Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:58 pm



Отговори на тема  [ 130 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
 Течна фаза vs Газова фаза 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 12:53 pm
Мнения: 23
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
melhaer написа:
@tiho - каква е цената на icom и доволен ли си от поведението на колата...

Поставял съм я 2009г. за около 4000лв. В момента не знам какви пари струва.
Аз май съм първия четирицилиндров двигател на който Митака постави Иком. Опитно зайче.
След няколко загубени дни и гаранционни смени на някои компоненти: от тогава съм много доволен.
С петролската газ май върви най-добре. Стрелката на температурата не е мърдала никога по-нагоре от малко преди средата на скалата. Върви поне като на бензин...
Сега може би бих се замислил за Виале, заради голямата гаранция.

Нед Мар 27, 2016 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
joker_brand написа:
... почти не познавам човек който кара Subaru на бензин ! ....


Ами аз от 5 Субару-та, само едно карам на газ и то течна фаза.

Изминал съм вече 75 хил. км. с нея без никакви, ама никакви проблеми. Уредбата е Виале и е монтирана в София при Митака. Разхода на газ е с около 1 л. повече отколкото на бензин, а относно повишаването на мощността с около 5-8%, аз след монтажа направих засичане 0-100 км/ч през ОБД на едно и също място пет пъти на бензин и газ. И резултата беше 8.9 сек. - бензин, 8.7 сек. - газ.
Единствен недостатък на течната фаза е цената на уредбата.
И още нещо, монтирай си по-голяма бутилка. Защото при течната фаза за да не остава помпата на сухо винаги остават около 5-6 л. газ в бутилката когато превключва на бензин.
:toldyou:

_________________
www.plaskom.com
 12

Нед Мар 27, 2016 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко разсъждения за изпарената фаза, поправете ме ако греша.
Скоростта на горене според мен е минимизиран проблемен фактор, доколкото съвременните еку-та имат самообучаващи алгоритми, същевременно мотора има афр ламбда, ЕГТ и нок сензор и газта в същото време е детонационно устойчива. Всичко това според мен води до максимално разтягане на авансите от еку, така, че газта може и да гори по-бавно, но и се пали по-рано. Тук поне за мен има потенциал за проблем с преминаването на бензин при товар или обороти и то най-вече заради лонг тримовете при дълга работа на газ и при минимален товар. Да речем шорт ще ги коригира бързо, но докато свали лонг-а, а да не говорим, че когато товара отпада, пак се връща на газ. При условие че на теория газта е 107 октана, това не означава ли, че постоянно трябва да се сипва 100 октана бензин, че и някаква добавка, щото на 18-22 градуса предварение не го знаеш 95 какво ще реши и докато ЕКУ коригира си е опасно. Не съм гледал логове, а и на моята кола нямам възможност, просто разсъждавам.

Втора точка: основният проблем на изпарената фаза не е ли температурата? И откъде идва тази температура, самата газ като химичен състав ли има по-висока темп. на изгаряне или се дължи на нещо друго. Влизайки изпарена фаза на 70 градуса примерно е ясно защо общата темп в цилиндъра се вдига, но на газ се спрягат стойности не от 50-60 градуса над темп при горене на бензин, а често над 100. Четох за някаква ЕГТ сонда на ВРХ, която при пълен бууст мери средно 940-960 градуса на изгорелите газове, което е страшно много. Колега от форума тук с ЕГТ уред и течна фаза също мери стойности около 10% по-високи от тези на бензин. Та въпросът е как да намалим температурата. Скоро във фб се коментираше за омаслителите за клапаните, че тяхната основна дейност е да охлаждат горивната камера. Добре едно на ръка. Да речем, че на турбо мотор с по-голям кулер вкарваш по-хладен въздух - и това охлажда. Вариант за някаква водна инжекция или водно-метанолова? Аз карам турбо и го карам на газ естествено, въобще филма с отваряне на главите за напасване на клапани и/или легла, въобще не ми се гледа.
Поздрави
 4

Нед Мар 27, 2016 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am
Мнения: 24
Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Идеята ми беше да съберем малко отговори и мнения, но... май събрахме повече въпроси :pardon:

Надявам се, ако някой може, да разясни малко - вече доста питания се насъбраха.

Успешна седмица! :hello:

Пон Мар 28, 2016 7:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm
Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jonjorov написа:
Johnny Bravo написа:
@ jonjorov, поздравления за нервите и времето да напишеш толкова въпроси/и отговори/ :bow: ROFL ROFL ROFL

Ще ти споделя моя опит с Vialle LPI...
- недостатък е , че системата няма СМЕНЯЕМ филтър, това също е разисквано в други теми. Затова се продават пълначки с филтър, магнити на бутилката отвън и други "заклинания" против нашата долна газчица...


Благодаря за това, че сподели с нас, @ Johnny Bravo :good:

А относно пълначките с филтър и другите "заклинания" - може ли малко инфо от къде можем да се образоваме? Евентуално сайт, където предлагат?

Мерси!


viewtopic.php?f=1&t=6134&start=460 - в тази тема сме говорили за пълначките с филтър (страници 24 и 25), аз не намерих да се продават на друго място освен във въпросният полски сайт и цената + доставката стъпва на към 100 лева.

Пон Мар 28, 2016 7:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm
Мнения: 225
Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jonjorov написа:
А относно пълначките с филтър и другите "заклинания" - може ли малко инфо от къде можем да се образоваме? Евентуално сайт, където предлагат?

Мерси!


Аз и груги колеги сме вземали от тук: http://rsgas.bg/contacts-rsgas.html

:beer:

_________________
www.expertmotors.bg

Пон Мар 28, 2016 8:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
melhaer написа:
аз не намерих да се продават на друго място освен във въпросният полски сайт и цената + доставката стъпва на към 100 лева.

Моята ми излезе под 10 лв, използвах синтерования месинг от заглушител 3/8", един "О" пръстен и малко стругарска работа по пълначката дадена ми от Радо, при монтажа на газовата. Ако някой се интересува може да обясня какво съм направил.

Пон Мар 28, 2016 8:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm
Мнения: 225
Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че доста хора ще се поинтересуват. Бих ти предложил да споделиш в детайли тук, или в отделна тема!
:beer:

_________________
www.expertmotors.bg

Пон Мар 28, 2016 8:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
И откъде идва тази температура, самата газ като химичен състав ли има по-висока темп. на изгаряне или се дължи на нещо друго.

В общи линии едно семпло обяснение:
Колкото по-сложна верига има един въглеводород, толкова по-лесно и бързо се разкъсва при горене, съответно гори по-непълноценно и отделя по-малко калории, т.е. температура. При газта и метана е обратното - горенето е по-бавно, но процентът на пълното изгаряне е по-висок, съответно отделените калории/топлина са по-високи. Метанът(например), е най-простият въглеводород и за да се взриви в горивната камера му трябва 70% обемно насищане, като процесът на горене е приблизително три пъти по-бавен(по спомен) отколкото на бензин, но отделените калории са доста повече, при еднаква маса на горивото. Пропан-бутанът се взривява при 45% обемно съотношение и там скоростта на изгаряне е около 1,8 пъти по висока в сравнение с метана, но съответно горенето не е толкова пълноценно. Въпросните проценти, нужни за настъпването на взрвив(т.е. горене в камерата) се заобикалят с разни гимнастики и техники на впръскване на горивото, при които има зонално насищане до нужния процент около искрата на свещта. Това е една от основните причини инжекционите да имат по-висока мощност от уредбите с обикновен редуктор, например - ефективно поддържане на съотношението гориво/въздух във всички оборотни режими. Метановото Суби е с обикновен редуктор и търпя негативи най-вече заради посоченото.

Карам и с двата вида горива и не съм си давал зор да чета отдавна, но помня едно-друго, макар, че може да греша за точни цифри.

П.С. Турбо колите имат доста по-здрави глави и клапани, така, че би трябвало да са доста по-издръжливи на газ.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 28, 2016 9:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@jonjorov Виж тази тема за течната фаза: viewtopic.php?f=1&t=19326
Има полезна информация за експлоатацията на такава уредба.

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Пон Мар 28, 2016 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Johnny Bravo написа:
Мисля, че доста хора ще се поинтересуват. Бих ти предложил да споделиш в детайли тук, или в отделна тема!
:beer:

Отне ми малко време, за да направя нещо като чертеж... Пуснах тема, може да е полезна на някого - Филтър за газ в пълначка Romano
 5

Пон Мар 28, 2016 11:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am
Мнения: 24
Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Нека само да изясним нешо:

От това, което колегите ползватели на течна фаза Vialle LPi споделиха, излиза, че разходът на гориво е като на бензин +2 литра. При газова фаза, от това, което колегите са споделили в систематизираната таблица, пак излиза +2/3 литра (извънградско/градско) + около литър бензин.

Правилно ли разбирам, че вече става объркващо? :pardon:

Пон Мар 28, 2016 1:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам за другите, но ще пиша как е при мен. Газова фаза - разход на газ + 1 до 2 литра спрямо борд компютъра, но ако го сравнявам с разхода на бензин е повечко. Реален засечен пълно празно 15-16 л/100км, в големите жеги и студове съм стигал до 18. Градско в София и на къси разстояния, ако карам на по-дълги маршрути - пада, но рядко ми се случва. Извънградско 10 - 13 л/100 км. Всичко зависи как караш. Под 10 на газ е почти невъзможно извън града, нямам чак такива нерви да се влача по пътя... А за сравнение на бензин съм го свалял на 6.5 л/100км. С каране при което на газ ми дава 13, на бензин е не повече от 9. Като цяло съм доволен от газова фаза.

Пон Мар 28, 2016 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 12:09 am
Мнения: 24
Местоположение: София/Ямбол
Автомобил: SUBARU OUTBACK III 2005 2,5 4EAT
Телефон: 0894959991
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Vami написа:
Не знам за другите, но ще пиша как е при мен. Газова фаза - разход на газ + 1 до 2 литра спрямо борд компютъра, но ако го сравнявам с разхода на бензин е повечко. Реален засечен пълно празно 15-16 л/100км, в големите жеги и студове съм стигал до 18. Градско в София и на къси разстояния, ако карам на по-дълги маршрути - пада, но рядко ми се случва. Извънградско 10 - 13 л/100 км. Всичко зависи как караш. Под 10 на газ е почти невъзможно извън града, нямам чак такива нерви да се влача по пътя... А за сравнение на бензин съм го свалял на 6.5 л/100км. С каране при което на газ ми дава 13, на бензин е не повече от 9. Като цяло съм доволен от газова фаза.


Благодаря, Vami.

А ти с какъв автомобил си? Виждам Субару Аутбак МТ - това сигурно е 2.5 мотора с ръчни скорости, но коя година/генерация?

Пон Мар 28, 2016 2:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аутбек 2.5, 2005г, ръчка. На темпомат разхода е литър отгоре, но почти не го ползвам. Предпочитам като се умори десния крак, да давам газ с левия, но това е при много дълги преходи.

Пон Мар 28, 2016 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm
Мнения: 225
Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
jonjorov написа:
Нека само да изясним нешо:

От това, което колегите ползватели на течна фаза Vialle LPi споделиха, излиза, че разходът на гориво е като на бензин +2 литра. При газова фаза, от това, което колегите са споделили в систематизираната таблица, пак излиза +2/3 литра (извънградско/градско) + около литър бензин.

Правилно ли разбирам, че вече става объркващо? :pardon:


От моя гледна точка правилно си разбрал.


Vami написа:
Аутбек 2.5, 2005г, ръчка. На темпомат разхода е литър отгоре,

Интересно! Логиката на темпомата нали е да подава газ Равномерно - от там разхода да пада.
Аз на автомата като го закрепя на 4-та и темпомат по магистралата /в равната част/ със 130-140 веднъж постигнах 10/100 газ, което си е супер! Не говоря да го пуснеш като си на D, и като идват баирите сваля-качва предавки и се напича излишно. ТОгава си харчи...

_________________
www.expertmotors.bg

Пон Мар 28, 2016 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само че ти колега си с електронен дросел и далеч по прецизно управление. Старите Субара до 2004-05 са с вакумен клапан, който управлява рейката на жилото на газта, там не е особено прецизно дозирането на горивото. Другият момент е, че колегата е с мт, и круиза не може да върне предавка, а двигателя далеч няма вм като на турбо или на дизел примерно.

Пон Мар 28, 2016 4:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm
Мнения: 225
Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вярно... На стария Фори /2003, 2.0 АТ/ действително не му пада разхода, той е с вакуум, както казваш, но на равна магистрала си харчи нормално. Ей голям кеф е тоя темпомат, толкова ми липсва на служебната кочинка... Затова като се кача на Фори го пускам за щяло и нещяло! :giggle:

_________________
www.expertmotors.bg

Пон Мар 28, 2016 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Само че ти колега си с електронен дросел и далеч по прецизно управление. Старите Субара до 2004-05 са с вакумен клапан, който управлява рейката на жилото на газта, там не е особено прецизно дозирането на горивото. Другият момент е, че колегата е с мт, и круиза не може да върне предавка, а двигателя далеч няма вм като на турбо или на дизел примерно.

Не знам кои Субарута от въпросните години си виждал, но при мен също е с електронен дросел, няма жила никъде. Друга е причината за по икономичното шофиране когато не сте на темпомат, но ще пиша като седна на компютъра.

Пон Мар 28, 2016 5:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm
Мнения: 225
Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На стария Форестър 2002 е така. Газта е с жило и до него има още едно за темпомата , на същата рейка.

_________________
www.expertmotors.bg

Пон Мар 28, 2016 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 130 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор