Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Течна фаза vs Газова фаза
Автор |
Съобщение |
tiho
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 12:53 pm Мнения: 23 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
melhaer написа: @tiho - каква е цената на icom и доволен ли си от поведението на колата... Поставял съм я 2009г. за около 4000лв. В момента не знам какви пари струва. Аз май съм първия четирицилиндров двигател на който Митака постави Иком. Опитно зайче. След няколко загубени дни и гаранционни смени на някои компоненти: от тогава съм много доволен. С петролската газ май върви най-добре. Стрелката на температурата не е мърдала никога по-нагоре от малко преди средата на скалата. Върви поне като на бензин... Сега може би бих се замислил за Виале, заради голямата гаранция.
|
|
|
Нед Мар 27, 2016 8:05 pm |
|
|
plaskom
|
joker_brand написа: ... почти не познавам човек който кара Subaru на бензин ! .... Ами аз от 5 Субару-та, само едно карам на газ и то течна фаза. Изминал съм вече 75 хил. км. с нея без никакви, ама никакви проблеми. Уредбата е Виале и е монтирана в София при Митака. Разхода на газ е с около 1 л. повече отколкото на бензин, а относно повишаването на мощността с около 5-8%, аз след монтажа направих засичане 0-100 км/ч през ОБД на едно и също място пет пъти на бензин и газ. И резултата беше 8.9 сек. - бензин, 8.7 сек. - газ. Единствен недостатък на течната фаза е цената на уредбата. И още нещо, монтирай си по-голяма бутилка. Защото при течната фаза за да не остава помпата на сухо винаги остават около 5-6 л. газ в бутилката когато превключва на бензин.
_________________ www.plaskom.com
|
12
|
|
Нед Мар 27, 2016 9:16 pm |
|
|
askeless
|
Малко разсъждения за изпарената фаза, поправете ме ако греша. Скоростта на горене според мен е минимизиран проблемен фактор, доколкото съвременните еку-та имат самообучаващи алгоритми, същевременно мотора има афр ламбда, ЕГТ и нок сензор и газта в същото време е детонационно устойчива. Всичко това според мен води до максимално разтягане на авансите от еку, така, че газта може и да гори по-бавно, но и се пали по-рано. Тук поне за мен има потенциал за проблем с преминаването на бензин при товар или обороти и то най-вече заради лонг тримовете при дълга работа на газ и при минимален товар. Да речем шорт ще ги коригира бързо, но докато свали лонг-а, а да не говорим, че когато товара отпада, пак се връща на газ. При условие че на теория газта е 107 октана, това не означава ли, че постоянно трябва да се сипва 100 октана бензин, че и някаква добавка, щото на 18-22 градуса предварение не го знаеш 95 какво ще реши и докато ЕКУ коригира си е опасно. Не съм гледал логове, а и на моята кола нямам възможност, просто разсъждавам.
Втора точка: основният проблем на изпарената фаза не е ли температурата? И откъде идва тази температура, самата газ като химичен състав ли има по-висока темп. на изгаряне или се дължи на нещо друго. Влизайки изпарена фаза на 70 градуса примерно е ясно защо общата темп в цилиндъра се вдига, но на газ се спрягат стойности не от 50-60 градуса над темп при горене на бензин, а често над 100. Четох за някаква ЕГТ сонда на ВРХ, която при пълен бууст мери средно 940-960 градуса на изгорелите газове, което е страшно много. Колега от форума тук с ЕГТ уред и течна фаза също мери стойности около 10% по-високи от тези на бензин. Та въпросът е как да намалим температурата. Скоро във фб се коментираше за омаслителите за клапаните, че тяхната основна дейност е да охлаждат горивната камера. Добре едно на ръка. Да речем, че на турбо мотор с по-голям кулер вкарваш по-хладен въздух - и това охлажда. Вариант за някаква водна инжекция или водно-метанолова? Аз карам турбо и го карам на газ естествено, въобще филма с отваряне на главите за напасване на клапани и/или легла, въобще не ми се гледа. Поздрави
|
4
|
|
Нед Мар 27, 2016 9:19 pm |
|
|
jonjorov
Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am Мнения: 24 Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
|
Идеята ми беше да съберем малко отговори и мнения, но... май събрахме повече въпроси Надявам се, ако някой може, да разясни малко - вече доста питания се насъбраха. Успешна седмица!
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 7:11 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
jonjorov написа: Johnny Bravo написа: @ jonjorov, поздравления за нервите и времето да напишеш толкова въпроси/и отговори/ Ще ти споделя моя опит с Vialle LPI... - недостатък е , че системата няма СМЕНЯЕМ филтър, това също е разисквано в други теми. Затова се продават пълначки с филтър, магнити на бутилката отвън и други "заклинания" против нашата долна газчица... Благодаря за това, че сподели с нас, @ Johnny Bravo А относно пълначките с филтър и другите "заклинания" - може ли малко инфо от къде можем да се образоваме? Евентуално сайт, където предлагат? Мерси! viewtopic.php?f=1&t=6134&start=460 - в тази тема сме говорили за пълначките с филтър (страници 24 и 25), аз не намерих да се продават на друго място освен във въпросният полски сайт и цената + доставката стъпва на към 100 лева.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 7:56 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
jonjorov написа: А относно пълначките с филтър и другите "заклинания" - може ли малко инфо от къде можем да се образоваме? Евентуално сайт, където предлагат?
Мерси! Аз и груги колеги сме вземали от тук: http://rsgas.bg/contacts-rsgas.html
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 8:12 am |
|
|
Vami
|
melhaer написа: аз не намерих да се продават на друго място освен във въпросният полски сайт и цената + доставката стъпва на към 100 лева. Моята ми излезе под 10 лв, използвах синтерования месинг от заглушител 3/8", един "О" пръстен и малко стругарска работа по пълначката дадена ми от Радо, при монтажа на газовата. Ако някой се интересува може да обясня какво съм направил.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 8:48 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Мисля, че доста хора ще се поинтересуват. Бих ти предложил да споделиш в детайли тук, или в отделна тема!
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 8:54 am |
|
|
Alxx
|
askeless написа: И откъде идва тази температура, самата газ като химичен състав ли има по-висока темп. на изгаряне или се дължи на нещо друго.
В общи линии едно семпло обяснение: Колкото по-сложна верига има един въглеводород, толкова по-лесно и бързо се разкъсва при горене, съответно гори по-непълноценно и отделя по-малко калории, т.е. температура. При газта и метана е обратното - горенето е по-бавно, но процентът на пълното изгаряне е по-висок, съответно отделените калории/топлина са по-високи. Метанът(например), е най-простият въглеводород и за да се взриви в горивната камера му трябва 70% обемно насищане, като процесът на горене е приблизително три пъти по-бавен(по спомен) отколкото на бензин, но отделените калории са доста повече, при еднаква маса на горивото. Пропан-бутанът се взривява при 45% обемно съотношение и там скоростта на изгаряне е около 1,8 пъти по висока в сравнение с метана, но съответно горенето не е толкова пълноценно. Въпросните проценти, нужни за настъпването на взрвив(т.е. горене в камерата) се заобикалят с разни гимнастики и техники на впръскване на горивото, при които има зонално насищане до нужния процент около искрата на свещта. Това е една от основните причини инжекционите да имат по-висока мощност от уредбите с обикновен редуктор, например - ефективно поддържане на съотношението гориво/въздух във всички оборотни режими. Метановото Суби е с обикновен редуктор и търпя негативи най-вече заради посоченото. Карам и с двата вида горива и не съм си давал зор да чета отдавна, но помня едно-друго, макар, че може да греша за точни цифри. П.С. Турбо колите имат доста по-здрави глави и клапани, така, че би трябвало да са доста по-издръжливи на газ.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 9:28 am |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Мнения: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
@jonjorov Виж тази тема за течната фаза: viewtopic.php?f=1&t=19326Има полезна информация за експлоатацията на такава уредба.
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 10:59 am |
|
|
Vami
|
Johnny Bravo написа: Мисля, че доста хора ще се поинтересуват. Бих ти предложил да споделиш в детайли тук, или в отделна тема! Отне ми малко време, за да направя нещо като чертеж... Пуснах тема, може да е полезна на някого - Филтър за газ в пълначка Romano
|
5
|
|
Пон Мар 28, 2016 11:10 am |
|
|
jonjorov
Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am Мнения: 24 Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
|
Нека само да изясним нешо: От това, което колегите ползватели на течна фаза Vialle LPi споделиха, излиза, че разходът на гориво е като на бензин +2 литра. При газова фаза, от това, което колегите са споделили в систематизираната таблица, пак излиза +2/3 литра (извънградско/градско) + около литър бензин. Правилно ли разбирам, че вече става объркващо?
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 1:12 pm |
|
|
Vami
|
Не знам за другите, но ще пиша как е при мен. Газова фаза - разход на газ + 1 до 2 литра спрямо борд компютъра, но ако го сравнявам с разхода на бензин е повечко. Реален засечен пълно празно 15-16 л/100км, в големите жеги и студове съм стигал до 18. Градско в София и на къси разстояния, ако карам на по-дълги маршрути - пада, но рядко ми се случва. Извънградско 10 - 13 л/100 км. Всичко зависи как караш. Под 10 на газ е почти невъзможно извън града, нямам чак такива нерви да се влача по пътя... А за сравнение на бензин съм го свалял на 6.5 л/100км. С каране при което на газ ми дава 13, на бензин е не повече от 9. Като цяло съм доволен от газова фаза.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 1:31 pm |
|
|
jonjorov
Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am Мнения: 24 Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
|
Vami написа: Не знам за другите, но ще пиша как е при мен. Газова фаза - разход на газ + 1 до 2 литра спрямо борд компютъра, но ако го сравнявам с разхода на бензин е повечко. Реален засечен пълно празно 15-16 л/100км, в големите жеги и студове съм стигал до 18. Градско в София и на къси разстояния, ако карам на по-дълги маршрути - пада, но рядко ми се случва. Извънградско 10 - 13 л/100 км. Всичко зависи как караш. Под 10 на газ е почти невъзможно извън града, нямам чак такива нерви да се влача по пътя... А за сравнение на бензин съм го свалял на 6.5 л/100км. С каране при което на газ ми дава 13, на бензин е не повече от 9. Като цяло съм доволен от газова фаза. Благодаря, Vami. А ти с какъв автомобил си? Виждам Субару Аутбак МТ - това сигурно е 2.5 мотора с ръчни скорости, но коя година/генерация?
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 2:08 pm |
|
|
Vami
|
Аутбек 2.5, 2005г, ръчка. На темпомат разхода е литър отгоре, но почти не го ползвам. Предпочитам като се умори десния крак, да давам газ с левия, но това е при много дълги преходи.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 2:53 pm |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
jonjorov написа: Нека само да изясним нешо: От това, което колегите ползватели на течна фаза Vialle LPi споделиха, излиза, че разходът на гориво е като на бензин +2 литра. При газова фаза, от това, което колегите са споделили в систематизираната таблица, пак излиза +2/3 литра (извънградско/градско) + около литър бензин. Правилно ли разбирам, че вече става объркващо? От моя гледна точка правилно си разбрал. Vami написа: Аутбек 2.5, 2005г, ръчка. На темпомат разхода е литър отгоре, Интересно! Логиката на темпомата нали е да подава газ Равномерно - от там разхода да пада. Аз на автомата като го закрепя на 4-та и темпомат по магистралата /в равната част/ със 130-140 веднъж постигнах 10/100 газ, което си е супер! Не говоря да го пуснеш като си на D, и като идват баирите сваля-качва предавки и се напича излишно. ТОгава си харчи...
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 3:38 pm |
|
|
askeless
|
Само че ти колега си с електронен дросел и далеч по прецизно управление. Старите Субара до 2004-05 са с вакумен клапан, който управлява рейката на жилото на газта, там не е особено прецизно дозирането на горивото. Другият момент е, че колегата е с мт, и круиза не може да върне предавка, а двигателя далеч няма вм като на турбо или на дизел примерно.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 4:36 pm |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Вярно... На стария Фори /2003, 2.0 АТ/ действително не му пада разхода, той е с вакуум, както казваш, но на равна магистрала си харчи нормално. Ей голям кеф е тоя темпомат, толкова ми липсва на служебната кочинка... Затова като се кача на Фори го пускам за щяло и нещяло!
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 4:59 pm |
|
|
Vami
|
askeless написа: Само че ти колега си с електронен дросел и далеч по прецизно управление. Старите Субара до 2004-05 са с вакумен клапан, който управлява рейката на жилото на газта, там не е особено прецизно дозирането на горивото. Другият момент е, че колегата е с мт, и круиза не може да върне предавка, а двигателя далеч няма вм като на турбо или на дизел примерно. Не знам кои Субарута от въпросните години си виждал, но при мен също е с електронен дросел, няма жила никъде. Друга е причината за по икономичното шофиране когато не сте на темпомат, но ще пиша като седна на компютъра.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 5:43 pm |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
На стария Форестър 2002 е така. Газта е с жило и до него има още едно за темпомата , на същата рейка.
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 7:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта |
|