Охладител за автоматична трансмисия 3.0 Б13 ?
Автор |
Съобщение |
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Има ли някой колега, който да е инсталирал допълнителен радиатор за охлаждане на 5АТ за 3.0 двигател ? Да сподели някакви впечатления. Купил съм си радиатор, термостат маркучи и.т.н и сега се чудя да го инсталирам. Има ли ефект или само ще създам повече условия за теч на масло и усложняване на конструкцията. Имайте предвид, че искам да си запазя топлообменника антифриз/атф.
|
|
|
Сря Юни 14, 2017 9:25 am |
|
|
patko
|
Аз си поръчах от АЛИЕКСПРЕС охладител. След като го монтирам ще споделя. Моето мнение е, че е необходим. Аз смятам да го монтирам в паралел със стоковия, но без термостат, а със спирателен кран, за да може да се изолира през зимата.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Юни 15, 2017 8:29 pm |
|
|
petko 69
|
Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа .
|
|
|
Чет Юни 15, 2017 9:01 pm |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Според мен за нашите коли (за нормална, цивилна употреба) е добре охладителя да се монтира последователно след кутията и преди щатния топлообменник в радиатора. По този начин, ако маслото в кутията е с повишена температура ще се охлажда преди да има досег с антифриза и съответно няма да натоварва допълнително охладителната уредба. А при условия за преохлаждане на АТФ-а (което също, както е известно не е добре за кутията) точно преминаването през основния радиатор ще го темперира за нормална работа. Мисля, че е по-добре от паралелно свързване, както и от кранчета и термостати, които винаги има шанс да бъдат забравени, или заклинят в дадено положение, освен това са предпоставка (в повечето случаи незначително) за допълнително съпротивление на нормалната циркулация на маслото...
_________________ Never say never
|
|
|
Пет Юни 16, 2017 7:22 am |
|
|
patko
|
https://www.youtube.com/watch?v=pODXWJrqwTEЕто тук обясняват, че го монтират след радиатора - RETURN LINE. За В13 Н6 е по-различен топлообменника - външен и има термостат - няма връзка с радиатора, но е в малкия кръг на охлаждането. Топлообменникът е и отоплител, затова не мога да си обясня как работи точно термостата. Първо мислех да е последователно в RETURN LINE, после преди топлобменника, но заради моето неразбиране за работата на термостата реших да го монтирам по начина, който описах по-горе. Очаквам чарколяците и ще действам.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 1:01 pm |
|
|
patko
|
petko 69 написа: Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа . Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира?
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 6:15 pm |
|
|
petko 69
|
patko написа: petko 69 написа: Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа . Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира? Маслен е отделен , водния е от СтИ преправен с два входа , монтажа е труден, но при добри механици е ок.
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 9:43 pm |
|
|
patko
|
Разбрах. Благодаря.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Нед Юни 18, 2017 5:07 am |
|
|
patko
|
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 5:54 am |
|
|
patko
|
Охладителят е захванат от вътрешната страна на гредата под бронята с планки и болтове. Стои под наклон, защото е по-дебел. Само там успях да го побера. Свързан е последователно след стоковия охладител - това е по-късия от двата маркуча. Общата дължина на маркучите е 3.7 метра + обема на охладителя и долях точно 700 мл. масло, за да дойде на макс. Пътят на маслото е: от АТ отива към външния филтър (който е зад акумулатора), после минава в стоковия охладител, след това през този който виждате и обратно в АТ.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 6:04 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Добре изглежда, сега остава да замериш температурите. Тия дни са много подходящи за тестове Аз поръчах и термостат, когато дойде ще се "тунинговам", ето какво представлява: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2648005690Проблема ми е, че имам 2 маслени радиатора - един много голям, който трудно ще се сложи кадърно и един който е значително по-малък и не съм сигурен, че ще върши добра работа.
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 8:22 am |
|
|
patko
|
Лаптопът ми няма батерия, за да видя температура в кутията. Иначе не виждам особена разлика в температурата на двигателя. Вчера се прибирах от вилата в с. Садово Сунгурларско - там правих монтажа. Температурата беше 36 градуса. След Бероново в посока Сунгурларе има изкачване - не е много сериозно, но аз настъпвах умишлено - до 130 - не може да се поддържа такава скорост, защото има много завои. Двигателят достигна 97 градуса - гледано през ТОРК-а. Обикновено там карам със 70-80 и при сходни температури там достигам 94-95 градуса на двигателя - това е преди да поставя охладителя. Изкачването в обратна посока - от Сунгурларе към Бероново е много по-сериозно - 5 км., като първата половина си е много по-стръмна. Там съм достигал 102 градуса при 30 градуса външна температура, но със ремарке. Там ще ми е теста - имам пак ходене нататък скоро. Ще пиша за резултата.
На излизане от Карнобат в посока АМ Тракия за Бургас има изкачване - малко повече от километър - и си е стръмно. Двигателят достигна 97 градуса. Преди охладителя съм стигал 99 при същите външни температури от 35-36 градуса.
По магистралата със 120 на автопилот поддържаше 92 градуса - това по равното. Всяка промяна на релефа водеше до промяна на температурата - изкачване - до 94, леко спускане - 90.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 10:55 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
При временно монтиран маслен охладител за автомата температурата на мотора си остана същата при едно и също натоварване и външна температура. Подозирам че на автомата със сигурност му е паднала значително температурата, но все още нямам подходящ кабел, за да я следя. Ти беше с по-голям радиатор, нали?
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:15 pm |
|
|
patko
|
Да с по-голям. И с него миналата година стигнах 102 градуса на изкачването, за което разказвах по-рано. viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:43 pm |
|
|
patko
|
DJANO написа: но все още нямам подходящ кабел, за да я следя. Аз имам кабел и FREESSM, но нямам лаптоп.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:48 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Имам си Мишимото воден радиатор.. и сега сложих и маслен радиатор за скоростната. Ефекта е ... максимална температура 102-104 на охлаждащата течност (яко настъпване с 4 души по Пертохан) 102 градуса максимално при бавно катерене с товар.
Температура на трансмисията каквото и да я правих - 91-95 градуса. Оказва се че трансмисията си взема топло или отдава топло с логика в контролера и клапан за топлообменника. В сервизната книга пише, че при определени режими изобщо не отваря към топлообменника. Поради тази причина монтирах радиатора след филтъра. Проверих го дали циркулира масло .. всичко е ОК. - Работи. Какъв е дебита и кога пуска масло към филтъра - не знам. Но това , че имам радиатор не и свали температурата на скоростите на 82-86 - колкото е термостата на масления радиатор.
По отношение на температурата на двигателното масло - през цялото време беше +1, +2 градуса над охладителната течност.
С други думи - не се получи чудо. Но пък вече не ме е страх като видя 102 градуса. Държах я на 101-102 в продължение на един час.
|
|
|
Вто Авг 15, 2017 3:34 pm |
|
|
petko 69
|
Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи.
|
|
|
Вто Авг 15, 2017 9:25 pm |
|
|
quietriot
|
petko 69 написа: Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи. С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ?
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 12:33 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Днес ми дойде и масления термостат. Надявам се уикенда да остане време и да си сглобя охлаждане на автомата
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 1:02 pm |
|
|
petko 69
|
quietriot написа: petko 69 написа: Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи. С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ? Само Петко Пожарникаря писка , Живака и Валю са се возели и се кефят , Деси също , а тя е голям пилот.
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 5:33 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|