Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща
 Затягане на еко нормите 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги
Напоследък много се шуми че ще правят проверки за катализатори и филтри http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... o_merkite/ . Моите коли не са модифицирани, но ми е интересно къде могат да се видят нормите, които трябва да покрива дадена кола? Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ.
Като цяло е хубаво да си знаем правата за да не ни подлъжат проверяващите. Аз подкупи не давам и се притеснявам да не остана без номера. Outback когато го купих не му провериха газовете и въпреки че не съм пипал катализатора и колата не харчи масло не знам дали няма да ме изненадат при някоя проверка с някакви измислени нива. Колата е стара и не се знае дали не си е влошила параметрите.

Сря Фев 08, 2017 4:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колкото прочетох говорят за дизелите. А и не знам какъв им е проблема с/без катализатори, защото говореха за високи нива на фини прахови частици.

Сря Фев 08, 2017 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am
Мнения: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Доколкото знам трябва да отговаря на нормите обявени от произведителя. Идеята е да не се махат катализатори и филтри за твърди частици. Предполагам, че има и някакъв толеранс, но не знам колко е.

_________________
Legacy H6 AT MY06

Сря Фев 08, 2017 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am
Мнения: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Ето pdf с наредба 32.
https://www.rta.government.bg/images/Im ... a/nH32.pdf
Това, което ни интересува е точка 8.2.1.2. Газови емисии
Така е написано, че аз почти нищо не разбрах. ](*,)

_________________
Legacy H6 AT MY06

Сря Фев 08, 2017 5:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Би трябвало да се придържат към европейските стандарти.

European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km

Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM PN [#/km]
Diesel
Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) -
Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 -
Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 -
Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 -
Euro 5a September 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 -
Euro 5b September 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6×1011
Euro 6 September 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6×1011
Petrol (Gasoline)
Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - -
Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - -
Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - -
Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - -
Euro 5 September 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** -
Euro 6 September 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6×1011***
* Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I
** Applies only to vehicles with direct injection engines
*** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates
† Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
;)

_________________
www.plaskom.com

Сря Фев 08, 2017 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm
Мнения: 609
Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако и за заплатите и пенсиите на хората се придържаха към европейските стандарти щеше да много добре.

_________________
Продавам части за Субару-0887501503

Сря Фев 08, 2017 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Обясни го на шефа ти. Темата обаче не е за това.

Сря Фев 08, 2017 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Понеже по тв-тата разтягат като мантра това за праховите частици, чух в предаване и някакъв "експерт" да споменава, че "и газовите уредби замърсявали много", видиш ли. Почвам да си мисля, че целият сеир е за да ни набият някаква такса за каране в града.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Фев 09, 2017 7:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако става дума за фините прахови частици каталитичен преобразуавтел няма да ти помогне :) Всеки достатъчно начетен ще успее да прочете функцията му и начина му на работа.

Чет Фев 09, 2017 8:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой дали има представа къде и как се измерват тези неща? Питам защото бих искал да знам какво изпуска колата ми, но и как "органелите" ще разбират. Досега никой не ми е показвал подобни резултати след преглед, пък и меренето е само на празен ход, което не знам колко показателно е в крайна сметка.

Чет Фев 09, 2017 8:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stoychod написа:
Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ.

И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например.

Чет Фев 09, 2017 8:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
stoychod написа:
Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ.

И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например.


Четете закона :D
Цитат:
Съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни средства с двигатели с
принудително възпламеняване на работната смес се измерва при работа на двигателя с бензин.


Иначе катализаторите на magnaflow изобщо не са скъпи.

Чет Фев 09, 2017 9:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am
Мнения: 117
Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
Кофти...
Отговори с цитат
Първо трябва да спрат половината от колите с TDI, HDI , CRDI и подобни съкращения. Вероятно половината от тях са без ДПФ филтър. Освен това в СФ може да ме отсвирят на ГТП, ама дали ще ме отсвирят в Перник или някъде по София- окръг. Въобще как ще решат проблема с автомобилите с провинциална регистрация, пребиваващи в София - веднага ще ги осъдят за дискреминация. А и още за дискреминацията - нали циганите - таксиджии ще останат без работа.

_________________
BORN TO RUN

Чет Фев 09, 2017 10:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както спомена по-горе Alexx, всичко опира накрая да ни вземат още някоя такса и да си напълнят и без това бездънните джобове.

Госпожа кметицата повдига въпроса - ами добре, ама защо само тя.
Това е въпрос от национално значение и не трябва да се повдига само на локално ниво.
Няма да допускат коли без катализатори - смешна работа - ние нали сме хитреци - ще си регистрираме колата в друг град и пак ще минем покрай закона - така хем вълка сит (с нова таксичка) хем агнето цяло (пак си караме без катализатори)

Докато мисленето ни не се промени - каквито и напъни да има - няма да има оправия.

Лично аз смятам, че "автомафията" така се е сраснала с властта, че няма накъде.

Мога още да пиша, но мисля, че няма смисъл.

Поздрави

Чет Фев 09, 2017 11:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени.

Чет Фев 09, 2017 1:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период?

Чет Фев 09, 2017 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени.


Колега,

Явно не сте схванал поста и това което исках да кажа, а и явно сте приел нещата лично за мен.
Най - малкото аз съм този, който ще направи тази "далавера".

Много добре знаем как стоят нещата с "чичковците" катаджии - така че да не разводняваме темата.

Поздрави

Чет Фев 09, 2017 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период?



Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб

Чет Фев 09, 2017 1:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tst написа:
kerekovski написа:
Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период?



Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб



Тони, с какво се отопляваш?
Слушам напоследък тези напъни и се опитвам да не обръщам внимание, че на фона на цялата тъпотия и олигофрени от екрана и това идва малко в повече...
Автомобилите, та автомобилите...то 1/3 от София се отоплява на твърдо гориво, и сигурно половин България - какви автомобили в тази картинка?
Всеки е минавал през Павлово, Бояна или през провинцията зимата - особено в мъгла - пушек и мирис на дърва, въглища и пелети...Къде мислите се изхвърля отпадъка после...

Стопли се времето два-три дни и стана страшна мизерията - кал, пясък, прах...
Всеки строеж е без мивка, и улиците се цапат на воля, озеленяване, почистване?
 5

Чет Фев 09, 2017 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бях писал, че се налага да наблюдавам параметрите на ок. среда. Например сега през зимата - около 16 - 17 ч започва увеличението на бензола, метановите и неметановите въглеводороди, както и на метана. Започва повишението и на праховите частици. Такаа - прибират се хората, разпалват дървата и кюмюра, като в началото горенето е непълно, тлеене и пиролиз. Следва понижаване на фона на по-горе посочените замърсители, като праховите частици си остават високи. Мирише характерно на село - миризмата на серен диоксид, която като малък адски ми харесваше...Винаги има непълно горене и наред с емисиите на серен диоксид се увеличават емисиите и на сероводорода. Около натоварените кръстовища, от наветрената страна в час пик винаги има бензол и производните му. После хората изпозаспиват и около 3 часа започва леко спадане на концентрациите до около 6 часа сутринта, когато всичко се повтаря. От голямо значение е посоката и скороста на вятъра - вятър под 1 м/с е неблагоприятен, защото не разнася замърсителите. Температурните инверсии и конверсии също са неблагоприятни. Най-неблагоприятни метео условия се наблюдават при мъгла - влажен въздух без вятър.

Чет Фев 09, 2017 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор