Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Течна фаза vs Газова фаза
Автор |
Съобщение |
srg
|
Е не, упражнението беше с цел да проверя при различните горива и най-вече след пипането ми на ЕКУ-то какви да температурните промени, за това и аз се старах да сложа датчика максимално близо до клапаните, съответно го монтирах на един от средните цилиндри (4-ти ако трябва да съм изчерпателен), на по-малко от 3см. от края на главата и респективно началото на генерацията.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пет Авг 05, 2016 4:11 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Преди дни се сдобих с Outback H6 (2004) и сега съм изправен пред две дилеми - да слагам ли газ, или не, и течна фаза ли да бъде, или обикновен ГИ. В Стара Загора имам един майстор, който преди слагаше само PeGAS (смесица от италиански компоненти + български компютър, доколкото помня). Цялата система струваше 950 лева с монтажа и съм доста доволен на другата си кола - Peugeot 306 Rallye. Успя още от началото да я настрои като хората и съм доволен както от разход, така и от динамика/performance - до сега имам над 50 хил. км. с нея и пътите, в които съм имал проблем са 2-3, като са били разрешавани в рамките на час.
Сега вече слага и други системи и ми предлага Lovato (с OBD) за 1700лв. общо с голям изпарител (води се до 300+ к.с.) тороидална бутилка и т.н. Каза че е слагал на други Legacy/Outback H6, едно от които се карало в Англия и за момента нямало никакви проблеми.
До тук добре, ама колата я обслужих при Павлин от Пловдив и той горещо ми препоръча или да не слагам газ, или ако слагам да е течна фаза, тъй като обикновен ГИ може да доведе до много сериозни проблеми с двигателя. По принцип не правя много километри (8-10хил. годишно най-много) а и карам предимно градско, все пак ако съм на газ ще карам по-често и ще си правя някакви безмислени пътешествия... въпросът е - наистина ли обикновен ГИ създава толкова много проблеми, дори и ако е правилно настроен? Доколкото разбрах газово с течна фаза излиза 3000+ за H6, което е двойно. Газовата със сигурност ще я избия рано или късно, тъй като автомобилът много ми харесва и ако не ме предаде смятам да го ползвам дълго време, но при този разход на бензин дори и на дълъг път си е излишно разхищение.
Прочетох цялата тема, но в крайна сметка не можах да реша, тъй като доколкото виждам повечето хора, които се оплакват от ГИ, реално се оплакват заради не до там кадърни майстори. Другият момент е проблема с качеството на газта в БГ и нуждата от допълнителни филтри за течната газ, които ако съм разбрал правилно за Vialle са от порядъка на 150 лв. и се сменят горе-долу за същия период като смяна на масло (поправете ме, ако греша).
Благодаря предварително за всякакви съвети и мнения. Само да поясня, че съм запознат с евентуалната нужда от реглаж на клапаните за H6, но ремонт за около 1000лв. на 40-50 хил. км. не изглежда като нещо, което да ме откаже от LPG конверсия.
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 1:02 am |
|
|
Vmax
|
Хубаво е газовото да ти го монтира човек който е запознат със Субару и е слагал преди уредби. Настройката е още по критична. Разликата обаче в разход градско и извънградско е огромна ( 10-12/100 срещу 16-20/100 ) Цената за ловатото е добра, лично според мен не е нужно да е с обд, но това няма да промени цената. Отговора на въпроса ти ( Да/Не), можеш само то да го прецениш от финансова гледна точка.
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 6:33 am |
|
|
quietriot
|
SanDRo написа: Преди дни се сдобих с Outback H6 (2004) и сега съм изправен пред две дилеми - да слагам ли газ, или не, и течна фаза ли да бъде, или обикновен ГИ. В Стара Загора имам един майстор, който преди слагаше само PeGAS (смесица от италиански компоненти + български компютър, доколкото помня). Цялата система струваше 950 лева с монтажа и съм доста доволен на другата си кола - Peugeot 306 Rallye. Успя още от началото да я настрои като хората и съм доволен както от разход, така и от динамика/performance - до сега имам над 50 хил. км. с нея и пътите, в които съм имал проблем са 2-3, като са били разрешавани в рамките на час.
Сега вече слага и други системи и ми предлага Lovato (с OBD) за 1700лв. общо с голям изпарител (води се до 300+ к.с.) тороидална бутилка и т.н. Каза че е слагал на други Legacy/Outback H6, едно от които се карало в Англия и за момента нямало никакви проблеми.
До тук добре, ама колата я обслужих при Павлин от Пловдив и той горещо ми препоръча или да не слагам газ, или ако слагам да е течна фаза, тъй като обикновен ГИ може да доведе до много сериозни проблеми с двигателя. По принцип не правя много километри (8-10хил. годишно най-много) а и карам предимно градско, все пак ако съм на газ ще карам по-често и ще си правя някакви безмислени пътешествия... въпросът е - наистина ли обикновен ГИ създава толкова много проблеми, дори и ако е правилно настроен? Доколкото разбрах газово с течна фаза излиза 3000+ за H6, което е двойно. Газовата със сигурност ще я избия рано или късно, тъй като автомобилът много ми харесва и ако не ме предаде смятам да го ползвам дълго време, но при този разход на бензин дори и на дълъг път си е излишно разхищение.
Прочетох цялата тема, но в крайна сметка не можах да реша, тъй като доколкото виждам повечето хора, които се оплакват от ГИ, реално се оплакват заради не до там кадърни майстори. Другият момент е проблема с качеството на газта в БГ и нуждата от допълнителни филтри за течната газ, които ако съм разбрал правилно за Vialle са от порядъка на 150 лв. и се сменят горе-долу за същия период като смяна на масло (поправете ме, ако греша).
Благодаря предварително за всякакви съвети и мнения. Само да поясня, че съм запознат с евентуалната нужда от реглаж на клапаните за H6, но ремонт за около 1000лв. на 40-50 хил. км. не изглежда като нещо, което да ме откаже от LPG конверсия. при разлика 2:1 в ползва на газта и горене около 10% повече сметката е ясна , аз досега човека със вкопани клапани не познавам , за прегряти знам много , но те не са зради газтта,. а поради немарливостта на собствениците им , газта разбира се е помогнала да стане по бързо , но е виновна липсата на антифриз и тежкия крак който си мисли че това комби е WRX а, то не е! Не слагай ловато ако ще и от совалка да е свалано, не слагай и течна фаза защото газтта е гадна и настройването е трудно и ела си сложи газтта в София при Тони и ще си рахат! Това са моите препоръки!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
15
|
|
Чет Сеп 15, 2016 7:07 am |
|
|
plaskom
|
Не знам кой ти е казал, че филтър при течна фаза се сменя заедно с маслото. Аз имам монтиран филтър след пълначката и ми беше казано че се сменя само като се запуши, ако се запуши въобще някога. И вече 80 хил. км. освен да зареждам газ нямам други грижи.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 7:40 am |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
plaskom написа: Не знам кой ти е казал, че филтър при течна фаза се сменя заедно с маслото. Аз имам монтиран филтър след пълначката и ми беше казано че се сменя само като се запуши, ако се запуши въобще някога. И вече 80 хил. км. освен да зареждам газ нямам други грижи.
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk Колегата е абсолютно прав, при течната фаза не се сменят филтри. Аз имам навъртяни 125 000км само на газ - Vialle LPi за срок от 3год. и досега филтър не съм сменял. Настройки се правят само при монтажа на уредбата, след това забравяш за чекове и тем подобни. За тези километри смених само един инжектор който е около 200лв. Павлин ти е дал много правилен съвет за течната фаза, но от финансова гледна точка си заслужава при навъртяни много километри. Избиваш я за около 26-28000км. В твоя случай е по-удачно да си монтираш ГИ при свестен майстор който да разбира от монтаж и най-вече от настройки на ГИ. Успех!
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 8:43 am |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Ами аз с моя майстор проблеми с разхода/вървежа поради насторйки не съм имал - Пежото е 163 к.с. и си вървеше същото като на бензин.. разходът беше същия, най-много да е барало 1л. отгоре, а редовно си я режех до 6-7 хил. оборота и ми даваше 12-13л. градско газ. Все пак обаче не съм запознат с мотора на Субару, а и не ми се рискува - особено поради тези потенциални проблеми с прегряването и фактът, че ще трябва да се прекарват нови маркучи отпред за изпарителя. А на мен кракът си ми е тежък, обичам да натискам колата и ако е на газ ще го правя още повече, като не се съобразявам с разхода... Ще я покарам малко на бензин и ще видя към края на годината може да се вредя за една течна фаза (покрай коледните бонуси ))) иначе от NitoAutoGas ми писаха, че моторът е съвместим с Vialle-LPI и Vialle-Liquid SI - доколкото знам второто е някакво бюджетно изпълнение - с почти 1300лв. по-евтино в случая - някой има ли конкретни впечатления и позитиви/негативи спрямо двата варианта?
|
|
|
Чет Сеп 15, 2016 11:32 am |
|
|
isittaken
Регистриран на: Вто Яну 12, 2016 1:56 am Мнения: 23 Местоположение: Sofia
Skype: isittaken
Автомобил: Forester 2.0X AT 2006
Рейтинг: 0
|
Колеги малко по темата, къде в София сте си слагали течна фаза Виале ?
|
|
|
Пет Фев 10, 2017 2:36 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
И на течната фаза се сменят филтри. Лошото е че финния е в бутилката и става бавно. На служебните пикапи издържат около 40 000км.
|
|
|
Пет Фев 10, 2017 11:29 pm |
|
|
plaskom
|
isittaken написа: Колеги малко по темата, къде в София сте си слагали течна фаза Виале ? При Митака.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Съб Фев 11, 2017 3:18 pm |
|
|
Doby
Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 10:47 am Мнения: 29 Местоположение: Bulgaria
Skype: dimitardobrev
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GT-tS
Рейтинг: 57
|
Имах същата дилема. Реших я много бързо като карах такъв Форестър с Vialle монтирано в Холадия. Колата вървеше много добре. Тогава реших! Повече от година и половина съм с течна фаза на Vialle. Изминал около 40к км. Колата е Форестър 2.5 xt 230 коня. До сега без проблеми. Градско София около 15/100 извънградско около 11 със скорост до 120. Рекорда ми е 9.4/100 газ, но съм карал с около 90 - 100км/ч Не съм сменял филтри. За мен това е уникална уредба. На газ върви малко повече от бензин! Монтирана в Пловдив при Ники. Беше около 2000 лв.всичко. За изминати 40к. км разходите ми за поддръжка, ремонти и .... са = на 0
П.П. Наслушах се на всякакви мнения. Като не могат да слагат течна фаза се започва: тя нашата газ е кофти, много скъпа, ще имаш проблеми и т.н. Омръзнало ми е от пишман майстори разбирачи.
_________________ Ако Айнщайн се беше качил на Subaru STI, щеше да открие нови закони във физиката!
|
27
|
|
Нед Фев 12, 2017 11:08 pm |
|
|
Heretic
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2011 9:36 am Мнения: 20 Местоположение: Божурище
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
Doby написа: Имах същата дилема. Реших я много бързо като карах такъв Форестър с Vialle монтирано в Холадия. Колата вървеше много добре. Тогава реших! Повече от година и половина съм с течна фаза на Vialle. Изминал около 40к км. Колата е Форестър 2.5 xt 230 коня. До сега без проблеми. Градско София около 15/100 извънградско около 11 със скорост до 120. Рекорда ми е 9.4/100 газ, но съм карал с около 90 - 100км/ч Не съм сменял филтри. За мен това е уникална уредба. На газ върви малко повече от бензин! Монтирана в Пловдив при Ники. Беше около 2000 лв.всичко. За изминати 40к. км разходите ми за поддръжка, ремонти и .... са = на 0
П.П. Наслушах се на всякакви мнения. Като не могат да слагат течна фаза се започва: тя нашата газ е кофти, много скъпа, ще имаш проблеми и т.н. Омръзнало ми е от пишман майстори разбирачи. При мен ситуацията е същата на Legacy 2012та със CVT. Вече 25000 км на течна фаза проблеми до сега не съм имал. Само каране. Това което ме спечели е липсата на посещение на газаджий за почистване на инжектори и донастройки. Превантивно си купих пълначка с керамичен филтър. Извън града с каране около 90 км разхода е около 9 и малко. В града 12/13
|
|
|
Нед Фев 12, 2017 11:51 pm |
|
|
shery81
Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am Мнения: 203 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
|
Колеги,къде в София има читав сервиз за течна фаза,че на един приятел спря да му работи на газ тотално. Колата му е Бек 2005, 2,5 мотор. Благодаря
_________________ 2007 Subaru outback B13
|
|
|
Пон Фев 13, 2017 10:04 pm |
|
|
plaskom
|
shery81 написа: Колеги,къде в София има читав сервиз за течна фаза,че на един приятел спря да му работи на газ тотално. Колата му е Бек 2005, 2,5 мотор. Благодаря А каква марка е газовата уредба?
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Пон Фев 13, 2017 10:45 pm |
|
|
shery81
Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am Мнения: 203 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
|
Прикачени файлове: 20170214_081755.jpg JTG Ако това е марката
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ 2007 Subaru outback B13
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 8:19 am |
|
|
plaskom
|
Това е ICOM, така че най-добре е да отиде при Иво Ленков в Каравелгаз.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 9:43 am |
|
|
shery81
Регистриран на: Съб Май 30, 2009 8:24 am Мнения: 203 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13
Рейтинг: -24
|
Много Благодаря колега,жив и здрав
_________________ 2007 Subaru outback B13
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 2:48 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Някой колега с Outback H6 B13 (2004+) и Vialle LPI може ли да даде малко информация как е при него разхода, че аз съм малко разочарован за момента.
Колата преди ми даваше разход сякаш по-нисък от бордовия компютър, като съм я засичал на бензин от пълно до пълно на една и съща бензиностанция/колонка. Тогава разхода беше с около 0.5-1 надолу от бордовия. Конкретният случай, който помня беше 17,4 на бордови - 16,5 реален разход.
Сега на няколко пъти я засичам на газ - и последно на една колонка с пълнене до изключване и при разход на бордовия малко под 13, реалния разход на газ ми е 15,4, тоест около 2,5 - 3л нагоре. Доколкото знам е нормално да има 1 до 2 литра нагоре, но в случая системно я хващам с повече от 2л. нагоре разход - на колонките ли лъжат или?? Защото доскоро карах и Пежо на газ, там не съм забелязал такова разминаване на същите бензиностанции / колонки.
п.п. Също ако може да споделите какви са инжекторите при вас? Моите са от светло кафевите, които ги водят до 34 к.с. на цилиндър, не съм много запознат и не знам - може и това да е нужното, но все пак 6х34 не е > 245, та си мисля не са ли удачни в случая поне белите инжектори, които са до 40 к.с. на цилиндър?
|
|
|
Нед Мар 26, 2017 11:30 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Това с разхода ми се струва нормално. Аз си го смятам 15-20% отгоре (на нормална газова), което при 15+ разход си е към 2 литра отгоре на бордовия.
А за тия инжектори не знам какво чакаш, та не ходиш да си ги оправят. То дори и 6*40 е по-малко от конете на колата.
|
|
|
Пон Мар 27, 2017 8:12 am |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Ами какво да чакам... просто не съм сигурен проблем ли е, затова исках колегите, които имат такава инсталация да кажат при тях как е направена - в крайна сметка не мога да държа сметка на майсторите щото просто съм прочел нещо в интернет и си правя някакви калкулации без да имам опит с тия неща - не им е първата инсталация, а и са оторизиран представител на Vialle, така че предполагам знаят как да си вършат работата. Ще ги проверя после пак със сигурност да не съм се объркал (въпреки че съм 99% сигурен че са светло, а не тъмно кафевите) и ще им звънна да видя какво ще кажат. п.п. по тази картинка изглеждат по-скоро белите (които явно не са много бели) http://i.ebayimg.com/images/g/WhoAAOSwn ... -l1600.jpgТоест са до 40 к.с.
|
|
|
Пон Мар 27, 2017 9:19 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта |
|