Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:22 pm



Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
 4АТ и добавка Ресурс АТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
BAlexandrov написа:
..


Божо, как са го почистили? Отвънка само?


Не знам точно как, но изглежда само външно самия блок - да.

Сря Сеп 20, 2017 7:56 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика?

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Съб Окт 07, 2017 10:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Здравейте, колеги!
Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика?


клапанното тяло е отдолу на кутията, така че достъпа е лесен.
Но сваляне, разглабяне, почистване и сглабяне трябва да се прави от човек, който има опит и не е гаранция че ще се оправи.
По-добре е да се смени соленоида, който е заподозрян за проблема.

Съб Окт 07, 2017 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Кой точно е соленоида ? Това ли е клапанното тяло ?
VIN: JF1BHCLR5XG008894
Прикачени файлове:
4eat_phase_2_version_2_id (1).png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Съб Окт 07, 2017 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нито един от тези :D Твоето клапанно тяло е phase 2 version 1.

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2 ... VGifUvJw==

Съб Окт 07, 2017 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Здравейте, колеги!
Смених маслото преди няколко дни и изминах вече около 400км с новото масло. Подобрение няма! Смяната се извърши на машина като новото масло е RAVENOL ATF DEXRON III H. Говорих с момчето от сервиза за въпросната добавка "Ресурс АТ" и каза, че и с нея няма да има ефект. Според тях проблема е в налягането на маслото. Възможно би било и да има замърсявания по соленоидите. Ако проблема е в налягането на маслото, няма ли да има проблем и на R ? Лесен ли е достъпа до соленоидите и може ли да се направи някаква профилактика?

Колега,ако причината е налягането на маслото както са ти казали,то проблема трябваше да се изрази и на задна скорост,а за "стал теста" въобще да не говорим, че щеше да е успешен.Според мен проблема е или в клапана отговорен за "D",или заял плунжер,или затлачени маслопроводи в клапанното тяло.Ще трябва да източите масло от картера на АТ/около 4 литра/ при добра хигиена и чист съд защото то е ново и да можеш отново да го ползваш.Да свалите хидравличния блок,направите едно основно почистване ,профилактика и проверка на соленоидите,най вече този за "D".Но е желателно да се направи от компетентен човек,който знае какво да прави и го е правил.Най вероятно ще бъде въпрос на почистване и няма да се наложи подмяна на нищо-нормална процедура за по дълго експлотирана АТ.
Успех ти желая!

Съб Окт 07, 2017 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Привет, колеги!
Малко ъпдейт на темата:
След дълго търсене на човек, който може да достави въпросната добавка, която препоръча колегата "FOR_ICE", най-накрая добавката пристигна при мен!
Сложих добавката по инструкция - общо взето на загрята кутия източих малко над 900мл. масло и налях добавката. След това около 30мин. шофиране + шофиране на лек пресечен терен, за да се мине през всички предавки. Ефекта е на лице! Кутията вече потегля на "D" в рамките на 1-2сек., включва скоростите може би малко по-добре от преди.
Добавката е Trans-X Automatic Transmission Stop Leak And Tune-up
Прикачени файлове:
viber_image_2019-06-28_17-17-04.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Вто Юли 02, 2019 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2години ли я търси тая добавка?
Сега покараи 10-15х.км и пиши пак как е.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Юли 03, 2019 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, съфорумници!
Темата има следното развитие: След, като маслото в кутията беше третирано с добавката описана по-горе, кутията заработи чудесно. Но ефекта не се задържа много(около 20х.км). В момента същият проблем е отново на лице. А именно - след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне.
Моля за мнение, за да си реша проблема. Кой е соленоида, отговорен за този проблем?

Поздрави!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Чет Юни 04, 2020 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 30, 2011 8:53 pm
Мнения: 110
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Legacy 2.5 GX AT 2001
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Subaru_LegacyGX написа:
Здравейте, съфорумници!
Темата има следното развитие: След, като маслото в кутията беше третирано с добавката описана по-горе, кутията заработи чудесно. Но ефекта не се задържа много(около 20х.км). В момента същият проблем е отново на лице. А именно - след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне.
Моля за мнение, за да си реша проблема. Кой е соленоида, отговорен за този проблем?

Поздрави!



Здравей колега,

...за съжаление нещата няма да се оправят с никакви добавки...почти сигурен съм че дори и да почистиш отговорния соленоид няма да си решиш проблема...
Това което си цитирал- "след включване на "D", колата в повечето случаи не тръгва. Нужно е форсиране на мотора, за да тръгне" ми говори че най-вероятно пакета с феродови дискове отговорен за 1-ва скорост се е износил доста прилично и просто липсва достатъчно сцепление за да тръгне колата...сега се сещам че кутията ти трябва да има и "зимен" режим (за потегляне на сняг/лед и др. хлъзгави повърхности)- иначе казано копченцето "HOLD". Ако не ме лъже паметта, в този режим май колата тръгваше от 2-ра скорост. Ако искаш цъкни копчето на HOLD и виж дали ще тръгнеш без много драми. Ако предположенията са ми правилни и успееш да потеглиш нормално, пакета за 1-ва скорост явно е дал фира. Ако проблема продължава да е същия и при този тест, вече може да се предполага че ти бяга и налягане от някое бутало (което отговаря за включване/изключване на съответен пакет).
Това което следва е отваряне на кутията и ремонт/подмяна на износените компоненти. Предполагам вече си проверявал как вървят услугите за ремонт на автоматици :lipseal: :facepalm: :-~ ](*,) :cry:

В прикачения линк https://at-manuals.com/manuals/4eat/ ще намериш малко полезна информация по темата като цяло..

Единственото хубаво нещо (ако може да се нарече хубаво), то е че на няколко места срещах информация че соленоидите, ако са се задръстили в повечето случаи след внимателно измиване почват да си работят нормално. Ако ти се занимава, (като последен отчаян опит преди сваляне на кутия) опитай се да намериш информация за стойностите (колко Ома трябва да е съпротивлението) на различните видове соленоиди, и ако някой е дал фира го смени и виж дали ще се оправят нещата.

ПС: Написаните по-горе предположения се основават на горчивия ми опит с един Голф 3 1996 г. автоматик, който взех на жената да се учи на него. Купих го с ясното съзнание, че има проблем в скоростите (тръгва след като форсираш двигателя ;) ) следвайки легендите за масовите автомати от онова време че ако долееш/смениш масло, проблема в 90% ще се реши. Оказа се че проблема не е бил в маслото. ROFL Диагнозата беше 2 изгоряли duty solenoida, 5 (от общо 10) изпържени фрикционни диска, 3 стоманени диска се бяха отвърнали и сменили цвета си от зор, 2 бутала тъй като гумата им се беше удървила с годините и топлината и изпускаха нагане, следствие на което ако маслото не е достигнало работна температура гумате не може да уплътни добре.. и най-вече преточих маслото толкова пъти все едно претакам киселото зеле ROFL ](*,) ROFL Хубавото е че одисеята ми с ГоУфУ завърши с хепиенд и сега жената се учи на ръждата.

ПС 1: Извинявам се за офттопика, но не можах да се сдържа да не включа и друга марка. През месеците на търсене на инфо и проучване на проблемите за колата на жената попадах и на клипове/статии и за Subaru 4EAT трансмисия, и оставам с впечатлението че принципа на работа на повечето автомати от онези години е почти един и същ, а разликите са им в различните технически решения.

Поздрави и успех.
 7

Чет Юни 04, 2020 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 19, 2017 4:08 pm
Мнения: 67
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX AT MY99
Телефон: 0883359039
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравей, Bat_Koko1!
Благодаря за отговора и насоките.
Пробвал съм и с режимите "HOLD" и "Power" - няма ефект. Не съм толкова запознат с работата на автоматичните скоростни кутии, но мисля, че ако бяха износени феродови дискове теста "Stall test", който направих по-рано, нямаше да е успешен. Най-вероятно се касае за замърсени маслопроводи/соленоиди, затова и искам да знам, кой е отговорния соленоид, за да му обърна повече внимание или направо да го заменя. Търся и информация за О-пръстени и уплътнения по клапанното тяло, за да си ги набавя и впоследствие да ги сменя.
Благодаря!
Поздрави!

_________________
"Задаващият сложни въпроси неизбежно получава и сложни отговори."

Пет Юни 05, 2020 5:22 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор