Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:38 am



Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 4АТ и добавка Ресурс АТ 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Кимон написа:
Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.

:beer:

Кимон написа:
Какви са изводите от теста:
Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.


Какво имаш предвид? На видеото се вижда на коя предавка съм - първия тест е на D, втория на R, а изчакването между между D и R беше около 3-4 мин. Просто видеото беше на пауза през времето на изчакване.

За изводите: имам кабел и софтуера FreeSSM и мисля, че мога да задам по-високи обороти на празен ход. А за вискозитета на маслото, може би е най-добре да сменя маслото и така ще знам точно какво масло съм сложил и кога... Какво масло е за предпочитане за тази кутия?

OK,разбра се на D i R е теста изпълнен.Ако имаш възможност може да повдигнеш оборотите с 100 например и да видиш какъв ще е резултата.Но всичко това което го говорим, важи за работа на бензин.И без това фабрично колата с автоматик е със завишени обороти спрямо РСК.За масло избора е много голям,ще ти изброя тези от които имам лични впечатления:
-Castrol Transmax Multivehicle-синтетично
-Castrol Dex III Transmax-минерално
-Yacco ATF III
-Divinol Special R
Има и други,избора е твой

Сря Сеп 06, 2017 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря, колега!
В най-скоро време ще сменя маслото на автомата, а още утре ще вдигна оборотите със 100об./мин. и ще споделя резултат.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако вдигнеш оборотите единственото, което ще направиш е да си прецакаш още повече съединителите.

Чет Сеп 07, 2017 12:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Ако вдигнеш оборотите единственото, което ще направиш е да си прецакаш още повече съединителите.

Оборотите на празен ход при АТ трябва да са 800-850 об/мин.При включен АС стават 950.При тези обороти въртящия момент на двигателя е изключително малък и е невъзможно да се получи приплъзване на който и да е съединител,защото няма товар върху двигателя,той е почти в равновесие и на хоризонтален участък при отпускане спирачка леко се придвижва.Ако при този режим може да се прецака съединител,какво става когато подаде газ за да потегли и оборотите отидат на 2000-2500 даже 3000.

Чет Сеп 07, 2017 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В зацепено състояние няма как да имаш приплъзване, ако всичко е наред, но ако включваш от неутрална - първа или задна при по-високи обороти, то винаги има някакво приплъзване и съответно износване в момента на включването, съответно то ще е по-голямо. Предполагам, че това имаше предвид колегата vizor.

Пет Сеп 08, 2017 7:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
В зацепено състояние няма как да имаш приплъзване, ако всичко е наред, но ако включваш от неутрална - първа или задна при по-високи обороти, то винаги има някакво приплъзване и съответно износване в момента на включването, съответно то ще е по-голямо. Предполагам, че това имаше предвид колегата vizor.

В кои случаи или ситуации се налага при високи обороти да се превключва от неутрална на първа или задна??

Пет Сеп 08, 2017 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
vizor написа:
Ако вдигнеш оборотите единственото, което ще направиш е да си прецакаш още повече съединителите.

Оборотите на празен ход при АТ трябва да са 800-850 об/мин.При включен АС стават 950.При тези обороти въртящия момент на двигателя е изключително малък и е невъзможно да се получи приплъзване на който и да е съединител,защото няма товар върху двигателя,той е почти в равновесие и на хоризонтален участък при отпускане спирачка леко се придвижва.Ако при този режим може да се прецака съединител,какво става когато подаде газ за да потегли и оборотите отидат на 2000-2500 даже 3000.


Покажи ми коя електроника държи празен ход 800-850 оборота с АТ?

Пет Сеп 08, 2017 11:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
kerekovski написа:
В зацепено състояние няма как да имаш приплъзване, ако всичко е наред, но ако включваш от неутрална - първа или задна при по-високи обороти, то винаги има някакво приплъзване и съответно износване в момента на включването, съответно то ще е по-голямо. Предполагам, че това имаше предвид колегата vizor.

В кои случаи или ситуации се налага при високи обороти да се превключва от неутрална на първа или задна??

Палиш обикновено на P (което си е неутрална + паркинг зъбчето), оборотите са по-високи, включваш на D или пък на R, после пак на D, тук-там някоя маневра и т.н.

Пет Сеп 08, 2017 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Палиш обикновено на P (което си е неутрална + паркинг зъбчето), оборотите са по-високи, включваш на D или пък на R, после пак на D, тук-там някоя маневра и т.н.


Има недоразумение.Това което описваш не са високи обороти,а завишени до към1100-1200 при подгряване в началния момент и с подгряването те се намаляват.Под високи обороти аз разбирам от 2500 нагоре та до 6000.

Пет Сеп 08, 2017 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-горе не се ли говореше за вдигане на оборотите на празния ход със 100 об/мин в загряло състояние? Точно на това е реагирал колегата vizor, точно това пиша и аз.
Subaru_LegacyGX написа:
Благодаря, колега!
В най-скоро време ще сменя маслото на автомата, а още утре ще вдигна оборотите със 100об./мин. и ще споделя резултат.

Съб Сеп 09, 2017 7:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Вдигнах оборотите, но ефект няма! Следва смяна на маслото.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Съб Сеп 09, 2017 11:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Силно ти препоръчвам след като източиш маслото, да махнеш картера на кутията. Там има една метална цедка (мрежа) демонтирай и я изчисти или направо смени с нова. Горещо ти препоръчвам и профилактика на клапанното тяло , но там е по сложно.

Съб Сеп 09, 2017 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2017 2:42 pm
Мнения: 19
Автомобил: Subaru Forester SF 2.0 STurbo
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега!

За съжаление имам абсолютно същия проблем.
След доста обстойно претърсване на форума, пуснах подобна тема. Нямах толкова силно изразени предположения за проблема, но това ме накара да се разрова по-дълбоко. Явно проблема не е толкова разпространен в България.

Достигнах до американския форум на форестър http://www.subaruforester.org/.
Отново след много ровене открих добавката за скоростна кутия Trans-X и по-точно 402015 за тази кутия (карам форестър сф турбо). Не съм сигурен за разлики в моделите, но все пак е някакво инфо. Във форума доста хора оплакващи се от този проблем изброяват марки на добавки, които не са им свършили работа. Като всеки пробвал въпросната е доволен.
Резултата трае около година, след което при повторна проява на проблема процедурата се повтаря. Със сигурност не е решение на проблема, но е обиколен начин да покарам още, без да давам, за този момент, пари за нова кутия или основен ремонт на тази.

Остана трудното ... Добавката се продава само в САЩ и Малайзия. Като шипинг намерих само от САЩ, от Амазон. Добавката струва 6 долара ... доставката 300 лева. Та .. естествено започнах да търся алтернативни начини и помолих приятел да ми я прати, по някакъв друг начин. Пратката ще ми я пратят тази седмица по пощата. Докато я чакам ще следя с нетърпение, твоите резултати.

Желая ти успех и дано се получат нещата!
:good: :good: :good:

Пон Сеп 18, 2017 1:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нали знаеш какво прави добавката? Разширява ти всичките уплътнения, което тотално ги убива. Няма механик в бутилка. По-добре да се поправи "leak"-а вътре в кутията и да изчезне проблема

Пон Сеп 18, 2017 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Нали знаеш какво прави добавката? Разширява ти всичките уплътнения, което тотално ги убива. Няма механик в бутилка. По-добре да се поправи "leak"-а вътре в кутията и да изчезне проблема

Във всички добри масла има достатъчно добавки и слагането на такива допълнително не помага при кутия за ремонт . Напълно подкрепям мнението на колегата за ,,монтьора в бутилката,, , бих приел почистваща добавка за малко работа преди източване и смяна с ново масло.

Пон Сеп 18, 2017 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз не съм против добавките, а напротив. Има хубави неща на пазара, но има клипче в ютуб какво причинява на уплътненията. Дори човека си написа там, че такова нещо не би сложил. Хубавите трансмисионни масла РАЗДУВАТ оринговете достатъчно и няма нужда от повече. Ако има нужда то кутията е за ремонт и единственото, което можеш да направиш в такава ситуация е да почистиш клапанното тяло, смениш каквото можеш и каквото не изглежда добре. Другото е пълен ремонт на кутията с клъч пакове и ремонтен комплект.

Пон Сеп 18, 2017 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам добри впечатления от Lubegard AT protectant - червен. От както взех колата имаше превключване с удар понякога, като се излъже кутията и превключи без натоварване. Почистиха клапанното тяло уж при Любо, но май без разглобяване на него самото и нямаше особен ефект. С добавката след 200-300 км се оправи на 90%. Сега няколко години по-късно пак взе да го прави от време на време, но вече е за смяна на масло и като го сменя, ако не се оправи - пак ще сложа.

Вто Сеп 19, 2017 9:19 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2017 2:42 pm
Мнения: 19
Автомобил: Subaru Forester SF 2.0 STurbo
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
vizor написа:
Нали знаеш какво прави добавката? Разширява ти всичките уплътнения, което тотално ги убива. Няма механик в бутилка. По-добре да се поправи "leak"-а вътре в кутията и да изчезне проблема


Напълно съм съгласен, колега!
За съжаление аз търся по-алтернативен начин, докато проимам възможността за ремонт на кутията.
В никакъв случай не казвам, че това е решение, по-скоро workaround ...

:pardon:

Вто Сеп 19, 2017 10:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Аз имам добри впечатления от Lubegard AT protectant - червен. От както взех колата имаше превключване с удар понякога, като се излъже кутията и превключи без натоварване. Почистиха клапанното тяло уж при Любо, но май без разглобяване на него самото и нямаше особен ефект. С добавката след 200-300 км се оправи на 90%. Сега няколко години по-късно пак взе да го прави от време на време, но вече е за смяна на масло и като го сменя, ако не се оправи - пак ще сложа.

По добре си изчисти и направи профилактика на хидравличния блок със разглобяване и смяна на филтър,отколкото "почистване" без разглобяване. Тогава няма да ти трябва Lubegard AT.

Вто Сеп 19, 2017 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
..


Божо, как са го почистили? Отвънка само?

Вто Сеп 19, 2017 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор