Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 69 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща
 Отзиви от масла за турбо двигатели 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази тема има за цел да обобщи информация от личен опит на всеки потребител по следните параметри:

1. Година ( производство )
2. Модел
3. Двигател ( куб. см )
4. Пробег
5. Марка масло и вискозитет
6. Разход на масло ( л / х ххх км )

7. Общи впечатления

Моля обърнете внимание, че темата е за Турбо Субара.
Целта на темата е да бъде като база данни и запитвания за избор на масла ще се трият ( който се чуди с какво да кара - да чете основната тема ).

Сря Яну 18, 2017 2:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Производство 2000
Форестър турбо с газ
2000 кубика
235 000 км.
Мотул 5W-40

за 10 000км. пробег спада беше под 100гр. не съм му доливал масло, но сменям 5W-40 на макс. 10 000км.

При втора смяна на 245 000км
10W -40 Мотул
около 300гр. малко преди последваща смяна на 10 000км.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Сря Яну 18, 2017 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година - 2005
2. Модел - Форестър 2.5ХТ
3. Двигател - EJ 255, ковани бутала, VF34, 1.3bar, ГИ
4. Пробег - 50 000км след ребилд, 210 000 общо
5. Масло:

5.1. Равенол VSI 5W/40 - разход 500гр / 5-6 000км
5.2. Равенол VST 5W/40 - същото
5.3. Амсойл Signature 0W/40 - същото
5.4. Ajip Turbo 5W/40 - разход 500гр
5.5. Bardahl XTC C60 10W/40 - 1л / 5 000км

Общи впечатления - до към 2 500 - 3 000км разход няма, след това се появява, след 2-3 пътувания в жеги по магистрала с малко повече газ ( 140-60-80 ).

Чет Яну 19, 2017 9:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 10:47 am
Мнения: 29
Местоположение: Bulgaria
Skype: dimitardobrev
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GT-tS
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година 2006 г
2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) с течна фаза Vialle
3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 255 сток
4. Пробег 340 000 км
5.1 Motul 5w30 eko-energy
Разход на масло за 12 000 3л.
5.2.Total Quartz ineo ecs 5w30
Разход на масло за 10 000 1 л.

7. Общи впечатления никога повече Мотул! Мотула след около 3 000 км започва яко да го яде. Тотала след около 5 000 км.
* При много високи обороти капе от дясната глава.Предстои основна ревизия на мотора и тогава се надявам да е по добре!

_________________
Ако Айнщайн се беше качил на Subaru STI, щеше да открие нови закони във физиката!

Чет Яну 26, 2017 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година 1992
2. Модел Legacy turbo Station Wagon
3. Двигател 1998
4. Пробег 240 000
5. Марка масло и вискозитет Амс Ойл 0-40
6. Разход на масло 200гр / 6000 км

7. Общи впечатления - Преди карах с Ред лайн - 0-40, 5-40, 10-40 - по 4-6000 км макс. от трите вискозитета, на моята най-много й пасна 0-40 на редлайн - то е и най-стабилно на висока температура, с най-много добавки, ноооооо - и трите в горещо време, след 3000 км пробег - направо се разпадаха - почваше да пуши като двутактова машина - но от масло с ТБН - 8 толкоз.

Сега съм с 0-40 на Амс ойл сигначър серията - по-леко е от 0-40 на редлайн, държи около 1 бар на 750 об, дори леко под 1 бар - над 80 С, което е критично, следващото няма да е този вискозитет, но за сега 2000 км нито има промяна в цвета, нито го пипа - нямам течове от никъде, двигателя ми е сравнително хлабава сглобка, но и налягането не е голямо 1.2-1.3.

След още 2-3 000 км ще видим.

Пон Яну 30, 2017 11:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година 2009 г
2. Модел Forester 2.5 xt (230 кс.) бензин автомат, кара се основно с 98 или 100 октана
3. Двигател ( куб. см ) 2 500 с турбо Td04 EJ 257 сток
4. Пробег 110 000 км (50000 км със заводския блок EJ255 и 60000 км със блок EJ257)...сменен по гаранция
5. Масло...слагал съм различни...в началото Мотул 5w-40 X-cess, Eneos Sustina 5w-40, Redline (не помня какво)
Маслото е сменяно на всеки 10000 км, а послените години на 1 г., защото колата върти по-малко от 10К км на година.
Реално за мен колата никога не е харчела масло. Може би 1-2 пъти взирайки се в пръчката съм намирал отклонение от максимума (облъчен от много писаници във форума) и за лично успокоение съм доливал по 200-300 мл, но това не мисля , че има значение....

Вто Яну 31, 2017 7:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. 2014
2. Forester XT 2.0
3. Двигател FA20 2000 cm3 - 241 к.с
4. 40 000km
5. Само Amsoil 5w 30 Signature Series смяна на 9-10к километри
6. За момента няма разход на масло.

7. Не съм забелязъл разход на масло. Показанието на щеката се променя в съвсем малки граници от смяна до смяна. Единствено след 8-9к разхода на гориво се покачва с 0.5 литра. Установявам го, защото Форко се кара през повечето време от съпругата ми, която е доста жалеща "турбото", а бензина се сипва от мен :D ROFL

Сря Фев 01, 2017 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. 2005
2. Impreza WRX STI Type UK
3. 2000cc
4. 240 000km (150 000 miles)
5. Castrol Edge 0w-40
6. 200-300 грама/10 000 км предполагам в зависимост от преобладаващия стил на каране
7.
Маслото има чудесни смазочни характеристики, както и страхотни почистващи такива. Аргументирам се както със състоянието на разпределителните валове и техните лагери, което беше "като ново" когато правех реглажа на клапаните, така и общата чистота на главите, която пак класифицирам "като ново". С това масло карам вече 50 000 км. Сменя се на 10 000 км.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пет Май 19, 2017 11:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 155
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гледам, че никой с дизел не е писал, но все пак е с турбина. Ако е не на място трийте.


1. 2010
2. Legacy
3. 2000 Diesel
4. 225 000
5. Yacco Lube DE, 5W40
6. Разход на масло: Няма
7. Това масло го открих преди 5-6 години и от тогава съм карал всичките си коли и мотоциклети с такова. Естествено за различни двигатели с различен вискозитет и тип. Точно това излиза за дизела на Субару в каталогът. Сменям на 11- 12к и не доливам за това време. В момента съм на 4 смени, откакто имам Субару-то. Двигателят работи добре от студен старт през зимата на -20 до летни жеги от 40+ градуса. Никога не съм доливал масла от смяна до смяна.

Съб Май 20, 2017 1:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 8:05 am
Мнения: 88
Местоположение: София
Автомобил: Forester 05 XT
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
1. Година - 2004
2. Модел - Форестър 2.5ХТ
3. Двигател - EJ 255, ГИ
4. Пробег - 243 000
5. Масло:

5.1. Амсойл 5W/40 - същото
5.2. Redline 5W40 - същото
5.3. Motul 5W40 1л на 2000 км

Забелязъл съм, че след 5-6К почва да го яде маслото повече, до тогава няма особени загуби - особено на Redline и Амсойл.

Сря Юни 14, 2017 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Година - 2004
Модел - 2.5 ХТ Фоз
ДВГ - EJ 255, Mahle 4032, LPG system
Пробег 220 000км

Масло:

1. Милърс CFS 10w40 Fully Synthetic Nanodrive - пълна синтетика нано не-знам си какъв вариант:

Раход на масло - 0.7л на 5000км ( появява се след 2000-2500км пробег ), забелязах че държи по-високи температура при настъпване - 108 до 115 градуса. Налягания на празен ход и т.н. са почти като при 5/40

2. Равенол 5w50 Racing RRS, разход 0.5 на 5 000км, ( появява се след 3 000км пробег ), държи по- ниски температури при настъпване - 105-107 градуса, налягането при празен ход е по-високо с около 20-30%.

3. Амсойл HDD 5/30 - разход 1л на 5000км ( появява се след 2000км ), Налягане на празен ход почти като при 5/40. Мотора се усеща по-лек - като че ли се развърта по-бързо. Държи високи температури при настъпване - 115 градуса. Хубаво масло, но може би за зимен период и определено за къси интервали на смяна

Съб Окт 21, 2017 8:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
1. Година 2005
2. Модел SG
3. Двигател 2.5 XT
4. Пробег 164к километра
5. Марка масло и вискозитет Castrol Magnatec 5w40
6. Разход на масло 200-300 грама

7. Общи впечатления: До около 6к нямаше никакво мърдане на нивото. После забелязвах леко понижение. Сега пак съм с такова.

Съб Окт 21, 2017 1:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 09, 2015 11:09 am
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
1. Година: 2000
2. Модел: Forester Sturbo (SF)
3. Двигател EJ20
4. Пробег 285к километра
5. Марка масло и вискозитет: Мотул, Равенол все 5W40
6. Разход на масло: 500мл на 2000км

7. След 280к км започна да гори 500мл на около 1500км, смених PCV клапана. Купен е на 234к на газ, на 245к газта е махната и са сменени всички изходящи клапани с нови оригинални, всички семеринги, гарнитури, легла, главите са леко пилени на струг. Карам си го на бензин (разход лятото: 9-10, зимата: 11-12) Като че ли съм спокоен, след като прочетох http://mywikimotors.com/subaru-ej20/

Вто Дек 12, 2017 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. 2009
2. Impreza
3. 2000 D
4. 200 000- всичките мои
5. 5W30 Синтетика, но не знам каква марка. Каквото ми налеят.
6. НЯМА - Никога не съм доливал. От смяна до смяна пада по щеката 3мм.
7. Сменям след пробег от 18000 до 20500км, но ги правя за период от 7 до 10 месеца.

Сря Дек 13, 2017 10:30 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm
Мнения: 338
Рейтинг: 20
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,
1.Forester 2.5XT (2005, 230hp)
2000км - Motul 300V 5w40, Тук малко слаба информация понеже сменях гарнитури, но колата беше шумна, а на неутрална тресеше.
В Петък сипах Red Line 5w40 и на неутрална вече не тресе, по-тиха е и мотора има много тих и плътен звук все едно съм сложи спортно гърне.
След 7500км. ще дам още информация.

Нед Яну 07, 2018 10:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru Forester 2.0 XT, STI генерация, full de-cat, 4EAT
200к километра

Минах от 5w30 amsoil HDD на 10w40 premium protection. 5в30-ската се държа доста мъжки около 7000км. 500 грама избута, като половината от тези 7к са на цялата газ. Колата е на 1.2 бара в момента. AVCS-ите и с двете масла са стабилни. С 10w40 мисля, че е една идея по-спокойна колата в момента. Не съм отварял долу да видя при лагерите как са нещата, но и на това ще му дойде времето сигурно някой ден. За сега premium-а не го докосва. Ще видим на 5к как ще бъде. Като цяло - доволен.

Карал съм с ravenol 5w40 VSI, който също се държа доста мъжки до Гърция през проходите на 36 градуса външна. За 400км в кофти състояние на мотора и със стар PCV бутна около 200 грама масло, като през цялото време колата е карана от 2500 до 5000 оборота и без грам почивка.

За сега на първо място по това как се усеща колата е premium-а, ravenol 5w40 (просто явно колата ми си иска по-гъсто масло) и след това HDD-то. Мисля, че за по-здрави мотори от моя 5в30 е най-добрия вариант.

Пон Яну 08, 2018 12:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година: 2003
2. Модел: Forester SG
3. Двигател: 1994
4. Пробег: 235 000км
5. Марка масло и вискозитет: Motul 300V Competition 15w50
6. Разход на масло: 1,5л/5000км
7. Общи впечатления:
Първите 1000км нивото на бозата не мърдаше, дали с леко каране дали с напън (Направих две смени!). След това лека полека си замина и така до към 3000км когато долях остатъка от 5литровата туба бозЪ. Смених на 4600км, защото нямах нерви повече да гледам!
Следва продължение от Amsoil 10w40...

Пет Мар 09, 2018 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година 2005
2. Модел SG
3. Двигател 2.5 XT
4. Пробег 188к километра
5. Марка масло и вискозитет Ravenol VSI 5w40
6. Разход на масло 200-300 грама след 5000 км.

До 5000 км нямаше никакво мърдане на нивото. После изведнъж започна да се понижава (бях го проверил преди да тръгна обратно за София по магистралата и след 400 км установих 200-300 грама липса). Преди това бях с Motul 5W30 като започна да го пипа след 3500-4000 км и го смених на 5000 км.
Сега пак мисля да съм с Ravenol, само да навъртя поне още 1000 км и да видя колко ще ми пипне нивото само на градско.

Пон Апр 09, 2018 2:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Година - 2010
2. Модел - Легаси GT
3. Двигател - 2.5 турбо (EJ255)/ с АГУ
4. Пробег - 180 000
5. Марка масло и вискозитет - до момента е карана 65 000км с Bardahl 5w30 XTA
6. Разход на масло ( л / х ххх км ) - 1-2лтр/10000 км

7. Общи впечатления
гледам да го сменям на 7500 км, но ако долея минавам до 9-10К. Закономерност на разхода спрямо пробега не съм следил, но разхода на масло идва от магистралното каране (3000 об/мин). Предвид, че масълцето е тънко съм склонен да вярвам, че разхода е нормален за турбо кола за тези километри. В момента преминах на по-гъсто Ravenol VST 5W40, ще видим как ще се държи. В този мотор Субару са сложили една екстра, която успешно преодолява безхаберието на собственика - датчик за ниско ниво на маслото. Намирам го за особено полезен, т.к. не следя често нивото на маслото, а той не забравя да напомни при нужда :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Апр 10, 2018 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тъй като темата е строго профилирана за 2,5 ХТ, мисля че тук е по-добре да дам впечатления от маслото.
Та почти на 6000 км смених Ravenol VSI 5W40 отново със същото. Старото масло беше потъмняло, но не черно, а по-скоро кафеникаво-червеникаво. За тези 6000 км разходът ми е 500 мл, като както бях споменал, до 5000 км маслото не беше мръднало.
За втори път го сменям в нас и винаги събира по 4,5 литра, а не 4 както е според книжката. Освен това започнах да слагам само оргиналдЪ маслен филтър.
Купих си и ключ за смяна на масления филтър тип паяк и нещата стават много лесно, ако на човек му се занимава сам да си обслужва по-лесните неща по колата :)

Сря Май 23, 2018 10:08 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 69 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор