Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 26, 2019 2:34 am



Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Въпрос за избор на модул за диагностика 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 285
Местоположение: София
Рейтинг: 179
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, всички сте прави, но колите ви са малко по нови. Почти съм сигурен, че от 2000г Форитата не са OBDII, ВЪПРЕКИ, че буксата е същата. Знам го от личен опит. Първото ми Фори беше от 2001г. Да не се самоцитирам :) , вижте поста ми пo-горе и този на колегата vizor. Хващам се на бас даже, като залагам блутут адаптер версия 2.0 :hello:

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Чет Юли 07, 2016 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1036
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 571
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От личен опит да ти кажа.. 2001 H6 Аутбек го хвана с obd2 старо блутут донгълче :) Днеска си кара цял ден с него

Чет Юли 07, 2016 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1884
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 557
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
99 и 00 Импреза турбо също съм чел с кабел. Форестер SF турбо също, но без първият им мотор с целия дебитомер.
Общо взето 99-та година съм чел много коли, само за 98-ма има съмнение кой месец е произведена колата.
Късните след 9-ти месец съм чел също.
Vag-com кабел и Free SSM, и Romrider.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Юли 08, 2016 11:38 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 761
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разгледай тук има интересни неща по темата а и на хубави цени! http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... hText=obd2

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Нед Юли 10, 2016 2:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Авг 24, 2016 12:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 187
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 52
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.

И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.

Съб Сеп 10, 2016 10:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 10:29 pm
Мнения: 95
Автомобил: Outback
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Marvin написа:
maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.

И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.

Сега виждам мненията. Днес ми пристигна същия модел и си работи прекрасно на outback BL (2005). Тепърва ще гледам данни... но се свърза и започна да показва веднага на android device + torque pro

Съб Сеп 10, 2016 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 743
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 520
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Сеп 10, 2016 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 10:29 pm
Мнения: 95
Автомобил: Outback
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
srg написа:
За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!

За платената версия ли говориш или за другата колега? https://play.google.com/store/search?q=btssm&hl=en

Нед Сеп 11, 2016 9:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am
Мнения: 154
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 79
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@srg ако имаш наблюдение - би ли препоръчал vag-com кабел, предлагат се доста на пазара, но не знам дали всички са качествени. Може и на лични. Благодаря предварително.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
http://promachines.bg/

https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/

Нед Сеп 11, 2016 10:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 743
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 520
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
opelcrumper, платената визирам. Предпочитам да дам тия 30лв. (цигари за една седмица), за да не се отказва разработчика и да развива програмчето отколкото да допринеса за това някой програмист да се преориентира и да се фокусира върху поредния покемон шит .
katlak, с кабелите е много куца работата като цяло ... Открих, че с по-истински кабел (с FTDI чип) конретно BtSsm-ма се ошашка и не пожела да тръгне като хората, но с друг, от най-китайските (с кривите заместители CH340) като тръгна и не спря :D
От друга страна в ревютата в плейстор-а други потребители споделят, че съпорта на програмчето е железен, та си мисля тия дни да им драсна да видим с нетръгващия кабел има ли шанс да направят нещо и ще видим какъв ще е резултата накрая.
Ето и едно клипче с това как се визуализират нещата в реално време:

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Сеп 11, 2016 6:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 12, 2015 2:54 pm
Мнения: 1
Автомобил: Forester S-Turbo 2000г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.


@maldoom Имам два въпроса :)

1. В крайна сметка намерили начин за твоето Subaru?
2. Това устройство, което си снимал, коя версия е 1.5 или 2.1 ?

Само да допълня как можете да остановите версията! Погледнете плаките вътре, 1.5 имат две платки една над друга а 2.1 само една.
Попаднах на цялата истроия как са се случили нещата с този чип ELM 237, но няма сега да ви занимавам тук :) само на кратко:
2.1 не стават за нищо до колкото знам, 1.5 също са ментета на оригиналните канадски ELM 237, но все пак са нещо като копие и имат успехи с доста коли - говоря само и единствено за китайските устройства, като това което е постнал колегата!

Вто Дек 18, 2018 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1714
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 570
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз, пък да си споделя "драмата" :) Три години правя разни вагини, бенцове и т.н., а все не мога да доредя моята дърта баба до диагностика. Един ден спря да ме мързи и почетох повечко по темата. Смотаните Autocom, WOW(World of Wurth) и Delphi(хардуерът е един и същ в трите, различен е фърмуерът и софтуерът за компа) се оказа, че четат SSM при старите ни машини, но ако са оборудвани с OBD букси(преходникът, който се продава за старите Субки не върши работа, защото липсва една маса).
Моята е преди 1998-ма и беше с десет пиновата букса. Ами...заразих си колата с гъбички - ROFL изрязах OBD букса от едно BMW E46, пренаредих си пиновете в нея и воала. Тегавото е, че се чете само по един параметър едновременно, но това си е особенност на SSM протокола(ISO 9141).

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Вто Дек 18, 2018 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор