Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
vizor написа: Божо, как са го почистили? Отвънка само? Не знам точно как, но изглежда само външно самия блок - да.
|
|
|
Сря Сеп 20, 2017 7:56 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте, колеги! Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Съб Окт 07, 2017 10:41 am |
|
|
Vmax
|
Subaru_LegacyGX написа: Здравейте, колеги! Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика? клапанното тяло е отдолу на кутията, така че достъпа е лесен. Но сваляне, разглабяне, почистване и сглабяне трябва да се прави от човек, който има опит и не е гаранция че ще се оправи. По-добре е да се смени соленоида, който е заподозрян за проблема.
|
|
|
Съб Окт 07, 2017 11:17 am |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Кой точно е соленоида ? Това ли е клапанното тяло ? VIN: JF1BHCLR5XG008894 Прикачени файлове: 4eat_phase_2_version_2_id (1).png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Съб Окт 07, 2017 12:00 pm |
|
|
vizor
|
|
Съб Окт 07, 2017 7:44 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Subaru_LegacyGX написа: Здравейте, колеги! Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика? Колега,ако причината е налягането на маслото както са ти казали,то проблема трябваше да се изрази и на задна скорост,а за "стал теста" въобще да не говорим, че щеше да е успешен.Според мен проблема е или в клапана отговорен за "D",или заял плунжер,или затлачени маслопроводи в клапанното тяло.Ще трябва да източите масло от картера на АТ/около 4 литра/ при добра хигиена и чист съд защото то е ново и да можеш отново да го ползваш.Да свалите хидравличния блок,направите едно основно почистване ,профилактика и проверка на соленоидите,най вече този за "D".Но е желателно да се направи от компетентен човек,който знае какво да прави и го е правил.Най вероятно ще бъде въпрос на почистване и няма да се наложи подмяна на нищо-нормална процедура за по дълго експлотирана АТ. Успех ти желая!
|
|
|
Съб Окт 07, 2017 9:11 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Привет, колеги! Малко ъпдейт на темата: След дълго търсене на човек, който може да достави въпросната добавка, която препоръча колегата "FOR_ICE", най-накрая добавката пристигна при мен! Сложих добавката по инструкция - общо взето на загрята кутия източих малко над 900мл. масло и налях добавката. След това около 30мин. шофиране + шофиране на лек пресечен терен, за да се мине през всички предавки. Ефекта е на лице! Кутията вече потегля на "D" в рамките на 1-2сек., включва скоростите може би малко по-добре от преди. Добавката е Trans-X Automatic Transmission Stop Leak And Tune-up Прикачени файлове: viber_image_2019-06-28_17-17-04.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 12:07 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
2години ли я търси тая добавка? Сега покараи 10-15х.км и пиши пак как е.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Юли 03, 2019 4:59 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте, съфорумници! Темата има следното развитие: След, като маслото в кутията беше третирано с добавката описана по-горе, кутията заработи чудесно. Но ефекта не се задържа много(около 20х.км). В момента същият проблем е отново на лице. А именно - след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне. Моля за мнение, за да си реша проблема. Кой е соленоида, отговорен за този проблем?
Поздрави!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Чет Юни 04, 2020 12:37 pm |
|
|
Bat_Koko1
Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm Мнения: 110 Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
|
Subaru_LegacyGX написа: Здравейте, съфорумници! Темата има следното развитие: След, като маслото в кутията беше третирано с добавката описана по-горе, кутията заработи чудесно. Но ефекта не се задържа много(около 20х.км). В момента същият проблем е отново на лице. А именно - след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне. Моля за мнение, за да си реша проблема. Кой е соленоида, отговорен за този проблем?
Поздрави! Здравей колега, ...за съжаление нещата няма да се оправят с никакви добавки...почти сигурен съм че дори и да почистиш отговорния соленоид няма да си решиш проблема... Това което си цитирал- "след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне" ми говори че най-вероятно пакета с феродови дискове отговорен за 1-ва скорост се е износил доста прилично и просто липсва достатъчно сцепление за да тръгне колата...сега се сещам че кутията ти трябва да има и "зимен" режим (за потегляне на сняг/лед и др. хлъзгави повърхности)- иначе казано копченцето "HOLD". Ако не ме лъже паметта, в този режим май колата тръгваше от 2-ра скорост. Ако искаш цъкни копчето на HOLD и виж дали ще тръгнеш без много драми. Ако предположенията са ми правилни и успееш да потеглиш нормално, пакета за 1-ва скорост явно е дал фира. Ако проблема продължава да е същия и при този тест, вече може да се предполага че ти бяга и налягане от някое бутало (което отговаря за включване/изключване на съответен пакет). Това което следва е отваряне на кутията и ремонт/подмяна на износените компоненти. Предполагам вече си проверявал как вървят услугите за ремонт на автоматици В прикачения линк https://at-manuals.com/manuals/4eat/ ще намериш малко полезна информация по темата като цяло.. Единственото хубаво нещо (ако може да се нарече хубаво), то е че на няколко места срещах информация че соленоидите, ако са се задръстили в повечето случаи след внимателно измиване почват да си работят нормално. Ако ти се занимава, (като последен отчаян опит преди сваляне на кутия) опитай се да намериш информация за стойностите (колко Ома трябва да е съпротивлението) на различните видове соленоиди, и ако някой е дал фира го смени и виж дали ще се оправят нещата. ПС: Написаните по-горе предположения се основават на горчивия ми опит с един Голф 3 1996 г. автоматик, който взех на жената да се учи на него. Купих го с ясното съзнание, че има проблем в скоростите (тръгва след като форсираш двигателя ) следвайки легендите за масовите автомати от онова време че ако долееш/смениш масло, проблема в 90% ще се реши. Оказа се че проблема не е бил в маслото. Диагнозата беше 2 изгоряли duty solenoida, 5 (от общо 10) изпържени фрикционни диска, 3 стоманени диска се бяха отвърнали и сменили цвета си от зор, 2 бутала тъй като гумата им се беше удървила с годините и топлината и изпускаха нагане, следствие на което ако маслото не е достигнало работна температура гумате не може да уплътни добре.. и най-вече преточих маслото толкова пъти все едно претакам киселото зеле Хубавото е че одисеята ми с ГоУфУ завърши с хепиенд и сега жената се учи на ръждата. ПС 1: Извинявам се за офттопика, но не можах да се сдържа да не включа и друга марка. През месеците на търсене на инфо и проучване на проблемите за колата на жената попадах и на клипове/статии и за Subaru 4EAT трансмисия, и оставам с впечатлението че принципа на работа на повечето автомати от онези години е почти един и същ, а разликите са им в различните технически решения. Поздрави и успех.
|
7
|
|
Чет Юни 04, 2020 11:07 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравей, Bat_Koko1! Благодаря за отговора и насоките. Пробвал съм и с режимите "HOLD" и "Power" - няма ефект. Не съм толкова запознат с работата на автоматичните скоростни кутии, но мисля, че ако бяха износени феродови дискове теста "Stall test", който направих по-рано, нямаше да е успешен. Най-вероятно се касае за замърсени маслопроводи/соленоиди, затова и искам да знам, кой е отговорния соленоид, за да му обърна повече внимание или направо да го заменя. Търся и информация за О-пръстени и уплътнения по клапанното тяло, за да си ги набавя и впоследствие да ги сменя. Благодаря! Поздрави!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Пет Юни 05, 2020 5:22 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|