка в купето и ми падна акумулатора. След това имах проблеми с оборотите на свободна скорост и колата гаснеше по кръстовищата и държеше много ниски обороти (520) . След като направих описаната процедура колата започна да работи много по добре и равномерно. Благодаря за споделената тема.
|
|
|
Сря Юни 13, 2018 7:36 am |
|
|
Дамян Иванов
Регистриран на: Сря Май 30, 2018 2:50 pm Постове: 5
Автомобил: Subaru Legacy 2005, ej25
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. Тази процедура по рестартирането на Ecu-то, излезе доста полезна. Бях забравил една лампичка в купето и ми падна акумулатора. След това имах проблеми с оборотите на свободна скорост и колата гаснеше по кръстовищата и държеше много ниски обороти (520) . След като направих описаната процедура колата започна да работи много по добре и равномерно. Относно Stft and Ltft вижте тази тема може да е полезна http://www.easterncatalytic.com/educati ... stic-tool/Благодаря за споделената тема.
|
|
|
Сря Юни 13, 2018 7:36 am |
|
|
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Привет колеги и поздравления за страхотната тема, Направих описаната процедура и колата се държи стархотно ,просто е друга кола, плавно превключване между предавки(2.5 аутбек 2006 Bi-fuel ,ръчни скорости) и много по добро ускорение, дори и разхода падна малко с една дума голямо удоволстие е да се шофира сега . Това с тръгването на първа при което имаше нещо като пропадане за части от секундата и след това рязко ускоряване го няма , но за съжаление след 100-на км нещата си идват по старуму, след като се обучи ЕКУ-то. Някакви идеи как може да се запазят тези конфигирации , евентуано ремап на софтуера или нещо подобно? Като цяло човек който се качва да я кара за първи път не би усетил разлика или лошо поведение , но е факт че има разлика за мен и то голяма. При една нормална диагностика дали може да се хване ако има дефектирал датчик или модул? Преди е правена но не с тази цел и не е открито нищо което да е за смяна А колата си се държи така откакто е взета 2 и повече години и на газ и на бензин, но просто не съм правил разлика досега а пък и бях и свикнал. Това с махането на клемата на акумулатора на всеки 100-200 км не ми се вижда да е добро решение.
|
|
|
Вто Май 28, 2019 1:37 pm |
|
|
vizor
|
Най-вероятно имаш проблем, който трябва да се диагностицира. Могат да се направят логове и да се види как са нещата с двигателя. Аз това бих препоръчал
|
|
|
Сря Май 29, 2019 1:21 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
vizor написа: Най-вероятно имаш проблем, който трябва да се диагностицира. Могат да се направят логове и да се види как са нещата с двигателя. Аз това бих препоръчал Абсолютно сигурно има пробелми в колата,които не са установени и съответно отстранени. Ресетирането със сигурност помага в много ситуации ,но при изправен автмобил поведението не се влошава,а се подобрява с натрупания пробег поради заложени адаптивни алгоритми в софтуеъра,при моето Субару това се наблюдава всеки път,когато правя принудителен ресет поради различни ремонти.Закачам акумулатора и колата не е моята поне 100 км. Същото се случва и при други марки автомобили.
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Сря Май 29, 2019 2:44 pm |
|
|
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Мда ясно, ще мина една детайла диагностика първо.Това с логовете е добра идея, да се запишат и те, и да се види откъде точно идва проблема, Благодаря колеги
|
|
|
Сря Май 29, 2019 4:55 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Постове: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Здравейте, колеги извинявам се за въпроса, но се интересува колко според вас е времето след откаченото на клемата на акумулатора ECU-то да не си загуби данните за адаптациите т.е. сега автомобила си работи добре и не ми се иска да трупа наново от нулата ... Искам да си сменя акумулатора без допълнително източник и ми трябва някакво време 3-4мин. Ако съдя до сега при откачване на клемата за кратко запаметените станции на радиото се нулират и първоначалното стартиране на двигателя винаги е с "замисляне" т.е. да считам ли че се нулират адаптациите в ECU-то ?
|
|
|
Пон Окт 11, 2021 3:38 pm |
|
|
Alxx
|
KeepAliveMemory изчезва в първата секунда без ток.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Окт 11, 2021 5:29 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта |
|