Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Охладител за автоматична трансмисия 3.0 Б13 ?
Автор |
Съобщение |
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Има ли някой колега, който да е инсталирал допълнителен радиатор за охлаждане на 5АТ за 3.0 двигател ? Да сподели някакви впечатления. Купил съм си радиатор, термостат маркучи и.т.н и сега се чудя да го инсталирам. Има ли ефект или само ще създам повече условия за теч на масло и усложняване на конструкцията. Имайте предвид, че искам да си запазя топлообменника антифриз/атф.
|
|
|
Сря Юни 14, 2017 9:25 am |
|
|
patko
|
Аз си поръчах от АЛИЕКСПРЕС охладител. След като го монтирам ще споделя. Моето мнение е, че е необходим. Аз смятам да го монтирам в паралел със стоковия, но без термостат, а със спирателен кран, за да може да се изолира през зимата.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Юни 15, 2017 8:29 pm |
|
|
petko 69
|
Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа .
|
|
|
Чет Юни 15, 2017 9:01 pm |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Според мен за нашите коли (за нормална, цивилна употреба) е добре охладителя да се монтира последователно след кутията и преди щатния топлообменник в радиатора. По този начин, ако маслото в кутията е с повишена температура ще се охлажда преди да има досег с антифриза и съответно няма да натоварва допълнително охладителната уредба. А при условия за преохлаждане на АТФ-а (което също, както е известно не е добре за кутията) точно преминаването през основния радиатор ще го темперира за нормална работа. Мисля, че е по-добре от паралелно свързване, както и от кранчета и термостати, които винаги има шанс да бъдат забравени, или заклинят в дадено положение, освен това са предпоставка (в повечето случаи незначително) за допълнително съпротивление на нормалната циркулация на маслото...
_________________ Never say never
|
|
|
Пет Юни 16, 2017 7:22 am |
|
|
patko
|
https://www.youtube.com/watch?v=pODXWJrqwTEЕто тук обясняват, че го монтират след радиатора - RETURN LINE. За В13 Н6 е по-различен топлообменника - външен и има термостат - няма връзка с радиатора, но е в малкия кръг на охлаждането. Топлообменникът е и отоплител, затова не мога да си обясня как работи точно термостата. Първо мислех да е последователно в RETURN LINE, после преди топлобменника, но заради моето неразбиране за работата на термостата реших да го монтирам по начина, който описах по-горе. Очаквам чарколяците и ще действам.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 1:01 pm |
|
|
patko
|
petko 69 написа: Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа . Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира?
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 6:15 pm |
|
|
petko 69
|
patko написа: petko 69 написа: Моя е от С клас Мерцедес кулер за масло , използвам го за АТ охладител , нямам кран ,но зимата го завивам.Монтиран е отпред преди климатичния и върши чудесна работа . Адаш. Как е монтиран охладителя при теб? Остави ли връзката с водния радиатор или я елиминира? Маслен е отделен , водния е от СтИ преправен с два входа , монтажа е труден, но при добри механици е ок.
|
|
|
Съб Юни 17, 2017 9:43 pm |
|
|
patko
|
Разбрах. Благодаря.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Нед Юни 18, 2017 5:07 am |
|
|
patko
|
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 5:54 am |
|
|
patko
|
Охладителят е захванат от вътрешната страна на гредата под бронята с планки и болтове. Стои под наклон, защото е по-дебел. Само там успях да го побера. Свързан е последователно след стоковия охладител - това е по-късия от двата маркуча. Общата дължина на маркучите е 3.7 метра + обема на охладителя и долях точно 700 мл. масло, за да дойде на макс. Пътят на маслото е: от АТ отива към външния филтър (който е зад акумулатора), после минава в стоковия охладител, след това през този който виждате и обратно в АТ.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 6:04 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Добре изглежда, сега остава да замериш температурите. Тия дни са много подходящи за тестове Аз поръчах и термостат, когато дойде ще се "тунинговам", ето какво представлява: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2648005690Проблема ми е, че имам 2 маслени радиатора - един много голям, който трудно ще се сложи кадърно и един който е значително по-малък и не съм сигурен, че ще върши добра работа.
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 8:22 am |
|
|
patko
|
Лаптопът ми няма батерия, за да видя температура в кутията. Иначе не виждам особена разлика в температурата на двигателя. Вчера се прибирах от вилата в с. Садово Сунгурларско - там правих монтажа. Температурата беше 36 градуса. След Бероново в посока Сунгурларе има изкачване - не е много сериозно, но аз настъпвах умишлено - до 130 - не може да се поддържа такава скорост, защото има много завои. Двигателят достигна 97 градуса - гледано през ТОРК-а. Обикновено там карам със 70-80 и при сходни температури там достигам 94-95 градуса на двигателя - това е преди да поставя охладителя. Изкачването в обратна посока - от Сунгурларе към Бероново е много по-сериозно - 5 км., като първата половина си е много по-стръмна. Там съм достигал 102 градуса при 30 градуса външна температура, но със ремарке. Там ще ми е теста - имам пак ходене нататък скоро. Ще пиша за резултата.
На излизане от Карнобат в посока АМ Тракия за Бургас има изкачване - малко повече от километър - и си е стръмно. Двигателят достигна 97 градуса. Преди охладителя съм стигал 99 при същите външни температури от 35-36 градуса.
По магистралата със 120 на автопилот поддържаше 92 градуса - това по равното. Всяка промяна на релефа водеше до промяна на температурата - изкачване - до 94, леко спускане - 90.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 10:55 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
При временно монтиран маслен охладител за автомата температурата на мотора си остана същата при едно и също натоварване и външна температура. Подозирам че на автомата със сигурност му е паднала значително температурата, но все още нямам подходящ кабел, за да я следя. Ти беше с по-голям радиатор, нали?
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:15 pm |
|
|
patko
|
Да с по-голям. И с него миналата година стигнах 102 градуса на изкачването, за което разказвах по-рано. viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:43 pm |
|
|
patko
|
DJANO написа: но все още нямам подходящ кабел, за да я следя. Аз имам кабел и FREESSM, но нямам лаптоп.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Авг 04, 2017 3:48 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Имам си Мишимото воден радиатор.. и сега сложих и маслен радиатор за скоростната. Ефекта е ... максимална температура 102-104 на охлаждащата течност (яко настъпване с 4 души по Пертохан) 102 градуса максимално при бавно катерене с товар.
Температура на трансмисията каквото и да я правих - 91-95 градуса. Оказва се че трансмисията си взема топло или отдава топло с логика в контролера и клапан за топлообменника. В сервизната книга пише, че при определени режими изобщо не отваря към топлообменника. Поради тази причина монтирах радиатора след филтъра. Проверих го дали циркулира масло .. всичко е ОК. - Работи. Какъв е дебита и кога пуска масло към филтъра - не знам. Но това , че имам радиатор не и свали температурата на скоростите на 82-86 - колкото е термостата на масления радиатор.
По отношение на температурата на двигателното масло - през цялото време беше +1, +2 градуса над охладителната течност.
С други думи - не се получи чудо. Но пък вече не ме е страх като видя 102 градуса. Държах я на 101-102 в продължение на един час.
|
|
|
Вто Авг 15, 2017 3:34 pm |
|
|
petko 69
|
Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи.
|
|
|
Вто Авг 15, 2017 9:25 pm |
|
|
quietriot
|
petko 69 написа: Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи. С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ?
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 12:33 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Днес ми дойде и масления термостат. Надявам се уикенда да остане време и да си сглобя охлаждане на автомата
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 1:02 pm |
|
|
petko 69
|
quietriot написа: petko 69 написа: Както бях написал в една друга тема за загряване на Н6 , преди да сложа по-голям алуминиев радиатор и отделен кулер за АТ не смеех да се върна от Гърция през Златоград ,това заради големите баири .При най високите жеги 40гр. на 02 07 17 в 15Ч. качих прохода на макс. скорост без да ми трепне стрелката на температурата , това за 1ви път тествах при такива жеги и много бях доволен от резултата. На път за Шкорпиловци през Дюлино при 34гр. външна и каране като на рали , пак без грижи с покачване на температурата. Просто тази кола не е изчислена за тези високи температури и голям радиатор и отделен за АТ са наложащи. С тебе вози ли се някой и ако да, писка ли ? Само Петко Пожарникаря писка , Живака и Валю са се возели и се кефят , Деси също , а тя е голям пилот.
|
|
|
Сря Авг 16, 2017 5:33 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 70 госта |
|