Цени-части за Subaru по градове и мит ли е скъпата поддръжка
Автор |
Съобщение |
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Относно маслото, удачен вариант за мен е АмсОйл - топ масло, в БГ струва 25 лева - да - не е 8.00, но според спецификацията може да се търкаля около 15 000 мили или 24 000 км., а и според хората, които го ползват, дори в БГ, можеш спокойно да навъртиш 16-18к...така че, вместо да направиш две смени на по 8к с маслото за 8.00, правиш си една смяна и си караш с топ масло.
А иначе, с много проучвания, пазарене и т.н., сигурно всичко може да стане по-евтино. Еле, па и ако си правиш сам ремонтите. Само дето, аз тая кола не съм я взел да ѝ бъда роб и да си прекарвам цялото свободно време, че да намеря нещо по-евтино или да се пазаря с кой ли не за няква отстъпка и т.н.
Взел съм я да ми върши работа, а именно да ме превозва от точка А до точка Б със семейството ми. Старая се да я поддържам с топ консумативи, но и не изпадам в крайности.
Като цяло, мисля, че цените на коли от еднакви години и еднакви кубатури, големина са доста подобни.
|
|
|
Чет Апр 13, 2017 7:04 am |
|
|
askeless
|
Аз не съм съгласен за Long life маслата. Че и Red Line и Ams Oil са добри - спор за това няма. Лично аз повече от 10к не карам с едно масло. Пак зависи по-какъв начин е пробега и ако 80% са дълго да речем 12к бих карал, ама повече не. Но това е за маслената тема. И тук всеки си решава. Колкото до частите - първо някои ОЕМ наистина са скъпи и там си заслужават заместители, но някои не бих взел заместители. Пример точно за ангренажен комплект - ремък, обтегач и долната паразитна ролка масово в белите сервизи слагат заместители и в момента изпитаните са SNR и INA за ролките и обтегача и DAYCO за ремъка. Обаче съм случал за много случаи за проблемни горните една или две паразитни ролки, за това те се слагат ОЕМ. Атмосферните не ги бъркат толкова водна помпа и кабели, но за турбо вече съм пробвал, имах ядове и обикаляне по сервизи и оттогава само ОЕМ. Друг пример - аз съм със заместители на големите тампони на носачите, е след 20к км нищо не става от тях, единият като го свалих, тампона сам изпадна от тялото, беше скъсан на външната втулка. Да ама струват по 60 лв., а ОЕМ е 140 лв. с мистериозния силикон. Затова за моята купих всички тампони за окачването, като взех или ОЕМ или полиуретан за определени места, веднъж мисля да ги сменям. Биелети купих нови пластмасови предни и задни комплект заместители от Пловдив, всичко 80 лв. Ами изкараха 8 месеца точно, но колата не е жалена и според мен си струваха малкото пари. Защото после купих за 200 лв. алуминиеви на Фебест, които за 2 месеца се скъсаха при втулките, а след още 6 пак не ставаха за нищо. ОЕМ са по средата като цена и съм сигурен, че ще изкарат доста повече. Но специално за биелетите реших да си оправя алуминиевите като също им сложа полиуретан. ОЕМ лагери ако тръгнеш да купуваш то са самите лагери, отделно прашници, зегерки, гайки и не знам си какво още, цената е 150 лв. за комплекта за един заден. Добре но SNR са 90-100 и идва всичко, масово се слагат в сервизите и няма оплаквания освен от калпав монтаж. Дискове и накладки ако се купуват хубави афтърмаркет и те са на цените на ОЕМ или много близки. За не да сменям 3 комплекта дискове с 1 комплект накладки, но да скърцам като влак, или пък на 3тото спиране да се изкриви диска и да се ходи на стругар. Въпрос на правилен подбор. За труда няма да коментирам, сервизите определят цените си, всеки решава дали да се съгласи, пазари и т.н. Факт е, че някои работи всеки би могъл сам да смени, Субару не е много сложно за работа, но основния проблем идва от липсата на условия и инструменти. Просто са необходими, с тях става много бързо и по-лесно, не цял ден да се мъчиш като грешник да смениш един съединител примерно и докато нагласиш точно притискателя на шлиците на първичния вал да сваляш още 4 пъти. А дали са скъпи частите - ми сравнено с другата ми кола - бензинов Фиат - скъпи са, двойни, че и тройни. Сравнено с БМВ, дизелови ВАГ, нови коли - доста по-евтини са. Проблемът е, че като си купиш кола на 12-15-18-20 години малко или много едно, едно по едно се започва. Но това не е само Субару, всички без старите Тойоти и Мазди са така. Но пък там те е подгонила ръждата. Няма пълно щастие. Поздрави!
|
1
|
|
Чет Апр 13, 2017 8:27 am |
|
|
AleXN
Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm Мнения: 94 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
|
До преди да реша да взема субито, карах 7 години тойота от първите авенсиси 2.0 тди и излезе мега здрава кола.За тези 7 години съм сменял водна помпа и то не като я взех ами след време,че нещо протече радиатор,ангренаж , масло и филтри през 2 год,това е.Като само да кажа ,че е карана 90% градско на сравнително късти разтояния и за тези 7 години съм изминал скромните 20к км Обслужването на субито ми излезе повече от колкото тойотата за 7 години,но ми се стори поносимо за такава кола.Ще я карам пак предимно градско ,само че сега ще пътувам повече извънградско на разходки при всяка възможност,но и дори така не вярвам да навъртам много километри.За това не виждам смисал да хвърлям x2 пари за ОЕМ , и другата причина ест е финансова ако можех да си позволя без да се лишавам от други работи които са от първа необходимост щях да слагам ОЕМ ,но за жалост няма как да работя за 600-700лв (да за жалост такива са заплатите в по малките градове) и да слагам ОЕМ части ,нали се сещате
|
|
|
Съб Апр 15, 2017 10:08 am |
|
|
antonarset
Регистриран на: Пон Мар 31, 2014 9:16 pm Мнения: 353 Местоположение: София/Варна
Автомобил: Субару Легаси 2,2 1996; Аутбек 2,5
Рейтинг: 16
|
И сега какво излиза, че ако си купя Тойота Карина от 1993 примерно, няма да сменям нищо по нея следващите 10 години?
|
|
|
Съб Апр 15, 2017 3:25 pm |
|
|
Alxx
|
ico_tech написа: Единствено нямам отзиви за накладките Blue Print. По старите модели на Субару, при които ABS беше 3 канален имат доста лоши спирачни системи... Моята и твоята от тях ли са? Май да? П.С. БлуПринт като за парата става - в момента жената кара с такива на другата Суб-ка. За обикновен мотор и ежедневно придвижване стават, но подозирам, че едно екстремно спускане от Алеко ще им види сметката(или на колата ). На моята(другата я яха жена ми), съм се "набутал" за Хоук, на промоция от нета - 50 кинта. Е, няма такава накладка брато. Само, че нормалната им цена не ми е в категорията консумативи. П.С.2 За да не съм хептен офф: Далаверата с консумативите е точно "получаваш каквото плащаш". Има изключения понякога, например много от афтърмаркет накладките са по-добри от стоковите(не само скъпите). Обратната страна на изключенията(т.е. правилото) е, че евтините съединители карат, но ако си нежен. Дадеш ли напън, се срутват за нула време. Големите тампони на предните носачи, са също много голям пример за правилото - афтърмаркет тампоните нямат гел(99% от случаите) и гумата не е на подобаващо ниво, оттам и влошения комфорт/управляемост/издръжливост. В момента имам няколко евтинджос неща по колата: Съединителят ми е корейско Валео(от зелените) и задните лагери са някакви полски. Отляво съм с външен и вътрешен накрайник Блу Принт, малките втулки на носачите са Билщайн. Засега 13к(сменяни са по едно и също време) няма яд, пък ще видим. Причината да сложа Валео, а не Ексиди е един вносител на части. Каза, че качеството на внасяното Ексиди в последните години е под всякаква критика и даже малката разлика в цената не си заслужава(говорим за масовия клас съединители, не за керамики, стейдж 1/2/3 и т.н.). При другите части водещото беше комбинация от цената и производителя - БлуПринт е част от Билщайн и уж е ок. За "специализираните" сервизи също имам мнение: всички играят по установена схема, а когато попаднат на нещо извън нея, почват да се чешат по тиквите като всички останали. Рядко изскача по някой съвестен тип, който и за ЗАЗ-ка да се е специализирал, пак щеше да е ок, просто защото е съвестен. Комерсът и гладията са извратили повечето сервизи и рано или късно се стига до бай Тричко-вщини. Точна рецепта за излизане от ситуацията няма, но когато караш крива кола, е редно поне малко сам да се образоваш, та поне да си наясно какво да очакваш, а оттам и по-лесно ще си намериш сервиз. Аз адмирирам работата на няколко човека в това число, които печелят с пот на челото и ключ в ръка, но с охота споделят знания от любов към марката. Всички знаете кои са те.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Съб Апр 15, 2017 5:57 pm |
|
|
атанас захов
Регистриран на: Сря Авг 12, 2015 3:48 pm Мнения: 58 Местоположение: Варна
Skype: jastaprasta00
Автомобил: Subaru Outbаck 2016 2,5 at
Телефон: 0899293643
Рейтинг: 3
|
Здравейте,
От опита ми досега почти 2 години,първото ми Субару,в сравнение със старата ми кола(Мазда 626 2000г.,дизел),частите и поддръжката са на едно ниво,като цени на частите,не купувам евтини части,но не и най скъпите,и мога да кажа че няма нищо стряскащо,а колата се кара,сменям масло 3 пъти на година,но з мен е нормална поддръжката.
|
|
|
Нед Апр 16, 2017 2:32 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
antonarset написа: И сега какво излиза, че ако си купя Тойота Карина от 1993 примерно, няма да сменям нищо по нея следващите 10 години? Ми да колега, даже няма и да я зареждаш тя сама си се зарежда и то безплатно ма как го прави е още някаква загадка... Тойота баце яката работа.... Що търсите под вола теле някои колеги не зная.... ей така просто да се заяждате или кво...!? Та Toyota е брутално здрава кола, просто коли с отлично качество ами спортните им модели... култовите Селика, Супра а за джиповете им просто няма да коментирам! Преди няколко години имаше статия за Toyota, че е единствения автомобилен производител в света, който не е свалил качеството през годините на произвежданите от него автомобили, както са го направили повечето останали автомобилопроизводители! Като цяло японските коли (всички марки) са изключително здрави, особено пък по старите "стария мат'риал" Аз също мога да дам пример за Toyota ама Avensis произведена около 2000 год. 2-ка мотор дизел D4D, служебна над 400 к километра без ремонти само редовно обслужване още върви без проблем! Мога да дам и пример за една Фиестичка (01 год) 1.3 бензин на газ та 350 к само градско (предимно де) брутално здрава кола, Шкода Фелиция 1,3 мотор карана само на газ и тя и ето я пред блока още се движи и тя гони 400 к км. само с афтърмаркет части с цени като за детски конструктор (шарнир 5,5 лв. накрайник 10,2 лв. маншон каре 3 лв. и др. ) за една Хонда Сити кво да кажа що километраж навъртя и тя... а имаше и една Корола от старите и това японско чудо на техниката мина над 500 к и други примери мога да дам ама се се намира някой всезнаещ и разбиращ и не ми се влиза в спорове.... 10 години съм се занимавал с таксиметрови автомобили и имам доста добро наблюдение върху доста марки и издръжливостта им както и за издръжливостта на афтърмаркет частите, всичко от практика не си пиша ей така на представи си! Като цяло постоянно се занимавам с автомобили доста от ремонтите си ги правя сам. По между другото Форито ми е вече на 20 к от обслужването та не чувам още шумове от ролките и ремъците гледам и водната помпа си върши работата нищо, че са афтърмаркет ментета и не ОЕМ.... накладките ги сложих преди 200 км, некви полски ABE за умопомрачителната сума от 25 лв. монтаж аз и баща ми, отзиви за тях след време! И за протокола първото ми Субару беше на 599 к. без ремонт на двигател и кутия... толкова показваше де на колко е била всъщност никой не знае...
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Пон Апр 17, 2017 2:42 pm |
|
|
Човекът
Регистриран на: Сря Мар 01, 2017 11:34 am Мнения: 12
Автомобил: Outback 2,5 AT '08
Рейтинг: 0
|
Здравейте,някой може ли да ми каже цена за ОЕМ водна помпа за 2,5 Аутбек '08 ,173 к.с ? Мерси предварително!
|
|
|
Пон Май 08, 2017 4:53 pm |
|
|
Valio
|
|
Вто Май 09, 2017 6:05 am |
|
|
demon777
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm Мнения: 297 Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
|
Блу Принт са хубави накладки и дисковете им са хубави. Накладките са една идея по меки свършват малко по-бързо но пък не свирят . С такива съм отпред на Легасито такива купих и за отзад скоро ще ги сменям и тях. Като цяло лоши приказки а тази марка не съм чул .
Преди карах Митсубиши и мисля, че там частите бяха по скъпи. Свещите иридиеви на NGK 30лв за брой. Ангренаж 250лв.---В последствие когато отидох в Пловдив при човек който наистина разбира от тея коли и частите им /нещо като мимо от Варна/ той само къде не ме напсува че съм дал толкова пари за такъв ремък. Имало някъде теч от някакъв семеринг и омаслил ремъка, и мой приятел който беше с мен веднага дай да го сменим. И аз чакай бе защо да го сменяме едва има 700км? И той щото е целия в масло. То да не е вестник да се скъса ще го обърше и ще го сложи.
Като цяло мисля, че и тампони и биалетките бяха по скъпи. На Субару още не съм сменял , но и това предстои др месец и ще кажа какви пари ми е струвало. Ще му кажа на този в сервиза да гледа какво сменя и да купува от същото.
Като скъпа част в Субару ми се вижда лагер на главината. Нали лагера върви заедно с главината и гледам цени от по 350лв Май нещо видях в тази теме че мимо ги дава оригинални за по 140
_________________ http://line4auto.ru/subaru/m76.gif
|
|
|
Вто Май 09, 2017 10:10 am |
|
|
Valio
|
Моите 50ст. по темата са,че карам Форко доста време 8год. и не толкова много километри -малко под 100 000км. ,не го карам ежедневка и за това са толкова малко,но за сметка на това не го жаля ама хич.. ползвам го да отида за риба,да отида да се окалям,да отида да се разходя по пясъка,да закъсам зверски в снега..в калта...да изненадам всички..и т.н. Аз не съм карал кола-джип на която не съм сменил да речем шарнир -100к.км. при положение ,че имам толкова много разходки по черно..ама черно да видите.. не съм вярвал че такава дърта "кошница" може да върви толкова много време на прекъсвач и да върви и върви...разход на масло 400гр. - карам с 5W 30 ...за 13 500км. /мотора не е ремонтиран-реални километри около 300 000км.може би../ Та да се върнем на темата няма нищо по добро от оригиналните части за вграждане при нормална експлоатация.Почти всичко съм купувал оригинал...освен задните лагери,за първи път смених заден лагер преди около 80к км. беше оригинален изкара около 40к км. после за проба сложих BTB някаква си марка..,но още си карам с него -над 50к км. така че някой път има и добри евтини алтернативи,но просто е добре да ти ги препоръча някой които е пробвал,а не чух..и т.н. и освен това да ти направи смяната както трябва .... Мога да пиша още доста,но ще отегча аудиторията..стана доста дълго и без това..
|
10
|
|
Вто Май 09, 2017 8:14 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
demon777 написа: Като скъпа част в Субару ми се вижда лагер на главината. Нали лагера върви заедно с главината и гледам цени от по 350лв Май нещо видях в тази теме че мимо ги дава оригинални за по 140 Демоне споко, не зная какво ти е Субито ама преди нова година взех на приятел за Импреза 2002 от тия коколатите и го платих 50 лв с отстъпката SNR мисля беше. а за моя Форко питах и цената беше 55 лв на парче говорим за хубави лагери не менталяк Та да знаеш не са толкова скъпи
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Вто Май 09, 2017 9:15 pm |
|
|
LGI
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 10:51 pm Мнения: 112 Местоположение: София
Skype: forestvibration
Автомобил: Forester '99 125
Телефон: 0885580786
Рейтинг: 43
|
Мда и за моя Форко излиза 80 лв. заден лагер с главина и 60 лв. монтаж... Дет се вика, на истина зависи на кой майстор попадаш и колко си слага надценка за части, а и всеки има различни % отстъпки...
|
|
|
Сря Май 10, 2017 1:25 pm |
|
|
ico_tech
|
Колеги не че нещо, ама вие правите ли разлика между лагер, главина и лагер-главина?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Май 10, 2017 3:34 pm |
|
|
Valio
|
Ами аз например правя ..,затова не съм написал цени за сравнение,а идеята ми е че има и качествени алтернативи на скъпите оригинали
|
|
|
Сря Май 10, 2017 4:41 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
ico_tech написа: Колеги не че нещо, ама вие правите ли разлика между лагер, главина и лагер-главина? Аз правя за другите не отговарям! И съм дал цени за лагер ЗА главина! А ако става въпрос за лагер-главина съм сигурен, че цената дали за Субару дали за Опел или някаква друга марка все си е над 100 лв.
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Сря Май 10, 2017 7:34 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Накратко мит е. На практика много е мислено в създаването на тези коли. Доста от нещата се оправят "пред блока" без да са необходими специализирани инструменти.
ОЕМ лагерни възли и карета са NTN. Предна главина за BP е около 200лв. За 140 е алтернативна.
|
|
|
Сря Май 10, 2017 7:39 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Да споделя и аз: Предишната ми кола беше от ваг групата. "Евтина" с още по "евтина" поддръжка. За мотор 1.9 тди пд - 450 лева части без маслото и майсторлък. За дюзите няма да отварям приказка, че за 3 години смених точно 20 бр. Може и да не вярвате ама това е. Разбира се бяха все 2ра ръка че иначе една нова струва 1349 български лева.... Обслужването на субаруто ми беше около 800 лева- целия ангренажен комплект, водна помпа и термостат, масла и филтри на двигателя и скоростната кутия,една биалета и задни накладки. В тази сума е и майсторлъка. ... Сравнението между колите е излишно...
|
|
|
Нед Май 14, 2017 2:00 pm |
|
|
Човекът
Регистриран на: Сря Мар 01, 2017 11:34 am Мнения: 12
Автомобил: Outback 2,5 AT '08
Рейтинг: 0
|
275 кинта + 5 лв гарнитурка от киселия чичко от офиса в Младост 4.
|
|
|
Пон Май 15, 2017 9:56 am |
|
|
lelemale13
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
|
Частите на са кой знае колко скъпи но сервизите дето се занимават субару режат глави до кръста. Това беше причината да избягам от тази марка преди няколко месеца, писнало ми беше да си я правя сам.
|
20
|
|
Пон Май 15, 2017 1:41 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|