Автор |
Съобщение |
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Здравейте, колеги! Имам проблем със скоростната кутия на Субаруто (Legacy 2,5 SOHC 1999 GX). Проблема се състои в това, че понякога,а вече и често, когато премина от Р, N, R на D, 3, 2, 1 колата не тръгва. Тръгва след голямо закъснение или след покачване на оборите на двигателя. На R (задна) тръгва винаги с минимално закъснение. Четох доста във форума и разбрах, че това е срещан проблем при тези автоматици след смяна на маслото на кутията, а на моята кола е сменяно преди да я купя - преди около 10 000 км. Прочетох също и че има ремонтен комплект, който в момента не мога да си позволя. Та се спрях на добавката РЕСУРС АТ за автоматични скоростни кутий. Закупих си 5 флакона от въпросната добавка и сега пъпроса ми към вас е как да я добавя в маслото ATF-a? Нужно ли е да източвам масло от кутията, да го смесвам с добавката и да го изливам обратно или мога да изливам добавката директно в кутията? Прикачени файлове: IMG_20170905_175449.jpg Прикачени файлове: IMG_20170905_175435.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 4:57 pm |
|
|
Vmax
|
Колкото добавка ще сложиш, толкова масло трябва да си източил преди това за да ти е точно нивото. Добре е да провериш нивото преди да правиш каквото и да е
Дългосрочно кутията е за ремонт
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 5:37 pm |
|
|
vizor
|
Един приятел им вика майстори в бутилка на тези неща. Няма да ти оправи проблемите на кутията това. Отиди да ти проверят нивото на маслото, но не си го проверявай сам, а дай на някой, който разбира, да ти го провери, защото е пипкаво да разбереш кога, какво и къде. След това ще го мислим ако всичко е наред с маслото.
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 6:21 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 6:53 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Subaru_LegacyGX написа: Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е? Обхвата на HOT има две позиции-макс и мин.Над коя от двете е 1 см отгоре?Ако е над мин,е нормално,ако е мад макс,не е нормално но не е фатално.Аз мисля че не нивото на маслото е проблем на кутията ти.А какъв е цвета на маслото поставени капки върху бял лист хартия?
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 9:23 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 9:36 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Subaru_LegacyGX написа: Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3 До тук добре.Непрекъснато ли се проявява този проблем или от време /навреме.Добре е да се направи една диагностика на кутията и се проверят какви са наляганията на маслото в реално време.И аз нямам доверие на такива добавки като тази която си цитирал,особено па руска,като имам в пред вид че те нямат никакъв опит и традиции при автоматични скоростни кутии.
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 9:52 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Сутрин, особено сега, когато е по-хладно тръгва с малко забавяне без да подавам газ - около 3-4сек., но стопли ли се не тръгва докато не подам газ. А това подаване на газ не разбирайте 3-4000 оборота, а до 1500 примерно и "захапва" нормално - не рита. Също така ако е стояла дълго време на слънце примерно пак го прави дори и да е 1-во палене за деня. На задна тръгва винаги!
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 10:08 pm |
|
|
Vmax
|
И с какво масло е кутията?
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 10:16 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Vmax написа: И с какво масло е кутията? Dexron III
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 10:19 pm |
|
|
Vmax
|
Сигурен ли си?, че останах с впечатлението че така си купил колата... Ако все пак ще слагаш добавката, то трябва да спазиш инструкцията - т.е. ново масло и смесване според инструкцията.
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 10:53 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Така я купих, да. Предишния собственик твърдеше, че са го сменили с Декстрон 3 и съм склонен да вярвам. Не е сменяно на машина обаче. Според вас ще има ли ефект от смяна на маслото с машина и добавяне на тази добавка в новото масло?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Вто Сеп 05, 2017 11:01 pm |
|
|
Alxx
|
Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект. Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 6:26 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Alxx написа: Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект. Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото И аз съм на същото мнение,че тази добавка няма да ти реши проблема,но за експеримента,опитай.Възможно е това което казва Alxx да е вярно.Но за да се убедиш в това се прави един тест известен под името Staal test.Прави се лесно и елементрно: -Двигателя и скоростната кутия загряти до нормална работна температура -Колата работи на празен ход,с добре дръпната ръчна спирачка и с левия крак натисната спирачката -Слага се скоростния лост на D -Натиска се докрай бързо педала на газта и се отчита на колко оборота се задържа стрелката на оборотомера -Теста трябва да продължи не повече от 3-4 сек,което е предостатъчно за отчитане на оборотите -след теста се оставя няколко минути двигателя на празен ход. -повтаря се същото и за лоста на R Според това какви обороти ще отчетеш при двата теста се правят необходимите изводи Направи го и сподели-този тест е много важен и показателен!
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 7:48 am |
|
|
SpliFF
Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am Мнения: 215 Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
|
Първо си оправи нивото на маслото. По лошо при автоматика от то вид е повече масло от колкото по-малко!
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 4:34 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти! Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_cп.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 5:10 pm |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Мнения: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
Колега пробвал ли си как е на бензин? Прави ли пак същото? Имах подобен проблем /от около година преди да продам моето Легаци/ , но само на газ. Например ако си се спускал /напр. по бул. Патриарх Евтимий/ и те хване червено, после тръгването пак ли е с подаване на газ?
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 6:24 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Не, колега. Когато тръгне, докато не изключа аз от D или 3,2,1, не изключва. Пробвал съм в движение да изключа от D и отовам на N след малко като дам D си захапва и няма проблем. На бензин и на газ е все едно и също.
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 6:34 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Subaru_LegacyGX написа: Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти! Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_cп.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ Колега,беше редно да извършиш теста на бензин,защото карането на газ не е фабрично състояние на двигателя и винаги има разлики в неговите параметри.Съжалявам,че не те предупредих,но не знаех че караш на газ.Аз отдавна съм зачеркнал това гориво.Какви са изводите от теста: Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.По фирмени данни оборотите при този тест трябва да застанат на 2500 плюс/минус 100.Допускам че ако беше на бензин щеше да влезеш в допуска.Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.Предполагам че твоя проблем е в много ниски обороти на празен ход на двигателя при нормална работна температура,намален вискозитет на маслото в ск.кутия.Казваш че е Декстрон 3,ама какво точно е сложено не знаеш,защото го е слагал друг преди продажбата на колата.От Декстрон 3 има различни видове и минерални и синтетични.
|
3
|
|
Сря Сеп 06, 2017 8:35 pm |
|
|
Subaru_LegacyGX
Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm Мнения: 67 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
|
Кимон написа: Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре. Кимон написа: Какви са изводите от теста: Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат. Какво имаш предвид? На видеото се вижда на коя предавка съм - първия тест е на D, втория на R, а изчакването между между D и R беше около 3-4 мин. Просто видеото беше на пауза през времето на изчакване. За изводите: имам кабел и софтуера FreeSSM и мисля, че мога да задам по-високи обороти на празен ход. А за вискозитета на маслото, може би е най-добре да сменя маслото и така ще знам точно какво масло съм сложил и кога... Какво масло е за предпочитане за тази кутия?
_________________ "Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."
|
|
|
Сря Сеп 06, 2017 8:51 pm |
|
|