Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 51 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща
 4АТ и добавка Ресурс АТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Имам проблем със скоростната кутия на Субаруто (Legacy 2,5 SOHC 1999 GX). Проблема се състои в това, че понякога,а вече и често, когато премина от Р, N, R на D, 3, 2, 1 колата не тръгва. Тръгва след голямо закъснение или след покачване на оборите на двигателя. На R (задна) тръгва винаги с минимално закъснение. Четох доста във форума и разбрах, че това е срещан проблем при тези автоматици след смяна на маслото на кутията, а на моята кола е сменяно преди да я купя - преди около 10 000 км. Прочетох също и че има ремонтен комплект, който в момента не мога да си позволя. Та се спрях на добавката РЕСУРС АТ за автоматични скоростни кутий.
Закупих си 5 флакона от въпросната добавка и сега пъпроса ми към вас е как да я добавя в маслото ATF-a? Нужно ли е да източвам масло от кутията, да го смесвам с добавката и да го изливам обратно или мога да изливам добавката директно в кутията?

Прикачени файлове:
IMG_20170905_175449.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20170905_175435.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колкото добавка ще сложиш, толкова масло трябва да си източил преди това за да ти е точно нивото.
Добре е да провериш нивото преди да правиш каквото и да е

Дългосрочно кутията е за ремонт

Вто Сеп 05, 2017 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един приятел им вика майстори в бутилка на тези неща. Няма да ти оправи проблемите на кутията това.
Отиди да ти проверят нивото на маслото, но не си го проверявай сам, а дай на някой, който разбира, да ти го провери, защото е пипкаво да разбереш кога, какво и къде. След това ще го мислим ако всичко е наред с маслото.

Вто Сеп 05, 2017 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 6:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е?

Обхвата на HOT има две позиции-макс и мин.Над коя от двете е 1 см отгоре?Ако е над мин,е нормално,ако е мад макс,не е нормално но не е фатално.Аз мисля че не нивото на маслото е проблем на кутията ти.А какъв е цвета на маслото поставени капки върху бял лист хартия?

Вто Сеп 05, 2017 9:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3

До тук добре.Непрекъснато ли се проявява този проблем или от време /навреме.Добре е да се направи една диагностика на кутията и се проверят какви са наляганията на маслото в реално време.И аз нямам доверие на такива добавки като тази която си цитирал,особено па руска,като имам в пред вид че те нямат никакъв опит и традиции при автоматични скоростни кутии.

Вто Сеп 05, 2017 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сутрин, особено сега, когато е по-хладно тръгва с малко забавяне без да подавам газ - около 3-4сек., но стопли ли се не тръгва докато не подам газ. А това подаване на газ не разбирайте 3-4000 оборота, а до 1500 примерно и "захапва" нормално - не рита. Също така ако е стояла дълго време на слънце примерно пак го прави дори и да е 1-во палене за деня. На задна тръгва винаги!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И с какво масло е кутията?

Вто Сеп 05, 2017 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vmax написа:
И с какво масло е кутията?


Dexron III

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сигурен ли си?, че останах с впечатлението че така си купил колата...
Ако все пак ще слагаш добавката, то трябва да спазиш инструкцията - т.е. ново масло и смесване според инструкцията.

Вто Сеп 05, 2017 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Така я купих, да. Предишния собственик твърдеше, че са го сменили с Декстрон 3 и съм склонен да вярвам. Не е сменяно на машина обаче. Според вас ще има ли ефект от смяна на маслото с машина и добавяне на тази добавка в новото масло?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект.
Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото :D

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Сеп 06, 2017 6:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект.
Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото :D

И аз съм на същото мнение,че тази добавка няма да ти реши проблема,но за експеримента,опитай.Възможно е това което казва Alxx да е вярно.Но за да се убедиш в това се прави един тест известен под името Staal test.Прави се лесно и елементрно:
-Двигателя и скоростната кутия загряти до нормална работна температура
-Колата работи на празен ход,с добре дръпната ръчна спирачка и с левия крак натисната спирачката
-Слага се скоростния лост на D
-Натиска се докрай бързо педала на газта и се отчита на колко оборота се задържа стрелката на оборотомера
-Теста трябва да продължи не повече от 3-4 сек,което е предостатъчно за отчитане на оборотите
-след теста се оставя няколко минути двигателя на празен ход.
-повтаря се същото и за лоста на R
Според това какви обороти ще отчетеш при двата теста се правят необходимите изводи
Направи го и сподели-този тест е много важен и показателен!

Сря Сеп 06, 2017 7:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо си оправи нивото на маслото. По лошо при автоматика от то вид е повече масло от колкото по-малко!

Сря Сеп 06, 2017 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти!
Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_c

п.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 5:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am
Мнения: 117
Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
Кофти...
Отговори с цитат
Колега пробвал ли си как е на бензин? Прави ли пак същото? Имах подобен проблем /от около година преди да продам моето Легаци/ , но само на газ. Например ако си се спускал /напр. по бул. Патриарх Евтимий/ и те хване червено, после тръгването пак ли е с подаване на газ?

_________________
BORN TO RUN

Сря Сеп 06, 2017 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не, колега. Когато тръгне, докато не изключа аз от D или 3,2,1, не изключва. Пробвал съм в движение да изключа от D и отовам на N след малко като дам D си захапва и няма проблем.
На бензин и на газ е все едно и също.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти!
Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_c

п.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ

Колега,беше редно да извършиш теста на бензин,защото карането на газ не е фабрично състояние на двигателя и винаги има разлики в неговите параметри.Съжалявам,че не те предупредих,но не знаех че караш на газ.Аз отдавна съм зачеркнал това гориво.Какви са изводите от теста:
Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.По фирмени данни оборотите при този тест трябва да застанат на 2500 плюс/минус 100.Допускам че ако беше на бензин щеше да влезеш в допуска.Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.Предполагам че твоя проблем е в много ниски обороти на празен ход на двигателя при нормална работна температура,намален вискозитет на маслото в ск.кутия.Казваш че е Декстрон 3,ама какво точно е сложено не знаеш,защото го е слагал друг преди продажбата на колата.От Декстрон 3 има различни видове и минерални и синтетични.
 3

Сря Сеп 06, 2017 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Кимон написа:
Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.

:beer:

Кимон написа:
Какви са изводите от теста:
Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.


Какво имаш предвид? На видеото се вижда на коя предавка съм - първия тест е на D, втория на R, а изчакването между между D и R беше около 3-4 мин. Просто видеото беше на пауза през времето на изчакване.

За изводите: имам кабел и софтуера FreeSSM и мисля, че мога да задам по-високи обороти на празен ход. А за вискозитета на маслото, може би е най-добре да сменя маслото и така ще знам точно какво масло съм сложил и кога... Какво масло е за предпочитане за тази кутия?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 51 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BAlexandrov и 17 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор