Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 103 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Цени-части за Subaru по градове и мит ли е скъпата поддръжка 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aliays написа:
Аз мисля, че високите цени на частите с дължат на слабото афтърмаркет предлагане и на някакви митове останали от едно време...
Повярвайте един ангренажен комплект + пистов ремък и ролки на някои печки от vag групата са 3 пъти по скъпи от тези на Суби...
С окачването е същата работа....

И аз това казвам, ма никой не вярва.... тоя мит за скъпите части на японците си е от 90-та до днес...

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Нед Апр 09, 2017 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aliays написа:
Повярвайте един ангренажен комплект + пистов ремък и ролки на някои печки от vag групата са 3 пъти по скъпи от тези на Суби...

Би ли подкрепил това с факти (линк) или твой приятел чул, че някой казал...

Нед Апр 09, 2017 5:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Да колега, работя в магазин за авточасти от 3,5 години...
Ако и това не стига мога да ти направя някоя оферта на една vag-ина и на едно Суби....
В клона който работя сме 4 Субита... ;)
Vag https://www.avtochastionline24.bg/search?keyword=KTB386
Subi https://www.avtochastionline24.bg/search?keyword=KTB418

Нед Апр 09, 2017 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Неуместно е да сравняваш ангренажен комплект на 4 цилиндрово Субару с 6 цилиндрово Ауди. И пак няма 3 пъти по скъпа цена от една и съща марка. По твоята логика мога да сравня с една B4-ка, на която ангренажния ремък е под 10лв, а ролката под 20, друго по ангренажа няма. Така погледнато ангренажа е 10 пъти по-ефтин от на Субару.

Нед Апр 09, 2017 11:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, провери колко лев са за 4 цилиндров мотор добави и пистовия ремък с ролките, после погледни за един форестър същата година ремъци и ролки + външните...
Щом си казал b4 я виж колко лв са му амортисьорите отзад...
И не сее хващай да търсиш буквално 3 пъти по висока цена казах го в преносен смисъл.
Спорен ден, е трябва да бягам на работа...

Пон Апр 10, 2017 6:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 27, 2014 11:19 pm
Мнения: 35
Местоположение: Варна
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз имам и втора кола-Октавия 2.0, TDI, 2007г. Частите и се водят от не толкова скъпите, плюс това е от Vag групата. Дайте да направим едно сравнение със Суби същата година и кубатура по отношение на цена на частите. Ще дам пример: лагери с главините (казвам с главините, защото са капсуловани) предни на Рувил са 500 лв. без труда. На Субито не съм сменял, защото се оказаха по-здрави неговите и не им знам цените.

Пон Апр 10, 2017 8:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 10:51 pm
Мнения: 112
Местоположение: София
Skype: forestvibration
Автомобил: Forester '99 125
Телефон: 0885580786
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Лагер с главина на Opel Combo 2006 с фабричен метан 230 лв. (лагера е на SKF), същия лагер от централата на Opel оригинален се оказа пак на SKF 730 лв. На Forester '99 не знам какъв (от Любо сервиза :) ), 85 лв.

Пон Апр 10, 2017 9:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
LGI написа:
Лагер с главина на Opel Combo 2006 с фабричен метан 230 лв. (лагера е на SKF), същия лагер от централата на Opel оригинален се оказа пак на SKF 730 лв. На Forester '99 не знам какъв (от Любо сервиза :) ), 85 лв.


В този ред на мисли, за моето легаси от Мимо за 140лв оригинален, заместителя беше нещо около 300 :pardon:

Пон Апр 10, 2017 12:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aliays написа:
Колега, провери колко лев са за 4 цилиндров мотор добави и пистовия ремък с ролките, после погледни за един форестър същата година ремъци и ролки + външните...
Щом си казал b4 я виж колко лв са му амортисьорите отзад...
И не сее хващай да търсиш буквално 3 пъти по висока цена казах го в преносен смисъл.
Спорен ден, е трябва да бягам на работа...

Колега бях сигурен, че някой ще се хване точно за това! :D
Ма както и да е.... хубаво дали по скъпи дали по евтини всички стигаме до един извод, че частите за различните коли се въртят около едни и същи цени някой части за едни по скъпи за други по евтини както и обратното, но дали Субару дали Голф дали Опел като цени-части са както казват наще хора сръбете "isti kurac"!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
 1

Пон Апр 10, 2017 9:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Принципно искам да кажа, че поддръжката на едно субару не е по скъпа от поддръжката на един голф. Скъпи са частите, които не се произвеждат от няколко афтърмаркет производителя. А и на немците оригиналните части са по скъпи ми се вижда...

Вто Апр 11, 2017 6:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги Momcho2000 и Aliays. Това, което коментирате с цените е така, но все пак аз бих бил благодарен на един отговор на въпроса - колко км имате минати с тези афтърмаркет части. Като моля да отбележите ресурса на съответната марка - за хора от света на авточастите не би трябвало да е проблем да се събере такава информация от ежедневните контакти с частни лица и сервизи. Пак твърдя, че именно по този начин ще станете полезни на другите участници във форума и ще влеем малко съдържание на темата. Сравнения от типа "тва е по-евтино от на голфа" са доста плитки - нито устройството на двигателя, нито материалите вложени от производителя са еднакви. Това е една от спецификите на боксера на Субару - афтърмаркет части да, но с отчитане на съответната продължителност на живота. Толеранса на Субару към неточности и характеристики на материалите е по-малък в сравнение с VAG продуктите. Пример - германеца беше сменил ангренажа на моята, но сложил популярния ремък Фленор, който без проблем издържа 50к в голф дизел. Проблема е, че издържа точно толкова и в ej20. Съединител за 170 лв - ОК, но колко км е пробега. Ако свалиш веднъж сам кутията да го смениш лично с такъв гаранция ти давам, че ще си разкарал колата до 1 година. Антифриз за 20 лв - ОК, сигурен съм, че е със спецификация за алуминиев блок и пази туй дето не се вижда. Маслото за 6 лв/лтр няма да коментирам, има си тема.
Водна помпа за 45 лв ОК, ама искам да е със затворено работно колело и контролен отвор на механичното уплътнение. Какво ми дава това - не сменям помпи с ремъци. Последната помпа я смених 2008 март. Е не струваше 45 лв ама още кара (не е ОЕМ)
Идеята е, че за парите си получавате точно толкова -" You get, what you pay for". Можеш да си обслужиш Субито за почти без пари, но после внимаваш и се хвалиш колко пари си спестил чак като направиш 80к и са минали 4-5 години на една и съща кола.
Излагам горното не за да споря с автора на темата. Аз съм от онези "малоумници", които си карат колите 10+ години и съм минал през доста видове части за да имам минимални изисквания към това, което купувам.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Апр 11, 2017 8:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Отговарям веднага, на Субито не мога да твърдя кое колко ще изкара ама датчик детонационен китайски 4месеца става работи, ремък конти, ролки ина и гмб, помпа гмб 10000км. гарнитури глави елринг, гарнитури на капаците джапанпартс (италиански са не се лъжете по името), пистови гейтс лагера на едната ролка фаг. Амортисьори Кайаба пружини задни пак кайаба предни монро. Съединител екседи, масло игат. Накладки китайски, тампони по щангите на задния мост фебест + лонг хо + оригинални...
На предишното возило 7г. около 150000км същите марки за горе изброените + окачване китайско (изкара 6-8месеца), испанско докато я продам...
И на предишните колици пак така...
За 3 години като продавач нямам скъсан ангренаж, имам рекламирани дискове и лагери.
За субита предимно давам конти, преди това дайко и така...
Ай сега ти ми кажи тези изброените каква цифра ще са оригинални, а аз след това ще споделя колко лев съм дал ;)
Усещам, че има неразбирателство някакво. Да не си останал с впечатление, че препоръчвам най-евтиното...

Вто Апр 11, 2017 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има неразбирателство и ще се опитам да то обясня какво е:

1. Слагай препинателни знаци и малко повече словоред, че от последният ти пост се разбира само финалното изречение.
2. Ицо ви го каза деликатно ама явно не вдявате защото: а) или не сте яли дървото засега или б:) не познавате достатъчно добре марката. Като ви дрисне водна помпа и кипнете чайника , ще ви стане ясно като видите сметката, същото важи и за прескочил ремък, заседнал термостат, калпаво масло и т.н.

Много е малък допуска при Субару и въобще при Японците, за да се правят компромиси. Друг въпрос е колко една ОЕМ част е качествена като друга афтърмаркет. Защото и аз съм ял дървото с ОЕМ всмукател кулен от един от вносителите и сервизите тук, който се сцепи на 30 000км пробег, също и семеринг за диф и други все ОЕМ части

По важно е да се споделят кои марки и части са проблемни...

Като сравнение - подръжката на Суби вече е доста по-евтина отколкото беше през 2007г, но пак си е толкова капризна марка на части и майстори

Вто Апр 11, 2017 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето колега, за да не съм голословен прилагам снимка на ремък Gates, пробег 98000 км (афтърмаркет), Фленор също афтърмаркет на 60к беше в още по- плачевно състояние. Оригиналният ремък е (беше) Mitsuboshi, цена за всеки според отстъпката, но да кажем, че е 80-90 лв. Свалял съм на 110к и е като нов, без видими цепнатини. Автомобила е Импреза 1997 ej20.
Съединител - Екседи (афтърмаркет), пробег 164К, Дебелина на феродовия диск - 6 мм. Остатъчен ресурс около 20К в същия режим. Сменян 2008 на 158К. Цена тогава 480лв (комплект). Мисля, че по този показател колата е рекордьор за пробег.
Амортисьори - Каяба комплект, сменяни 2009 г на 184000 км. Цена около 800 лв.
Биалетки - купих отпред Фебест алуминиев държач с ляти тампони, доста меки. Те подмениха Powerflex и за няколко месеца загубиха още от твърдостта. Задните биалетки ги пробвах от тайван - резултата е ПТП по моя вина след счупване в завой и навлизане в насрещното движение. Сложих старите (ОЕМ), които чукат, но не се чупят. Е спестих 100 лв, но ми взеха 200 от КАТ, а можеше и да се стигне до нематериални щети.

Освен това, предполагам ще се съгласите, че автомобилите не се експлоатират еднакво. Някой си купува кола да ходи на риба, друг на работа, трети работи с нея. Пробега е различен и издевателствата над колата различни - тази от снимката се изнасилва ежедневно с годишен пробег около 20к. Някои хора си пазят колите като очите си - при тях всякви части по окачването държат много. Други, като конкретния автомобил са подложени на безмилостна екпсплоатация по дупки и черни пътища.
Има и друга страна на монетата - каквито и части да вземете, важно е как се монтират. Т.е т.нар. "майстор" може да спомогне за дълъг живот на ремонта, а може и да го скъси сеществено. Пример - сменям ти антифриза с такъв на ЕТ Тинко 96 за 10 мин. Колко му е - пускам отдолу, наливам отгоре, я съм сменял на толкова голфове, че тоя ли няма да сменя. Всичко е до горе и на 6. Отне 10 мин. Ти се качваш и ръгваш колата в лютеницата щото е "обслужена". След 1 час звъниш на майстора, че нещо не е тамам - стрелката на температурата (ако си от късметлиите с показател) ходи нагоре надолу, дали има проблем? Майстора се чеше и те вика пак. Ако си с 2.0/2.2 минаваш метър. Ако си с 2,5/3.0 се кръстиш.
Вече не си мислиш за 20те лева спестени от антифриз и за 50 лв спестени от майстор дето е виждал повечко Субару - вече си мислиш защо не го взех оня Пасат, ми се набутах с тая кочина.
Опитвах се да обясня деликатно, че сегашната поддръжка на Субару с афтърмаркет части и произволни майстори е евтина. Но и ремонтите зачестиха и реномето на марката пострада от некачествени консумативи и некадърни механици. Преди 10 год, частите бяха скъпи, майсторите малко, но колите здрави - сега части много, майстори много, а колите се чупят като бисквити. Вие ми кажете къде е проблема.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 30

Сря Апр 12, 2017 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Въпреки че отскоро карам тази марка-Много точно написано от колегата iso_tect :good:

Сря Апр 12, 2017 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Напълно съгласен с Ицо! Аз също като теб моя кола не продавам, другата ми кола е при мен повече от 12 години, влагал съм винаги най-скъпите части и нищо не съм сменял отново, освен частите по обслужванията. Слагал съм винаги хубави масла, но там си признавам, че не съм от най-прилежните, доста често съм сменял маслото на 25 000км. Всички ремонти и обслужвания съм правил сам. Бека след месец ще му станат три години при мен и принципа за частите и консумативите е същия. Ремонтите обаче не правя сам, защото нямам вече условия, а и мерак. Обаче ако караш колата 30-40 000 км, логиката на колегите е друга. Предпочитат да сложат най-ефтиното, да карат година или две и да я шитнат. Дори имам колега, който сменя колите през не повече от половин година, дори обслужвания и ремонти не прави. Единствено търси да купи читава и запазена кола, да я кара няколко месеца и да я продаде като дойде време за каквото и да било...

Сря Апр 12, 2017 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Мнения: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Аз съм съгласен с колегите.
Но, мисля че реномето на марката не пада, просто взеха да вкарват много боклуци от чужбина, пък и Субитата станаха повечко и по стари.

Сря Апр 12, 2017 4:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тука взеха да се развиват теории от 1001 нощ....
Еми хубаво купувайте части от по 200 лв. ремъка и к-т ролки от 1000 лв. ако щете... майстор понеже ще е много супер хипер дупер спец по Субару минимум поне 7-800 лв за работа, маслааа ами че как минимум от 50 лв литър иначе с обикновено масло на нормална цена колата не върви... тя върви де ама мноо малко 5-10 хиляди и ремонт на двигателя.... извинявам се за грубото влизане ама да ме убеждавате, че на 20 годишна кочина изхвърлена от Италия, Германия или друга европейска държава струваща между 3000-5000 лв. да и се слага масло за 30 лв литъра и ролки и ремъци комплекта по 1000 лв... е просто смешно! За турбо версиите приемам да е по качествено и съответно по скъпо а и си зависи от стила на каране, тъй че там кой кво прежали да даде :pardon:
И не искам да си мислите, че говоря да се ползва и наливно от 3 лв. и ремък втора ръка за да се спести ама мисля трябва да има някаква нормална граница!
И примери мога да ти дам, много колега за части на нормални цени изкарали много километри, повече на други марки от колкото на Субару ама мога. а първото ми Суби преди да го дам беше 599к км. и работеше идеално с масло на нормална цена 8 лв. литъра, двигателя не беше отварян.. ;) Имах една Импрезка ремъка беше на 140к Дайко е беше се напукал като на дърта бабичка петите ама търкаляше :D (съжалявам, че не го бях снимал) за други марки мога да дам още примери ако някой желае.

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Апр 12, 2017 9:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm
Мнения: 94
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
momcho2000 написа:
...за други марки мога да дам още примери ако някой желае.

Аз искам да кометираш частите които са ми сложили при обслужването от снимките на 1ва страница.
Мерси за вниманието :)

Сря Апр 12, 2017 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Momcho2000
Никой с нищо не те убеждава колега. Купувай каквото ти е на сърце и по джоба. Опитваме се да разделим овеса от плявата.
И за да те успокоя - днес си взех комплект ангренаж с ролки на NSK, Koyo и NTN за същите пари, дето си дал. Тия части издържат 100К, а обтегача NTN и повече. Труда за смяна е 0.00 лв. Вадене двигател - 0,00 лв, Вадене скоростна- 0.00 лв. Сега това дали е на сметка и достатъчно евтино? Да препоръчам ли на всички с коли до 3000 лв да запретнат ръкави и да си сменят чаркалаците сами? Някой дал 1000 лв за части и 1000 лв за труд - ми не си е направил труда да проучи кое колко струва, ама щом се е метнал да ги сменя значи не го е боляло. На такъв "удавник" твоята тема няма да помогне, щото той няма да я види или прочете. Съгласен съм, че някои "специализирани" сервизи експлоатират страховете на хората, но това до голяма степен по вина на самите клиенти.
Скъпата поддръжка не е мит - тя е такава каквато си я направиш. И да - твоя призив звучи объркващо. Нещо от типа на : "За бога братя не купувайте скъпи оригинални части, минете на афтърмаркет. Аз сега не мога да ви кажа колко точно ще държат(на Субару), но ..... все пак караме стари коли."
Затова помолих да прехвърлим фокуса на кое точно си заслужава афтърмаркет и колко кара, за да си направи човек сметката колко ще му излиза на година планираната поддръжка.
Спирам да споря.

@AleXN
Колега, частите и консумативите изглеждат на нормални цени, труда също (ще ме извинява Момчо2000). Единствено нямам отзиви за накладките Blue Print. По старите модели на Субару, при които ABS беше 3 канален имат доста лоши спирачни системи. Аз съм тествал досега 4 марки и съм бил най-доволен от Mintex. Евтините накладки обикновено са меки, в което няма лошо. Лошото е, че те спират само веднъж (примерно Fuji) - разбирай при рязко спиране от висока скорост, втория натиск на педала е все едно си без серво.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Апр 13, 2017 12:12 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 103 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор