Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:48 pm



Отговори на тема  [ 103 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Цени-части за Subaru по градове и мит ли е скъпата поддръжка 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Информативния пост явно е за мен.
Поздравления колега momcho2000. Минал си голям пробег за кратко време. Но ако всичко е било наред, защо ги сменяш? Превантивно? Ей така да си сигурен? Ми ако бяха добутали до 105хил. нямаше ли да спестиш още пари? Ако си правиш това сам ОК, но ти ползваш сервиз, което пак е разход.
Сега като имаш вече опит, може с този комплект да пробваш да си подобриш рекорда. :)

Тъй като не смятам да продължавам участието си в този дебат ще си позволя за финал да изложа следното:
- Части
Цените на частите, които си купил са приблизително такива и по-ниски и в останалите градове. Т.нар. "комплект" примерно идва доста под 300 лв (с ддс). Позлвам го, слагал съм го. Стойността на частите е различна за различни клиенти - смятам ще се съгласиш. Ако се натреса в някой магазин във Видин и почна да питам неориентирано за ангренажен комплект на Субару, ще ми дадат ли отстъпка? Пазаренето с отстъпка не може да се излага като довод в общия случай - не всички ползват такива (поне не съществени). Съществено значение има и откъде пазариш и колко маймуни седят между теб и склада/вносителя - много маймуни-висока цена. Това кой колко време има да скъсява дистрибуционната верига е отделен въпрос. За теб е важно, за някой зает човек не толкова.
Сам посочи цени на гарнитури капаци - провери за кой съвременен автомобил (4 цил) гарнитурата на капака е 30-40 лв. И кой автомобил има два капака (почти еднакви), на кой двигател (без ДИ) имаш гарнитури около свещите? При Субару повечето неща са Х2 - само при отбелязване на този факт трябва да ти светне една лампичка, че каквито и афтърмаркет консумативи по периферията на двигателя да слагаш, те ВИНАГИ ще струват повече от тези на редови мотор.
-Сервизни услуги
Също разтегливо понятие. Има сервизи и сервизи. За това, което ти си ползвал като услуга, за конкретната кола от подписа - всеки сервиз ще ти свръши работа. Взели са ти 100 лв? Ами зависи какво е натоварването - ако няма работа всеки лев е от значение, пък и ако е аверче..... ще го уредим ;). В моя квартал има майстор, който взима същите пари за тая работа. На мен сигурно няма и да ми вземе, но това дава ли ми право да разпространя това по правило от частното към общото? Не.
За твоето Субару ОК, ама я закарай накоя DOHC с турбо и кажи - бе нещо не работи добре, прекъсва малко. Да видим колко пъти ще ходиш в сервиза (тоя случайния) и колко пъти ще питаш във форума - От какво може да е :-? . Не, че има нещо лошо да се пита .... и да получиш надеждна информация :D
В общия случай сервизите дето "дерат" нямат нужда собственика да им помага да открият проблема. Казвам в общия случай - винаги има изключения. Но когато правиш един двигател десетки пъти развиваш едно know-how, което знаеш, че трябва да предлагаш на съответната цена.
Не на последно място - населеното място има значение. Както казах и по-горе в темата, цената на живота е различна. Радвам се, че при теб обслужването е толкова изгодно. Най-вероятно много други неща също са по-евтини в северозапада. Това кара ли хората да се преселят там? Не, доколкото знам.
Казвам това без да искам да обидя никой. Просто в други населени места има възможност да печелиш повече, което малко намалява акцента върху мотива "да спестим повече".
Всеки си прави сметката и това, че дава повече пари за обслужване, защото няма време да търси сервизи, да експериментира с части и да обикаля за безкрайна диагностика, си е лично негово решение. В повечето случаи, само за спестеното време, той е изкарал достатъчно пари да си плати масрафа.

Освен това, както посочи колегата по-горе - различните двигатели имат различно обслужване. Посочи цена за обслужване и реглаж на DOHC мотор и ще видиш какви са разликите :). Като изрично посочим, че реглажа на клапани на Субару след 2000 година си е периодично обслужване.

Субару има скъпа поддръжка, като всяко нещо, което се различава от мейнстрийма. НИКОГА не бих изтъкнал довод пред кандидат за Субару, че това е лесна и евтина за поддръжка кола. В търсачката обаче излиза твоята тема и може случайно някой да придобие представа, че едва ли не Субару е Голф, ама 4х4. Ако искаш да откриеш разликите разглоби двата мотора на две съседни маси и сравнявай :giggle:

Пожелавам ти само безаварийни км и да не се сблъскаш с "другото" обслужване (извън ангренажа), че нещата загрубяват сериозно и пак ще я палим колата :cool:
Успех и със здраве. :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Ное 02, 2018 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 05, 2018 10:22 am
Мнения: 11
Местоположение: Силистра, Велико Търново, Пловдив
Автомобил: Forester SG 2.0 125, 2003
Рейтинг: 48
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Само да напиша, че това е моето мнение относно поддръжката и виждането ми като цяло за марката.
В момента търся Субару Форестър. Като цяло знам колко ми е "дълбок" джоба и съм преценил, че ще 2.0 125 кс SOHC от 2002-2005. Прочетох от тази тема (и много други), съгласувах го с "правителството" (жената) и избрахме този модел. Сега търся...
В моя случай аз правя по +30 хиляди километра на година, и задължително двигателя ще е с газов инжекцион. Виждам изписани много теми относно поддръжката и лични наблюдения относно работата на различни двигатели. В момента имам много добър работен кон, Опел Астра комби. Само опели съм притежавал. (3 броя досега)
Дали е скъпа поддръжката на едно субару, виждам най-различни мнения. Аз пътувам доста извън страната и съм виждал цените на някои авто части как вървят извън България. Най-вероятно взема ли Субару, частите ще си ги внасям отвън. Отделно имам подемник до 3,5 тона, така че мисля за напред сам да си правя ремонта. Обаждах се на Миро от Варна, на Павлин от Пловдив, и благодаря за искрените отговори, които получих. Хората проста са заети. Това ме тласка повече да си закупя Субару и евентуално да се науча сам да го обслужвам (ремъци, ролки, водна помпа). Разбира се, ако е за ревизия на двигател, гарнитури, шлайф на глави и други интервенции, може би ще потърся помощ от сервиз.

Като заключение: Субару автомобилите не са за всеки. Поддръжката е нещо относително в цифри и няма място за сравнение с други автомобили.
 12

Вто Ное 06, 2018 4:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много трудно може да се допълни мнение на Ицо :), та макар и да прозвучи като офтопик - аз само ще дам една идея, продиктувана от спомените ми за Видин отпреди 14 години, когато интензивно имах командировки в този регион:
За 39 лв., което попадаше в лимита ми на обикновен търговец, нощувах в луксозна стая с огромна спалня с баня с ново джакузи. Беше в една старинна сграда превърната в бутиково хотелче. След работа и освежаващо джакузи се паркирах на едно много готино заведение(Пиратския пъб или нещо от сорта беше), където полагах неимоверни усилия да изхарча 10 лв., минавайки през обилна прясна шопска салата с 2 големи мускатови отлежели, после огромна порция(400-500 гр.) пържена прясна уклейка с две бирички, и накрая десерт. Разбира се сервитьор на персонално разположение, защото с изключение на 8-ми Март, в заведението никога нямаше повече от 2-3 маси заети.
Та да се върна на призива ми(пак леко повторение на Ицо, ама няма как :) ) - нека се заформи един хубав Subaru сервиз там, където наистина механикът да си разбира от работата, и нека към сервизчето да се организират описаните по-горе екстри, ако все още се предлагат във Видин, и съм убеден, че ще има опашка от софийски Subaru-та, в това число и аз, на "ремонтен" туризъм във Видин :D
И преди колегата Momcho, или някой друг, да ме хейтне, за протокола: жена ми е родом от Видин, а аз също съм диво провинциалистче от Хасково, живеещо от 2000 г. в София, и коментарът ми не е подигравателен към малкия град, а напротив - изразява иронично трагедията, случващата се на малките градчета в България.
Мисля повече от излишно е да се правят такива сравнения между обслужване в белите сервизи в големите градове, в повечето случаи с оригинални части, и поддръжката на Subaru в малък град, където и експлоатацията е друга, а и хората си кътат всяка стотинка и не робуват на оригиналното, марковото и т.н., просто защото животът и месечният им доход ги принуждава така. И разбира се съвсем нормално - местният дилър на авточасти работи с постоянна 30% отстъпка за части за всеки клиент, щото иначе просто няма да има за хляб.
Ако питаме някой виладжия в дълбоката провинция, който припалва стария Forester само, за да иде до близкия язовир на риба по няколко километра черен път с изтърканите стари сликове - да, Subaru е много евтин за поддръжка работен кон :D, но за всеки истината и реалността е различна.
 12

Вто Ное 06, 2018 8:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 103 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gtt1370 и 53 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор