Информативния пост явно е за мен.
Поздравления колега momcho2000. Минал си голям пробег за кратко време. Но ако всичко е било наред, защо ги сменяш? Превантивно? Ей така да си сигурен? Ми ако бяха добутали до 105хил. нямаше ли да спестиш още пари? Ако си правиш това сам ОК, но ти ползваш сервиз, което пак е разход.
Сега като имаш вече опит, може с този комплект да пробваш да си подобриш рекорда.
Тъй като не смятам да продължавам участието си в този дебат ще си позволя за финал да изложа следното:
- Части
Цените на частите, които си купил са приблизително такива и по-ниски и в останалите градове. Т.нар. "комплект" примерно идва доста под 300 лв (с ддс). Позлвам го, слагал съм го. Стойността на частите е различна за различни клиенти - смятам ще се съгласиш. Ако се натреса в някой магазин във Видин и почна да питам неориентирано за ангренажен комплект на Субару, ще ми дадат ли отстъпка? Пазаренето с отстъпка не може да се излага като довод в общия случай - не всички ползват такива (поне не съществени). Съществено значение има и откъде пазариш и колко маймуни седят между теб и склада/вносителя - много маймуни-висока цена. Това кой колко време има да скъсява дистрибуционната верига е отделен въпрос. За теб е важно, за някой зает човек не толкова.
Сам посочи цени на гарнитури капаци - провери за кой съвременен автомобил (4 цил) гарнитурата на капака е 30-40 лв. И кой автомобил има два капака (почти еднакви), на кой двигател (без ДИ) имаш гарнитури около свещите? При Субару повечето неща са Х2 - само при отбелязване на този факт трябва да ти светне една лампичка, че каквито и афтърмаркет консумативи по периферията на двигателя да слагаш, те ВИНАГИ ще струват повече от тези на редови мотор.
-Сервизни услуги
Също разтегливо понятие. Има сервизи и сервизи. За това, което ти си ползвал като услуга, за конкретната кола от подписа - всеки сервиз ще ти свръши работа. Взели са ти 100 лв? Ами зависи какво е натоварването - ако няма работа всеки лев е от значение, пък и ако е аверче..... ще го уредим
. В моя квартал има майстор, който взима същите пари за тая работа. На мен сигурно няма и да ми вземе, но това дава ли ми право да разпространя това по правило от частното към общото? Не.
За твоето Субару ОК, ама я закарай накоя DOHC с турбо и кажи - бе нещо не работи добре, прекъсва малко. Да видим колко пъти ще ходиш в сервиза (тоя случайния) и колко пъти ще питаш във форума - От какво може да е
. Не, че има нещо лошо да се пита .... и да получиш надеждна информация
В общия случай сервизите дето "дерат" нямат нужда собственика да им помага да открият проблема. Казвам в общия случай - винаги има изключения. Но когато правиш един двигател десетки пъти развиваш едно know-how, което знаеш, че трябва да предлагаш на съответната цена.
Не на последно място - населеното място има значение. Както казах и по-горе в темата, цената на живота е различна. Радвам се, че при теб обслужването е толкова изгодно. Най-вероятно много други неща също са по-евтини в северозапада. Това кара ли хората да се преселят там? Не, доколкото знам.
Казвам това без да искам да обидя никой. Просто в други населени места има възможност да печелиш повече, което малко намалява акцента върху мотива "да спестим повече".
Всеки си прави сметката и това, че дава повече пари за обслужване, защото няма време да търси сервизи, да експериментира с части и да обикаля за безкрайна диагностика, си е лично негово решение. В повечето случаи, само за спестеното време, той е изкарал достатъчно пари да си плати масрафа.
Освен това, както посочи колегата по-горе - различните двигатели имат различно обслужване. Посочи цена за обслужване и реглаж на DOHC мотор и ще видиш какви са разликите
. Като изрично посочим, че реглажа на клапани на Субару след 2000 година си е периодично обслужване.
Субару има скъпа поддръжка, като всяко нещо, което се различава от мейнстрийма. НИКОГА не бих изтъкнал довод пред кандидат за Субару, че това е лесна и евтина за поддръжка кола. В търсачката обаче излиза твоята тема и може случайно някой да придобие представа, че едва ли не Субару е Голф, ама 4х4. Ако искаш да откриеш разликите разглоби двата мотора на две съседни маси и сравнявай
Пожелавам ти само безаварийни км и да не се сблъскаш с "другото" обслужване (извън ангренажа), че нещата загрубяват сериозно и пак ще я палим колата
Успех и със здраве.