Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:19 am



Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 4АТ и добавка Ресурс АТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Имам проблем със скоростната кутия на Субаруто (Legacy 2,5 SOHC 1999 GX). Проблема се състои в това, че понякога,а вече и често, когато премина от Р, N, R на D, 3, 2, 1 колата не тръгва. Тръгва след голямо закъснение или след покачване на оборите на двигателя. На R (задна) тръгва винаги с минимално закъснение. Четох доста във форума и разбрах, че това е срещан проблем при тези автоматици след смяна на маслото на кутията, а на моята кола е сменяно преди да я купя - преди около 10 000 км. Прочетох също и че има ремонтен комплект, който в момента не мога да си позволя. Та се спрях на добавката РЕСУРС АТ за автоматични скоростни кутий.
Закупих си 5 флакона от въпросната добавка и сега пъпроса ми към вас е как да я добавя в маслото ATF-a? Нужно ли е да източвам масло от кутията, да го смесвам с добавката и да го изливам обратно или мога да изливам добавката директно в кутията?

Прикачени файлове:
IMG_20170905_175449.jpg

Прикачени файлове:
IMG_20170905_175435.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колкото добавка ще сложиш, толкова масло трябва да си източил преди това за да ти е точно нивото.
Добре е да провериш нивото преди да правиш каквото и да е

Дългосрочно кутията е за ремонт

Вто Сеп 05, 2017 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един приятел им вика майстори в бутилка на тези неща. Няма да ти оправи проблемите на кутията това.
Отиди да ти проверят нивото на маслото, но не си го проверявай сам, а дай на някой, който разбира, да ти го провери, защото е пипкаво да разбереш кога, какво и къде. След това ще го мислим ако всичко е наред с маслото.

Вто Сеп 05, 2017 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 6:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Преди малко измерих маслото на кутията така - имах излизане с колата, прибрах се и я оставих запалена на празен ход около минута. След това от положение Р минах през всички скорости като задържах на всяка няколко секунди докато стигна пак до Р. Слезнах от колата докато отворя капак, да си светна отиде около минута. Вдигнах щеката и маслото беше около 1см. над HOT. Това нормално ли е?

Обхвата на HOT има две позиции-макс и мин.Над коя от двете е 1 см отгоре?Ако е над мин,е нормално,ако е мад макс,не е нормално но не е фатално.Аз мисля че не нивото на маслото е проблем на кутията ти.А какъв е цвета на маслото поставени капки върху бял лист хартия?

Вто Сеп 05, 2017 9:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Над максимума на HOT. Маслото е червено и е бистро! MOTUL DEXRON 3

До тук добре.Непрекъснато ли се проявява този проблем или от време /навреме.Добре е да се направи една диагностика на кутията и се проверят какви са наляганията на маслото в реално време.И аз нямам доверие на такива добавки като тази която си цитирал,особено па руска,като имам в пред вид че те нямат никакъв опит и традиции при автоматични скоростни кутии.

Вто Сеп 05, 2017 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сутрин, особено сега, когато е по-хладно тръгва с малко забавяне без да подавам газ - около 3-4сек., но стопли ли се не тръгва докато не подам газ. А това подаване на газ не разбирайте 3-4000 оборота, а до 1500 примерно и "захапва" нормално - не рита. Също така ако е стояла дълго време на слънце примерно пак го прави дори и да е 1-во палене за деня. На задна тръгва винаги!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И с какво масло е кутията?

Вто Сеп 05, 2017 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vmax написа:
И с какво масло е кутията?


Dexron III

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сигурен ли си?, че останах с впечатлението че така си купил колата...
Ако все пак ще слагаш добавката, то трябва да спазиш инструкцията - т.е. ново масло и смесване според инструкцията.

Вто Сеп 05, 2017 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Така я купих, да. Предишния собственик твърдеше, че са го сменили с Декстрон 3 и съм склонен да вярвам. Не е сменяно на машина обаче. Според вас ще има ли ефект от смяна на маслото с машина и добавяне на тази добавка в новото масло?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Сеп 05, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект.
Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото :D

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Сеп 06, 2017 6:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Вероятно не. Имаш сериозно износване на пакетите, или трансформаторът не държи достатъчно налягане щом потегляш с газ при загрята кутия. При всички случаи си за ремонт. Реметализантът обира някои хлабини и ще има минимален или никакъв ефект.
Имал съм точно такъв проблем със ZF кутия на X5 4,4(тя риташе и на задна) и опитах същото :D

И аз съм на същото мнение,че тази добавка няма да ти реши проблема,но за експеримента,опитай.Възможно е това което казва Alxx да е вярно.Но за да се убедиш в това се прави един тест известен под името Staal test.Прави се лесно и елементрно:
-Двигателя и скоростната кутия загряти до нормална работна температура
-Колата работи на празен ход,с добре дръпната ръчна спирачка и с левия крак натисната спирачката
-Слага се скоростния лост на D
-Натиска се докрай бързо педала на газта и се отчита на колко оборота се задържа стрелката на оборотомера
-Теста трябва да продължи не повече от 3-4 сек,което е предостатъчно за отчитане на оборотите
-след теста се оставя няколко минути двигателя на празен ход.
-повтаря се същото и за лоста на R
Според това какви обороти ще отчетеш при двата теста се правят необходимите изводи
Направи го и сподели-този тест е много важен и показателен!

Сря Сеп 06, 2017 7:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо си оправи нивото на маслото. По лошо при автоматика от то вид е повече масло от колкото по-малко!

Сря Сеп 06, 2017 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти!
Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_c

п.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 5:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am
Мнения: 117
Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
Кофти...
Отговори с цитат
Колега пробвал ли си как е на бензин? Прави ли пак същото? Имах подобен проблем /от около година преди да продам моето Легаци/ , но само на газ. Например ако си се спускал /напр. по бул. Патриарх Евтимий/ и те хване червено, после тръгването пак ли е с подаване на газ?

_________________
BORN TO RUN

Сря Сеп 06, 2017 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не, колега. Когато тръгне, докато не изключа аз от D или 3,2,1, не изключва. Пробвал съм в движение да изключа от D и отовам на N след малко като дам D си захапва и няма проблем.
На бензин и на газ е все едно и също.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Ето "Staal test"-a по препоръка на "Кимон". Теста го направих точно по описанието ти!
Видео: https://www.youtube.com/watch?v=ThMNMVuUG_c

п.с. ако има значение, колата е на газ и в момента на теста също е на газ

Колега,беше редно да извършиш теста на бензин,защото карането на газ не е фабрично състояние на двигателя и винаги има разлики в неговите параметри.Съжалявам,че не те предупредих,но не знаех че караш на газ.Аз отдавна съм зачеркнал това гориво.Какви са изводите от теста:
Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.По фирмени данни оборотите при този тест трябва да застанат на 2500 плюс/минус 100.Допускам че ако беше на бензин щеше да влезеш в допуска.Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.Предполагам че твоя проблем е в много ниски обороти на празен ход на двигателя при нормална работна температура,намален вискозитет на маслото в ск.кутия.Казваш че е Декстрон 3,ама какво точно е сложено не знаеш,защото го е слагал друг преди продажбата на колата.От Декстрон 3 има различни видове и минерални и синтетични.
 3

Сря Сеп 06, 2017 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Кимон написа:
Косвения извод от теста е че не би трябвало да имаш износени пакети и проблем в хидротрансформатора.Ако имаше,оборотите щяха да хвръкнат нагоре.

:beer:

Кимон написа:
Какви са изводите от теста:
Не се разбира двата таста които си цитирал на D и R ли са или само на D,защото се покриват като резултат.


Какво имаш предвид? На видеото се вижда на коя предавка съм - първия тест е на D, втория на R, а изчакването между между D и R беше около 3-4 мин. Просто видеото беше на пауза през времето на изчакване.

За изводите: имам кабел и софтуера FreeSSM и мисля, че мога да задам по-високи обороти на празен ход. А за вискозитета на маслото, може би е най-добре да сменя маслото и така ще знам точно какво масло съм сложил и кога... Какво масло е за предпочитане за тази кутия?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Сря Сеп 06, 2017 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 51 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор