Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Отзиви от масла за турбо двигатели
Автор |
Съобщение |
Vmax
|
Тази тема има за цел да обобщи информация от личен опит на всеки потребител по следните параметри:
1. Година ( производство ) 2. Модел 3. Двигател ( куб. см ) 4. Пробег 5. Марка масло и вискозитет 6. Разход на масло ( л / х ххх км )
7. Общи впечатления
Моля обърнете внимание, че темата е за Турбо Субара. Целта на темата е да бъде като база данни и запитвания за избор на масла ще се трият ( който се чуди с какво да кара - да чете основната тема ).
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 2:35 pm |
|
|
steling
|
Производство 2000 Форестър турбо с газ 2000 кубика 235 000 км. Мотул 5W-40
за 10 000км. пробег спада беше под 100гр. не съм му доливал масло, но сменям 5W-40 на макс. 10 000км.
При втора смяна на 245 000км 10W -40 Мотул около 300гр. малко преди последваща смяна на 10 000км.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 3:03 pm |
|
|
Vmax
|
1. Година - 2005 2. Модел - Форестър 2.5ХТ 3. Двигател - EJ 255, ковани бутала, VF34, 1.3bar, ГИ 4. Пробег - 50 000км след ребилд, 210 000 общо 5. Масло:
5.1. Равенол VSI 5W/40 - разход 500гр / 5-6 000км 5.2. Равенол VST 5W/40 - същото 5.3. Амсойл Signature 0W/40 - същото 5.4. Ajip Turbo 5W/40 - разход 500гр 5.5. Bardahl XTC C60 10W/40 - 1л / 5 000км
Общи впечатления - до към 2 500 - 3 000км разход няма, след това се появява, след 2-3 пътувания в жеги по магистрала с малко повече газ ( 140-60-80 ).
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 9:28 am |
|
|
Doby
Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 10:47 am Мнения: 29 Местоположение: Bulgaria
Skype: dimitardobrev
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GT-tS
Рейтинг: 57
|
1. Година 2006 г 2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) с течна фаза Vialle 3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 255 сток 4. Пробег 340 000 км 5.1 Motul 5w30 eko-energy Разход на масло за 12 000 3л. 5.2.Total Quartz ineo ecs 5w30 Разход на масло за 10 000 1 л.
7. Общи впечатления никога повече Мотул! Мотула след около 3 000 км започва яко да го яде. Тотала след около 5 000 км. * При много високи обороти капе от дясната глава.Предстои основна ревизия на мотора и тогава се надявам да е по добре!
_________________ Ако Айнщайн се беше качил на Subaru STI, щеше да открие нови закони във физиката!
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 11:27 pm |
|
|
proscrip
|
1. Година 1992 2. Модел Legacy turbo Station Wagon 3. Двигател 1998 4. Пробег 240 000 5. Марка масло и вискозитет Амс Ойл 0-40 6. Разход на масло 200гр / 6000 км
7. Общи впечатления - Преди карах с Ред лайн - 0-40, 5-40, 10-40 - по 4-6000 км макс. от трите вискозитета, на моята най-много й пасна 0-40 на редлайн - то е и най-стабилно на висока температура, с най-много добавки, ноооооо - и трите в горещо време, след 3000 км пробег - направо се разпадаха - почваше да пуши като двутактова машина - но от масло с ТБН - 8 толкоз.
Сега съм с 0-40 на Амс ойл сигначър серията - по-леко е от 0-40 на редлайн, държи около 1 бар на 750 об, дори леко под 1 бар - над 80 С, което е критично, следващото няма да е този вискозитет, но за сега 2000 км нито има промяна в цвета, нито го пипа - нямам течове от никъде, двигателя ми е сравнително хлабава сглобка, но и налягането не е голямо 1.2-1.3.
След още 2-3 000 км ще видим.
|
|
|
Пон Яну 30, 2017 11:35 am |
|
|
bubaru
|
1. Година 2009 г 2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) бензин автомат, кара се основно с 98 или 100 октана 3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 257 сток 4. Пробег 110 000 км (50000 км със заводския блок EJ255 и 60000 км със блок EJ257)...сменен по гаранция 5. Масло...слагал съм различни...в началото Мотул 5w-40 X-cess, Eneos Sustina 5w-40, Redline (не помня какво) Маслото е сменяно на всеки 10000 км, а послените години на 1 г., защото колата върти по-малко от 10К км на година. Реално за мен колата никога не е харчела масло. Може би 1-2 пъти взирайки се в пръчката съм намирал отклонение от максимума (облъчен от много писаници във форума) и за лично успокоение съм доливал по 200-300 мл, но това не мисля , че има значение....
|
|
|
Вто Яну 31, 2017 7:41 am |
|
|
tst
|
1. 2014 2. Forester XT 2.0 3. Двигател FA20 2000 cm3 - 241 к.с 4. 40 000km 5. Само Amsoil 5w 30 Signature Series смяна на 9-10к километри 6. За момента няма разход на масло. 7. Не съм забелязъл разход на масло. Показанието на щеката се променя в съвсем малки граници от смяна до смяна. Единствено след 8-9к разхода на гориво се покачва с 0.5 литра. Установявам го, защото Форко се кара през повечето време от съпругата ми, която е доста жалеща "турбото", а бензина се сипва от мен
|
|
|
Сря Фев 01, 2017 6:59 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
1. 2005 2. Impreza WRX STI Type UK 3. 2000cc 4. 240 000km (150 000 miles) 5. Castrol Edge 0w-40 6. 200-300 грама/10 000 км предполагам в зависимост от преобладаващия стил на каране 7. Маслото има чудесни смазочни характеристики, както и страхотни почистващи такива. Аргументирам се както със състоянието на разпределителните валове и техните лагери, което беше "като ново" когато правех реглажа на клапаните, така и общата чистота на главите, която пак класифицирам "като ново". С това масло карам вече 50 000 км. Сменя се на 10 000 км.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Май 19, 2017 11:16 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Гледам, че никой с дизел не е писал, но все пак е с турбина. Ако е не на място трийте.
1. 2010 2. Legacy 3. 2000 Diesel 4. 225 000 5. Yacco Lube DE, 5W40 6. Разход на масло: Няма 7. Това масло го открих преди 5-6 години и от тогава съм карал всичките си коли и мотоциклети с такова. Естествено за различни двигатели с различен вискозитет и тип. Точно това излиза за дизела на Субару в каталогът. Сменям на 11- 12к и не доливам за това време. В момента съм на 4 смени, откакто имам Субару-то. Двигателят работи добре от студен старт през зимата на -20 до летни жеги от 40+ градуса. Никога не съм доливал масла от смяна до смяна.
|
|
|
Съб Май 20, 2017 1:27 pm |
|
|
Lennonbg
Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am Мнения: 88 Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
|
1. Година - 2004 2. Модел - Форестър 2.5ХТ 3. Двигател - EJ 255, ГИ 4. Пробег - 243 000 5. Масло:
5.1. Амсойл 5W/40 - същото 5.2. Redline 5W40 - същото 5.3. Motul 5W40 1л на 2000 км
Забелязъл съм, че след 5-6К почва да го яде маслото повече, до тогава няма особени загуби - особено на Redline и Амсойл.
|
|
|
Сря Юни 14, 2017 12:57 pm |
|
|
Vmax
|
Година - 2004 Модел - 2.5 ХТ Фоз ДВГ - EJ 255, Mahle 4032, LPG system Пробег 220 000км
Масло:
1. Милърс CFS 10w40 Fully Synthetic Nanodrive - пълна синтетика нано не-знам си какъв вариант:
Раход на масло - 0.7л на 5000км ( появява се след 2000-2500км пробег ), забелязах че държи по-високи температура при настъпване - 108 до 115 градуса. Налягания на празен ход и т.н. са почти като при 5/40
2. Равенол 5w50 Racing RRS, разход 0.5 на 5 000км, ( появява се след 3 000км пробег ), държи по- ниски температури при настъпване - 105-107 градуса, налягането при празен ход е по-високо с около 20-30%.
3. Амсойл HDD 5/30 - разход 1л на 5000км ( появява се след 2000км ), Налягане на празен ход почти като при 5/40. Мотора се усеща по-лек - като че ли се развърта по-бързо. Държи високи температури при настъпване - 115 градуса. Хубаво масло, но може би за зимен период и определено за къси интервали на смяна
|
|
|
Съб Окт 21, 2017 8:16 am |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
1. Година 2005 2. Модел SG 3. Двигател 2.5 XT 4. Пробег 164к километра 5. Марка масло и вискозитет Castrol Magnatec 5w40 6. Разход на масло 200-300 грама
7. Общи впечатления: До около 6к нямаше никакво мърдане на нивото. После забелязвах леко понижение. Сега пак съм с такова.
|
|
|
Съб Окт 21, 2017 1:09 pm |
|
|
mou5e
Регистриран на: Пон Ное 09, 2015 11:09 am Мнения: 4 Рейтинг: 0
|
1. Година: 2000 2. Модел: Forester Sturbo (SF) 3. Двигател EJ20 4. Пробег 285к километра 5. Марка масло и вискозитет: Мотул, Равенол все 5W40 6. Разход на масло: 500мл на 2000км 7. След 280к км започна да гори 500мл на около 1500км, смених PCV клапана. Купен е на 234к на газ, на 245к газта е махната и са сменени всички изходящи клапани с нови оригинални, всички семеринги, гарнитури, легла, главите са леко пилени на струг. Карам си го на бензин (разход лятото: 9-10, зимата: 11-12) Като че ли съм спокоен, след като прочетох http://mywikimotors.com/subaru-ej20/
|
|
|
Вто Дек 12, 2017 7:02 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
1. 2009 2. Impreza 3. 2000 D 4. 200 000- всичките мои 5. 5W30 Синтетика, но не знам каква марка. Каквото ми налеят. 6. НЯМА - Никога не съм доливал. От смяна до смяна пада по щеката 3мм. 7. Сменям след пробег от 18000 до 20500км, но ги правя за период от 7 до 10 месеца.
|
|
|
Сря Дек 13, 2017 10:30 am |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Мнения: 338 Рейтинг: 20
|
Здравейте, 1.Forester 2.5XT (2005, 230hp) 2000км - Motul 300V 5w40, Тук малко слаба информация понеже сменях гарнитури, но колата беше шумна, а на неутрална тресеше. В Петък сипах Red Line 5w40 и на неутрална вече не тресе, по-тиха е и мотора има много тих и плътен звук все едно съм сложи спортно гърне. След 7500км. ще дам още информация.
|
|
|
Нед Яну 07, 2018 10:26 pm |
|
|
vizor
|
Subaru Forester 2.0 XT, STI генерация, full de-cat, 4EAT 200к километра
Минах от 5w30 amsoil HDD на 10w40 premium protection. 5в30-ската се държа доста мъжки около 7000км. 500 грама избута, като половината от тези 7к са на цялата газ. Колата е на 1.2 бара в момента. AVCS-ите и с двете масла са стабилни. С 10w40 мисля, че е една идея по-спокойна колата в момента. Не съм отварял долу да видя при лагерите как са нещата, но и на това ще му дойде времето сигурно някой ден. За сега premium-а не го докосва. Ще видим на 5к как ще бъде. Като цяло - доволен.
Карал съм с ravenol 5w40 VSI, който също се държа доста мъжки до Гърция през проходите на 36 градуса външна. За 400км в кофти състояние на мотора и със стар PCV бутна около 200 грама масло, като през цялото време колата е карана от 2500 до 5000 оборота и без грам почивка.
За сега на първо място по това как се усеща колата е premium-а, ravenol 5w40 (просто явно колата ми си иска по-гъсто масло) и след това HDD-то. Мисля, че за по-здрави мотори от моя 5в30 е най-добрия вариант.
|
|
|
Пон Яну 08, 2018 12:12 am |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
1. Година: 2003 2. Модел: Forester SG 3. Двигател: 1994 4. Пробег: 235 000км 5. Марка масло и вискозитет: Motul 300V Competition 15w50 6. Разход на масло: 1,5л/5000км 7. Общи впечатления: Първите 1000км нивото на бозата не мърдаше, дали с леко каране дали с напън (Направих две смени!). След това лека полека си замина и така до към 3000км когато долях остатъка от 5литровата туба бозЪ. Смених на 4600км, защото нямах нерви повече да гледам! Следва продължение от Amsoil 10w40...
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 2:56 pm |
|
|
kronos
|
1. Година 2005 2. Модел SG 3. Двигател 2.5 XT 4. Пробег 188к километра 5. Марка масло и вискозитет Ravenol VSI 5w40 6. Разход на масло 200-300 грама след 5000 км.
До 5000 км нямаше никакво мърдане на нивото. После изведнъж започна да се понижава (бях го проверил преди да тръгна обратно за София по магистралата и след 400 км установих 200-300 грама липса). Преди това бях с Motul 5W30 като започна да го пипа след 3500-4000 км и го смених на 5000 км. Сега пак мисля да съм с Ravenol, само да навъртя поне още 1000 км и да видя колко ще ми пипне нивото само на градско.
|
|
|
Пон Апр 09, 2018 2:10 pm |
|
|
ico_tech
|
1. Година - 2010 2. Модел - Легаси GT 3. Двигател - 2.5 турбо (EJ255)/ с АГУ 4. Пробег - 180 000 5. Марка масло и вискозитет - до момента е карана 65 000км с Bardahl 5w30 XTA 6. Разход на масло ( л / х ххх км ) - 1-2лтр/10000 км 7. Общи впечатления гледам да го сменям на 7500 км, но ако долея минавам до 9-10К. Закономерност на разхода спрямо пробега не съм следил, но разхода на масло идва от магистралното каране (3000 об/мин). Предвид, че масълцето е тънко съм склонен да вярвам, че разхода е нормален за турбо кола за тези километри. В момента преминах на по-гъсто Ravenol VST 5W40, ще видим как ще се държи. В този мотор Субару са сложили една екстра, която успешно преодолява безхаберието на собственика - датчик за ниско ниво на маслото. Намирам го за особено полезен, т.к. не следя често нивото на маслото, а той не забравя да напомни при нужда
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Апр 10, 2018 10:01 am |
|
|
kronos
|
Тъй като темата е строго профилирана за 2,5 ХТ, мисля че тук е по-добре да дам впечатления от маслото. Та почти на 6000 км смених Ravenol VSI 5W40 отново със същото. Старото масло беше потъмняло, но не черно, а по-скоро кафеникаво-червеникаво. За тези 6000 км разходът ми е 500 мл, като както бях споменал, до 5000 км маслото не беше мръднало. За втори път го сменям в нас и винаги събира по 4,5 литра, а не 4 както е според книжката. Освен това започнах да слагам само оргиналдЪ маслен филтър. Купих си и ключ за смяна на масления филтър тип паяк и нещата стават много лесно, ако на човек му се занимава сам да си обслужва по-лесните неща по колата
|
|
|
Сря Май 23, 2018 10:08 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|