Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги Напоследък много се шуми че ще правят проверки за катализатори и филтри http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... o_merkite/ . Моите коли не са модифицирани, но ми е интересно къде могат да се видят нормите, които трябва да покрива дадена кола? Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. Като цяло е хубаво да си знаем правата за да не ни подлъжат проверяващите. Аз подкупи не давам и се притеснявам да не остана без номера. Outback когато го купих не му провериха газовете и въпреки че не съм пипал катализатора и колата не харчи масло не знам дали няма да ме изненадат при някоя проверка с някакви измислени нива. Колата е стара и не се знае дали не си е влошила параметрите.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 4:43 pm |
|
|
vizor
|
До колкото прочетох говорят за дизелите. А и не знам какъв им е проблема с/без катализатори, защото говореха за високи нива на фини прахови частици.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:24 pm |
|
|
redplane
Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am Мнения: 44 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
|
Доколкото знам трябва да отговаря на нормите обявени от произведителя. Идеята е да не се махат катализатори и филтри за твърди частици. Предполагам, че има и някакъв толеранс, но не знам колко е.
_________________ Legacy H6 AT MY06
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:25 pm |
|
|
redplane
Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am Мнения: 44 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:46 pm |
|
|
plaskom
|
Би трябвало да се придържат към европейските стандарти. European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM PN [#/km] Diesel Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) - Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 - Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 - Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 - Euro 5a September 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 - Euro 5b September 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6×1011 Euro 6 September 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6×1011 Petrol (Gasoline) Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - - Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - - Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - - Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - - Euro 5 September 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** - Euro 6 September 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6×1011*** * Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I ** Applies only to vehicles with direct injection engines *** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates † Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:51 pm |
|
|
vakko
Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm Мнения: 609 Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
|
Ако и за заплатите и пенсиите на хората се придържаха към европейските стандарти щеше да много добре.
_________________ Продавам части за Субару-0887501503
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 8:53 pm |
|
|
vizor
|
Обясни го на шефа ти. Темата обаче не е за това.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 9:52 pm |
|
|
Alxx
|
Понеже по тв-тата разтягат като мантра това за праховите частици, чух в предаване и някакъв "експерт" да споменава, че "и газовите уредби замърсявали много", видиш ли. Почвам да си мисля, че целият сеир е за да ни набият някаква такса за каране в града.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 7:28 am |
|
|
vizor
|
Ако става дума за фините прахови частици каталитичен преобразуавтел няма да ти помогне Всеки достатъчно начетен ще успее да прочете функцията му и начина му на работа.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:07 am |
|
|
iion
|
Някой дали има представа къде и как се измерват тези неща? Питам защото бих искал да знам какво изпуска колата ми, но и как "органелите" ще разбират. Досега никой не ми е показвал подобни резултати след преглед, пък и меренето е само на празен ход, което не знам колко показателно е в крайна сметка.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:10 am |
|
|
kerekovski
|
stoychod написа: Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:19 am |
|
|
vizor
|
kerekovski написа: stoychod написа: Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например. Четете закона Цитат: Съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес се измерва при работа на двигателя с бензин.
Иначе катализаторите на magnaflow изобщо не са скъпи.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 9:08 am |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Мнения: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
Първо трябва да спрат половината от колите с TDI, HDI , CRDI и подобни съкращения. Вероятно половината от тях са без ДПФ филтър. Освен това в СФ може да ме отсвирят на ГТП, ама дали ще ме отсвирят в Перник или някъде по София- окръг. Въобще как ще решат проблема с автомобилите с провинциална регистрация, пребиваващи в София - веднага ще ги осъдят за дискреминация. А и още за дискреминацията - нали циганите - таксиджии ще останат без работа.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 10:10 am |
|
|
tst
|
Както спомена по-горе Alexx, всичко опира накрая да ни вземат още някоя такса и да си напълнят и без това бездънните джобове.
Госпожа кметицата повдига въпроса - ами добре, ама защо само тя. Това е въпрос от национално значение и не трябва да се повдига само на локално ниво. Няма да допускат коли без катализатори - смешна работа - ние нали сме хитреци - ще си регистрираме колата в друг град и пак ще минем покрай закона - така хем вълка сит (с нова таксичка) хем агнето цяло (пак си караме без катализатори)
Докато мисленето ни не се промени - каквито и напъни да има - няма да има оправия.
Лично аз смятам, че "автомафията" така се е сраснала с властта, че няма накъде.
Мога още да пиша, но мисля, че няма смисъл.
Поздрави
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 11:42 am |
|
|
vizor
|
И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:35 pm |
|
|
kerekovski
|
Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период?
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:41 pm |
|
|
tst
|
vizor написа: И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени. Колега, Явно не сте схванал поста и това което исках да кажа, а и явно сте приел нещата лично за мен. Най - малкото аз съм този, който ще направи тази "далавера". Много добре знаем как стоят нещата с "чичковците" катаджии - така че да не разводняваме темата. Поздрави
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:45 pm |
|
|
tst
|
kerekovski написа: Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период? Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:49 pm |
|
|
Vmax
|
tst написа: kerekovski написа: Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период? Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб Тони, с какво се отопляваш? Слушам напоследък тези напъни и се опитвам да не обръщам внимание, че на фона на цялата тъпотия и олигофрени от екрана и това идва малко в повече... Автомобилите, та автомобилите...то 1/3 от София се отоплява на твърдо гориво, и сигурно половин България - какви автомобили в тази картинка? Всеки е минавал през Павлово, Бояна или през провинцията зимата - особено в мъгла - пушек и мирис на дърва, въглища и пелети...Къде мислите се изхвърля отпадъка после... Стопли се времето два-три дни и стана страшна мизерията - кал, пясък, прах... Всеки строеж е без мивка, и улиците се цапат на воля, озеленяване, почистване?
|
5
|
|
Чет Фев 09, 2017 7:09 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Бях писал, че се налага да наблюдавам параметрите на ок. среда. Например сега през зимата - около 16 - 17 ч започва увеличението на бензола, метановите и неметановите въглеводороди, както и на метана. Започва повишението и на праховите частици. Такаа - прибират се хората, разпалват дървата и кюмюра, като в началото горенето е непълно, тлеене и пиролиз. Следва понижаване на фона на по-горе посочените замърсители, като праховите частици си остават високи. Мирише характерно на село - миризмата на серен диоксид, която като малък адски ми харесваше...Винаги има непълно горене и наред с емисиите на серен диоксид се увеличават емисиите и на сероводорода. Около натоварените кръстовища, от наветрената страна в час пик винаги има бензол и производните му. После хората изпозаспиват и около 3 часа започва леко спадане на концентрациите до около 6 часа сутринта, когато всичко се повтаря. От голямо значение е посоката и скороста на вятъра - вятър под 1 м/с е неблагоприятен, защото не разнася замърсителите. Температурните инверсии и конверсии също са неблагоприятни. Най-неблагоприятни метео условия се наблюдават при мъгла - влажен въздух без вятър.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 11:14 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта |
|