Инженерно погледнато 2 тона не е зле. Преди време обаче се бях зачел за намаляването на здравината на алпинистките въжета в зависимост от възлите. Оказваше се , че само от един възел здравината пада с 40-60 процента. А може и да не е вярно за конкретно такова въже. Възела на снимката изглежда добре.. но тествахте ли го дали работи в реални условия ??
Направихме форумни въжета за теглене. Идва зима - трябва да се подготвим подобаващо за закъсалите колеги с половин задвижване Въжето е сливенско ПЕК, 12 мм, 2000 кг. Издръжливо на износване и УВ лъчи, леко разтегливо - 18% при 50% натоварване. Шегелите са 1/2 цола (13 мм) сертифицирани 2000 кг номинално натоварване, а се чупят на 4-5 пъти по-голямо. Омега форма, която позволява различен ъгъл на теглене. Въжето е дълго ~6 метра, теглото е 800 гр на въжето и 800 гр шегелите - 1600 гр. общо.
Цената за комплекта е 25 лв. Доставката с Еконт или групово по градове.
Имаме 20 бр. и бързо свършват
Искам и за мен ВЪЖЕ......как да си го получа....
_________________ Не е важно да губиш красиво,важно е да биеш грозно ! Не е важно колко коня имаш под капака, а какво магаре е зад волана!
Божо, 2 тона не е ли малко , легасито е 1600 по спомени , с мене +105 , с багажа +200 минимум с газта +100 и ето ти два тона, може и да бъркам сметката , статичен опън , динамичен , ама ам съм дърпал 2,5 т Терано 2 в кал на Ивайловград да запали, та дали няма да е слобо това.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
Попрегледах малко нещата... 2 тона са необходими ако теглиш колата вертикално... Или ако теглещия не знае какво прави и я дръпне много рязко. Във втория случай и 5 тона да пише... пак ще го скъса. Иначе как ви се вижда човек сам да си бута колата ако трябва усилие 2 тона. Ясно е, че за 25 лв .. нещата се правят от ентусиазъм, за което всъъщност съм благодарен на хората които движат нещата в тоя форум
Прозводителите на това въже продават полиестерно, което е по-нисък клас със сила на късане 1200 кг за теглене на автомобил и 1500 кг за бус! Това, колко тежи колата няма особено значение за силата на теглене - все пак е на гуми. Въпросът е колко се е закопала другата кола и колко е стръмно. С това въже може да я вдигнеш вертикално във въздуха цялата кола спокойно макар, че такава сила не може да получиш без засилка, а и със засилка не би трябвало - леко еластично е и ще разпредели момента на натоварването.
ПП Възелът е осмица, който е здрав и най-щадящ въжето. Само дето производителите бяха го вързали по грешния начин и без свободен край та ги пренавързвах...
Пон Окт 12, 2015 1:16 pm
Vami
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm Мнения: 954 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Супер яка идея, имам обаче аз един тъп въпрос - тези шегели къде ги закачате. Аз съм със американски теглич на квадрат - 50/50 отвор, 60/60 - има ли толкова широки шегели?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Зачетох се за сравнение на тяговия клас на тракторите. Да знаем до какъв размер трактори да ни дърпат Това е максимално, на суха почва. На влажна е доста по-малко. Тягов клас 0.9 тона - Т-40