Автор |
Съобщение |
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги Имам нужда от малко инфо. Първо предисторията ми. Колата я купих с помоща на Бат Буби (проверена читава кола на реални километри). След това съм сменил капачка, термостат, антифриз, мил съм външно радиатора. Сложих газ при Радо (Pradabg). Колата не прегрява, но когато карам в ниски обороти (до 2700-3000) колата вдига температура до 96 градуса. Знам че е нормална температура, но за мен да карам с 2000 оборота (мисля че е към 100-120км в час) по прав равен път при външна температура 5 градуса не е нормално да се налага да се включва перката. При по ниски скорости е същото. Примерно карам с 70 и колата малко по малко загрява, вдига до 96 градуса, почва да върти перката и почва много бавно да сваля температурата. Обаче ако карам пак на ниски обороти и настъпя рязко до към 4-6000 оборота за 2-4 секунди температурата рязко спада с 4-5 градуса до към 90градуса. Пробвах го това с различни скорости - от 30 до към 120. Винаги при рязко вдигане на оборотите температурата пада рязко. Аз това го отдавам на монтажа на газовата уредба. Изпарителя мисля че е монтиран паралелно на външния радиатор и така част от потока минава през него. Останалия поток антифриз който минава през радиатора явно е много малко и не може да охлади двигателя. При вдигане на оборотите явно потока през радиатора се увеличава и двигателя се оглажда. Интерресува ме как според вас е най правилно да се върже изпарителя на газовата уредба за да няма такъв проблем. Не може да е последователно на радиатора, защото когато е затворен термостата няма да минава течност през него. Опитах се да видя как точно е вързан изпарителя но са доста маркучи и не се ориентирам. Предполагам че може да се сложи някаква по добра водна помпа така че дебита през радиатора да е по голям. Двигателя ми е Н6 и май там водната помпа се сменя при смяна на веригата. Ще ми е интересно някой без газова уредба да пробва да замери температурата при условията които описах по горе. Поздрави на всички
|
|
|
Сря Апр 19, 2017 3:10 pm |
|
|
kerekovski
|
Няма как да стане да е паралелно на външния радиатор и да заобикаля термостата. Прави се паралелно на парното, че там има и ел. клапан, та трябва да се внимава, къде точно. Но не мисля, че там ти е проблемът.
|
|
|
Сря Апр 19, 2017 4:21 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Според моите наблюдения става въпрос за слаб поток на охладителна течност през радиатора. Щом дам повече обороти почти мигновено температурата спада. Независимо от скоростта. Ти може ли да засечеш дали ти се включва перката/каква температура ти държи колата ако караш на D по равен път с 100 км в час при ниска външна температура - 2-10 градуса? За мен няма друга логика - при ниски обороти да държи висока температура а при същата скорост и високи обороти температурата да е ниска. Може и радиатора да е запушен ама не ми се вярва. Термостата е на 1 година и 24000 км но може и той да е сдал багажа.
|
|
|
Сря Апр 19, 2017 4:35 pm |
|
|
Vmax
|
А с каква водна помпа си?
|
|
|
Сря Апр 19, 2017 6:38 pm |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Проблемът не е в начина на свързване на изпарителя. Предполагам не се е появил с монтажа на газовата. Все пак, за пробата: За да се шунтира, е необходимо единствено да се стисне единия му маркуч с клещи от този тип: >ЦъК<Колегата HUNTERA76 имаше проблем със същата симптоматика - проблемът се оказа термостат, нищо че беше сменен преди броени месеци с оригинален такъв.
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Сря Апр 19, 2017 8:29 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Здравейте, Аз лично сменявам 3-ти термостат все с оригинални, и ефект няма! Сега съм си наумил да взема оригинален с гумичката монтирана на него, а не отделно, пък ще видим какво ще излезе !
|
|
|
Чет Апр 20, 2017 9:48 am |
|
|
ico_tech
|
Към автора на темата: Колега, ти колко смяташ, че трябва да е температурата на двигателя? Относно помпата - центробежната помпа е обемна машина с точно определена пропорционалност n/Q (обороти/дебит). Т.к. преноса на топлина е пропорциален на масовия дебит на помпата, както вече си забелязал, при по-високи обороти охлаждането се интензифицира (не казвам подобрява). В този ред на мисли - понеже помпата е доста лошо вградена при Н6, не може да и се променя размера, единственото нещо което можеш да направиш е да намериш помпа със затворено работно колело. Не съм сигурен, че има такава за ez 30. Може да се преработи, но това изисква помпата и част от блока да се модифицира сериозно и си заслужава само ако слагаш турбина. Другата опция е да минеш на друг размер зъбен венец ( за по-високи обороти) - още по-трудно изпълнимо. Температурите, които описваш не са драматични. Има колеги с по-високи температури. Има и няколко теми по въпроса. При коректно свързване на АГУ то няма съществено влияние върху термичния режим на антифриза. Горивото си оказва влияние при горенето в цилиндрите и образуването на смесите, оттам и на двигателя. При използване на газ винаги мотора ще грее малко повече.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Апр 20, 2017 10:53 am |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Историята е почти същата и при мен (2.0 турбо). Заседнем ли на едно място температурата на антифриза си цикли 90-95C. Вентилаторите се включват за малко (вдигат се оборотите) и спират. Малко след като взех колата смених горен маркуч на радиатора, долният беше ок. Смених миналата седмица термостат, водна помпа и антифриз - същата хава. Разбирам да върти едната, двете перки на ниска скорост по-дълго време или когато сме на място, но това пускане на двете на макс за малко и спиране не ме кефи нещо (ON/OFF Switch). Като влезна в цикъла пак ще потърся долния маркуч как е на допир...
|
|
|
Чет Апр 20, 2017 12:23 pm |
|
|
srg
|
Всъщност при нормално каране (да се чете до 3000-3200 оборота без напън) е нормално да се вдига температурата на двигателя и от там на масло и антифриз просто защото точно в тази cruise зона съотношението гориво/въздух на 99,999% от автомобилите е зададено от производителя да бъде с AFR 14.7 След тези обороти AFR-а се променя към по-богата смес поради доста причини, като една от тях е именно спомагане намаляването на температурата в цилиндрите. Прикачени файлове: AFR.png Това с AFR-а в този (и не само) регион се прави с цел поддържане температурата на изгорелите газове в конкретен диапазон с цел оптимална работа на катализаторите. Казано иначе - екологията иска жертви
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 20, 2017 12:42 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
|
Чет Апр 20, 2017 4:26 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
ico_tech написа: Към автора на темата: Колега, ти колко смяташ, че трябва да е температурата на двигателя?
Температурите, които описваш не са драматични. Има колеги с по-високи температури. Има и няколко теми по въпроса. При коректно свързване на АГУ то няма съществено влияние върху термичния режим на антифриза. Горивото си оказва влияние при горенето в цилиндрите и образуването на смесите, оттам и на двигателя. При използване на газ винаги мотора ще грее малко повече. Мерси за отговора. Аз лично смятам че при скорост 90 км на равен път на най бързата предавка при външна температура 0 градуса (както беше сутринта) с празна кола без да и се дава зор температурата на двигателя трябва да е 90 градуса. Поне такава ми държи ако карам на 3-та при същите условия. Не казвам че температурите са драматични. Ще следя през лятото калво е стане. За мен този режи на работа не ми харесва. Двигателя супер топъл на ръба на прегряването. Дано да не си прав и да има по читава водна помпа. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Чет Апр 20, 2017 5:52 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, това е просто поредната тема за "горещината" на Н6. Има много неща, които можеш да направиш за да понижиш температурата, но дали си струва. Има колеги идващи от коли със стрелка за температура показваща някакви градуси между 70 и 90. Изведнъж се качват на боксер и драмите започват. Проблема е комплексен, но истината е, че Н6 не е от най-добре проектираните по отношение на охлаждането. Боксера по принцип си има проблем с отвеждането на топлината. Има и друго - основните оплаквания за прегряване на Н6 са най-често от България и Германия. Само в тия страни се кара безнаказано със 180+км/ч часове наред. Поддържай чистота на питите - и на водния и на климатичния топлообменник, и не би трябвало да имаш проблем с прегряване при каране в рамките на ограничението. И като имам предвид чистота - не ги мий с водоструйка, защото това е основния начин на прецакване на топлообменната повърхност. Оставяш си колата на автомивка и идва едно момченце със завършен 4-ти клас и като почне едно миене на 60 бара ти обръща всички ламели и просто ти затапва питата. Оттук нататък ти си вече нагоре с температурата. Първо с климатика после с водния радиатор. За чистота отвътре няма да коментирам, но желанието да се ползва много концентрирани антифризи, както и каръшик от такива, или "подсилване" на текущия антифриз с концентрат водят до намаляване на ефективността и до запушване в следствие на гелиране и депозити. Обезвъдушаването на промита система също е критично и когато някой ми каже, че на Субито са му сменили антифриза за 15 мин. веднага ми идва желанието да хванем един бас, че за още 15 мин. ще накарам колата да хвърли бялата кърпа
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 21, 2017 8:47 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Нормално е да си изненадан неприятно... Кола с 245коня, която не може да се движи със 180 ?. ( При условие, че всяка дизелова 2.0 със 140 коня го може без да загрява ) И все пак това се случва само ако температурата отвън е над 36 или катериш натоварен с ниска скорост повече от 10км дистанция.
Мисля , че това не е проблема в конкретния случай. - Помпа, термостат , запушен радиатор нещо такова ще да е.
|
|
|
Пон Апр 24, 2017 9:25 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги, проблемът се оказа в термостата. Явно успя да издържи само 20000км преди да се прецака а беше хубав. След смяна вече държи доста по ниски температури, чак ми се виждат прекалено ниски. В сервиза ми казаха че затваря при 78 градуса. Аз на уреда гледам че до 81 ми пада температурата. Здраве да е.
Поздрави на всички и мерси за съветите.
|
|
|
Пет Апр 28, 2017 3:32 pm |
|
|
ico_tech
|
Супер. Сега остава само да минеш теста - със 180км/ч (газ до ламарината) изкачване с 4 човека и багаж, поне 30 мин. Аз мисля, че пак ще си на 105º, но дано да бъркам
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 28, 2017 9:33 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Този тест няма да опитам да го мина. Веднъж вдигнах 160 и ми стига. Карам карам с 110-120, макс 140 при изпреварване. Не ме блазнят високите скорости. По бавно ми е по спокойно, не се натоварвам психически. Може би когато пораснат децата пак ще си купя мотор. Там удоволствоето е несравнимо спрямо карането на автомобил. Бих пробвал и sti на някоя писта. Поздрави на всички и карайте разумно. Искаме да сме като немците но много време ще мине докато ги настигнем като поведение и толерантност на пътя.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
15
|
|
Пет Апр 28, 2017 10:17 pm |
|
|
petko 69
|
. Прикачени файлове: 20170502_221531.jpg при Н6 пробвай по този начин. Прикачени файлове: 20170502_222034.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Вто Май 02, 2017 9:19 pm |
|
|
vizor
|
Същото като при мен + оригинален термостат и помпа с голям импелер. Давам газ и пускам климатика и температурата пада до 85 градуса
|
|
|
Чет Май 04, 2017 9:05 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги да побутна налко темата. От споделеното в вдуга тема в форума излезе че имам проблем с колата. Ще помоля отзивчиви колеги да направят замервания и да споделят мнение. Значи при мен след смяната на термостата според сервиза колата работи нормално. При спрян климатик перките все включват при 96 градуса и мисля че изключват при 91. На мен лично не ми харесва как работи охлаждането. При спиране на място и работещ двигател на колата и отнема около 45 секунди да качи температурата от 91 до 96 градуса. Включва се перката и за около 50 секунди сваля температурата до 91 градуса. След това се изключва перката и пак след 45 секунди се вклюва при достигнати 96 градуса. Включване на перката на всеки 90 секунди Ако може колеги да направите при вас следните замервания: 1. При работа на място при вас какви са времената описани по горе? 2. Колата вдига ли ви температура до 96 градуса при продълцително шофиране с 40-50 км при външна температура от 20 градуса. За мен не е нормално колата да се движи с 40км/ч, двигателя въобще не е натоварен, а колата вдига температура и се налага да се включва перката. мерси
|
|
|
Пон Юни 12, 2017 3:59 pm |
|
|
vizor
|
За жалост няма как да споделя мнение, защото съм със свалени перки надолу като температури, голям радиатор, 2.0 мотор и помпа с голям импелер. Като цяло в момента сваля температурата от 94 до 88 за около 20 секунди. Качва ги долу горе пак за толкова (на място), но H6 си грее доста до колкото знам аз. Отделно съм изнесъл и охлаждането на скоростната на външен радиатор както написах по-горе.
|
|
|
Пон Юни 12, 2017 4:05 pm |
|
|