Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Въпрос за избор на модул за диагностика
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=21675
Страница 2 от 3

Автор:  topzizitop [ Чет Юли 07, 2016 7:22 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Колеги, всички сте прави, но колите ви са малко по нови. Почти съм сигурен, че от 2000г Форитата не са OBDII, ВЪПРЕКИ, че буксата е същата. Знам го от личен опит. Първото ми Фори беше от 2001г. Да не се самоцитирам :) , вижте поста ми пo-горе и този на колегата vizor. Хващам се на бас даже, като залагам блутут адаптер версия 2.0 :hello:

Автор:  vizor [ Чет Юли 07, 2016 11:27 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

От личен опит да ти кажа.. 2001 H6 Аутбек го хвана с obd2 старо блутут донгълче :) Днеска си кара цял ден с него

Автор:  1040 [ Пет Юли 08, 2016 11:38 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

99 и 00 Импреза турбо също съм чел с кабел. Форестер SF турбо също, но без първият им мотор с целия дебитомер.
Общо взето 99-та година съм чел много коли, само за 98-ма има съмнение кой месец е произведена колата.
Късните след 9-ти месец съм чел също.
Vag-com кабел и Free SSM, и Romrider.

Автор:  momcho2000 [ Нед Юли 10, 2016 2:05 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Разгледай тук има интересни неща по темата а и на хубави цени! http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... hText=obd2

Автор:  maldoom [ Сря Авг 24, 2016 12:01 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.

Автор:  Marvin [ Съб Сеп 10, 2016 10:38 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.

И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.

Автор:  opelcrumper [ Съб Сеп 10, 2016 2:24 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Marvin написа:
maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.

И аз първо си бях взел точно такива (даже 2). Не можах да ги подкарам. Пробвах и на разни други коли. Та проблема е в джаджата. След това взех модел, за който дадох линк в предишен пост в тая тема и там нямаше проблеми.

Сега виждам мненията. Днес ми пристигна същия модел и си работи прекрасно на outback BL (2005). Тепърва ще гледам данни... но се свърза и започна да показва веднага на android device + torque pro

Автор:  srg [ Съб Сеп 10, 2016 11:08 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!

Автор:  opelcrumper [ Нед Сеп 11, 2016 9:37 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

srg написа:
За по-запалените ентусиасти, които са с модел след 2000-та година, имат VAG-COM кабел и телефон/таблет с по-нов андроид - от май месец в google play store-а се появи официално BtSsm, което програмче ме изненада супер приятно. Ползввам го от няма и седмица и съм очарован. С малко по-нов телефон или таблет, който поддържа OTG функция и евентуално преходник, с който да се върже кабела към телефона/таблета и voila - имате програмче, което може да логи и визуализира предварително зададени или ръчно конфигурирани параметри от автомобила, които с Torque и просто OBD bluetooth-че няма да можете. Най-важно при подобни програми освен поддръжката на протоколи и параметри е скоростта на "четене" на данни, респективно с това програмче аз лично достигам до 15 семпъла в секунда при зададени за логване 21 параметъра, при това с кабел, който дори не е с FTDI чип!

За платената версия ли говориш или за другата колега? https://play.google.com/store/search?q=btssm&hl=en

Автор:  katlak [ Нед Сеп 11, 2016 10:41 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

@srg ако имаш наблюдение - би ли препоръчал vag-com кабел, предлагат се доста на пазара, но не знам дали всички са качествени. Може и на лични. Благодаря предварително.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  srg [ Нед Сеп 11, 2016 6:45 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

opelcrumper, платената визирам. Предпочитам да дам тия 30лв. (цигари за една седмица), за да не се отказва разработчика и да развива програмчето отколкото да допринеса за това някой програмист да се преориентира и да се фокусира върху поредния покемон шит .
katlak, с кабелите е много куца работата като цяло ... Открих, че с по-истински кабел (с FTDI чип) конретно BtSsm-ма се ошашка и не пожела да тръгне като хората, но с друг, от най-китайските (с кривите заместители CH340) като тръгна и не спря :D
От друга страна в ревютата в плейстор-а други потребители споделят, че съпорта на програмчето е железен, та си мисля тия дни да им драсна да видим с нетръгващия кабел има ли шанс да направят нещо и ще видим какъв ще е резултата накрая.
Ето и едно клипче с това как се визуализират нещата в реално време:

Автор:  artoma [ Вто Дек 18, 2018 2:48 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

maldoom написа:
Малко развитие или по скоро застой по темата. С тази джаджа не става връзката с компютъра на колата (фори турбо , 2000г.), при все ,че си изтеглих пълната версия на Torque. Ако на някой му върши работа нека пише на лични. Ето я и конкретната букса в моя случай.


@maldoom Имам два въпроса :)

1. В крайна сметка намерили начин за твоето Subaru?
2. Това устройство, което си снимал, коя версия е 1.5 или 2.1 ?

Само да допълня как можете да остановите версията! Погледнете плаките вътре, 1.5 имат две платки една над друга а 2.1 само една.
Попаднах на цялата истроия как са се случили нещата с този чип ELM 237, но няма сега да ви занимавам тук :) само на кратко:
2.1 не стават за нищо до колкото знам, 1.5 също са ментета на оригиналните канадски ELM 237, но все пак са нещо като копие и имат успехи с доста коли - говоря само и единствено за китайските устройства, като това което е постнал колегата!

Автор:  Alxx [ Вто Дек 18, 2018 8:32 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Аз, пък да си споделя "драмата" :) Три години правя разни вагини, бенцове и т.н., а все не мога да доредя моята дърта баба до диагностика. Един ден спря да ме мързи и почетох повечко по темата. Смотаните Autocom, WOW(World of Wurth) и Delphi(хардуерът е един и същ в трите, различен е фърмуерът и софтуерът за компа) се оказа, че четат SSM при старите ни машини, но ако са оборудвани с OBD букси(преходникът, който се продава за старите Субки не върши работа, защото липсва една маса).
Моята е преди 1998-ма и беше с десет пиновата букса. Ами...заразих си колата с гъбички - ROFL изрязах OBD букса от едно BMW E46, пренаредих си пиновете в нея и воала. Тегавото е, че се чете само по един параметър едновременно, но това си е особенност на SSM протокола(ISO 9141).

Автор:  nuHaKoJIaga [ Съб Май 11, 2019 8:59 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Изчетох търсачката и в крайна сметка реших да попитам тук, понеже чукча не читател... :-?

Та понеже съм с iPhone, но със стар iOS 10.3 и се чудя две неща - всеки Elm с WiFi ли ще разпознае/разчете колата ми(2004 b13 h6) и коя програма да ползвам за четене и триене на грешки(тоест има ли безплатна такава, понеже споменатата във форума Dashcommand струва 22-23 лева)? Знам, че най-лесно е да поръчам и да го върна, ако не ми върши работа, но се надявам някой да сподели от личен опит. В друга тема видях, че всички са доволни от Елм-овете от Склад66, та и аз на там съм се насочил.

Попринцип си чета колата с FreeSSM, но ми трябва нещо, с което да го правя, когато тръгна на дълъг път, ако нещо случайно светне на таблото. :cool:

Автор:  Alxx [ Нед Май 12, 2019 12:51 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

DashCommand има и пиратски, а за твоя iPhone има и джейлбрейк...

Автор:  dimitrov 1969 [ Пон Авг 10, 2020 7:28 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

https://sklad66.com/cms/components/com_ ... 327-BT.jpg
Изчетох темата и стигам до извода че това ще ми върши работа за четене на грешки.Автомобила е Форестър 2006 г.
Но все пак да питам става ли за моят автомобил?

Автор:  dragoveli [ Пон Авг 10, 2020 10:53 am ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Би трябвало да стане.

Автор:  Be happy 1 [ Пон Авг 10, 2020 2:34 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/
Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.

Автор:  Jonini [ Пон Авг 10, 2020 3:13 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Be happy 1 написа:
Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/
Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.


Колеги, ако автомобилът ви поддържа стандарт OBDII, обикновено за японки е след 2004 година, си взимате OBDII Bluetooth ELM327. Взимате версия 1.5 около 30-40 лв, а не v2.xx (до 20 лв.). Поддържа малко повече протоколи, не дропи връзка и тн. Има милиони ментета. Оригиналният чип е ELM327 v1.5. Не взимате и такава с WiFi. Иначе има много различни модули за четене и не само четене на грешка, а и по-сериозна диагностика. Но там парите са около 600 лв. Не забравяйте, че този модул не може да седи постоянно включен освен, ако не карате колата ежедневно. На тази букса винаги има 12 волта и при дълъг престой може да изчерпи акумулатора. Ако имате въпроси на лични.

Автор:  Be happy 1 [ Пон Авг 10, 2020 3:50 pm ]
Заглавие:  Re: Въпрос за избор на модул за диагностика

Jonini написа:
Be happy 1 написа:
Колеги закупих си тази мултимедия. https://2din.bg/product/subaru/
Дотук всичко точно, продавачът коректен, работи прекрасно, но за OBD диагностика трябва да се купи модул. Изчетох темата, абсолютно на патагонски ми е, тоест нищо не разбирам. Всъщност единствено искам да си гледам параметри разни- примерно температурата, за да си следя ако нещо се сгафи по охлаждането. Та питането ми е от къде и какъв модул да взема.


Колеги, ако автомобилът ви поддържа стандарт OBDII, обикновено за японки е след 2004 година, си взимате OBDII Bluetooth ELM327. Взимате версия 1.5 около 30-40 лв, а не v2.xx (до 20 лв.). Поддържа малко повече протоколи, не дропи връзка и тн. Има милиони ментета. Оригиналният чип е ELM327 v1.5. Не взимате и такава с WiFi. Иначе има много различни модули за четене и не само четене на грешка, а и по-сериозна диагностика. Но там парите са около 600 лв. Не забравяйте, че този модул не може да седи постоянно включен освен, ако не карате колата ежедневно. На тази букса винаги има 12 волта и при дълъг престой може да изчерпи акумулатора. Ако имате въпроси на лични.

Много благодаря за информацията. Нямах такава идея в началото, но в сервиза, в който поддържат колата ми пуснаха тази муха. Колата е от подписа Импреза 2.0 - 2008г. Няма датчик за емпературата, вързахме един датчик да мери t• , но казаха че с такъв модул ми вади данните на компютъра и от там се запалих. Отново благодаря за насоката.

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/