Колеги предлагам да се развие такава тема поради все по-големия внос на Субару от САЩ и доста Японски бегачки
Прилики и разлики между един и същ модел в гамата. Съответно плюсове и минуси във вариантите.
Автокъщите обичат да казват на клиентите си това, което е угодно с цел продажба, но истината не винаги е такава.
Идеята в темата да влязат автомобили, които в момента се продават в нашите географски ширини, не нови концепти разработени за пазара в САЩ или Япония.
За да започна с преки наблюдения от моя Форестър Втора генерация Фейслифт.
Двигател 2.5 Атмосферен - 173кс. - Европейски с този мотор няма Там или 2.0 158кс. или 2.5 ХТ - 230кс.
+ плюса на този мотор, че липсва досадната прахосмукачка, лесен и евтин за обслужване с добра динамика дори и при АТ вариант.
Всичко по мотора е стандартно,няма разлики с ЕУ вариантите, освен свещите - малко по-скъпи са ( 40лв. за брой), заради различното топлинно число.
В трансмисията при АТ вариантът нямаме +/- на скоростния лост, и няма Power/ Hold, което се компенсира с по-голямата мощност от европейския автомат.
При МТ вариантите, кутията няма бавни скорости!!!
Външните габаритни елементи по автомобила са на 100% еднакви с европейските версии, което е предимство при евентуална нужда от подмяна на калник, броня и подобни.
Щатските варианти ( не само Форестър ) си идват с напречни рейки на тавана, НО те са 0,6мм. по-широки от европейския стандарт. При монтаж на кутия, може да се наложи леко моделиране.
При моя форестър конкретно има фабричен DLR модул за дневни светлини, който е вързан на късите.
А сега и минусите
Американските версии на форестър ( при аутбек , не винаги е така), са орязани яко от към "стандартни " екстри за Форестър.
Няма подгрев на седалки, няма подгрев на челно стъкло, няма подгрев на огледалата, нямат ксенонови фарове и често са с Климатик, не климатроник.
При втора генерация Форестър ( фейслифт) страничните огледала не са като при ЕУ версиите ( големи с мигач), а са от модела преди фейслифта. Няма Шебидах.
Темпомат има, както и халогени, НО няма фар за мъгла!!!!! светят две двойки габарити отзад.
Ако заводски е оборудван с теглич, той се различава от европейския ( инсталацията).
Основно минусче ( с което се свиква), че киломертажа е в Мили, Скоростомера е с основна мерна единица Мили, а под тях са километрите. Темтературата е в Фаренхайти. Радиото хваща четни честоти само
. Радиото се сменя лесно, не е проблем, Но софтуерна преработка на останалото не се получава. Евентуално ако е правен за Канада е по-нормален
Подгрев на огледала ако има изобщо ( дооборудване) е на отделен бутон. Вместо символа за ръчна спирачка си пише Brake!!
Фори първа генерация пак е с 2.5 мотор - 156кс, втора преди фейслифта е 165кс.
За аутбек Б12 , не се сещам за фрапиращи разлики между моделите, освен в интериорното оборудване ( пак е поизрязано).
В външните елементи почти няма разлики, освен панелите на вратите ( малко по - различен дизаин).
НО при Аутбек Б13 - няма нищо еднакво във външната обвивка на колата. Различни са преден капак, маска, броня, фарове.
Б13 са малко по пожалени от изрязване на екстрите в купето
По спомен имат и разлика в полуоските.
Това се сещам на първо време.
Дано се включат и други колеги с преки наблюдения и да стане интересна и полезна тема.