Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Отзиви от масла за турбо двигатели
Автор |
Съобщение |
Vmax
|
Тази тема има за цел да обобщи информация от личен опит на всеки потребител по следните параметри:
1. Година ( производство ) 2. Модел 3. Двигател ( куб. см ) 4. Пробег 5. Марка масло и вискозитет 6. Разход на масло ( л / х ххх км )
7. Общи впечатления
Моля обърнете внимание, че темата е за Турбо Субара. Целта на темата е да бъде като база данни и запитвания за избор на масла ще се трият ( който се чуди с какво да кара - да чете основната тема ).
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 2:35 pm |
|
|
steling
|
Производство 2000 Форестър турбо с газ 2000 кубика 235 000 км. Мотул 5W-40
за 10 000км. пробег спада беше под 100гр. не съм му доливал масло, но сменям 5W-40 на макс. 10 000км.
При втора смяна на 245 000км 10W -40 Мотул около 300гр. малко преди последваща смяна на 10 000км.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 3:03 pm |
|
|
Vmax
|
1. Година - 2005 2. Модел - Форестър 2.5ХТ 3. Двигател - EJ 255, ковани бутала, VF34, 1.3bar, ГИ 4. Пробег - 50 000км след ребилд, 210 000 общо 5. Масло:
5.1. Равенол VSI 5W/40 - разход 500гр / 5-6 000км 5.2. Равенол VST 5W/40 - същото 5.3. Амсойл Signature 0W/40 - същото 5.4. Ajip Turbo 5W/40 - разход 500гр 5.5. Bardahl XTC C60 10W/40 - 1л / 5 000км
Общи впечатления - до към 2 500 - 3 000км разход няма, след това се появява, след 2-3 пътувания в жеги по магистрала с малко повече газ ( 140-60-80 ).
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 9:28 am |
|
|
Doby
Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 10:47 am Мнения: 29 Местоположение: Bulgaria
Skype: dimitardobrev
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GT-tS
Рейтинг: 57
|
1. Година 2006 г 2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) с течна фаза Vialle 3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 255 сток 4. Пробег 340 000 км 5.1 Motul 5w30 eko-energy Разход на масло за 12 000 3л. 5.2.Total Quartz ineo ecs 5w30 Разход на масло за 10 000 1 л.
7. Общи впечатления никога повече Мотул! Мотула след около 3 000 км започва яко да го яде. Тотала след около 5 000 км. * При много високи обороти капе от дясната глава.Предстои основна ревизия на мотора и тогава се надявам да е по добре!
_________________ Ако Айнщайн се беше качил на Subaru STI, щеше да открие нови закони във физиката!
|
|
|
Чет Яну 26, 2017 11:27 pm |
|
|
proscrip
|
1. Година 1992 2. Модел Legacy turbo Station Wagon 3. Двигател 1998 4. Пробег 240 000 5. Марка масло и вискозитет Амс Ойл 0-40 6. Разход на масло 200гр / 6000 км
7. Общи впечатления - Преди карах с Ред лайн - 0-40, 5-40, 10-40 - по 4-6000 км макс. от трите вискозитета, на моята най-много й пасна 0-40 на редлайн - то е и най-стабилно на висока температура, с най-много добавки, ноооооо - и трите в горещо време, след 3000 км пробег - направо се разпадаха - почваше да пуши като двутактова машина - но от масло с ТБН - 8 толкоз.
Сега съм с 0-40 на Амс ойл сигначър серията - по-леко е от 0-40 на редлайн, държи около 1 бар на 750 об, дори леко под 1 бар - над 80 С, което е критично, следващото няма да е този вискозитет, но за сега 2000 км нито има промяна в цвета, нито го пипа - нямам течове от никъде, двигателя ми е сравнително хлабава сглобка, но и налягането не е голямо 1.2-1.3.
След още 2-3 000 км ще видим.
|
|
|
Пон Яну 30, 2017 11:35 am |
|
|
bubaru
|
1. Година 2009 г 2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) бензин автомат, кара се основно с 98 или 100 октана 3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 257 сток 4. Пробег 110 000 км (50000 км със заводския блок EJ255 и 60000 км със блок EJ257)...сменен по гаранция 5. Масло...слагал съм различни...в началото Мотул 5w-40 X-cess, Eneos Sustina 5w-40, Redline (не помня какво) Маслото е сменяно на всеки 10000 км, а послените години на 1 г., защото колата върти по-малко от 10К км на година. Реално за мен колата никога не е харчела масло. Може би 1-2 пъти взирайки се в пръчката съм намирал отклонение от максимума (облъчен от много писаници във форума) и за лично успокоение съм доливал по 200-300 мл, но това не мисля , че има значение....
|
|
|
Вто Яну 31, 2017 7:41 am |
|
|
tst
|
1. 2014 2. Forester XT 2.0 3. Двигател FA20 2000 cm3 - 241 к.с 4. 40 000km 5. Само Amsoil 5w 30 Signature Series смяна на 9-10к километри 6. За момента няма разход на масло. 7. Не съм забелязъл разход на масло. Показанието на щеката се променя в съвсем малки граници от смяна до смяна. Единствено след 8-9к разхода на гориво се покачва с 0.5 литра. Установявам го, защото Форко се кара през повечето време от съпругата ми, която е доста жалеща "турбото", а бензина се сипва от мен
|
|
|
Сря Фев 01, 2017 6:59 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
1. 2005 2. Impreza WRX STI Type UK 3. 2000cc 4. 240 000km (150 000 miles) 5. Castrol Edge 0w-40 6. 200-300 грама/10 000 км предполагам в зависимост от преобладаващия стил на каране 7. Маслото има чудесни смазочни характеристики, както и страхотни почистващи такива. Аргументирам се както със състоянието на разпределителните валове и техните лагери, което беше "като ново" когато правех реглажа на клапаните, така и общата чистота на главите, която пак класифицирам "като ново". С това масло карам вече 50 000 км. Сменя се на 10 000 км.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Май 19, 2017 11:16 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Гледам, че никой с дизел не е писал, но все пак е с турбина. Ако е не на място трийте.
1. 2010 2. Legacy 3. 2000 Diesel 4. 225 000 5. Yacco Lube DE, 5W40 6. Разход на масло: Няма 7. Това масло го открих преди 5-6 години и от тогава съм карал всичките си коли и мотоциклети с такова. Естествено за различни двигатели с различен вискозитет и тип. Точно това излиза за дизела на Субару в каталогът. Сменям на 11- 12к и не доливам за това време. В момента съм на 4 смени, откакто имам Субару-то. Двигателят работи добре от студен старт през зимата на -20 до летни жеги от 40+ градуса. Никога не съм доливал масла от смяна до смяна.
|
|
|
Съб Май 20, 2017 1:27 pm |
|
|
Lennonbg
Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am Мнения: 88 Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
|
1. Година - 2004 2. Модел - Форестър 2.5ХТ 3. Двигател - EJ 255, ГИ 4. Пробег - 243 000 5. Масло:
5.1. Амсойл 5W/40 - същото 5.2. Redline 5W40 - същото 5.3. Motul 5W40 1л на 2000 км
Забелязъл съм, че след 5-6К почва да го яде маслото повече, до тогава няма особени загуби - особено на Redline и Амсойл.
|
|
|
Сря Юни 14, 2017 12:57 pm |
|
|
Vmax
|
Година - 2004 Модел - 2.5 ХТ Фоз ДВГ - EJ 255, Mahle 4032, LPG system Пробег 220 000км
Масло:
1. Милърс CFS 10w40 Fully Synthetic Nanodrive - пълна синтетика нано не-знам си какъв вариант:
Раход на масло - 0.7л на 5000км ( появява се след 2000-2500км пробег ), забелязах че държи по-високи температура при настъпване - 108 до 115 градуса. Налягания на празен ход и т.н. са почти като при 5/40
2. Равенол 5w50 Racing RRS, разход 0.5 на 5 000км, ( появява се след 3 000км пробег ), държи по- ниски температури при настъпване - 105-107 градуса, налягането при празен ход е по-високо с около 20-30%.
3. Амсойл HDD 5/30 - разход 1л на 5000км ( появява се след 2000км ), Налягане на празен ход почти като при 5/40. Мотора се усеща по-лек - като че ли се развърта по-бързо. Държи високи температури при настъпване - 115 градуса. Хубаво масло, но може би за зимен период и определено за къси интервали на смяна
|
|
|
Съб Окт 21, 2017 8:16 am |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
1. Година 2005 2. Модел SG 3. Двигател 2.5 XT 4. Пробег 164к километра 5. Марка масло и вискозитет Castrol Magnatec 5w40 6. Разход на масло 200-300 грама
7. Общи впечатления: До около 6к нямаше никакво мърдане на нивото. После забелязвах леко понижение. Сега пак съм с такова.
|
|
|
Съб Окт 21, 2017 1:09 pm |
|
|
mou5e
Регистриран на: Пон Ное 09, 2015 11:09 am Мнения: 4 Рейтинг: 0
|
1. Година: 2000 2. Модел: Forester Sturbo (SF) 3. Двигател EJ20 4. Пробег 285к километра 5. Марка масло и вискозитет: Мотул, Равенол все 5W40 6. Разход на масло: 500мл на 2000км 7. След 280к км започна да гори 500мл на около 1500км, смених PCV клапана. Купен е на 234к на газ, на 245к газта е махната и са сменени всички изходящи клапани с нови оригинални, всички семеринги, гарнитури, легла, главите са леко пилени на струг. Карам си го на бензин (разход лятото: 9-10, зимата: 11-12) Като че ли съм спокоен, след като прочетох http://mywikimotors.com/subaru-ej20/
|
|
|
Вто Дек 12, 2017 7:02 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
1. 2009 2. Impreza 3. 2000 D 4. 200 000- всичките мои 5. 5W30 Синтетика, но не знам каква марка. Каквото ми налеят. 6. НЯМА - Никога не съм доливал. От смяна до смяна пада по щеката 3мм. 7. Сменям след пробег от 18000 до 20500км, но ги правя за период от 7 до 10 месеца.
|
|
|
Сря Дек 13, 2017 10:30 am |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Мнения: 338 Рейтинг: 20
|
Здравейте, 1.Forester 2.5XT (2005, 230hp) 2000км - Motul 300V 5w40, Тук малко слаба информация понеже сменях гарнитури, но колата беше шумна, а на неутрална тресеше. В Петък сипах Red Line 5w40 и на неутрална вече не тресе, по-тиха е и мотора има много тих и плътен звук все едно съм сложи спортно гърне. След 7500км. ще дам още информация.
|
|
|
Нед Яну 07, 2018 10:26 pm |
|
|
vizor
|
Subaru Forester 2.0 XT, STI генерация, full de-cat, 4EAT 200к километра
Минах от 5w30 amsoil HDD на 10w40 premium protection. 5в30-ската се държа доста мъжки около 7000км. 500 грама избута, като половината от тези 7к са на цялата газ. Колата е на 1.2 бара в момента. AVCS-ите и с двете масла са стабилни. С 10w40 мисля, че е една идея по-спокойна колата в момента. Не съм отварял долу да видя при лагерите как са нещата, но и на това ще му дойде времето сигурно някой ден. За сега premium-а не го докосва. Ще видим на 5к как ще бъде. Като цяло - доволен.
Карал съм с ravenol 5w40 VSI, който също се държа доста мъжки до Гърция през проходите на 36 градуса външна. За 400км в кофти състояние на мотора и със стар PCV бутна около 200 грама масло, като през цялото време колата е карана от 2500 до 5000 оборота и без грам почивка.
За сега на първо място по това как се усеща колата е premium-а, ravenol 5w40 (просто явно колата ми си иска по-гъсто масло) и след това HDD-то. Мисля, че за по-здрави мотори от моя 5в30 е най-добрия вариант.
|
|
|
Пон Яну 08, 2018 12:12 am |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
1. Година: 2003 2. Модел: Forester SG 3. Двигател: 1994 4. Пробег: 235 000км 5. Марка масло и вискозитет: Motul 300V Competition 15w50 6. Разход на масло: 1,5л/5000км 7. Общи впечатления: Първите 1000км нивото на бозата не мърдаше, дали с леко каране дали с напън (Направих две смени!). След това лека полека си замина и така до към 3000км когато долях остатъка от 5литровата туба бозЪ. Смених на 4600км, защото нямах нерви повече да гледам! Следва продължение от Amsoil 10w40...
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 2:56 pm |
|
|
kronos
|
1. Година 2005 2. Модел SG 3. Двигател 2.5 XT 4. Пробег 188к километра 5. Марка масло и вискозитет Ravenol VSI 5w40 6. Разход на масло 200-300 грама след 5000 км.
До 5000 км нямаше никакво мърдане на нивото. После изведнъж започна да се понижава (бях го проверил преди да тръгна обратно за София по магистралата и след 400 км установих 200-300 грама липса). Преди това бях с Motul 5W30 като започна да го пипа след 3500-4000 км и го смених на 5000 км. Сега пак мисля да съм с Ravenol, само да навъртя поне още 1000 км и да видя колко ще ми пипне нивото само на градско.
|
|
|
Пон Апр 09, 2018 2:10 pm |
|
|
ico_tech
|
1. Година - 2010 2. Модел - Легаси GT 3. Двигател - 2.5 турбо (EJ255)/ с АГУ 4. Пробег - 180 000 5. Марка масло и вискозитет - до момента е карана 65 000км с Bardahl 5w30 XTA 6. Разход на масло ( л / х ххх км ) - 1-2лтр/10000 км 7. Общи впечатления гледам да го сменям на 7500 км, но ако долея минавам до 9-10К. Закономерност на разхода спрямо пробега не съм следил, но разхода на масло идва от магистралното каране (3000 об/мин). Предвид, че масълцето е тънко съм склонен да вярвам, че разхода е нормален за турбо кола за тези километри. В момента преминах на по-гъсто Ravenol VST 5W40, ще видим как ще се държи. В този мотор Субару са сложили една екстра, която успешно преодолява безхаберието на собственика - датчик за ниско ниво на маслото. Намирам го за особено полезен, т.к. не следя често нивото на маслото, а той не забравя да напомни при нужда
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Апр 10, 2018 10:01 am |
|
|
kronos
|
Тъй като темата е строго профилирана за 2,5 ХТ, мисля че тук е по-добре да дам впечатления от маслото. Та почти на 6000 км смених Ravenol VSI 5W40 отново със същото. Старото масло беше потъмняло, но не черно, а по-скоро кафеникаво-червеникаво. За тези 6000 км разходът ми е 500 мл, като както бях споменал, до 5000 км маслото не беше мръднало. За втори път го сменям в нас и винаги събира по 4,5 литра, а не 4 както е според книжката. Освен това започнах да слагам само оргиналдЪ маслен филтър. Купих си и ключ за смяна на масления филтър тип паяк и нещата стават много лесно, ако на човек му се занимава сам да си обслужва по-лесните неща по колата
|
|
|
Сря Май 23, 2018 10:08 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта |
|