Recall за Субару в Европа, каква е процедурата в БГ
Автор |
Съобщение |
aEoN
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm Мнения: 42 Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
|
ico_tech написа: Зачетох статията от линка в поста на колегата Kerekovski и нещо се пообърках. В началото на темата се говореше за проблем със самозадействащи се възглавници. В обширният материал, в който са дадени и жертвите поименно, както и доклада пред сенатската комисия след самосезиране (днес много актуална чуждица) на тяхната агенция по безопасност се посочват само случаи на смърт причинена от осколки на възглавницата, само че при леки до средно тежки ПТП. Т.е проблем с възглавниците има при задействането им от системата. Я някой и друг да прочете и да изкаже мнение дали съм разбрал добре. Относно писмата - имам съмнение, че Субару Моторс ще приложат такава процедура за всичкии автомобили от марката, даже и ако им спуснат списък с нашата жалба. Просто те като бизнес трябва да си гарантират паричния поток. Ако Субару Италия каже "сменяйте наред" ние ще плащаме - тогава още по-лошо - можем да станем свидетели на типично БГ бизнес отношение. А именно фиктивна смяна за взимане на пари или вариант, при който със сигурност ще намерят схема как да вземат пари и от нас и от кораба майка. Поради заблуждаващия си пост по-горе, реших че мое морално задължение е да открия повече инфо по въпроса и да я представя. Ето в най-общи линии до какво достигнах: В крайна сметка не става въпрос за само-задействащи се възглавници (въпреки че тази версия се коментира обширно в чуждите форуми, което доведе и до първоначалната ми заблуда и поста по-горе). В едно от първите изявления е записано, че т.нар. взривно вещество в капсулата става нестабилно при навлажняване - това се случва при динамита и наистина има голяма опасност от само-взривяване и предполагам това е причината за версията със само-взривяването. ТУК СЛУЧАЯ Е ДРУГ - веществото е амониев нитарт (амониева селитра - както е популярно названието ме сред земеделските производители) - при навлажняване се ступва - става на бучки и се разширява - това от една страна, от друга тези физически промени увеличават взривната мощ на амониевата селитра и това води до разкъсване на капсула и излитане на частите му под формата на шрапнели, НО САМО В СЛУЧАИ НА ЗАДЕЙСТВАНЕ НА ВЪЗДУШНАТА ВЪЗГЛАВНИЦА. И още нещо – в Щатите има статистика - проблема се проявява предимно в топли и влажни щати - крайбрежни райони и е почти изолиран във вътрешността на континента което означава, че не всички капсули могат да покажат дефект. Вижте линка - информацията е доста подробна, показани са схеми и графика на засегнатите автомобили и годината, в която са засегнати: http://www.bloomberg.com/news/features/2016-06-02/sixty-million-car-bombs-inside-takata-s-air-bag-crisis
|
|
|
Чет Ное 17, 2016 12:21 pm |
|
|
kerekovski
|
Прочетох статията и ми се изясниха доста неща. Не мисля, че изобщо ние, като последна дупка на кавала, можем да очакваме безплатно и скоростно решение. Ако изобщо безплатно решение дойде, то ще е 2019-2020-та година сигурно, което е крайно неприемливо. И пак остава въпросът, дали ще бъде извършена реална подмяна, или ще бъде проформа отметнат автомобила, а оставен със старата възглавница, а има ли съмнение, по-добре без тая система. За мен лично вариантът е следния:
1) Да се установи, кои точно възглавници са засегнати. Споменава се само за пасажерската, но реално всички, които са произведени от Таката, ще са засегнати. Има ли как да се види (без разглобяване, че то и с разглобяване не е сигурно), кой е производителят на всяка една възглавница по тия коли? Може би с писмо до кораба-майка да изискваме такава информация от тях? 2) Директно изключване от кабелите на засегнатите такива и временно подмяната им с подходящи съпротивления (ако това е правилното залъгване), за да може системата (или каквото е останало от нея) да функционира нормално. 3) Набавяне на чисто нови заместители за моя сметка, тъй като не мога да разчитам нито на срокове на тая кампания, нито на коректност. Ако ще и да са от Таката, но да са произведени съвсем скоро, когато вече добавят и този изсушителен агент при амониевия нитрат. Отделен е въпросът с наличностите и дали изобщо бих могъл да се вредя да си намеря такива възглавници - новички.
Ако някой може да даде повече информация по коя да е от 3-те точки, ще съм благодарен, а предполагам и всички други колеги.
|
|
|
Чет Ное 17, 2016 2:56 pm |
|
|
Vami
|
При мен го виждам по следния начин, но трябва да разглобявам и да преценя дали е възможно. На снимката долу се вижда, че самия пиропатрон е направен от доста тънка ламарина, по моя преценка не по дебела от 1.5мм. Мисля да го "облека" със здрава стоманена обвивка. При това положение, дори и да се пръсне, няма да нарани никого. Единствено на този във волана съм сигурен, че няма да може, защото мястото е кът.
|
|
|
Чет Ное 17, 2016 5:08 pm |
|
|
kerekovski
|
А този във волана дали е засегнат?
|
|
|
Чет Ное 17, 2016 11:11 pm |
|
|
Vami
|
|
Пет Ное 18, 2016 12:29 am |
|
|
tarambuka3500
|
Стария ми бек се оказа eligible за тази сервизна акция... внасян от САЩ през 2008ма.
Писах и на щатското Субару и на Италианското, да видим
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 1:29 am |
|
|
kerekovski
|
Vami написа: Казва ли ти някой... Дали ще пише на гърба на самата възглавница, кой я е произвел?
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 6:24 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Ето какво получих днес - това е от Субару Италия, на които е препратено писмото ми от Субару Глобал: Цитат: Във връзка с ваше запитване относно възможен проблем с въздушни възглавници Takata на автомобили Subaru,
желая да ви информирам, че автомобил с VIN: JF1BPELUA5G019967 не е включен в recall кампанията за въздушни възглавници.
Поздрави А аз попитах след това: Цитат: Здравейте и мерси за отговора,
това означава, че възглавниците във въпросният автомобил не попадат сред тези, които дават дефекти, ако разбирам правилно?
Поздрави И преди малко получх това: Цитат: Здравейте,
Да, въпросният автомобил не е сред автомобилите за които важи тази кампания.
Поздрави С което се потвърждава част от инфото, че от европейските субита по-малко са засегнати.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:25 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
При мен това е възглавницата във волана
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:37 pm |
|
|
kerekovski
|
HERSTELLER: Nippon Kayaku - значи ти няма от какво да се притесняваш. А на това от Италия не вярвам в този вариант. Кампанията не важи за този автомобил, защото няма такава кампания все още - аз така го тълкувам.
Б@си, трябва ли да си извадя всички възможни възглавници, за да видя, кой ги е произвел????? Ще падне разглобяване.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:41 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Дано всички да са от този производител.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:44 pm |
|
|
kerekovski
|
Интересно е, че основният текст е на немски и пише, че е внесена от Субару Германия.
|
Последна промяна kerekovski на Пет Ное 18, 2016 3:58 pm, променена общо 1 път
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:54 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
А автомобилът е от Италия. На възглавницата има маркировка от Септември 2008 г.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 3:56 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
За нашите субарута, проблемната възглавница не е шофьорската, а пасажерската.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 5:47 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Как се стига до пасажерската възглавница? Дайте някакви насоки. Ще проверя и нея за да съм сигурен.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 5:53 pm |
|
|
kerekovski
|
melhaer написа: За нашите субарута, проблемната възглавница не е шофьорската, а пасажерската. Въпросът е, колко е сигурно това. Всяка възглавница, производство на Таката, е проблемна. Никой обаче не може до този момент да каже с точност, при кои автомобили какви възглавници са вграждани...
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 5:58 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Някой от активните в темата дали е сметнал рисковете при изключване на еърбега и при каране с евентуално дефектния такъв? Мисля, че това е важно изчисление, за да се прецени дали да го спираме или да продължим да караме така.
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 7:27 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега Керековски. Не, че няма основания за тревога, но не мисля, че проблема е толкова сериозен, належащ и непреодолим. Ако толкова те притеснява можеш да демонтираш възглавницата от волана. С тази на пасажера ще е малко зор, но не е невъзможно. Тези обикновено са капсуловани в рамата на таблото, а и то се хвърля при всяка употреба на бега. В крайна сметка запитвали ли сте се какви са ефектите от сработване на изправна възглавница при ПТП. Според мен всяко съприкосновение с тази бомба в платняна опаковка крие висок риск и без да отчитаме проблема с осколките. Естествено те влошават нещата. След прочет на приложените статии мисля, че има голяма вероятност тези проблемни възглавници да са предимно в колите, които се сглобяват зад океана. Проблемният завод в Мексико едва ли е доставял продукция в големи мащаби в Япония, където Таката също има фабрика. Някой чул ли е нещо за случаи в Европа или Япония? Зад океана са майстори при вдигането на шум ( за справка дизелгейт). От друга страна - топло и влажно у нас е само по морето. Та колегите от София може да са малко по-спокойни.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Ное 18, 2016 8:22 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
|
Съб Ное 19, 2016 12:54 pm |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
Някой може ли да потвърди дали изключването на въздушната възглавница е достатъчна мярка? При мен пасажерската не работи поради факта, че се активира само когато пасажерската седалка отчете тежест по-висока от 30 кг(за да не се отваря с детска седалка отпред), но тая система се развали и сега винаги е в положение off.
|
|
|
Пон Ное 21, 2016 5:00 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|