Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Покупка на нова кола Subaru Forester vs Hyundai Tucson PHEV
Автор |
Съобщение |
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Здравейте както писах в една съседна тема ще се резделям със стария outback. Семейния съвет (жената) единодушно реши че ще се купува нова кола на лизинг. За сега съм се спрял на Hyundai Tucson PHEV. Доколкото гледах ревюта, клипове, форуми не мога да видя някакво предимство на който и да е от новите модели субару пред tucson-a (с исключение на 8 годишната гаранция спрямо 5 на тусона). Субару са доста по мудни и лакоми за гориво. Единствения недостатък на Tucson-a е значително по-високата цена. Ако някой има впечатления и от двата автомобила моля да сподели. https://www.newcars.com/reviews/hyundai ... r-suv.html
|
|
|
Чет Дек 22, 2022 9:25 pm |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Аз съм гледал за mitsubishi outback PHEV. въпросът е имаш ли удобен гараж със зарядна станция. Нова или на старо - с остаряването на батерията. Изпитана технология ли е? Има ли сервизи извън официалния… И за какво предимно е колата - за града или извън. един хибрид или phev е добър избор за предимно градско каране. На магистрала се губи предимството. outlander само на ток издържа към 20 км и после отиваш на бензин.
Ако имаш гараж със достъп до нощна енергия и караш градско, може phev или електрическа. За някои трябва трифазен ток и станция, което оскъпява. Без гараж и градско - хибрид (защо не тоуота рав4?). Аз нямам гараж и карам по магистрала и избрах дизел, който е наравно по разход с един хибрид.
Иначе усещането от Хюндай е много яко в електрическата Кона на Spark - много по-яко от БМВтата им.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
15
|
|
Пет Дек 23, 2022 10:07 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, задължително иди на тест драйв. Маркетинга в автомобилостроенето значително изпревари техниката в последните години. Ако сравняваш двата автомобила по спецификации Субару никой никога няма да си купи. И сподели как е усещането, защото на мен спецификациите 230 кс/265 Нм/ 193 км/ч макс. скорост са ми доста съмнителни. В Габрово в представителството на Киа попитах как се сравняват тия 230 кс с моите 265 и човека само ми се усмихна, че “системата” не била спортно ориентирана. Извинявай, но ако ще плащаш данък за 200+ кс поне да има нещо насреща. Субару поне си пишат, че са си бавни. И изобщо в момента навсякъде по представителствата е игра на числа. Специално при хибридите.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Дек 26, 2022 12:38 am |
|
|
Harka
|
Форестъра с това моторче е абсолютен мъртвец. Ако искам нова джипка с такова вървене, бих си купил Джимни! На CVT трансмисията също не съм фен. Прегрее ли някъде по баира - единственото, което ти остава е задна скорост и кой от къде е. Общо взето Субару направиха грешката с актуалния Форестър да се опитват да се конкурират с всички останали SUV-та от този сегмент, само че с техника на 10 години. Еми няма как да стане. Безличен е колкото всички останали, но харчи с около 3 литра повече и върви значително по-малко. Средният му разход е около 8,3л/100 спрямо 4,3 на Хюндая. Ако гаранцията те притеснява - защо не погледнеш Kia Sportage? Идентична е с Tucson-а, но е със 7 години гаранция и според мен дори изглежда по-добре от Хюндая. Другото, което можеш да погледнеш е Cupra Formentor. Наскоро гледах такова за сина ми и ми хареса доста (като изключим идиотското тъч управление на VW, разбира се). Цитат: Маркетинга в автомобилостроенето значително изпревари техниката в последните години. Тук се почувствах лично засегнат! Бих продължил тази тема, но едва ли темата на колегата е вярното място.
|
|
|
Пон Дек 26, 2022 2:26 pm |
|
|
Alxx
|
Не обичам да пиша в теми за коли след 2008-ма ама за Форментор мога да кажа следното: колата странно ми напомня на малко реализираната Impreza Gravel express. Комби с прилична аеродинамика, високо окачване и турбо в базовия модел. Мисля, че 1,4TFSi няма да е много по-скъп от Хуйдай-а, а предвид факта, че е доста по-лек е само в плюс по всички параметри. Вече ако те бие парата има 2.0Т и 2,5Т(силно лимитиран, ама с 400кс). Дизайнът е много добър, мястото е ок за кола от среден клас и лично мен първото кръгче много ме впечатли(2.0Т, 310кс), а това трудно се получава при мен. Баси, VAG трябва да ми дадат лев за тоя пост...мнооого трудно хваля продукт. Гаранцията май е 5 години, момчетата в Аутотехника са свестни и грамотни. Познавам всички лично.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Дек 26, 2022 11:15 pm |
|
|
Logus
Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm Постове: 103
Автомобил: Outback 2.5, Suzuki S-Cross 1.4AT
Рейтинг: 81
|
Ако трябваше да гледам само ревюта и сравнения на цифри, никога нямаше да купя ново Субару. На моя Аутбек му направих вече 3000км за 1 месец, покарах го доволно и градско, и извънградско. Да, не ускорява на светофари така, както другата ни кола (S-cross 1.4 turbo), но с това бързо се свиква. Ако ти е супер-важно за ежедневното каране да се режеш в голяма кола, да, това няма да е гаранционно Субару. Да спестиш кой знае какви средства за целия гаранционен цикъл на автомобила от плъгин хибрида, не вярвам - поне на мен не ми излязоха сметките между Аутбек и Рав4, въпреки, че живея в къща и мога да зареждам батерия без проблеми. И моят съвет е да покараш сериозно колите, между които се колебаеш, да ги усетиш на градско/извънградско, да си ги заракараш пред дома, и това с цялото семейство, и да избереш. Аз поне така направих и съм много доволен.
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 1:49 pm |
|
|
ico_tech
|
За много години на автора и всички съфорумници. Нека новата година ти донесе мечтания семенн СУВ. В допълнение на Logus: ако търсите "the latest and the greatest" в автомобилостроенето стойте далеч от Субару. Не мога да си спомня, откакто следя марката (20+ години), Субару да е било в челото на иновациите - това е производител, който се движи 7-10 години след "експериментаторите". Да сравняваме разход на обикновен двигател с т.нар. пълен хибрид не е коректно за мен. Нито да сравняваме нивото на сложност на два съвсем различни автомобила. Вземете си плъгин хибрида, ако ви е по джоба, и не се занимавайте със Субару, ако нямате обективна нужда от пълноприводен автомобил с голям просвет.
Успешна година!!!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 03, 2023 11:38 am |
|
|
Harka
|
Хм, не съм съгласен, че Субару не са били иновативни в последните 20+ години. Първото поколение Форестър Турбо беше най-бързото SUV за времето си. Въобще самата концепция на Форестъра е доста по-различна от всичко останало по онова време. Аутбека също концептуално е уникален автомобил чак до появата на А6 Allroad, който обаче така и никога не успява да постигне успеха на Аутбек. Първите поколения на STI също имат повече от скромна конкуренция. От по-новата история бих добавил и BRZ/GT86 в списъка на страхотните автомобили без особена конкуренция.
Със сигурност обаче не мога да сложа актуалното поколение Форестър в горния списък. Безличен сув, който на практика в нищо не е добър. Слаб мотор, слаба трансмисия, висок разход, лошо поведение, лоши спирачки, сравнително малък багажник. Голям праз, че е с малко по-висок просвет. За по-сериозен офроуд не става така или иначе. Колкото и да си блъскам главата, не мога да се сетя за нито един сценарий, в който Форестъра да ми е първи избор.
|
|
|
Сря Яну 04, 2023 12:30 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
За много години. Благодаря за отговорите. Следващата ми кола ще е Хюндай Тусон. За тест драйв дават модел с най високото оборудване. Там джантите, амортисьорите, тапицерията и още доста неща са различни от по-ниските нива. Когато дойде моята ще видим дали има голяма разлика. Субару не тествах защото нямат плъгин хибрид. Доста висок е разхода на обикновения хибрид. Поздрави на всички. Ще се похваля със снимки и отзив когато дойде.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 07, 2023 8:22 pm |
|
|
ico_tech
|
Честито! Пожелавам ти много щастливи моменти, удоволствие при шофиране и много пътешествия с новата семейна придобивка. Задължително сподели как се усеща и какъв е разхода на магистрала със 140 км/ч
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 11:17 am |
|
|
blackdog
Регистриран на: Сря Юли 10, 2013 10:14 am Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: ex-Subaru Outback 3.0 2007
Рейтинг: 0
|
Ние също семейно се засилихме следващата кола да е нова и бяхме харесали новия Outback като външна визия.. Цялото семейство са фенове на марката и безкрайно обичат сегашната семейна кола, но е време за обновяване.. Тест драйва на Outback-а обаче сериозно ме разочарова, и ме принуди да прегледам всичко останало на пазара. Накрая избора след тест драйвове се сведе до Хюндай Тусон, Аутбек-а и Киа Спортидж... Със всяка една от колите трябваше да направя някакъв компромис с това което аз и семействотото искаше.. Идеалната кола за нас се продава навсякъде другаде, но не и в Европа. Щях да преглътна CVT-то на Субару, ако можех да взема 2.4 турбо версия.. Но за съжаление не се предлага тук. Финалния избор дойде след една щастлива случайност която ми позволи да капарирам Киа-та на 3.01. и до края на другата седмица трябва вече да е в мое владение. След 3 или 5 години ако Субару предложи нещо по-съществено като динамика на голямото комби, с удоволствие ще се върна при него.
_________________ EX-Subaru Outback 2007 3.0 SI-Drive EX-Nissan Almera N16
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 8:33 pm |
|
|
Todor_iliev
Регистриран на: Чет Апр 26, 2018 6:54 pm Постове: 88 Местоположение: Пловдив
Автомобил: '08 Outback H6
Рейтинг: 154
|
Като човек, който кара същата H6-ца като теб и също много харесва новия Outback, ще ми е много интересно, ако споделиш какво те разочарова в Субаруто. Динамика, кутия, возия, интериор? Благодаря предварително!
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 8:53 pm |
|
|
blackdog
Регистриран на: Сря Юли 10, 2013 10:14 am Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: ex-Subaru Outback 3.0 2007
Рейтинг: 0
|
Визия, интериор като разположение, материали и вид, ни харесаха на всички. Уреди и разположение ми бяха ОК. Технологично нещата по инфотеймънт системата и дисплеи и т.н са няколко години назад от конкурентите, но беше нещо което не ме вълнуваше толкова. Но липсата на каквато и да е динамика в този автомобил за тези 169кс. които дават по книжка не успях да преглътна. Досега Суби ми даваше увереност когато трябва да потегля, когато имам нужда да ускоря, нещо което мъчих по някакъв начин да накарам новия Аутбек поне да наподоби, но прекалено далеч от комфорта на който съм свикнал. Това наклони везните да търся кола, която да ми дава спокойствие близко до това което сегашния бек ми дава.
_________________ EX-Subaru Outback 2007 3.0 SI-Drive EX-Nissan Almera N16
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 10:33 pm |
|
|
ico_tech
|
Subaru на нашият континент няма да предложи нищо интересно в следващите десетилетия. Единственото ново, което може да "угоди" на зелената Европа и да се появи тук, е PHEV хибрида, който е конструиран с компоненти на Тойота, но все пак си е дизайн на Субару с кардан към задния мост. В момента Киа и Хюндай са на върха на вълната - нови технологии на поносима цена. Радвам се за вашият избор и ви желая много приятни моменти с новите придобивки. Само искам да отбележа, че е много трудно някой да оцени CVT на Субару за 20-30 мин. тест драйв, ако се качва за пръв път, и идва от стандартен автомат. Изисква се определено привикване, защото за разлика от 4ЕАТ/5ЕАТ, CVT използва друга стратегия за управление на двигателя. "Мачкането" на педала на газта, което при всички други автомобили има еднозначен ефект, при Lineartronic има почти противоположен ефект - колкото повече и по-рязко натискате, толкова по-мудно се ускорява. Тук дори не говорим за ефекта на ластика. Обратното - карането с 15-20% от хода на педала дава по-добро усещане. Така нареченото "подпомагане" от хибридния тракт също липсва при Outback, съответно ускорението е осезаемо по-малко. В царството на DCT/ DSG CVT e недолюбвано, но си има своите предимства в други ситуации. Ускорението на нашият континент скоро ще остане привилегия само на електрическите автомобили. На мен примерно ми е интересно какво е ускорението на новите Хюндай/Киа с тези хибридни трактове, когато се движите по магистрала със 140 км/ч, и трябва да ускорите рязко (за кратко време естествено)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 24, 2023 11:11 pm |
|
|
blackdog
Регистриран на: Сря Юли 10, 2013 10:14 am Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: ex-Subaru Outback 3.0 2007
Рейтинг: 0
|
ico_tech написа: Само искам да отбележа, че е много трудно някой да оцени CVT на Субару за 20-30 мин. тест драйв, ако се качва за пръв път, и идва от стандартен автомат. Изисква се определено привикване, защото за разлика от 4ЕАТ/5ЕАТ, CVT използва друга стратегия за управление на двигателя. Аз се оказа, че съм с нещо като "връзки" при търговците и ми дадоха тестовия автомобил за почти цял ден... Предполагам и това не е достатъчно за привикване, трябват повечко километри за да избия навиците които имам със сегашния петстепенен автомат. Почти през цялото време бях в т.нар. спортен режим. Тестовата Киа беше с 1.6 турбо бензин и майлд хибрида, който помага с много малко. И пак я усещах осезаемо по пъргава от Субаруто. Като чисти цифри няма голяма разлика в мощността. За бъдещето се надявам на някакъв пробив с еко горивата, който да даде нов живот на ДВГ, и мощността на двигателите да не е проблем за Европа..
_________________ EX-Subaru Outback 2007 3.0 SI-Drive EX-Nissan Almera N16
|
|
|
Сря Яну 25, 2023 8:28 am |
|
|
ico_tech
|
За съжаление никакъв пробив при горивата няма да повлияе на чувството за лагавост на Субару при нейната концепция за full-time all wheel drive, която се използва вече изключително рядко ( Lexus GS/LS/Toyota Land Cruiser/Jeep SRT ) Има само две лекарства - двигател с голям обем (какъвто сте имали) или голям обем с турбо компресор и 400Нм+ въртящ момент. Тези вече ги няма по нашите ширини. Почти всички автомобили са по - пъргави от Субару, и то не само нови. А хибридите са много добри в тази "пъргавост" в градски условия при относително нискък разход. Както казахме и по-горе - в по-тежки условия, каквито повечето водачи не срещат почти никога при своя комютинг (страшна дума ) цялата игра се променя в полза на допотопната лагава технология, където не е важно колко Нм е двигателя, а колко от него може да се предаде ефективно на пътната настилка. btw Онзи ден гледах ревю на 2022 WRX със специалната версия на Lineartronic - SPT (Subaru performance transmission). Пичовете, които по принцип са хейтъри на CVT бяха изумени как превключва предавките това животно. Може би скоро ще се появят и при нас тези автомобили (малко превъртани по таван )
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 25, 2023 1:24 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Ico_tech не стои така въпросът с 2.4DIT мотора и CVT на Outbeck! При downshift колата се изстрелва без никакъв лаг. Ускорява по документи за 6.2-6.5 сек. Представям си как ще е на WRX-a. Ако имаш път към Варна се обади да покараш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Яну 25, 2023 8:07 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Постове: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
Въпрос към закупилите/поръчалите/тествалите - дайте повече подробности защо избора ви се спря на еди-кой-си автомобил и по какви критерии ги сравнихте (за мощността вече стана ясно ). Излезе ми наскоро гръмкото заглави "Огромния плюс на Форестър пред Рав4"(или нещо подобно). Оказа се ... пространство. Което за някои е резонно (аз съм 194см), за други това не е фактор изобщо. В друга статия, четох, че Тусон-а е с по-голям вътрешен обем (крака на пътници и багажник) от Форестър, което малко ме изненада, тъй като на външен вид ми изглежда доста по-дребен. Та би било любопитно да дадете оценката си подробно. Тусон-а по документ е 17см просвет (гоогле казва 19...), Кодиак е 19 ако не се лъжа. Та такива работи
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Сря Яну 25, 2023 9:36 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
При мен за избора на Тусона основно натежаха: Голямата гаранция(5 години пълна гаранция без ограничения на пробега) Наличие на Plugin (по-малък разход) Гаранцията на батерията е 160000км или 8 години Възможността да дойде до 2 месеца. Ниската цена - началната цена беше от 78000 за plugin, 4х4, автоматик. Просто нямаше друга такава ниска оферта. Малко дойде сбирщайн: Трябваше да е с 17 цолови гуми а дойде с 19. Уж гъзария но реално 4 зимни гуми излезнаха 2100лв Дойде без зарядно. Преди имало, от лятото идвали колите без зарядно. Още 500лв отгоре. Няма резерва гума, крик, ключ ... още разходи ще има Иначе върви добре. Лакома е за гориво но още се разработва и не мога да преценя. С първия резервоар ми даде 7.6 на сто, с втория 10 ... след това дойде зарядното и за момента за 1600 км намали 6.5 на 100. Още не съм засекъл колко изкарва на ток. След седмица-две ще пиша. Като цяло съм много доволен. Предполагам че за ежедневното ми пътуване с зареждане ще намали на 2-3на 100. По магистрала според мен ще харчи над 10. Вътре е приятно и комфортно. Багажника е малък, разстоянието между седалките огромно. Тиха е колата, не е бегачка но добре ускорява. Пробвах я на сняг и се държи супер добре но може да е от гумите. На мен поведението на ток супер много ми харесва. Към момента ми е рано за изцяло електрическа кола а и няма много смисъл. Ако се зарежда на публична станция цените са като да караш на бензин. Колегите могат да кажат колко харчи новия е-боксер но за мен лично предполагам че по голямата цена на тусона ще се изплати за 200000км.
|
|
|
Съб Фев 11, 2023 5:55 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Още неща наклониха избора: Автоматичната скоростна кутия на Тусона за мен е за предпочитане пред CVT-то на Субару. След време смятам да си купя каравана и въпреки че суби го дават с по-голям теглителен капацитет нещо му нямам доверие на CVT че ще изкара повече от стандартна АТ Сервиз. Колата я купувам да я карам 8+ години. Към момента съм много недоволен от белите сервизи в София (не искам да влизам в дискусии по темата). Предполагам че тусона ще е по лесен за сервизиране или ако не е то поне няма да се налага за едно и също нещо да ходя по 10 пъти в сервиза. Субару умира като марка или поне така изглежда положението в Европа. След време се смятам че ще има повече достъп до части на старо ако взема Тусон. Почти не виждам нови Форестери а Тусони срещам доста.
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 12:05 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта |
|