Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Течна фаза vs Газова фаза
Автор |
Съобщение |
petko 69
|
Колеги ,инфото е полезно ,но темата е друга.Моля придържайте се към въпроса.
|
|
|
Пон Мар 28, 2016 7:24 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Вчера сложих ГИ при Радо. Колата върви добре, имам проблем с температурата. Когато я взех колата температурата беше по висока - обикновено седи малко под средата а сега се беше качила нагоре до следващата черта над средата и светеше VDC-to. Като спрях да заредя газ се оправи. После минах 25 км извънградско и си беше ок но перките работят. Сутринта долях 150грама в радиатора да се напълни и минах 25 км извънградско и 15 градско. Накрая колата пак вдигна температурата и се включи VDC off. Перката постояно работи(май си работеше постоянно и преди това. Толкова тихо работи че май не бях забелязал.) Температурата се вдига и като се вдигне явно започва да свети VDC off. Утре ще сменям термостата и капачката. Нямам време да чета из форума - сигурно има отговор на моите въпроси. Те са: 1. Дали ще и стане нещо на колата ако я карам така? Все пак имам цяло деление до червената зона на температурата. 2. Нормално ли е да светне VDC off заради висока температура или проблема е друг?
Приемам всякакви съвети.
|
|
|
Сря Апр 06, 2016 11:46 am |
|
|
quietriot
|
stoychod написа: Вчера сложих ГИ при Радо. Колата върви добре, имам проблем с температурата. Когато я взех колата температурата беше по висока - обикновено седи малко под средата а сега се беше качила нагоре до следващата черта над средата и светеше VDC-to. Като спрях да заредя газ се оправи. После минах 25 км извънградско и си беше ок но перките работят. Сутринта долях 150грама в радиатора да се напълни и минах 25 км извънградско и 15 градско. Накрая колата пак вдигна температурата и се включи VDC off. Перката постояно работи(май си работеше постоянно и преди това. Толкова тихо работи че май не бях забелязал.) Температурата се вдига и като се вдигне явно започва да свети VDC off. Утре ще сменям термостата и капачката. Нямам време да чета из форума - сигурно има отговор на моите въпроси. Те са: 1. Дали ще и стане нещо на колата ако я карам така? Все пак имам цяло деление до червената зона на температурата. 2. Нормално ли е да светне VDC off заради висока температура или проблема е друг?
Приемам всякакви съвети. нещо не е наред , температурата на субару , при коректна работа на охладителната система не мърда, поне без да прегрята или необзвъздушена. на моята когато се прегря на светеше , но моята е 2,5 , а 3,0 светело разбрах. Съвета е , намери си читав субару сервиз и тичай да я гледат защо дига темпаратурата защото и да не е прягрята, така ще я прегрееш, гаранция!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Апр 06, 2016 11:56 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Прилича ми на не добре обезвъздушена.
|
|
|
Сря Апр 06, 2016 9:02 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги, мерси за отговорите. Имам още един въпрос, който може би е коментиран в форума. Има ли някакво допълнително устройство (визирам датчик за температура + дисплей/звънец), което може да мери температурата на двигателя и да я показва на шофьора в реално време? Евентуално да алармира при достигане на необичайно висока температура. Не смятам че такова нещо е кой знае колко сложно за изпълнение. Моля ако има такава тема да дадете линк. Не знам този пост дали е за тук. Като четох в форума повечето проблеми с температурата идват след монтаж на газова уредба, така че според мен е по темата.
Поздрави
|
|
|
Чет Апр 07, 2016 7:47 am |
|
|
mohk
Регистриран на: Сря Фев 03, 2016 10:16 am Мнения: 10 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0x AT '05 lsd PoD
Рейтинг: 0
|
stoychod написа: Колеги, мерси за отговорите. Имам още един въпрос, който може би е коментиран в форума. Има ли някакво допълнително устройство (визирам датчик за температура + дисплей/звънец), което може да мери температурата на двигателя и да я показва на шофьора в реално време? Евентуално да алармира при достигане на необичайно висока температура. Не смятам че такова нещо е кой знае колко сложно за изпълнение. Моля ако има такава тема да дадете линк. Не знам този пост дали е за тук. Като четох в форума повечето проблеми с температурата идват след монтаж на газова уредба, така че според мен е по темата.
Поздрави Здравей, използвам OBD с Bluetooth към телефона и измерва текущата температура + задаване на аларма при дотигане на някаква граница. Мисля, че ще ти свърши работа, а цента е около 5лв ( http://goo.gl/OqL2ob) идва със софтуер за PC, iPhone i Android (Даже има Torque PRO). Замерва на около 1000ms. Забелязвам, че докато реагира стрелката за температура на таблото, текущата температура "играе" доста. Ако си от Варна, мога да ти го дам По-здрави
|
|
|
Чет Апр 07, 2016 9:25 am |
|
|
Vami
|
А ако газовата е с ОБД2 как ще става връзката? При мен докато не махна бушоните на газовата няма начин да се вържа.
|
|
|
Чет Апр 07, 2016 10:18 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колега mohk, благодаря за отговора. Ще го погледна линка, който си пратил, но май това не ми върши работа. Искам нещото да се монтира в колата и да не зависи от странични фактори като: аз ли карам колата или жената, паднала ли ми е батерията на телефона или съм си го загубил/забравил в къщи... Просто да си седи там и да знам че в нужния момент ще ми свърши работа и спести много главоболия.
|
|
|
Пет Апр 08, 2016 1:31 pm |
|
|
jonjorov
Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am Мнения: 24 Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
|
Нека да завърша темата, която аз сам бях отворил.
От няколко седмици съм с газова уредба, монтирана при Радо. Засега всичко е на 6. Няма разлика преди/сега. Неусетно минава на бензин, когато загрее и при кикдаун и високи обороти.
Нямам драми с температура и стрелката си седи там, където винаги е била.
За разхода... Божа работа. Нямам идея как е, тъй като зареждам, където ми падне.
Засега съм доволен от избора си.
|
|
|
Вто Апр 26, 2016 5:32 pm |
|
|
askeless
|
До колегата @stoychod варианти за измерване на температура на антифриза има с някакъв уред със сензор и аларма, което предполага преправяне на водна инсталация, като например http://www.deporacing.com/product_1.php ... 467&type=Bhttp://prosportgauges.com/Blue-white-pr ... ture-.aspxи други, или с устройство като това http://enginewatchdog.comПоследното върви на цена около 80 лири в ebay и няма да е точно, тъй като не мери директно флуида, но ако при настройване се ползва torque или друг диагностичен субару софтуер, ще могат да се знаят приблизителните температури, които ще са да речем +10 градуса на флуида за разлика от блока и да се настрои алармата. Поздрави!
|
|
|
Сря Апр 27, 2016 2:15 pm |
|
|
Doni77
Регистриран на: Пон Мар 21, 2016 10:30 am Мнения: 17
Автомобил: Subaru Forester 2.0X
Рейтинг: 0
|
И аз съм с течна фаза Icom и засега нямам проблеми. Разхода е повече от приличен около 11/100 км. Забелязвам обче, че и стрелката за бензина пада плавно с времето. Според мен около 5-7 литра бензин за хиляда километра. Някъде четох, че при тази система има и разход на бензин. Някой ако е компетентен нека напише така ли е?
|
|
|
Вто Май 03, 2016 10:54 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Както казваше Вълкът на Червената Шапчица, "Не, че съм специалист, ама..." Разходът на бензин за течната фаза е нормален. Аз съм с Vialle и на дълъг път стрелката на бензина си пада осезаемо. Според Митака е нормално при по-високи обороти да има разход на бензин 1-3 литра на 100км. Лошото е обаче, че не знам какво са "по-високи обороти" като на магистрала съм със 140км/ч на около 3400-3500об и бензина си го дърпа...
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Вто Май 03, 2016 11:08 am |
|
|
srg
|
При ICOM не знам как е, но при Vialle такова нещо като "превключане на бензин при обороти" няма, защото там не се гледат оборотите, а натоварването на двигателя според стойността на параметъра Engine Load. Тези дни (малко преди празничното пътуване всъщност) се заиграх да тествам разход, съответно "занулих" пълни двата резервоара (газ и бензин) и направих една разходка до Пловдив и обратно, на отиване нормално каране по GPS със 120 през целия път, в Пловдив малко тестове с доста ръчка и съответно на връщане след Пазарджик се движех в диапазона 140-180, отново по GPS. Резултат - за 305км ми даде изразходени 35 литра газ и 5 бензин. Няма смисъл да упоменавам, че второто зареждане направих на същата колонка (Газпром). Компа на колата показваше 10.7, съответно ако приемем, че послъгва с литър, то при нормалното каране до Пловдив последния показваше 7.8, респективно на отиване разхода е бил към 9 литра газ на 100км. При положение, че това е с H6 си мисля, че не трябва да се оплаквам от разход, само трябва да пия успокоителни преди всеки по-дълъг път, защото дясната лента лично на мен ми влияе много негативно на психиката ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Май 03, 2016 11:48 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Страхотен разход!!! Но ти имаш известна аеродинамика и голям въртящ момент. Аз с моя Хладилник с нашата газ под 12-13 извънградско със скорост 120 по GPS(130-140) по тахометър, не мога да падна. Като сипах от Унгарската газ и бензин нещата е подобриха минимално. Но това е друга тема...
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Вто Май 03, 2016 12:03 pm |
|
|
srg
|
Тия дни сложих EGT сензор и потвърдих "бялата лястовица" или с други думи персонално си обясних защо аз не страдам от прегряване Експеримента е следния - намерих достатъчно дълго трасе със съвсем незначителен възходящ наклон, което да ми позволи да покарам известно време с една и съща скорост, с еднакъв товар върху двигателя и т.н. След като достигнах желаната скорост (110км/ч) и обороти (2400) изчаках докато показанията от EGT сензора се успокоиха и дисплея започна да показва само една стойност. Запомних тази стойност и превключих на безин, след което изчаках отново да се успокоят показанията на EGT сензора. Резултат - при въпросната скорост, обороти и натоварване на газ (Vialle LPi) температурата беше 588°C, а след това на безин датчика отчете 636°C, т.е., близо 50°C по-горещо. Предстои да направя нещо по-систематизирано като отчитане по темата, като за момента имам данни за празен ход и описаното по-горе, но въпроса, който си задавам всъщност е при нормална газова уредба какво ли се случва с температурата и каква ли ще бъде разликата в температурите между двете "фази" и безин при по-голям товар? Задавам си този въпрос просто защото на празен ход разликата при мен е 15°C отново в полза на течната фаза и по пътя на логиката при голям товар като нищо разликите вече може да са огромни.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Сря Авг 03, 2016 11:48 pm |
|
|
Vmax
|
Колко ти е разхода на газ и бензин ?
|
|
|
Чет Авг 04, 2016 7:52 am |
|
|
kerekovski
|
srg написа: Предстои да направя нещо по-систематизирано като отчитане по темата, като за момента имам данни за празен ход и описаното по-горе, но въпроса, който си задавам всъщност е при нормална газова уредба какво ли се случва с температурата и каква ли ще бъде разликата в температурите между двете "фази" и безин при по-голям товар? Задавам си този въпрос просто защото на празен ход разликата при мен е 15°C отново в полза на течната фаза и по пътя на логиката при голям товар като нищо разликите вече може да са огромни. Мога да услужа с опитно зайче, аз съм с газова фаза
|
|
|
Чет Авг 04, 2016 7:57 am |
|
|
srg
|
Vmax, след като от известно време си направих колата да работи от 1100 оборота нагоре в Open Loop малко ми скочи и разхода, но съотношението се запази. При смесено каране на дълъг път със неголямо старание да поддържам 120км/ч в момента разхода ми е 10/100 безин към почти 11/100 газ. kerekovski, нямаш монтиран EGT датчик, а едва ли би искал за теста да си пробиеш дупка в колектора ей така, за пробата
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Авг 04, 2016 9:55 am |
|
|
kerekovski
|
Не се усетих, че ще трябва нов отвор в колектора, днес не ми е ден просто...
|
|
|
Чет Авг 04, 2016 12:28 pm |
|
|
IvoG
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm Мнения: 237 Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
|
srg написа: Тия дни сложих EGT сензор и потвърдих "бялата лястовица" или с други думи персонално си обясних защо аз не страдам от прегряване Експеримента е следния - намерих достатъчно дълго трасе със съвсем незначителен възходящ наклон, което да ми позволи да покарам известно време с една и съща скорост, с еднакъв товар върху двигателя и т.н. След като достигнах желаната скорост (110км/ч) и обороти (2400) изчаках докато показанията от EGT сензора се успокоиха и дисплея започна да показва само една стойност. Запомних тази стойност и превключих на безин, след което изчаках отново да се успокоят показанията на EGT сензора. Резултат - при въпросната скорост, обороти и натоварване на газ (Vialle LPi) температурата беше 588°C, а след това на безин датчика отчете 636°C, т.е., близо 50°C по-горещо. Предстои да направя нещо по-систематизирано като отчитане по темата, като за момента имам данни за празен ход и описаното по-горе, но въпроса, който си задавам всъщност е при нормална газова уредба какво ли се случва с температурата и каква ли ще бъде разликата в температурите между двете "фази" и безин при по-голям товар? Задавам си този въпрос просто защото на празен ход разликата при мен е 15°C отново в полза на течната фаза и по пътя на логиката при голям товар като нищо разликите вече може да са огромни. При мен със скорост 120 на равно, стойностите мися че бяха еднакви или поне близки тъй като уредите са със стрелки и е трудно прецизно засичане. Иначе по-интересното е че под буст нещата се променят доста. На газ температурите катерят по-бързо от колкото на бензин и достигат 850 градуса и при преминаването на бенз даже слиза до 800-820. Инсталирал съм сондите на около 8-10 см от изходящите клапани, ти с една сонда ли си и къде я инсталира, предполагам където се събират хедърите от двете глави.
|
|
|
Пет Авг 05, 2016 11:51 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 80 госта |
|