Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:09 pm



Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Охладител за автоматична трансмисия 3.0 Б13 ? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има ли някой колега, който да е инсталирал допълнителен радиатор за охлаждане на 5АТ за 3.0 двигател ?
Да сподели някакви впечатления.
Купил съм си радиатор, термостат маркучи и.т.н и сега се чудя да го инсталирам.
Има ли ефект или само ще създам повече условия за теч на масло и усложняване на конструкцията.
Имайте предвид, че искам да си запазя топлообменника антифриз/атф.

Сря Юни 14, 2017 9:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз си поръчах от АЛИЕКСПРЕС охладител. След като го монтирам ще споделя.
Моето мнение е, че е необходим. Аз смятам да го монтирам в паралел със стоковия, но без термостат, а със спирателен кран, за да може да се изолира през зимата.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Чет Юни 15, 2017 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа .

Чет Юни 15, 2017 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am
Мнения: 199
Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен за нашите коли (за нормална, цивилна употреба) е добре охладителя да се монтира последователно след кутията и преди щатния топлообменник в радиатора.
По този начин, ако маслото в кутията е с повишена температура ще се охлажда преди да има досег с антифриза и съответно няма да натоварва допълнително охладителната уредба.
А при условия за преохлаждане на АТФ-а (което също, както е известно не е добре за кутията) точно преминаването през основния радиатор ще го темперира за нормална работа.
Мисля, че е по-добре от паралелно свързване, както и от кранчета и термостати, които винаги има шанс да бъдат забравени, или заклинят в дадено положение, освен това са предпоставка (в повечето случаи незначително) за допълнително съпротивление на нормалната циркулация на маслото...

_________________
Never say never

Пет Юни 16, 2017 7:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://www.youtube.com/watch?v=pODXWJrqwTE

Ето тук обясняват, че го монтират след радиатора - RETURN LINE.
За В13 Н6 е по-различен топлообменника - външен и има термостат - няма връзка с радиатора, но е в малкия кръг на охлаждането. Топлообменникът е и отоплител, затова не мога да си обясня как работи точно термостата.
Първо мислех да е последователно в RETURN LINE, после преди топлобменника, но заради моето неразбиране за работата на термостата реших да го монтирам по начина, който описах по-горе.
Очаквам чарколяците и ще действам.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Юни 17, 2017 1:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа .

Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира?

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Юни 17, 2017 6:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
patko написа:
petko 69 написа:
Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа .

Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира?
Маслен е отделен , водния е от СтИ преправен с два входа , монтажа е труден, но при добри механици е ок.

Съб Юни 17, 2017 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбрах. Благодаря.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Нед Юни 18, 2017 5:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От вчера и аз съм с монтиран допълнителен охладител на маслото на АТ.
Чарковете са от АЛИЕКСПРЕС.
https://www.aliexpress.com/item/16-Row- ... 0.0.kTxGao
Тъй като АN 10 е с много голям вътрешен диаметър, поръчах преходи от AN10 на AN8
https://www.aliexpress.com/item/AN-10-F ... 0.0.kTxGao
Още: https://www.aliexpress.com/item/AN8-Ano ... 0.0.kTxGao
И маркуч: https://www.aliexpress.com/item/8-AN-8- ... 0.0.kTxGao

Ето как изглежда:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Авг 04, 2017 5:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Охладителят е захванат от вътрешната страна на гредата под бронята с планки и болтове. Стои под наклон, защото е по-дебел. Само там успях да го побера.
Свързан е последователно след стоковия охладител - това е по-късия от двата маркуча. Общата дължина на маркучите е 3.7 метра + обема на охладителя и долях точно 700 мл. масло, за да дойде на макс.
Пътят на маслото е: от АТ отива към външния филтър (който е зад акумулатора), после минава в стоковия охладител, след това през този който виждате и обратно в АТ.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Авг 04, 2017 6:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре изглежда, сега остава да замериш температурите. Тия дни са много подходящи за тестове :giggle: Аз поръчах и термостат, когато дойде ще се "тунинговам", ето какво представлява: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2648005690

Проблема ми е, че имам 2 маслени радиатора - един много голям, който трудно ще се сложи кадърно и един който е значително по-малък и не съм сигурен, че ще върши добра работа. :-~

Пет Авг 04, 2017 8:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лаптопът ми няма батерия, за да видя температура в кутията. Иначе не виждам особена разлика в температурата на двигателя.
Вчера се прибирах от вилата в с. Садово Сунгурларско - там правих монтажа. Температурата беше 36 градуса. След Бероново в посока Сунгурларе има изкачване - не е много сериозно, но аз настъпвах умишлено - до 130 - не може да се поддържа такава скорост, защото има много завои. Двигателят достигна 97 градуса - гледано през ТОРК-а. Обикновено там карам със 70-80 и при сходни температури там достигам 94-95 градуса на двигателя - това е преди да поставя охладителя.
Изкачването в обратна посока - от Сунгурларе към Бероново е много по-сериозно - 5 км., като първата половина си е много по-стръмна. Там съм достигал 102 градуса при 30 градуса външна температура, но със ремарке. Там ще ми е теста - имам пак ходене нататък скоро. Ще пиша за резултата.

На излизане от Карнобат в посока АМ Тракия за Бургас има изкачване - малко повече от километър - и си е стръмно. Двигателят достигна 97 градуса. Преди охладителя съм стигал 99 при същите външни температури от 35-36 градуса.

По магистралата със 120 на автопилот поддържаше 92 градуса - това по равното. Всяка промяна на релефа водеше до промяна на температурата - изкачване - до 94, леко спускане - 90.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Авг 04, 2017 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При временно монтиран маслен охладител за автомата температурата на мотора си остана същата при едно и също натоварване и външна температура. Подозирам че на автомата със сигурност му е паднала значително температурата, но все още нямам подходящ кабел, за да я следя. Ти беше с по-голям радиатор, нали?

Пет Авг 04, 2017 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да с по-голям. И с него миналата година стигнах 102 градуса на изкачването, за което разказвах по-рано.
viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Авг 04, 2017 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
но все още нямам подходящ кабел, за да я следя.

Аз имам кабел и FREESSM, но нямам лаптоп.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Авг 04, 2017 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам си Мишимото воден радиатор.. и сега сложих и маслен радиатор за скоростната.
Ефекта е ... максимална температура 102-104 на охлаждащата течност (яко настъпване с 4 души по Пертохан)
102 градуса максимално при бавно катерене с товар.

Температура на трансмисията каквото и да я правих - 91-95 градуса.
Оказва се че трансмисията си взема топло или отдава топло с логика в контролера и клапан за топлообменника.
В сервизната книга пише, че при определени режими изобщо не отваря към топлообменника.
Поради тази причина монтирах радиатора след филтъра. Проверих го дали циркулира масло .. всичко е ОК. - Работи.
Какъв е дебита и кога пуска масло към филтъра - не знам.
Но това , че имам радиатор не и свали температурата на скоростите на 82-86 - колкото е термостата на масления радиатор.

По отношение на температурата на двигателното масло - през цялото време беше +1, +2 градуса над охладителната течност.

С други думи - не се получи чудо. Но пък вече не ме е страх като видя 102 градуса. Държах я на 101-102 в продължение на един час.

Вто Авг 15, 2017 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи.

Вто Авг 15, 2017 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи.

С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ? :D

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Авг 16, 2017 12:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес ми дойде и масления термостат. Надявам се уикенда да остане време и да си сглобя охлаждане на автомата :beer:

Сря Авг 16, 2017 1:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
petko 69 написа:
Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи.

С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ? :D

Само Петко Пожарникаря писка , Живака и Валю са се возели и се кефят , Деси също , а тя е голям пилот. :cool:

Сря Авг 16, 2017 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор