Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 103 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Цени-части за Subaru по градове и мит ли е скъпата поддръжка 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги пускам темата, защото в последно време чувам коментари за страшно високите цени на части за Субару мега скъпото обслужване... скъпата поддръжка и др. имам предвид автомобили до 2003-2004 год. за по новите предполагам е нормално и да са по скъпи частите!
Преди нова година на Импреза 2003 - 1.6 мотор пълно обслужване ангренажежен к-т + водна помпа както и всички масла по автомобила + всички филтри + антифриз + заден ляв лагер на главината + смяната на всичко това в сервиз около 550 лв не си спомням точно!
Също преди нова година същото обслужване на моето Фори 99 год. само без смяна на лагер (както по горе) около 500 лв.
Сега тия дни ми звъни колега, че му искали 760 лв за ангренажен к-т без водна помпа.... малииии ужасссс :facepalm: казах му, че тия в неговия град направо са се осрали та са се разсмърдели и целия окръг... та му ги взех на цена 329,40 за ангренажен комплект INA + водна помпа и му ги пуснах с Лео-то. човек остана доста доволен с спестени 420 лв. ;)
Е сега питам аз от къде идва тая разлика от 430 лв. в цената къде са 330 лв къде 760 лв...... даже това е без водна помпа с помпа сигурно разликата ще е поне 500 лв., и в двата случая говорим за ангренажен комплект ролки INA и ремък Conti...!!!
Смяната на ангренаж на Субару е доста лесна и става доста бързо та повече от 50 лв. не би трябвало да струва дори са и много за няма и 2 часа работа!!!
Да не говорим цени за биалетки от по 14 лв. накладки от по 24 лв маншон вътрешно каре 11 лв. и др. части тествани в времето, че сега някой ще каже ама тия не струват.... :-P
Ако поддръжка на Субару е скъпа кво да кажат ВАГ групата.... особенно тия с Пасат-орите ROFL
В заключение мога да кажа. че цените за обслужване и поддръжка на Субару са на съвсем нормални цени като всички други масови карани по нашите ширини автомобили!
И на няколко пъти чувам един лаф за Субару "караш кола а поддържаш джип" това като го чуя направо превъртам с акъла...... ](*,) за годините ползване на Субару съм убеден точно в обратното "караш джип а подържаш кола" ;) :good:
Очаквам и вашето мнение по въпроса!??

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Нед Апр 02, 2017 5:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 10:51 pm
Мнения: 112
Местоположение: София
Skype: forestvibration
Автомобил: Forester '99 125
Телефон: 0885580786
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
От целия си опит със Subaru до сега (една година Legacy 2,2 92-ра - купено за 2700 лв. и наляти още 4148 лв. в него за тази една година, продадено за 1500 лв. + 45 дни Forester 2.0 '99 купено за 3700 лв. и до сега наляти още 2560 лв.), мога да твърдя, че излиза скъпо - да, за хората, които не разбират от коли или просто нямат желанието и времето да задълбават в месеци четене в интернет за марката и нямат познати, които да им помагат за сервизи, части, съвети по телефона и т.н.

Това, което забелязвам при марката е, че за да не ме сочат с пръст, че съм виновен за това, че съм дал $$$$ лв. и че пак нещо не е наред, трябва да използвам все най-добрите, най-скъпите части и най-добрите майстори от белите списъци... Тоест простете един да е майстора, че иначе колата става, каква? К***а ли им се викаше... Та в този ред на мисли, ме е страх да си купя сам частите и да ги дам на въпросния майстор, за да не си помисли нещо кофти и да реши освен да свърши работата, да си отвори следващата вратичка за следващата ни среща (естествено от такова нещо може да се притеснява само човек, който не разбира, какво седи под капака)... А това дали се случва или не е все тая, защото нали важи оправданието "Колата е на 100 години", ама съм карал и по-дърти коли, от които едната е Toyota Carina 2.0 GLI и без да влизам в подробности всеки, който е карал тази кола ще ме разбере, че не е само до годините... Има и още нещо, че хем искам добър и честен майстор, хем като го открием се оказва, че и цената на труда му е по-висока, понякога в пъти, а понякога направо може да те разплачат (ако знаете с какво желание си наливам в момента в новто Фори, все едно се женим и точно преди няколко дни след две години търсене на човека чудо ми сервира, че не би се наел на кърпане на задния панел, даже и на тройна цена, защото човека си е съвестен и перфекционист и не би си затворил очите за съседната ръждичка, пък като си сметне времето за "реставрация", му излиза по-изгодно да направи цялостно на друга кола... и го разбирам...). Ама на истина ми се дорева... Още повече и след коментара "Ако човек още се занимава с кърпане, значи още не си разбира от занаята" :( , а аз не искам нова кола, искам си ръбато Фори!

И ето сега, защото и на мен ми излиза скъпо, от преди да го купя това Фори до сега всеки ден чета по нещо за марката и съм си направил вече цяла папка с линкове, PDFs и т.н. Ама има и други фактори, с които вече ще го разтегля твърде много, но на кратко не всеки има възможноста да си посвети половината живот на колата, дали ще го спре здравето, оборудването или нещо друго... Та нека си плати за това, ама нека да е на нормални цени. Ей сега на пример за пръв път от горния пост разбирам, какво е нормална цена за смяна на ангренажа... Аз за под 120 лв. не съм чувал, на каквато и била кола да е.

И т.н. :)

Нед Апр 02, 2017 6:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Примери много може да се дадат аз лично съм вкарал доста хора в сектата пък и съм продал няколко коли на колеги, когато знаеш каква е колата и състоянието и няма да имаш проблеми и излишни разходи, но когато се метнеш като шантав и купиш някой клозет наистина се вкарваш в голям филм... естествено всичко е свързано с нормални познания по автомобилите както и огромна доза късмет!
Мой приятел се изхвърли като мокра чикия на сух песък и взе едно Фори в което наби страшно много пара и за две години му се разпаднаха задните калници а отдолу кой знае кво е.... продаде я естествено назад с кинтите и сега най вероятно вече мрази марката и повече не би си купил Субару ама кой му е виновен!!! Аз съм сменил 4-ри броя автомобили с марка Субару и съм доволен и здраве да е следващата пак ще е Субару ;)
Сега наскоро друг познат идва и гледа един мой Форестър да го купува, двигателя работи идеално, окачване абе всичко е ток, няма грам ръжда и гнило... гледа гледа ми казва, че му предлагат Импреза 2003 на много добра цена ама е гнила много та гледа Форито той въртя се покрай него и тръгна така и не се обади и скоро го видях из града с въпросната гнила Импреза е според вас колеги той ще е доволен ли като другата година му падне задния мост със се калниците... мисля, че не ама кой му е виновен.... :pardon:
За цените по ремонтите много може да се изпише, а по София тия "белите" сервизи като гледам кви цени имат направо ти избелват портмонето ROFL

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
 15

Нед Апр 02, 2017 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Момчо2000,
аз от цялата тема разбирам, че е най-добре колата на първо обслужване да мине във Видин. Това, което си изредил за 500 лв няма как до го смениш в нормален град за 50 лв - ще ме извиняваш. Цените на частите падат, това е факт. Просто се появиха доста заместители. И ако ролките са с едноредов лагер са доста евтини безспорно. Ако се занимаваш с автомобили и ползваш отстъпки - естествено е всички цени да ти се струват високи.
Малко е несериозно да коментираме цени на афтърмаркет части - те са доста различни и като произход и като качество. Дай малко цени на оригинални части (Subaru) от твоя регион.
Напълно нормално е в малък град надценките на части и стойността на труда да са по-ниски. В София, Пловдив, Варна и прочие няма как 4-5 часа сервиз да ти излязат 50 лв.
Поддръжката на Субару е по- скоро скъпа и определено е над средното дори и с афтърмаркет части. За това, което предлага автомобила обаче тя е нормална. Възможността да ходиш на кино в мола, да водиш детето на училище и след това на ски в Боровец или на риба в някой храсталак се заплаща.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Апр 03, 2017 9:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега Момчо2000,
аз от цялата тема разбирам, че е най-добре колата на първо обслужване да мине във Видин. Това, което си изредил за 500 лв няма как до го смениш в нормален град за 50 лв - ще ме извиняваш. Цените на частите падат, това е факт. Просто се появиха доста заместители. И ако ролките са с едноредов лагер са доста евтини безспорно. Ако се занимаваш с автомобили и ползваш отстъпки - естествено е всички цени да ти се струват високи.
Малко е несериозно да коментираме цени на афтърмаркет части - те са доста различни и като произход и като качество. Дай малко цени на оригинални части (Subaru) от твоя регион.
Напълно нормално е в малък град надценките на части и стойността на труда да са по-ниски. В София, Пловдив, Варна и прочие няма как 4-5 часа сервиз да ти излязат 50 лв.
Поддръжката на Субару е по- скоро скъпа и определено е над средното дори и с афтърмаркет части. За това, което предлага автомобила обаче тя е нормална. Възможността да ходиш на кино в мола, да водиш детето на училище и след това на ски в Боровец или на риба в някой храсталак се заплаща.

Колега, не всеки може да си позволи оригинални части. Пък и има достатъчно достъпни и добри афтърмаркет части.
Лично аз предпочитам да сменям ремъци и ролки на 50 000 с афтърмаркет.
Да не говорим, че всеки може да си намери някое магазинче което да му прави отстъпки от порядъка на 20 %...

Пон Апр 03, 2017 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега Момчо2000,
аз от цялата тема разбирам, че е най-добре колата на първо обслужване да мине във Видин. Това, което си изредил за 500 лв няма как до го смениш в нормален град за 50 лв - ще ме извиняваш. Цените на частите падат, това е факт. Просто се появиха доста заместители. И ако ролките са с едноредов лагер са доста евтини безспорно. Ако се занимаваш с автомобили и ползваш отстъпки - естествено е всички цени да ти се струват високи.
Малко е несериозно да коментираме цени на афтърмаркет части - те са доста различни и като произход и като качество. Дай малко цени на оригинални части (Subaru) от твоя регион.
Напълно нормално е в малък град надценките на части и стойността на труда да са по-ниски. В София, Пловдив, Варна и прочие няма как 4-5 часа сервиз да ти излязат 50 лв.
Поддръжката на Субару е по- скоро скъпа и определено е над средното дори и с афтърмаркет части. За това, което предлага автомобила обаче тя е нормална. Възможността да ходиш на кино в мола, да водиш детето на училище и след това на ски в Боровец или на риба в някой храсталак се заплаща.


Да бе колега аз затова я пуснах темата за да идвате всички във Видин да купувате части и да си ремонтирате тука колите, стимулирам икономиката в окръга нема как :pardon:

И да спрете с дрането на хората пиша кое колко с точност съм плащал: к-т ролки INA + ремък Conti - 284 лв. водна помпа Saleri - 45 лв. Филтри, маслен 6 лв. въздушен 12 лв. горивен 10 лв. масла за двигател Rheinol 10W40 4 л. 30 лв. скорости масло Rheinol 75W90 5 л. 60 лв. Антифриз Pemco 4 л. концентрат 20 лв. + смяната на всички тия неща по колата 60 лв. или общо: 527 лв. Естествено са ползвани отстъпки за всички споменати по горе части и течности, но навсякъде се правят отстъпки и винаги може да се намерят части на добра цена, дори и в интернет!

И за кое качество говорим като всичко се прави в тУрция, Китай, България и др. оригинални части да хубаво, някой оригинални ползвам и аз примерно за капаците на клапаните винаги взимам оригинал от колегата Мимо13 ама тия другите мисля е излишно набутване, не говоря за най евтиния брутален турски боклук ма средно ниво има, а като гледам явно не си обърнал внимание на това което съм написал за годините на колите по горе в поста си! Не може на 20 годишна кола струваща 3000 лв. да и направиш обслужване за 1500 лв и да и сипеш масло от 200 лв. то може ама дали някой го прави!!! :facepalm:

И за тия споменатите от теб 4-5 часа, ще се обслужат две Форита и една Импреза ;) тъй, че 50-60 лв. са напълно достатъчни за час час и половина работа!
И поддръжката на Субару според мен не е скъпа (говоря за по старите модели), скъпа я правят разните майстори и разните му печелбари по магазините за авточасти. ](*,)

За мен Субару-то е брутално корава машина и с прилични грижи и добро отношение служи вярно дълги години, дори при брутални издевателства над нея!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Апр 03, 2017 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой беше написал из форума, че Субару е най-евтиният вариант да караш 300+кс 4х4 кола - подкрепям това мнение.

Пон Апр 03, 2017 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demoman написа:
Някой беше написал из форума, че Субару е най-евтиният вариант да караш 300+кс 4х4 кола - подкрепям това мнение.

Вярно си е :-P

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Апр 04, 2017 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 7:32 pm
Мнения: 138
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Outback'03 Facelift H6 3.0 АТ
Телефон: 0877884945
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, имайте в предвид, че не всеки може да ремонтира Субару. Аз от такива евтини сервизи съм си патил много. В големия град има сервизи, които могат да си позволят да обслужват и ремонтират само Субару или Мерцедес например. В малкия град всеки е майстор по всичко. Накрая евтиното излиза скъпо! Другия проблем е, че търсим да си купим евтина и здрава кола, а такова животно нема! И после се оплакваме, че много се чупели колите и даваме много пари за ремонт. Е, пълно щастие няма!

_________________
Трудните времена отминават, коравите хора остават!

Вто Апр 04, 2017 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ralitex написа:
Колеги, имайте в предвид, че не всеки може да ремонтира Субару. Аз от такива евтини сервизи съм си патил много. В големия град има сервизи, които могат да си позволят да обслужват и ремонтират само Субару или Мерцедес например. В малкия град всеки е майстор по всичко. Накрая евтиното излиза скъпо! Другия проблем е, че търсим да си купим евтина и здрава кола, а такова животно нема! И после се оплакваме, че много се чупели колите и даваме много пари за ремонт. Е, пълно щастие няма!

Опитай се да изброиш 10 града!? :-P :pardon:
И колега във всеки град има читави майстори работещи на нормални цени както и магазинчета продаващи прилични части на нормални цени, това исках да кажа с темата, не се доверявайте на всеки с гаечен ключ и чук в ръка и на всеки мазник дето ви убеждава колко са му евтини частите....!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Апр 04, 2017 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 7:32 pm
Мнения: 138
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Outback'03 Facelift H6 3.0 АТ
Телефон: 0877884945
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Е хайде сега... То има ли 10 големи града в БГ? :giggle: София, Пловдив, Габрово, Варна...

_________________
Трудните времена отминават, коравите хора остават!

Вто Апр 04, 2017 8:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ralitex написа:
Е хайде сега... То има ли 10 големи града в БГ? :giggle: София, Пловдив, Габрово, Варна...

Явно усети тънката шегичка :D :beer:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Апр 04, 2017 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demoman написа:
Някой беше написал из форума, че Субару е най-евтиният вариант да караш 300+кс 4х4 кола - подкрепям това мнение.


Това го писах след като се сдобих със СТИ, но важи за една шепа хора, които се интересуваме от рали профила на Субару.
Останалите колеги са нормални потребители, които очакват обслужване като Голф или поне толкова евтино.
За съжаление марката е както високотехнологична, така и капризна, и не издържа на компромиси в подръжката, отделно че върви разбери коя част е ОЕМ, кое не, да не говорим за майстори.
Моторите са сервизни и на 150-200 х км си искат гарнитури и т.н., което е 2к лв и е много за 90% от потребителите.

Частите са много по-евтини сравнени с 2007г, но сиренето си е с пари, така че това намалението идва за сметка на качеството. Поради тази причина, с частите не бива да се прави компромис, но всеки си преценява според възможностите.

Ако бяхме като швейцарците, най-вероятно нямаше да има форум, и всички щяхме да караме нови СТИ, Аутбеци, Фозита и Леворгчета...

Вто Апр 04, 2017 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm
Мнения: 268
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че има известна разлика, за което съдя по следното. Моите фарове не са в добро състояние и реших да ги дам за възстановяване, но наскоро видях лека пукнатина и реших направо да ги сменя, защото възстановяването с полирането заедно със възстановяването на рефлекторите става солено. Звънях по всички обяви фарове няма. В Субару България ми поискаха 1000лв. при положение, че ги монтирам при тях, за монтажа не знам какво ще искат. Обадих се на небезизвестния Петко Горнобански и той ме застреля "като нови са ще ти ги дам за 800"- нещо като "само сега и само за теб". Продължих да търся и с помощта и на колега от групата във фейса намерих в Кюстендил- 300лв., като продавача се оказа изключително точен и коректен. Отделен е въпроса, че по неразбираеми за мен причини, като станеш редовен клиент на един сервиз в някакъв момент те взимат за балък и почват някакви дребни номера. Аз като си правя някъде колата не обикалям да намеря дали друг няма да я направи за десет лева по евтино и съм си редовен клиент и досега все едно и също. Идва момент, в който почват да гледат на теб като на сигурна дойна крава и да те правят на маймуна. Това ми се случва два пъти. Точно преди да взема Субаруто пак смених сервиза след седем години обслужване в един същ, няколко пъти забравили да завият пробката след смяна на масло или източено масло, но неналяли новото, като капака беше че си намерих оставен стария ангренажен ремък след смяната върху двигателя. Много се надявам там където започнах да ходя за Субаруто това да не се случи, засега са точни и ми се ще да продължи така.

Сря Апр 05, 2017 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 07, 2015 11:24 pm
Мнения: 132
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Impreza 2.0R 150hp 2007
Телефон: 0878137942
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Be happy 1 написа:
Мисля, че има известна разлика, за което съдя по следното. Моите фарове не са в добро състояние и реших да ги дам за възстановяване, но наскоро видях лека пукнатина и реших направо да ги сменя, защото възстановяването с полирането заедно със възстановяването на рефлекторите става солено. Звънях по всички обяви фарове няма. В Субару България ми поискаха 1000лв. при положение, че ги монтирам при тях, за монтажа не знам какво ще искат. Обадих се на небезизвестния Петко Горнобански и той ме застреля "като нови са ще ти ги дам за 800"- нещо като "само сега и само за теб". Продължих да търся и с помощта и на колега от групата във фейса намерих в Кюстендил- 300лв., като продавача се оказа изключително точен и коректен. Отделен е въпроса, че по неразбираеми за мен причини, като станеш редовен клиент на един сервиз в някакъв момент те взимат за балък и почват някакви дребни номера. Аз като си правя някъде колата не обикалям да намеря дали друг няма да я направи за десет лева по евтино и съм си редовен клиент и досега все едно и също. Идва момент, в който почват да гледат на теб като на сигурна дойна крава и да те правят на маймуна. Това ми се случва два пъти. Точно преди да взема Субаруто пак смених сервиза след седем години обслужване в един същ, няколко пъти забравили да завият пробката след смяна на масло или източено масло, но неналяли новото, като капака беше че си намерих оставен стария ангренажен ремък след смяната върху двигателя. Много се надявам там където започнах да ходя за Субаруто това да не се случи, засега са точни и ми се ще да продължи така.

Радвам се, че помогнах за фаровете ... :beer:

_________________
За всеки влак си има пътници !!! ... Само моя е товарен обаче !
 3

Сря Апр 05, 2017 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Be happy 1 написа:
Мисля, че има известна разлика, за което съдя по следното. Моите фарове не са в добро състояние и реших да ги дам за възстановяване, но наскоро видях лека пукнатина и реших направо да ги сменя, защото възстановяването с полирането заедно със възстановяването на рефлекторите става солено. Звънях по всички обяви фарове няма. В Субару България ми поискаха 1000лв. при положение, че ги монтирам при тях, за монтажа не знам какво ще искат. Обадих се на небезизвестния Петко Горнобански и той ме застреля "като нови са ще ти ги дам за 800"- нещо като "само сега и само за теб". Продължих да търся и с помощта и на колега от групата във фейса намерих в Кюстендил- 300лв., като продавача се оказа изключително точен и коректен. Отделен е въпроса, че по неразбираеми за мен причини, като станеш редовен клиент на един сервиз в някакъв момент те взимат за балък и почват някакви дребни номера. Аз като си правя някъде колата не обикалям да намеря дали друг няма да я направи за десет лева по евтино и съм си редовен клиент и досега все едно и също. Идва момент, в който почват да гледат на теб като на сигурна дойна крава и да те правят на маймуна. Това ми се случва два пъти. Точно преди да взема Субаруто пак смених сервиза след седем години обслужване в един същ, няколко пъти забравили да завият пробката след смяна на масло или източено масло, но неналяли новото, като капака беше че си намерих оставен стария ангренажен ремък след смяната върху двигателя. Много се надявам там където започнах да ходя за Субаруто това да не се случи, засега са точни и ми се ще да продължи така.

Още първия път е трябвало да си набиеш камшиците и повече да не стъпваш там! Бахти "майсторите"..... :facepalm:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Апр 05, 2017 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Момчо2000,
може да не си погледнал в моя подпис, но едната кола там е 97' набор. Слагал съм всякакви части в нея - и оригинални и афтърмаркет. Германчето, от което я купих също беше почнал с афтърмаркета и наливното масло. В този смисъл аз никъде в поста си не съм нападал някой, за това че не е ползвал оригинални части. Като при всяка автомобилна марка обаче, оригиналните части и техния ресурс са репер определящ нивото и цената на поддръжка. Така че, за да сравняваме ябълки с ябълки помолих да дадеш цени на оригинални части от Видин внесени директно, а не през София.
Хубаво си изредил кое колко струва, но за да има практическа стойност за членовете на форума е коректно да кажеш и колко време си карал до следващо обслужване. Примерно сложих този ангренаж и след 105000 км всичко е ОК, шума му не се промени, състоянието на ролките е еди си какво, ремъка е като нов, обтегача го тествах и е ОК и прочие. Това, че си обслужил колата за 1/2 пари е добре сега за теб - но като я шътнеш "запазена" и "обслужена" след 25 000 км това спира да е твой проблем и за теб колата е здрава като чук, а следващият собственик си хапе кокалчетата.
По отношение на труда - както казах труда може да варира в различните градове в много широки граници. Това му е хубавото на пазарната икономика - обикаляш и търсиш най-доброто съотношение цена/качество/време. В този ред на мисли, наистина е по-добре човек да отскочи до Видин, да хапне рибка и да удари едно Ломско пиво докато му обслужат колата :beer:
Доколкото разбирам ти лично не си сменял ангренаж, антифриз и лагери, но си останал с впечатление, че е лесно или понеже си го правил твърдиш, че отнема час два? И ме захапа с тия 4-5 часа. За това което беше изредил - ангренаж, смяна на течности и лагер на главина отзад 1,5 часа не стигат до никъде. Можем да тестваме ако желаеш.
За финал ще кажа, че цените на обслужването на Субару станаха такива отчасти и заради форума. Години наред хора с различни професии (не технически), закупили Субару случайно и на "много добра" цена, пускаха теми за проблемите си и обясняваха колко им е трудно да намерят читав сервиз - при толкова търсене не може да не се появи и предлагане. И когато хората се чувстват "специални" с избора на екзотична (вече не толкова) кола, то и специалното обслужване им се струва нормално скъпо. Също като при лекарите - и джипито ще ти каже, че с тия болки си за гробищатата, но друго е да си платиш на специалист и да си сигурен на коя дата ще дойде събитието :pardon:
С най-добри пожелания и без лоши мисли от мен. :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Апр 06, 2017 7:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега Момчо2000,
може да не си погледнал в моя подпис, но едната кола там е 97' набор. Слагал съм всякакви части в нея - и оригинални и афтърмаркет. Германчето, от което я купих също беше почнал с афтърмаркета и наливното масло. В този смисъл аз никъде в поста си не съм нападал някой, за това че не е ползвал оригинални части. Като при всяка автомобилна марка обаче, оригиналните части и техния ресурс са репер определящ нивото и цената на поддръжка. Така че, за да сравняваме ябълки с ябълки помолих да дадеш цени на оригинални части от Видин внесени директно, а не през София.
Хубаво си изредил кое колко струва, но за да има практическа стойност за членовете на форума е коректно да кажеш и колко време си карал до следващо обслужване. Примерно сложих този ангренаж и след 105000 км всичко е ОК, шума му не се промени, състоянието на ролките е еди си какво, ремъка е като нов, обтегача го тествах и е ОК и прочие. Това, че си обслужил колата за 1/2 пари е добре сега за теб - но като я шътнеш "запазена" и "обслужена" след 25 000 км това спира да е твой проблем и за теб колата е здрава като чук, а следващият собственик си хапе кокалчетата.
По отношение на труда - както казах труда може да варира в различните градове в много широки граници. Това му е хубавото на пазарната икономика - обикаляш и търсиш най-доброто съотношение цена/качество/време. В този ред на мисли, наистина е по-добре човек да отскочи до Видин, да хапне рибка и да удари едно Ломско пиво докато му обслужат колата :beer:
Доколкото разбирам ти лично не си сменял ангренаж, антифриз и лагери, но си останал с впечатление, че е лесно или понеже си го правил твърдиш, че отнема час два? И ме захапа с тия 4-5 часа. За това което беше изредил - ангренаж, смяна на течности и лагер на главина отзад 1,5 часа не стигат до никъде. Можем да тестваме ако желаеш.
За финал ще кажа, че цените на обслужването на Субару станаха такива отчасти и заради форума. Години наред хора с различни професии (не технически), закупили Субару случайно и на "много добра" цена, пускаха теми за проблемите си и обясняваха колко им е трудно да намерят читав сервиз - при толкова търсене не може да не се появи и предлагане. И когато хората се чувстват "специални" с избора на екзотична (вече не толкова) кола, то и специалното обслужване им се струва нормално скъпо. Също като при лекарите - и джипито ще ти каже, че с тия болки си за гробищатата, но друго е да си платиш на специалист и да си сигурен на коя дата ще дойде събитието :pardon:
С най-добри пожелания и без лоши мисли от мен. :beer:

Ама ти сериозно ли питаш това за внос на оригинални части директно във Видин!?!?? :-~ В колко градове има вносители на оригинални части за Субару!??
Баща ми сега съм му взел и на него Форестър и мислиш ли че ще даде около 1000 лв за ролки и ремъци и водна помпа "оригинал" вместо за заместител 320 и да мине 100к с тях при положение че той 50к ще ги минава 3-5 години аз знам кво ще избере и почти всички практикуват това. На моя нямам ролки и ремъци свалени след някакви километри, но на друго Субару съм виждал свалени на 50к (дори и малко по малко) и бяха в доста добро състояние говоря за неоригинални части! Живот и здраве като сваля моите ще направя и клип със състоянието им колко км. са изминали и цената им! И във началото на темата казах разлика за едни и същи ролки с марка INA к-т в Пазарджик 760 лв. във Видин к-т същите 284 лв. за това говорим...
И да ти кажа и тука ги има тия сервизи дето като влезеш ти свалят кожата от гърба а са едни майстори да си ги удариш от х*я.....
Лагер на главината се сменява гадно това е вярно признавам, но смяна на ангенажен комплект на Субару не мисля за повече от час час и нещо... може да пробваме. Свалял съм разглобявал всичко идва мой приятел от сервиз само зацепва и аз сглобявам обратно, става бързо ако си организиран, за реглаж на клапани същия метод ползвах и стана много бързо е забавихме се малко че ударихме една двуцилиндрова Алмус (демек ломска 2 кила) ама пак бързо си беше :pardon: :D Японците са го направили много кадърно за поддържане и ремонти!
Иначе има хубава рибка по Дунава а пък и ломската бира си е екстра особено наливната а ако я пиеш и покрай баба Вида още по хубаво :beer:
Пак го казвам кожодери колко щеш и по сервизи и по магазини..... живи здрави да сте колеги това най важното а другото не е проблем винаги може да забиете некое манарче или кирка у предния капак на търговеца или монтьора ви!!! ROFL

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пет Апр 07, 2017 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm
Мнения: 94
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Хубава тема,но нека да не е само за обслужването на колите до 2004 :)
Мога да ви споделя след като взех моето легаси 2.5 АТ 2005 колко ми излезе обслужването в Габрвоския официален сервиз на Субару/Киа.Но през познат който ми уреди отстъпка,но колко е и дали са ми направили не съм сигурен,просто реших ,че неща да се занимавам с гаражни майстори или другите сервизи из града,които не са барали субару или малко и съм останал с негативно мнение за тях.Дали са ми взели скъпо или не,това вие ако може да прецените ще ми е от ползва.Естествено OEM частите не са ми по джоба ,така че са сложили заместители + реглаж на клапани.
Първоначално обслужване.Аз им казах какво искам да сменят не са какво те са решили ;)
Седя 3 дни в сервиза.
Прикачени файлове:
IMG_20170302_125740.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20170302_130315.jpg

След това ми казаха,че има по оканчаванто някой работи за смяна и ги смених малко след това и тях + реших да сменя и маслата да дифовете ,че нямах пари при първото обслужване :)
Сутринта закарана и си я взех след обед.
Прикачени файлове:
IMG_20170321_205504.jpg

За тази втората смяна имам със сигурност 20% отспъпка без работата.
За сега съм доволен от тях :good:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Апр 08, 2017 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Аз мисля, че високите цени на частите с дължат на слабото афтърмаркет предлагане и на някакви митове останали от едно време...
Повярвайте един ангренажен комплект + пистов ремък и ролки на някои печки от vag групата са 3 пъти по скъпи от тези на Суби...
С окачването е същата работа....

Нед Апр 09, 2017 6:11 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 103 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор