Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:24 pm



Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
 Процедура за по-добра работа и празен ход след ECU reset 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
damon написа:
Short Term и Long Term тримовете доколкото ми е известно не се сумират. Просто едното е краткотрайната стойност а другата е в малко по-голям времеви интервал...


Аз си го обяснявам по следния начин - при старт след ресет, ECU-то няма натрупана база данни с показателите на сензорите (O2 сензор не е подгрят) и няма Long Term - т. нар. open loop mode. Той използва предварително зададена базова линия, която коригира времената на дюзите. Корекциите се правят въз основа на данните от дебитомера и температурата на охлаждащата течност и се осъществяват чрез STFT. След около 20 сек или когато волтажа от ламбда сондата започне да варира, т.е. тя е вече подгрята, ECU-то започва да коригира сместа спрямо нейните показания - корекциите отново се осъществяват чрез STFT. Когато се отбележи някаква тенденция - например -5 % Short Term за по-продължителен период (вече има реални показания от О2 сензор, а при някои контролери е достигната и определена температура на антифриза), ECU-то си създава нова, коригирана базова линия и това е всъщност Long Term Fuel Trim. Точно в този момент Short Term Fuel Trim става 0 %, защото тези -5 % са в базовата линия - LTFT. Това е т.нар. close loop mode. Базовата линия (LTFT) също се променя - отново чрез моментните показания на Short Term Fuel Trim и така до спиране на двигателя. После отново се стартира с базова линия, но сега вече тя е тази от предходния цикъл. Или казано по-друг начин ECU-то изпълнява някаква корекция на времената на дюзите, която се определя от LTFT, а самата корекция (LTFT) се коригира от стойностите на STFT. Ще се радвам ако бъркам да ме поправите!

ПП STFT и LTFT се сумират. Например имате базова линия (LTFT) 12 %, но моментната корекция (STFT) е -5 %. Как се тълкува това - ECU-то изпълнява корекция във времената на дюзите като ги отваря 12% по-дълго от стандартно зададеното време, но за корекция на горивната смес в момента (вследствие показанията на сондите) е необходимо тези 12% да бъдат намалени с 5% или реалната корекция е 7%. И ако тази необходимост се задържи новата базова линия (LTFT) ще бъде именно 7%, а STFT отново ще стане 0.

Нед Яну 08, 2017 8:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 30, 2018 2:50 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru Legacy 2005, ej25
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Тази процедура по рестартирането на Ecu-то, излезе доста полезна. Бях забравил една лампичка в купето и ми падна акумулатора. След това имах проблеми с оборотите на свободна скорост и колата гаснеше по кръстовищата и държеше много ниски обороти (520) . След като направих описаната процедура колата започна да работи много по добре и равномерно.
Благодаря за споделената тема.

Сря Юни 13, 2018 7:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 30, 2018 2:50 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru Legacy 2005, ej25
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Тази процедура по рестартирането на Ecu-то, излезе доста полезна. Бях забравил една лампичка в купето и ми падна акумулатора. След това имах проблеми с оборотите на свободна скорост и колата гаснеше по кръстовищата и държеше много ниски обороти (520) . След като направих описаната процедура колата започна да работи много по добре и равномерно. Относно Stft and Ltft вижте тази тема може да е полезна http://www.easterncatalytic.com/educati ... stic-tool/
Благодаря за споделената тема.

Сря Юни 13, 2018 7:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Мнения: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет колеги и поздравления за страхотната тема,

Направих описаната процедура и колата се държи стархотно ,просто е друга кола, плавно превключване между предавки(2.5 аутбек 2006 Bi-fuel ,ръчни скорости) и много по добро ускорение, дори и разхода падна малко с една дума голямо удоволстие е да се шофира сега . Това с тръгването на първа при което имаше нещо като пропадане за части от секундата и след това рязко ускоряване го няма , но за съжаление след 100-на км нещата си идват по старуму, след като се обучи ЕКУ-то.
Някакви идеи как може да се запазят тези конфигирации , евентуано ремап на софтуера или нещо подобно? :-?
Като цяло човек който се качва да я кара за първи път не би усетил разлика или лошо поведение , но е факт че има разлика за мен и то голяма.
При една нормална диагностика дали може да се хване ако има дефектирал датчик или модул? Преди е правена но не с тази цел и не е открито нищо което да е за смяна
А колата си се държи така откакто е взета 2 и повече години и на газ и на бензин, но просто не съм правил разлика досега а пък и бях и свикнал.
Това с махането на клемата на акумулатора на всеки 100-200 км не ми се вижда да е добро решение.

Вто Май 28, 2019 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-вероятно имаш проблем, който трябва да се диагностицира. Могат да се направят логове и да се види как са нещата с двигателя. Аз това бих препоръчал

Сря Май 29, 2019 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Най-вероятно имаш проблем, който трябва да се диагностицира. Могат да се направят логове и да се види как са нещата с двигателя. Аз това бих препоръчал

Абсолютно сигурно има пробелми в колата,които не са установени и съответно отстранени.
Ресетирането със сигурност помага в много ситуации ,но при изправен автмобил поведението не се
влошава,а се подобрява с натрупания пробег поради заложени адаптивни алгоритми в софтуеъра,при моето Субару това се наблюдава всеки път,когато правя принудителен ресет поради различни ремонти.Закачам акумулатора и колата не е моята поне 100 км.
Същото се случва и при други марки автомобили.

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Сря Май 29, 2019 2:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Мнения: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мда ясно, ще мина една детайла диагностика първо.Това с логовете е добра идея, да се запишат и те, и да се види откъде точно
идва проблема,
Благодаря колеги

Сря Май 29, 2019 4:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги извинявам се за въпроса, но се интересува колко според вас е времето след откаченото на клемата на акумулатора ECU-то да не си загуби данните за адаптациите т.е. сега автомобила си работи добре и не ми се иска да трупа наново от нулата ... Искам да си сменя акумулатора без допълнително източник и ми трябва някакво време 3-4мин.
Ако съдя до сега при откачване на клемата за кратко запаметените станции на радиото се нулират и първоначалното стартиране на двигателя винаги е с "замисляне" т.е. да считам ли че се нулират адаптациите в ECU-то ?

Пон Окт 11, 2021 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
KeepAliveMemory изчезва в първата секунда без ток.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Окт 11, 2021 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 69 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор