Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:12 pm



Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Процедура за по-добра работа и празен ход след ECU reset 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Искам да споделя на нещо, на което попаднах случайно във http://www.subaruforester.org/. Това е процедура за калибриране на работата на ECU-то на двигателя след като е reset-нато. Отначало ми звучеше малко несериозно, но тъй като имам известни проблеми с празният ход и реакцията на педала на газта реших да пробвам днес и резултата като цяло е добър - вече 35 км поне.

Какво направих:

    1. Изключих акумулатора, като махнах едната клема (минус, по-лесно беше) за 15-на мин - за reset на ECU-то.
    2. Понатисках спирачката няколко пъти - да спомогнем за горното и да доизточим остатъчни токове (излишно според мен, но все пак...)
    3. Включих акумулатора, като върнах и затегнах клемата обратно
    4. Изключих всички консуматори (фарове, вентилатори, влязох в колата и затворих вратата за да не светят лампи), освободих от скорост и останах на ръчна спирачка - за да няма смущения в работата на двигателя на празен ход.
    5. Включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - за да се калибрират нулевите позиции в регулирането на закачените към ECU-то устройства - IACV(моторчето за празен ход) и т.н.
    6. Без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход 10 мин - пипането на педалите, отвярянето на вратите, светването на лампите и т.н. променят оборотите и/или натоварването, което е нежелателно. 10-те минути са необходими за да загрее двигателя и ламбда сондата да започне да работи нормално, а ECU-то да събере статистика как да регулира правилно двигателя на празен ход.
    7. Угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    8. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - повторение на процедурата
    9. Отново без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход - този път за 5 мин - двигателя вече е загрял и 5 мин са достатъчни.
    10. Отново угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    11. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута
    12. Запалих двигателя, пуснах фаровете и кротко излязох от паркинга, качих се на Цариградско и направих една врътка от The Mall до кръстовището с Дружба-Горубляне и обратно - към 8 км. Разходих се плавно по скоростите от 1-ва до 5-та и по оборотомера от най-ниското докъм 4500 об/мин - така ECU-то има възможност да събере статистика и за работа в движение

Като цяло в момента работата на двигателя е по-равномерна както на празен ход така и при подаване на газ, особено на ниски обороти и при смяна на скоростите. Оригиналния пост е на английски тук и колегата е успял да изгони подобни проблеми от Фори с газова уредба.

Надявам се да ви е от полза процедурата - споделете резултати или по-добра техника. :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...
 41

Пон Авг 24, 2015 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Мнения: 359
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
това ще се пробва :)

Пон Авг 24, 2015 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Мнения: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,

Полезен пост. Само бих искал да вмъкна, че оригиналния автор споменава, че това се прави и на бензин и на газ. Тоест два пъти, ако използвате два вида гориво.


Поздрави,
Лазар

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Вто Авг 25, 2015 8:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко продължение - процедурата я пробвахме на едно Рено Сценик '99 1.6 бензин+газ, на което празен ход на практика нямяше (тресене, липса на мощност, гаснене) и всички бяха вдигнали ръце след смяна на всякакви датчици и механизми (клапани, регулатор празен ход, ламбда сонда, запалване, свещи и т.н.). Направихме процедурата по-горе само на бензин (празен ход + разходка) и след това я повторихме с включена газова и без изключване на акумулатора втория път. Сега колата е пъти по-добре, не се тресе и не гасне, все още има лека неравномерност в работата на газ на празен ход, но това само ако много му придиряш от академична гледна точка.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Нед Окт 25, 2015 6:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на колегата!

Идва ми тъкмо на време- във вторник ще сменям ламбдата, а в сряда ще ходя до моят ,,газмонтажник,,... Ще ви пиша подробно, дали функционира добре тази процедура! :good:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Нед Окт 25, 2015 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо запиши 200 км нови тримове поне на бензин, после газаджия.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Нед Окт 25, 2015 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
Първо запиши 200 км нови тримове поне на бензин, после газаджия.

Споко, и това е планирано...! ;) :beer:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Пон Окт 26, 2015 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега да докладвам за експеримента, посочен по-горе, но само на бензин:

-Ламбда сондата беше сменена( изгоряло нагряването...)
- Направих процедурата с изключване и включване на батерията и т.н точка по точка... моторът си мъркаше както и преди...
- потеглих бавно, превключвах скоростите бавно и плавно, в началото не забелязах някакви промени
- качих се на магистралата на 3 та, и дадох газ да видя дали има някаква промяна в ускорението... после 4 та,5 та
и колата се движеше, както преди да й се смени сондата...
- покарах към 60 км, имаше и бавен участък със строеж към 10 км .... После вдигнах до 150 км/ч , след това 30 км на 120 км/ч и връщане обратно...
- като слязах от магистралата и покарах по междуградски път с 70 km/ч , почнах сега да усещам колата малко по-отзивчива, особенно на 3 та и 4 та реагираше на рязкото подаване на газ, не със забавяне и тласък , а поемаше гладко и мощно газта, но само ако оборотите бяха над 3000... последните месеци беше съвсем друго държанието!
- тръгнах да изпреварвам един автобус, зад който бях спрял-1 ва, 2 ра, 3 та, 4 та.... сега съвсем осезателно усетих конете на колата... Дано да става вбъдеще и по-добре!

Любопитен съм, какво ме очаква утре, след като навъртя още 80 км на бензин и отида до газаджията? ;)
Това е от мен за сега :hello:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Вто Окт 27, 2015 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mitaka FU написа:
- като слязах от магистралата и покарах по междуградски път с 70 km/ч , почнах сега да усещам колата малко по-отзивчива, особенно на 3 та и 4 та реагираше на рязкото подаване на газ, не със забавяне и тласък , а поемаше гладко и мощно газта, но само ако оборотите бяха над 3000... последните месеци беше съвсем друго държанието!
- тръгнах да изпреварвам един автобус, зад който бях спрял-1 ва, 2 ра, 3 та, 4 та.... сега съвсем осезателно усетих конете на колата... Дано да става вбъдеще и по-добре!

Хубаво че има подобрение с мощността, но причината по-скоро е друга. 2.0R моторите страдат от фабричните си настройки, а карането на газ не е ясно какво прави с дългосрочните корекции на горивото (af learning). След нулиране, нещата са ок и дори временно може да се подобрят, докато компютърът още не е върнал авансите. Да не залагаме много надежди една "магическа" процедура да реши всички проблеми.

Само за протокола, моята и много други коли никога не са имали нужда от подобна процедура, за да имат добра работа на празен ход.

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Окт 28, 2015 9:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Записването на тримовете на бензин е необходимо след смяна на ламбда, но мисля че този менюал е предобрен и това с режимите не го разбирам , по тая логика , аз трябва да направя процедура на 3та щото съм автомат един път и един път на D, защото Екуто чете различни карти там, още един път на power , hold и на нормал защото навсякъде настройките на екуто са различни, да не говорим че над 100 няма каране по ламбда, а се кара по карта. Така че истината е някъде по средата , но няма лошо в процедурата , поне не вреди.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Окт 28, 2015 10:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zk. написа:
Mitaka FU написа:
- като слязах от магистралата и покарах по междуградски път с 70 km/ч , почнах сега да усещам колата малко по-отзивчива, особенно на 3 та и 4 та реагираше на рязкото подаване на газ, не със забавяне и тласък , а поемаше гладко и мощно газта, но само ако оборотите бяха над 3000... последните месеци беше съвсем друго държанието!
- тръгнах да изпреварвам един автобус, зад който бях спрял-1 ва, 2 ра, 3 та, 4 та.... сега съвсем осезателно усетих конете на колата... Дано да става вбъдеще и по-добре!

Хубаво че има подобрение с мощността, но причината по-скоро е друга. 2.0R моторите страдат от фабричните си настройки, а карането на газ не е ясно какво прави с дългосрочните корекции на горивото (af learning). След нулиране, нещата са ок и дори временно може да се подобрят, докато компютърът още не е върнал авансите. Да не залагаме много надежди една "магическа" процедура да реши всички проблеми.

Само за протокола, моята и много други коли никога не са имали нужда от подобна процедура, за да имат добра работа на празен ход.


За протокола, искам да кажа, че и с проблемите на ламбдата, моторът си имаше съвсем спокоен празен ход...
Само често при първо палене и тръгване, започваше да се дави и претриса... Като загрееше -нямаше проблеми, и на газ имах чувството, че има повече мощност, отколкото на бензин... Смятам и да направя този ъпдейт за тези 2,0R двигатели! Да видим, само че кога... От вчера мощноста е отново на лице, да видим до кога...?! Надявам се на още по-добри резултати...
Процедурата я направих с цел да изпробвам нещо ново, което не може да навреди, а само да подобри( може би :-? ) нещата...

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Сря Окт 28, 2015 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, да вметна че процедурата не е панацея и не може да компенсира некоректна работа на датчик или модул. В двата случая за които разказах са подменяни и ремонтирани доста неща преди да се приложи този вариант на калибриране. Друга страна е, че в зависимост от модела на ECU-то и качения софтуер/алгоритми резултата може да е добър и дълготраен или пък никакъв. Но пък е възможност - все пак в тези 2 случая работи.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Сря Окт 28, 2015 11:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 11, 2009 12:35 am
Мнения: 31
Местоположение: София/Девин
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
При мен след монтаж на газов инжекцион Vialle LPi, колата не вървеше добре нито на бензин, нито на газ. Причината беше, че при монтажа на газовата са откачили акумулатора за няколко часа и са се загубили настройките на бензиновия компютър и колата върви в сервизен режим с намалена мощност.
След около 30 мин. каране динамиката се подобри, но не на 100%, както ми се искаше.

Нещата се оправиха след нулиране на ECU и подобна процедура на празен ход и после друга процедура в движение, но карах САМО НА БЕНЗИН.

Газовия компютър ползва данните от бензиновия (по OBD II) и преизчислява софтуерно за LPG.

_________________
Subaru Forester MY09 2.0XS 5MT Dual Range, Vialle LPi
Run, Forest ......... Run!

Чет Окт 29, 2015 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Мнения: 359
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ако караш автоматик има ли нещо по-различно в процедурата ?

Съб Окт 31, 2015 11:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За празния ход - смятам че не. За данните при движение - предполагам само - трябва да покараш в различните режими на кутията - drive и маркираните скорости - така, че двигателя да събере статистика при различи обороти и натоварвания, но все пак да работи по смислен начин. Понеже съм с ръчка - дотук с предположенията, някой с автомат да препоръча как е подходящо да се изпълни конкретно.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Нед Ное 01, 2015 10:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm
Мнения: 108
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз днес сутринта нямаше какво да правя и реших да откача минусовата клема на акумулатора за 30мин. След това я закачих и включих ELM 327 Bluetooth OBD2 конектора. Завъртях ключа да светнат всички лампи и да мине чека. Върнах ключа. Още веднъж го завъртях да мине чека и запалих (това го зная от друга марка автомобили; целта е дроселовата клапа да се обучи два пъти в двете крайни положения). Torque Pro отчете 2000об/мин в момента след запалването. После оборотите започнаха да падат като ECU си ги регулираше на стъпка през 100об/ми надолу (2000-1900-1800-...-1000). И така до 1000об/мин. След това регулиращата стъпка стана 50об/мин (1000-950-900-...-750). На 750об/мин се застоя повече време. След това се появиха и стойности на ламбдата (0,2-0,8V). И оборотите на ПХ паднаха на 660. Толкова ниски стойности не бях виждал досега. Обикновено се задържаха в интервала 700-750. Загасих колата.
Изчаках около 2-3мин. Завъртях ключа да светнат всички лампи и да мине чека. Върнах ключа. Още веднъж го завъртях да мине чека и запалих. Torque Pro отчете 2000об/мин в момента след запалването и после сравнително бързо (< 1min) оборотите на ПХ паднаха на 660. Загасих колата и се прибрах.
Три часа по-късно тръгнах. Карах първите 20км на бензин и после преключих на газ. Изминах общо 600км и забелязвам, че наистина резултата е по-добра работа на празен ход след ECU reset. Не че преди съм имал някакви проблеми. Но си мислех, че "старото" положение е оптималното. Сега виждам, че е можело да бъде още по-добре. Също така усещам клата малко по-пъргава в интервала 2500-3000об/мин, но това може да се дължи и на качеството или вида (зимна/лятна) газ.
Огромни благодарности към колегата iion, че сподели тази информация с нас. Според мен е полезно или поне не е вредно да се прави периодично ECU reset. Единствените недостатъци са загубата на запаметени станции на радиото и необходимото сверяване на часовника.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Нед Ное 01, 2015 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 12, 2010 10:32 pm
Мнения: 293
Местоположение: kazanlak
Автомобил: subaru leone coupe
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
iion написа:
Здравейте колеги,

Искам да споделя на нещо, на което попаднах случайно във http://www.subaruforester.org/. Това е процедура за калибриране на работата на ECU-то на двигателя след като е reset-нато. Отначало ми звучеше малко несериозно, но тъй като имам известни проблеми с празният ход и реакцията на педала на газта реших да пробвам днес и резултата като цяло е добър - вече 35 км поне.

Какво направих:

    1. Изключих акумулатора, като махнах едната клема (минус, по-лесно беше) за 15-на мин - за reset на ECU-то.
    2. Понатисках спирачката няколко пъти - да спомогнем за горното и да доизточим остатъчни токове (излишно според мен, но все пак...)
    3. Включих акумулатора, като върнах и затегнах клемата обратно
    4. Изключих всички консуматори (фарове, вентилатори, влязох в колата и затворих вратата за да не светят лампи), освободих от скорост и останах на ръчна спирачка - за да няма смущения в работата на двигателя на празен ход.
    5. Включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - за да се калибрират нулевите позиции в регулирането на закачените към ECU-то устройства - IACV(моторчето за празен ход) и т.н.
    6. Без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход 10 мин - пипането на педалите, отвярянето на вратите, светването на лампите и т.н. променят оборотите и/или натоварването, което е нежелателно. 10-те минути са необходими за да загрее двигателя и ламбда сондата да започне да работи нормално, а ECU-то да събере статистика как да регулира правилно двигателя на празен ход.
    7. Угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    8. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - повторение на процедурата
    9. Отново без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход - този път за 5 мин - двигателя вече е загрял и 5 мин са достатъчни.
    10. Отново угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    11. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута
    12. Запалих двигателя, пуснах фаровете и кротко излязох от паркинга, качих се на Цариградско и направих една врътка от The Mall до кръстовището с Дружба-Горубляне и обратно - към 8 км. Разходих се плавно по скоростите от 1-ва до 5-та и по оборотомера от най-ниското докъм 4500 об/мин - така ECU-то има възможност да събере статистика и за работа в движение

Като цяло в момента работата на двигателя е по-равномерна както на празен ход така и при подаване на газ, особено на ниски обороти и при смяна на скоростите. Оригиналния пост е на английски тук и колегата е успял да изгони подобни проблеми от Фори с газова уредба.

Надявам се да ви е от полза процедурата - споделете резултати или по-добра техника. :beer:

колеги описаното горе приложимо ли е за форестър 2006г двигател 2.0х

Пон Ное 09, 2015 11:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Процедурата е начин ECU-то да събере статистика по подходящ начин след рестарт за да може да се калибрира. Докато принципа на работа на компютъра е сходен и процедурата ще работи - т.е. трябва да стане, или поне няма да навреди. Както е писано по-горе е пробвано успешно и с Рено Сценик. Също така ако имаш възможност трябва да покараш повечко километри за статистиката и динамиката при движение - пак по-горе виж написаното.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Вто Ное 10, 2015 8:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Събирането на данни за нова калибрация "на чисто" обаче има само временен ефект, защото ECU-то събира данни постоянно и в зависимост от стила на каране променя динамично стойностите, които се ползват по подразбиране, т.е., не очаквайте чудеса ако само по време на новото "обучение" извършвате отделните операции по начин, който се различава драстично от ежедневните ви навици в шофирането ;)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Ное 10, 2015 4:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 12, 2010 10:32 pm
Мнения: 293
Местоположение: kazanlak
Автомобил: subaru leone coupe
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
благодаря за бързите отговори -тази процедура ще я направя но колата е с фабрична газова и не разбирам дали трябва да правя процедурата когато колата е на бензин или трябва и на бензин и на газ ....и за този двигател има ли описано някъде --почистване на моторче за празен ход
 12

Вто Ное 10, 2015 11:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор