Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:49 pm



Отговори на тема  [ 130 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 Течна фаза vs Газова фаза 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е не, упражнението беше с цел да проверя при различните горива и най-вече след пипането ми на ЕКУ-то какви да температурните промени, за това и аз се старах да сложа датчика максимално близо до клапаните, съответно го монтирах на един от средните цилиндри (4-ти ако трябва да съм изчерпателен), на по-малко от 3см. от края на главата и респективно началото на генерацията.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Авг 05, 2016 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди дни се сдобих с Outback H6 (2004) и сега съм изправен пред две дилеми - да слагам ли газ, или не, и течна фаза ли да бъде, или обикновен ГИ. В Стара Загора имам един майстор, който преди слагаше само PeGAS (смесица от италиански компоненти + български компютър, доколкото помня). Цялата система струваше 950 лева с монтажа и съм доста доволен на другата си кола - Peugeot 306 Rallye. Успя още от началото да я настрои като хората и съм доволен както от разход, така и от динамика/performance - до сега имам над 50 хил. км. с нея и пътите, в които съм имал проблем са 2-3, като са били разрешавани в рамките на час.

Сега вече слага и други системи и ми предлага Lovato (с OBD) за 1700лв. общо с голям изпарител (води се до 300+ к.с.) тороидална бутилка и т.н. Каза че е слагал на други Legacy/Outback H6, едно от които се карало в Англия и за момента нямало никакви проблеми.

До тук добре, ама колата я обслужих при Павлин от Пловдив и той горещо ми препоръча или да не слагам газ, или ако слагам да е течна фаза, тъй като обикновен ГИ може да доведе до много сериозни проблеми с двигателя. По принцип не правя много километри (8-10хил. годишно най-много) а и карам предимно градско, все пак ако съм на газ ще карам по-често и ще си правя някакви безмислени пътешествия... въпросът е - наистина ли обикновен ГИ създава толкова много проблеми, дори и ако е правилно настроен? Доколкото разбрах газово с течна фаза излиза 3000+ за H6, което е двойно. Газовата със сигурност ще я избия рано или късно, тъй като автомобилът много ми харесва и ако не ме предаде смятам да го ползвам дълго време, но при този разход на бензин дори и на дълъг път си е излишно разхищение.

Прочетох цялата тема, но в крайна сметка не можах да реша, тъй като доколкото виждам повечето хора, които се оплакват от ГИ, реално се оплакват заради не до там кадърни майстори. Другият момент е проблема с качеството на газта в БГ и нуждата от допълнителни филтри за течната газ, които ако съм разбрал правилно за Vialle са от порядъка на 150 лв. и се сменят горе-долу за същия период като смяна на масло (поправете ме, ако греша).

Благодаря предварително за всякакви съвети и мнения. Само да поясня, че съм запознат с евентуалната нужда от реглаж на клапаните за H6, но ремонт за около 1000лв. на 40-50 хил. км. не изглежда като нещо, което да ме откаже от LPG конверсия.

Чет Сеп 15, 2016 1:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубаво е газовото да ти го монтира човек който е запознат със Субару и е слагал преди уредби.
Настройката е още по критична. Разликата обаче в разход градско и извънградско е огромна ( 10-12/100 срещу 16-20/100 )
Цената за ловатото е добра, лично според мен не е нужно да е с обд, но това няма да промени цената.
Отговора на въпроса ти ( Да/Не), можеш само то да го прецениш от финансова гледна точка.

Чет Сеп 15, 2016 6:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Преди дни се сдобих с Outback H6 (2004) и сега съм изправен пред две дилеми - да слагам ли газ, или не, и течна фаза ли да бъде, или обикновен ГИ. В Стара Загора имам един майстор, който преди слагаше само PeGAS (смесица от италиански компоненти + български компютър, доколкото помня). Цялата система струваше 950 лева с монтажа и съм доста доволен на другата си кола - Peugeot 306 Rallye. Успя още от началото да я настрои като хората и съм доволен както от разход, така и от динамика/performance - до сега имам над 50 хил. км. с нея и пътите, в които съм имал проблем са 2-3, като са били разрешавани в рамките на час.

Сега вече слага и други системи и ми предлага Lovato (с OBD) за 1700лв. общо с голям изпарител (води се до 300+ к.с.) тороидална бутилка и т.н. Каза че е слагал на други Legacy/Outback H6, едно от които се карало в Англия и за момента нямало никакви проблеми.

До тук добре, ама колата я обслужих при Павлин от Пловдив и той горещо ми препоръча или да не слагам газ, или ако слагам да е течна фаза, тъй като обикновен ГИ може да доведе до много сериозни проблеми с двигателя. По принцип не правя много километри (8-10хил. годишно най-много) а и карам предимно градско, все пак ако съм на газ ще карам по-често и ще си правя някакви безмислени пътешествия... въпросът е - наистина ли обикновен ГИ създава толкова много проблеми, дори и ако е правилно настроен? Доколкото разбрах газово с течна фаза излиза 3000+ за H6, което е двойно. Газовата със сигурност ще я избия рано или късно, тъй като автомобилът много ми харесва и ако не ме предаде смятам да го ползвам дълго време, но при този разход на бензин дори и на дълъг път си е излишно разхищение.

Прочетох цялата тема, но в крайна сметка не можах да реша, тъй като доколкото виждам повечето хора, които се оплакват от ГИ, реално се оплакват заради не до там кадърни майстори. Другият момент е проблема с качеството на газта в БГ и нуждата от допълнителни филтри за течната газ, които ако съм разбрал правилно за Vialle са от порядъка на 150 лв. и се сменят горе-долу за същия период като смяна на масло (поправете ме, ако греша).

Благодаря предварително за всякакви съвети и мнения. Само да поясня, че съм запознат с евентуалната нужда от реглаж на клапаните за H6, но ремонт за около 1000лв. на 40-50 хил. км. не изглежда като нещо, което да ме откаже от LPG конверсия.

при разлика 2:1 в ползва на газта и горене около 10% повече сметката е ясна , аз досега човека със вкопани клапани не познавам , за прегряти знам много , но те не са зради газтта,. а поради немарливостта на собствениците им , газта разбира се е помогнала да стане по бързо , но е виновна липсата на антифриз и тежкия крак който си мисли че това комби е WRX а, то не е!
Не слагай ловато ако ще и от совалка да е свалано, не слагай и течна фаза защото газтта е гадна и настройването е трудно и ела си сложи газтта в София при Тони и ще си рахат!
Това са моите препоръки!

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
 15

Чет Сеп 15, 2016 7:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам кой ти е казал, че филтър при течна фаза се сменя заедно с маслото. Аз имам монтиран филтър след пълначката и ми беше казано че се сменя само като се запуши, ако се запуши въобще някога. И вече 80 хил. км. освен да зареждам газ нямам други грижи.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

_________________
www.plaskom.com

Чет Сеп 15, 2016 7:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plaskom написа:
Не знам кой ти е казал, че филтър при течна фаза се сменя заедно с маслото. Аз имам монтиран филтър след пълначката и ми беше казано че се сменя само като се запуши, ако се запуши въобще някога. И вече 80 хил. км. освен да зареждам газ нямам други грижи.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk



:good: Колегата е абсолютно прав, при течната фаза не се сменят филтри. Аз имам навъртяни 125 000км само на газ - Vialle LPi за срок от 3год. и досега филтър не съм сменял. Настройки се правят само при монтажа на уредбата, след това забравяш за чекове и тем подобни. За тези километри смених само един инжектор който е около 200лв. Павлин ти е дал много правилен съвет за течната фаза, но от финансова гледна точка си заслужава при навъртяни много километри. Избиваш я за около 26-28000км. В твоя случай е по-удачно да си монтираш ГИ при свестен майстор който да разбира от монтаж и най-вече от настройки на ГИ. Успех! :)

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Чет Сеп 15, 2016 8:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами аз с моя майстор проблеми с разхода/вървежа поради насторйки не съм имал - Пежото е 163 к.с. и си вървеше същото като на бензин.. разходът беше същия, най-много да е барало 1л. отгоре, а редовно си я режех до 6-7 хил. оборота и ми даваше 12-13л. градско газ. Все пак обаче не съм запознат с мотора на Субару, а и не ми се рискува - особено поради тези потенциални проблеми с прегряването и фактът, че ще трябва да се прекарват нови маркучи отпред за изпарителя. А на мен кракът си ми е тежък, обичам да натискам колата и ако е на газ ще го правя още повече, като не се съобразявам с разхода...

Ще я покарам малко на бензин и ще видя към края на годината може да се вредя за една течна фаза (покрай коледните бонуси :)))) иначе от NitoAutoGas ми писаха, че моторът е съвместим с Vialle-LPI и Vialle-Liquid SI - доколкото знам второто е някакво бюджетно изпълнение - с почти 1300лв. по-евтино в случая - някой има ли конкретни впечатления и позитиви/негативи спрямо двата варианта?

Чет Сеп 15, 2016 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 12, 2016 1:56 am
Мнения: 23
Местоположение: Sofia
Skype: isittaken
Автомобил: Forester 2.0X AT 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги малко по темата, къде в София сте си слагали течна фаза Виале ?

Пет Фев 10, 2017 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на течната фаза се сменят филтри. Лошото е че финния е в бутилката и става бавно. На служебните пикапи издържат около 40 000км.

Пет Фев 10, 2017 11:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
isittaken написа:
Колеги малко по темата, къде в София сте си слагали течна фаза Виале ?


При Митака.

_________________
www.plaskom.com

Съб Фев 11, 2017 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 10:47 am
Мнения: 29
Местоположение: Bulgaria
Skype: dimitardobrev
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GT-tS
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах същата дилема. Реших я много бързо като карах такъв Форестър с Vialle монтирано в Холадия. Колата вървеше много добре. Тогава реших! Повече от година и половина съм с течна фаза на Vialle. Изминал около 40к км. Колата е Форестър 2.5 xt 230 коня. До сега без проблеми. Градско София около 15/100 извънградско около 11 със скорост до 120. Рекорда ми е 9.4/100 газ, но съм карал с около 90 - 100км/ч Не съм сменял филтри. За мен това е уникална уредба. На газ върви малко повече от бензин! Монтирана в Пловдив при Ники. Беше около 2000 лв.всичко. За изминати 40к. км разходите ми за поддръжка, ремонти и .... са = на 0

П.П. Наслушах се на всякакви мнения. Като не могат да слагат течна фаза се започва: тя нашата газ е кофти, много скъпа, ще имаш проблеми и т.н. Омръзнало ми е от пишман майстори разбирачи.

_________________
Ако Айнщайн се беше качил на Subaru STI, щеше да открие нови закони във физиката!
 27

Нед Фев 12, 2017 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Сеп 04, 2011 9:36 am
Мнения: 20
Местоположение: Божурище
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Doby написа:
Имах същата дилема. Реших я много бързо като карах такъв Форестър с Vialle монтирано в Холадия. Колата вървеше много добре. Тогава реших! Повече от година и половина съм с течна фаза на Vialle. Изминал около 40к км. Колата е Форестър 2.5 xt 230 коня. До сега без проблеми. Градско София около 15/100 извънградско около 11 със скорост до 120. Рекорда ми е 9.4/100 газ, но съм карал с около 90 - 100км/ч Не съм сменял филтри. За мен това е уникална уредба. На газ върви малко повече от бензин! Монтирана в Пловдив при Ники. Беше около 2000 лв.всичко. За изминати 40к. км разходите ми за поддръжка, ремонти и .... са = на 0

П.П. Наслушах се на всякакви мнения. Като не могат да слагат течна фаза се започва: тя нашата газ е кофти, много скъпа, ще имаш проблеми и т.н. Омръзнало ми е от пишман майстори разбирачи.


При мен ситуацията е същата на Legacy 2012та със CVT. Вече 25000 км на течна фаза проблеми до сега не съм имал. Само каране.
Това което ме спечели е липсата на посещение на газаджий за почистване на инжектори и донастройки. Превантивно си купих пълначка с керамичен филтър.
Извън града с каране около 90 км разхода е около 9 и малко. В града 12/13 :)

Нед Фев 12, 2017 11:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
Кофти...
Отговори с цитат
Колеги,къде в София има читав сервиз за течна фаза,че на един приятел спря да му работи на газ тотално. Колата му е Бек 2005, 2,5 мотор. Благодаря :beer:

_________________
2007 Subaru outback B13

Пон Фев 13, 2017 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shery81 написа:
Колеги,къде в София има читав сервиз за течна фаза,че на един приятел спря да му работи на газ тотално. Колата му е Бек 2005, 2,5 мотор. Благодаря :beer:


А каква марка е газовата уредба?
:-?

_________________
www.plaskom.com

Пон Фев 13, 2017 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
Кофти...
Отговори с цитат
Прикачени файлове:
20170214_081755.jpg
JTG Ако това е марката


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
2007 Subaru outback B13

Вто Фев 14, 2017 8:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е ICOM, така че най-добре е да отиде при Иво Ленков в Каравелгаз.

_________________
www.plaskom.com

Вто Фев 14, 2017 9:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
Кофти...
Отговори с цитат
Много Благодаря колега,жив и здрав :good:

_________________
2007 Subaru outback B13

Вто Фев 14, 2017 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой колега с Outback H6 B13 (2004+) и Vialle LPI може ли да даде малко информация как е при него разхода, че аз съм малко разочарован за момента.

Колата преди ми даваше разход сякаш по-нисък от бордовия компютър, като съм я засичал на бензин от пълно до пълно на една и съща бензиностанция/колонка. Тогава разхода беше с около 0.5-1 надолу от бордовия. Конкретният случай, който помня беше 17,4 на бордови - 16,5 реален разход.

Сега на няколко пъти я засичам на газ - и последно на една колонка с пълнене до изключване и при разход на бордовия малко под 13, реалния разход на газ ми е 15,4, тоест около 2,5 - 3л нагоре. Доколкото знам е нормално да има 1 до 2 литра нагоре, но в случая системно я хващам с повече от 2л. нагоре разход - на колонките ли лъжат или?? Защото доскоро карах и Пежо на газ, там не съм забелязал такова разминаване на същите бензиностанции / колонки.

п.п. Също ако може да споделите какви са инжекторите при вас? Моите са от светло кафевите, които ги водят до 34 к.с. на цилиндър, не съм много запознат и не знам - може и това да е нужното, но все пак 6х34 не е > 245, та си мисля не са ли удачни в случая поне белите инжектори, които са до 40 к.с. на цилиндър?

Нед Мар 26, 2017 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с разхода ми се струва нормално. Аз си го смятам 15-20% отгоре (на нормална газова), което при 15+ разход си е към 2 литра отгоре на бордовия.

А за тия инжектори не знам какво чакаш, та не ходиш да си ги оправят. То дори и 6*40 е по-малко от конете на колата.

Пон Мар 27, 2017 8:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами какво да чакам... :) просто не съм сигурен проблем ли е, затова исках колегите, които имат такава инсталация да кажат при тях как е направена - в крайна сметка не мога да държа сметка на майсторите щото просто съм прочел нещо в интернет и си правя някакви калкулации без да имам опит с тия неща - не им е първата инсталация, а и са оторизиран представител на Vialle, така че предполагам знаят как да си вършат работата.

Ще ги проверя после пак със сигурност да не съм се объркал (въпреки че съм 99% сигурен че са светло, а не тъмно кафевите) и ще им звънна да видя какво ще кажат.

п.п. по тази картинка изглеждат по-скоро белите (които явно не са много бели)

http://i.ebayimg.com/images/g/WhoAAOSwn ... -l1600.jpg

Тоест са до 40 к.с.

Пон Мар 27, 2017 9:19 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 130 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор