Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Акумулатор - какъв, защо, къде
Автор |
Съобщение |
Buryan
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 10:00 pm Мнения: 128 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2,5 XT
Телефон: 0888712625
Рейтинг: 11
|
здрасти какъв точмо акумулатор за Форестер 2.0, 1999
тип мощност
благодаря
_________________ Subaru Forester 1999, 2.0 GL
|
|
|
Пон Ное 08, 2010 11:52 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
най-мощния, който влиза в дупката. тип ( обслужваем, полуобслужваем, необслужваем, гелов, сух ) е според джоба. марка - личен избор. 'гаранция - франция'.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пон Ное 08, 2010 12:15 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Важно е да знеш, че по принцип трябва да е Japan Standard размера на батерията. А още по-важно е че става и европейския стандарт, който е много по-популярен, по-лесно се намира и все пак е по-евтин. Успех
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:09 am, променена общо 1 път
|
|
Пон Ное 08, 2010 1:14 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Не мисля, че трябва да се сложи най-мощния, който влиза в дупката, а според предписанието на Субару за съответния автомобил. Чел съм, че ако се слага по-мощен акумулатор, трябва и по-мощен алтернатор, за да го поддържа в режим. А и реле-регулаторът в алтернатора може да се претовари. За съжаление в документацията досега не успях да намеря какво е предписанието на производителя. Някой знае ли?
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 6:43 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:13 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Благодаря, Yco ! Таман бях започнал да се съмнявам, че предишният собственик на моето Фори е сложил акумулатор с по-малък ампераж. Що се отнася до въпроса за по-мощен акумулатор, смея да твърдя, че ако става дума за каране предимно в градски условия, този с по-големия капацитет често ще остава недозареден вследствие на което ще започне да пада като утайка активната маса от плочите и ще тръгнат проблемите и безполезните опити за оправяне. То, нали, всичко е изчислявано в електрическата схема...
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:28 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Не прави тази грешка са слагаш по-голям или по-малък "Тип и емкость аккумуляторной батареи (5HR)"
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:36 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
И аз това казвам - нито по-маломощен, нито по-мощен. Марката е въпрос на портфейл. Важното е на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца. Казвам това с опита от 4 убити лично от мен акумулатора поради незнание. Но това беше в първите няколко години от близо 25-годишния ми шофьорски стаж. Поздрави!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 9:39 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
много мога да споря по този въпрос, но нито тук е мястото, нито ще има смисъл от това. да, ако се ползва за съвсен кратки разстояния и прекалено чести паления, тогава може да остава системно недозареден и тогава ще се налага животоподдържащо дозареждане. за това съм напълно съгласен. обаче при нормална употреба, не мисля че има проблем. малкото уточнение е, че това важи както за по-голям, така и за 'предписания' или по-малък капацитет. от дългогодишния ми опит като електротехник, както и в резултат на много неуспешни и няколко успешни собствени практически разработки на тема зарядни и релерегулатори, твърдя по-горното.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 9:56 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Колега stupid_boy, Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор. Cheers.
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 12:02 am |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
oldman написа: Колега stupid_boy, Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор. Cheers. Има нужда от спор, защото по-мощен акумулатор, най-малкото ти дава допълнителен ресурс от възможни "завъртания" при множество ситуации от ежедневито - забравени светлини, проблемно палене сутрин, множество консуматори, забравен касетофон и т.н. и т.н. В това отношение - подкрепям колегата...
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 9:36 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
колеги, най-опростено и съответно с най-много допуски/грешки: не е същото дали ще източиш 4 литра вода от кофа 5 литра и от бидон 100 литра, нали? после, ако ги пълниш с еднакъв дебит ( както е и със зареждането на акумулатора ), двата съда ще се напълнят за еднакво време, нали? това, което премълчавам, са разни химически и други процеси, които съответно позабавят малко заряда на по-мощния акумулатор. обаче е много лошо ако допустимия минимум е 1/3 останала вода, а сме източили 4 литра от 5 литровата кофа. за да прочетете и не от мен, наскоро намерен от мен сайт: http://www.moto-akumulatori.com/info-akumulator.htmlЦитат: МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ:
По-големият акумулатор няма да може да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НАПЪЛНО НЕВЯРНО твърдение! Напълно изправния алтернатор ще може да зарежда еднакво добре акумулатори с какъвто и да е капацитет. По големите акумулатори се зареждат наистина по-бавно, но за сметка на това и по-бавно се изтощават.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 10:06 am |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Мнения: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
|
Сря Ное 10, 2010 2:11 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
за Stupid Boy! Най-мощния , който влаа. Защото при фиксирани габарити на акумулатора не може мощността да варира кой знае колко - в рамките на +-20-ина %. Друг е въпроса за детайлите около "МОЩЕН" Иначе, да споделя и моя опит за Фори, конкретно. След като и аз се позачудих за акумулатора, ме привлече факта, че BOSCH и ACDelco дават 3 год. гар. Да, ама БОШ беше малко над 200, а пък ДЕЛКО-то към 170 кинта. Понеже и 170 ми бяха малко отгоре, BOSCH директно отпадна. Моето Фори го купих с някакъв акумулатор -японски размер - около 60 Аh, но с доста малък пусков ток - около 320А. И след вярна служба 2 зими при мен, му доде края. В немската книжка, която получих с Фори за акумулатор пише: Typ (fur Europa) MT: 55D23L, AT: 75D23L Kapazitat (fur Europa) MT: 12V-48AH, AT:12V-52AH А сега де???? Първите данни може би са просто каталожни номера /но все пак дали цифрите не значат нещо - напр. 75 Аh?/ А вторите са ясни. Ама пък 52 Ah, дали не малеят???...... В каталозите на Делко за Фори излиза: 60-D0, който е 60Аh, 460А. За късмет, или пък не, в момента го нямаха на склад и ми предложиха сходен 62-Н3, който е EU-стандарт, 62Ah с пусков ток 540А и мааалко по-голям като размер. По-голям е с 17 мм в едната посока и 5 в другата, така че става без никакви грижи и то дори влиза лееко трудно в пластмасовата тарелка отдолу. След дългите излияния, да кажа отново: НАЙ-ГОЛЕМИЯ, КОЙТО ВЛИЗА В дупката. От електрическа гледна точка съм абсолютно сигурен в правотата на това твърдение. Остава финансовия въпрос
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:13 am, променена общо 2 пъти
|
|
Сря Ное 10, 2010 5:17 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Оригиналният е Panasonic 55D23L - L(дъл.):230 мм, S(шир.):170 мм, H(вис.): 200 мм. Плюсова клема от лявата страна. 55D23L е равно на 12V-48AH
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 6:05 pm |
|
|
alexx
Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:35 pm Мнения: 297 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 115 HP
Рейтинг: -3
|
_________________ IMPREZA WAGON EJ20E 4WD MT '96MY
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 6:46 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
ъъъ, мощността на алтернатора няма много общо с акумулатора. нормално при ниски обороти латернатора не сколасва да захрани всички консуматори и се налага акумулатора да се включва в играта. зареждането на акумулатора е най-малкия товар за алтернатора.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 9:48 pm |
|
|
niki8800
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am Мнения: 312 Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
|
oldman написа: на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца Значи трябва да проверя къде точно са го сложили братята японци този предмет Спомена ми отпреди близо две години е ...само че е черен
_________________ и парите се предават по полов път...
|
|
|
Нед Ное 21, 2010 11:13 pm |
|
|
rossoner_22
Регистриран на: Вто Юли 06, 2010 12:39 am Мнения: 24
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
До днеска бях с Панасоника,но след като 2 пъти ме оставя тая зима реших да го смена вече..та си взех Kager(некви полски били),120 лв,но с отстъпка понеже пратих мацката ми да се занимава,иначе е 150 60 Ah/540A e,по каталог за Субару Легаси излезе,че този е достатъчен ! а някой знае ли параметрите на тоя Панасоник,нищо не пише освен Made in Japan и някакъв сериен номер
|
|
|
Сря Дек 29, 2010 2:01 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Здравейте Колеги, Май е време да сменя акумулатора. Идва зима и не искам да бедствам Искам да си купя добър, не най-евтиния. Моля дайте си мнението какъв акумулатор за Аутбек 2.5 АТ 2003г Не съм сигурен колко ампера и пусков ток е препоръчително за този модел и дали да не си купя по голям от този за вграждане. Все ми се иска да може ако забравя някой плафон да мога да запаля на сутринта Сега е Banner, май са добри, но дойде с колата която взех преди 2 год. Изглежда стар утре ще погледна какъв е точно. Поздрави Борича
|
|
|
Пет Окт 06, 2017 11:46 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта |
|